• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Rullade in i Stockholms tunnelbana för några dagar sedan... såg en barnvagn... tänkte på EviLore...

Vet någon varför? KAOz? Kenka? Corky? Någon?!
 
Någon som vart i Zimbabwe förut?

Icke, men du borde checka The Devil's Pool om du sticker dit. Alltid velat testa den.

Finns en rätt schysst artikel om den på en viss bannad sida.

images
 

Victarion

Member
So, I'll be moving to Turku, Finland in September to study for a master degree. Since learning Finnish is super damn hard and Swedish is the second official language over there I decided to get into learning Swedish. (The university which I'll be studying in is also Swedish)

Any suggestion on where should I start? Books, online materials, etc.
Also how come there's no Finland-GAF OT? :D
 
Turku is supposed to be a friendly place and many foreigners find the Finnish dialect of Swedish more appealing since it's very clear and easy to understand. There is a Swedish language pack for Rosetta Stone which might be a nice way to get familiar with the basics.
 
Känner mig sjukt förvirrad. Tjejen tokälskar mig. Som ni kanske vet jobbar jag i en matvarubutik, och hon brukar handla där ibland och vi har typ bara snackat. Vi har gått på samma skola också förut men inte samma klass eller så. I alla fall så la hon till mig på Facebook igår och redan idag träffades vi. Hon är typ vansinnigt kär i mig -- hon sa att hon tänkt på mig länge -- och jag vet inte hur jag känner. Säger det inte bara för att få någon löjlig internetcred. Aldrig varit med om en liknande date. Damn vad förvirrad jag känner mig.

So, I'll be moving to Turku, Finland in September to study for a master degree. Since learning Finnish is super damn hard and Swedish is the second official language over there I decided to get into learning Swedish. (The university which I'll be studying in is also Swedish)

Any suggestion on where should I start? Books, online materials, etc.
Also how come there's no Finland-GAF OT? :D

I don't know anything about Finnish, but rest assured, Swedish is also a very difficult language to learn. There's a big lack of rules just in general. Like just as an example; the word "the" has two translations in Swedish, either "en" or "ett", and there's no rule for which one to use. So for every single subjective you need to learn how to translate "the". And that's just for starters.

In any case, the best way too learn a language is to take courses, preferably in a country where the language is spoken. I have no idea which books to get, but have a look at Amazon or your favourite book retailer and do a little search; check user reviews and such.

As for Finland-GAF; heh, there is none.
 

Victarion

Member
Turku is supposed to be a friendly place and many foreigners find the Finnish dialect of Swedish more appealing since it's very clear and easy to understand. There is a Swedish language pack for Rosetta Stone which might be a nice way to get familiar with the basics.

Yeah, I've heard from friends it's a nice place.

I don't know anything about Finnish, but rest assured, Swedish is also a very difficult language to learn. There's a big lack of rules just in general. Like just as an example; the word "the" has two translations in Swedish, either "en" or "ett", and there's no rule for which one to use. So for every single subjective you need to learn how to translate "the". And that's just for starters.

In any case, the best way too learn a language is to take courses, preferably in a country where the language is spoken. I have no idea which books to get, but have a look at Amazon or your favourite book retailer and do a little search; check user reviews and such.

As for Finland-GAF; heh, there is none.

I guess every language have these no-rules crap, my own native language is full of it. Even in English we got irregular verbs, etc. But at least learning an Indo-European language would be easier compared to Finnish which is from a totally different root.

Thanks for the tips anyway.
 

Knugen

Member
Känner mig sjukt förvirrad. Tjejen tokälskar mig. Som ni kanske vet jobbar jag i en matvarubutik, och hon brukar handla där ibland och vi har typ bara snackat. Vi har gått på samma skola också förut men inte samma klass eller så. I alla fall så la hon till mig på Facebook igår och redan idag träffades vi. Hon är typ vansinnigt kär i mig -- hon sa att hon tänkt på mig länge -- och jag vet inte hur jag känner. Säger det inte bara för att få någon löjlig internetcred. Aldrig varit med om en liknande date. Damn vad förvirrad jag känner mig.

Stalker Alert!
j/k
 

Drencrom

Member
Sådär, nu är original avataren tebaks!

Känner mig sjukt förvirrad. Tjejen tokälskar mig. Som ni kanske vet jobbar jag i en matvarubutik, och hon brukar handla där ibland och vi har typ bara snackat. Vi har gått på samma skola också förut men inte samma klass eller så. I alla fall så la hon till mig på Facebook igår och redan idag träffades vi. Hon är typ vansinnigt kär i mig -- hon sa att hon tänkt på mig länge -- och jag vet inte hur jag känner. Säger det inte bara för att få någon löjlig internetcred. Aldrig varit med om en liknande date. Damn vad förvirrad jag känner mig.

Bara att ta det lugnt och träffa henne igen. Du kommer inse om du gillar henne eller ej rätt så snabbt.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Shit, grattis mannen! Du ska vara glad att ha hittat en sån passionerad tjej :)!
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Känner mig sjukt förvirrad. Tjejen tokälskar mig. Som ni kanske vet jobbar jag i en matvarubutik, och hon brukar handla där ibland och vi har typ bara snackat. Vi har gått på samma skola också förut men inte samma klass eller så. I alla fall så la hon till mig på Facebook igår och redan idag träffades vi. Hon är typ vansinnigt kär i mig -- hon sa att hon tänkt på mig länge -- och jag vet inte hur jag känner. Säger det inte bara för att få någon löjlig internetcred. Aldrig varit med om en liknande date. Damn vad förvirrad jag känner mig.



I don't know anything about Finnish, but rest assured, Swedish is also a very difficult language to learn. There's a big lack of rules just in general. Like just as an example; the word "the" has two translations in Swedish, either "en" or "ett", and there's no rule for which one to use. So for every single subjective you need to learn how to translate "the". And that's just for starters.

In any case, the best way too learn a language is to take courses, preferably in a country where the language is spoken. I have no idea which books to get, but have a look at Amazon or your favourite book retailer and do a little search; check user reviews and such.

As for Finland-GAF; heh, there is none.


Grattis, typ :D själv hatar jag tjejer lite just nu. Eller, gillar tjejer i allmänhet, men så fort jag får några som helst känslor så skiter det sig ofelbart.

Angående the, så är det ju svårare än så till och med. Google translate ger fem översättningar, men sen vid de flesta översättningar av meningar jag kan komma på nu så används det som bestämd form på svenska. Typ "give me the game" = "ge mig spelet".
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Yeah, I've heard from friends it's a nice place.



I guess every language have these no-rules crap, my own native language is full of it. Even in English we got irregular verbs, etc. But at least learning an Indo-European language would be easier compared to Finnish which is from a totally different root.

Thanks for the tips anyway.

Simple Swedish - Episode 1
Simple Swedish - Episode 2
Simple Swedish - Episode 3

You can tacka mig senare today, if you gillade it.
 
Tack för kommentarerna :) Får se vad som händer härnäst.

I guess every language have these no-rules crap, my own native language is full of it. Even in English we got irregular verbs, etc. But at least learning an Indo-European language would be easier compared to Finnish which is from a totally different root.

Thanks for the tips anyway.

Yeah, learning an Indo-European language is definitely way easier, that's true. The more Indo-European languages you learn, the easier it is to learn more of them also. Like if you learn Swedish you can then easily combine your skills in Swedish and English to learn German, and from there move on to Italian and finally Spanish. Well, if you wanna go that far.

In any case, good luck, and remember to visit Swe-GAF if there's anything in particular you're having problems with.

Angående the, så är det ju svårare än så till och med. Google translate ger fem översättningar, men sen vid de flesta översättningar av meningar jag kan komma på nu så används det som bestämd form på svenska. Typ "give me the game" = "ge mig spelet".

Sant sant sant, glömde det i all min hast.
 
Wut? Låter som nått malware.

Tänkte samma sak. Nått i den stilen låter det som. Installerade nyligen att gratis videoredigeringsprogram, och alla mina webbläsare fick något reklam-tillägg. Lätt att ta bort dock, bara att klicka på tillägg och inaktivera. Malware kan vara klurigare, men det finns många gratisprogram som rensar dem.
 
mm, det är neogaf, jag får redirects till nåt one web hosting, vilka jävla nazister som gör auto-redirect reklam

Jag skickas till western union där jag snällt bes fylla i mina kontouppgifter, men den lätta går jag inte på. Jag vill ju inte att någon ska sno mina stundande nigeriapengar som jag snart kommer få, en avlägsen släkting till mig i Nigeria dog tydligen nyligen så ska få en massa arv.

Drog iväg ett pm till Evilore med länk och screen-shot på sidan jag re-directas till så vi får se vad som händer.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Corky när fan kommer du hem till El Swediye?

edit: forsete, vare turkar lr
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Corky när fan kommer du hem till El Swediye?

edit: forsete, vare turkar lr

Jag kommer besöka das motherland någongång April tror jag, då jääävlar blire SWE-gaf getogether annars blire stryk laget runt.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
:D Miss SWE-GAF!
 
Top Bottom