• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Godmorgon GAF.

Kom på att jag ännu inte postat ett bild på bästaste vovven!

10uye9.png
 

waypoetic

Banned
Har någon hittat och fixat sig ett ex av GTA 5 här? I en lördagstristess så tog jag och kollade Ica stormarknad, Siba, Elgiganten, Mediamarkt, Åhlens (som tydligen har slutat att sälja spel), en leksaksaffär och slutligen Game, som såklart hade satt upp fodral i hyllorna med en liiiiten liten remsa längst ner som löd "släpps 17 september".
 

jorma

is now taking requests
bästa chansen är väl att förbeställa från en större handlare och hoppas de börjar skicka ut spelen tidigt för att hinna med alla.
 

waypoetic

Banned
bästa chansen är väl att förbeställa från en större handlare och hoppas de börjar skicka ut spelen tidigt för att hinna med alla.

Jag har bokat ett ex hos Webhallen och ska dra och hämta det på tisdag. Helvete heller att jag väljer att få det skickat till mig, jag har redan erfarenhet av det och det resulterade i att jg fick The Last Of Us två dagar efter release.
 

jorma

is now taking requests
Jag har bokat ett ex hos Webhallen och ska dra och hämta det på tisdag. Helvete heller att jag väljer att få det skickat till mig, jag har redan erfarenhet av det och det resulterade i att jg fick The Last Of Us två dagar efter release.

haha aaa, den risken är ju nackdelen :p

men jag har aldrig fått ett spel jag förbokat på någon annan dag än själva releasedagen. fast jag brukar också välja att gå in att hämta, jobbar ju precis bredvid en av webhallarna så.
 
Jag fick ett spel två dagar tidigt från Webhallen förra månaden. Annars brukar de vara ganska träffsäkra och leverera exakt på tänkt leveransdatum.
 

waypoetic

Banned
Jag fick ett spel två dagar tidigt från Webhallen förra månaden. Annars brukar de vara ganska träffsäkra och leverera exakt på tänkt leveransdatum.

Jag beställde TLOU (Ellie Edition) från Elgiganten som hade ett grymt bra pris för det. Elgiganten gav posten skulden och posten gav elgiganten skulden. Det var inte längesen jag beställde ett klädesplagg från en nätbutik och skiten låg och väntade borta på postcentralen här i Göteborg alldeles för länge. Var nära på att bara ta mig bort dit och banka på - "YOU GOT MY PANTS YOU FUCKERS, HAND 'EM OVER :|".
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
699 för skiten. Aldrig i mitt jävla liv. Hur mycket tar Elgiganten/Mediamarkt?
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
£34.99 = ca 364 SEK om någon undrar förresten. Fraktfritt så klart. Dock finns det inte en chans att det kommer på launch day.
Hade bokat från Amazon själv sen länge, dom meddelade mig i veckan att leveranstider vart 1-2 oktober. Pga artificiell brist på 360 exemplar.
 

Paganmoon

Member
Hade bokat från Amazon själv sen länge, dom meddelade mig i veckan att leveranstider vart 1-2 oktober. Pga artificiell brist på 360 exemplar.

Bokade mitt från Amazon också, PS3 i mitt fall, är redan skickat, dom brukar säga 1 vecka (23:e september), men allt annat jag beställt därifrån har kommit efter 2-3 dagar så hoppas jag får mitt onsdag som senast:)

En annan tar det lugnt och väntar till Game of the Year Edition hamnar på 200-kronors lappen om nått år.

Instant gratification! skulle aldrig klara vänta flera år.
 

Bri

Member
En annan tar det lugnt och väntar till Game of the Year Edition hamnar på 200-kronors lappen om nått år.

Klokt! Funderar själv på om jag ska köpa på release eller inte. Har inte köpt ett spel på release på väldigt länge känns det som. Kan väl lika gärna vänta nu också egentligen.
 
Instant gratification! skulle aldrig klara vänta flera år.

Jag är inte så mycket för Grand Theft Auto. Femman ser mycket, mycket bättre ut än tidigare spel, men ändå inget jag verkligen vill ha. Däremot borde jag verkligen köpa The Last of Us snart. Var länge sen ett spel tog så lång tid på sig att hamna under 300-kronors sträcket i Storbritannien. Bioshock Infinite gick ju ner till typ 260 spänn efter bara en månad. Älskar Storbritannien <3.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Bokade mitt från Amazon också, PS3 i mitt fall, är redan skickat, dom brukar säga 1 vecka (23:e september), men allt annat jag beställt därifrån har kommit efter 2-3 dagar så hoppas jag får mitt onsdag som senast:)



Instant gratification! skulle aldrig klara vänta flera år.
E just artificiellt liten allokering av 360 exemplar till Storbritannien så dom hade inte nog för alla preorders.
 
E just artificiellt liten allokering av 360 exemplar till Storbritannien så dom hade inte nog för alla preorders.

Hur går det ihop? Storbritannien är ju Microsofts älskarinnor i Europa. Playstation toppar listorna i nästan alla Europeiska länder, men i Storbritannien är Xbox överlägsen. Xbox One kommer lätt klå PS4 i Storbritannien också.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Hur går det ihop? Storbritannien är ju Microsofts älskarinnor i Europa. Playstation toppar listorna i nästan alla Europeiska länder, men i Storbritannien är Xbox överlägsen. Xbox One kommer lätt klå PS4 i Storbritannien också.
Vet inte men det e vad Amazon sa och har kollat med Gamestop också och dom sa samma sak. Deras allokeringar är väldigt små tydligen. Tippar på att det har något med Rockstars mandat att ingen får skicka ut spelet före 17:e på postorder, dom vill väl ha litet utbud för liten risk av läckor just genom postordrar.
 
Vet inte men det e vad Amazon sa och har kollat med Gamestop också och dom sa samma sak. Deras allokeringar är väldigt små tydligen. Tippar på att det har något med Rockstars mandat att ingen får skicka ut spelet före 17:e på postorder, dom vill väl ha litet utbud för liten risk av läckor just genom postordrar.

Källa?

Det där låter tvivelaktigt. Att de kan få exemplar sent kan jag förstår, eftersom Rockstar varit väldigt noggranna med att ingen får spelet före release (även om de misslyckades i Frankrike), men de lär knappast ha få exemplar av spelet. Med tanke på spelets budget och efterfrågan lär de ha en jäkla massa exemplar.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Sådär, Mediamarkt i Örebro fixade skiten för 529:-... bättre än 699 iaf!
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Har du lyckats få en ny bostad då?
Allt fixade sig, tack och lov! SWEGAF+SCGAF = Best GAF &#9829;&#9829;&#9829;!!
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?

waypoetic

Banned
Vaskrev du?! :D

Nej jag skrev om vad en annan svensk hade skrivit här på forumet gällande MediaMarkt och öppetider. Jag trodde att det gällde samtliga MediaMarkt's här i GBG-området men efter att ha besökt deras hemsida så såg jag att det bara gällde det ena varuhuset. Hade det varit så att alla var stängda imorgon pga inventering så fick jag en fix idé om att dom kanske valde att börja sälja spelet redan idag - vilket kan hända, men då bara på MediaMarkt Bäckebol.
 

jorma

is now taking requests
Var på MM av en ren slump igår och de hade inte börjat sälja då iaf. La in en beställning på wh istället.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Oj! Vilken hype :D Elgiganten + Mediamarkt bråkar med varandra, prismässigt! Älskar det!
 

waypoetic

Banned
Jag kommer köra på Elgiganten imorgon bitti istället för att köa nere i city borta på Webhallen inatt och bli knivstucken på spårvagnen på väg hem. Jag bryr mig verkligen inte om att flyga nån zeppelinare (pre-order bonus) ._.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Jag kommer köra på Elgiganten imorgon bitti istället för att köa nere i city borta på Webhallen inatt och bli knivstucken på spårvagnen på väg hem. Jag bryr mig verkligen inte om att flyga nån zeppelinare (pre-order bonus) ._.
Game i nordstan hade lite småslirigt en pall med 360 exemplar sittandes inplastad på golvet förut idag. Sånt dom ska packa upp inför deras midnattsöppning efter stängning idag.
 
Top Bottom