• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Knugen

Member
Nutellamacka > Grand Theft Auto V

Visa mig en matematisk beräkning som bevisar motsatsen om ni kan.

SxprH.gif
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
gtav

wow

wow

wow
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Vill också spela :(, har ingen ps3/360. Hur mycket påminner gunplayet om det i Max Payne 3? För det ser verkligen ut som att Rockstar har använt sig av mp3s "system" i den mån att det ser väldigt likt ut.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Har inte ens spelat Max Payne 3 :eek: men här är mina impressions idag!

Absolutely mind-blowing. In retrospect, I disliked GTAIV because the game felt dead as fuck.

GRAV is the most alive city I've ever experienced and there is SO. MUCH. SHIT. to do and the characters are fucking amazing! And the soundtrack, oh GOD the soundtrack!

This isn't hyperbole, this isn't the typical Yoshi-hype or whatever some people here wants to call it... This is FACT. GTAV is pure, RIDICULOUS fun and I haven't had this much fun on my PS3 for a long, looooong time.

Rockstar, I LOVE YOU.

8/10 so far! One of the best experiences this gen!
 

Forsete

Member
Inte heller spelat MP3 men jag säger så här, detta är det GTA-spel med bäst kontroll när det kommer till skjutandet. Överlägset! Det känns inte längre som om det är något man fasar för (för det har jag alltid gjort i GTA-spelen).

Och då spelar jag med lock-on systemet, ska testa med free aim också eftersom det tydligen ska bli ännu bättre (iofs lär jag behöva lockon för jag är så superkass på att sikta med joysticks).

Har spelat ungefär 30% av storyn nu tror jag, och spelet är hur grymt som helst. Jag gillar alla karaktärerna, men speciellt Franklin och Trevor. Det kändes extra gutt när Franklin började få in pengar, så han är lite bortskämd nu. :p

Ett confirmed double dip-spel för min del. PC verran är ett garanterat köp.

WUNDERBAR.

Nu hoppas jag verkligen att Rockstar fortsätter i denna stilen och INTE inleder next-gen eran med ett GTA IV. Och jag tror vi är klara med den kalla relativt tråkiga staden Liberty City nu eller? :p
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Nu hoppas jag verkligen att Rockstar fortsätter i denna stilen och INTE inleder next-gen eran med ett GTA IV. Och jag tror vi är klara med den kalla relativt tråkiga staden Liberty City nu eller? :p
Det här är exakt vad jag satt och tänkte när jag la huvudet på kudden efter att ha spelat en 12 timmar lång GTA5-session. Snälla Rockstar, gå inte tillbaka till skithålan :(!
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Yoshi vi får ta och spela Reaper of Souls tillsammans sen. Lite SWE-Gaf carnage. :)
Jaaaaaaaa! DAT HYPE!
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Excuz me wat now?

Älskar att du gör apeshit och avslutar med en hyffsad 8/10. Yoshi-hype? :D
Haha, GotY-material är 8/10 för mig. GotG är 9/10 (Demon's Souls).
 

Knugen

Member
9/10 - it's ok.

Jävlar det var precis så jag han med tåget, alla dörrar förutom en gick inte att öppna och naturligtvis så var den längst ifrån mig. Sprang i 100 km/h och hoppa in genom dörrarna medans dem stängdes och landa nästan på konduktören. Allt gick på max en sekund shieeeeet.
 
9/10 - it's ok.

Jävlar det var precis så jag han med tåget, alla dörrar förutom en gick inte att öppna och naturligtvis så var den längst ifrån mig. Sprang i 100 km/h och hoppa in genom dörrarna medans dem stängdes och landa nästan på konduktören. Allt gick på max en sekund shieeeeet.

Wooooooooooooooooooooooooooooooooooooow 100 km/h? En sekund? Juniors bästa sekund någonsin?
 
Vi skriver promemoria varje vecka asså. Det klurigaste är ju att komma på en frågeställning. Lär bli en all-nighter denna vecka igen. Det största problemet är ju

32b5f66f5cbf7a82e383a8f2da1a148c1edf4943_full.jpg


Tur att jag är en boss som skrivit en jäkla massa top-of-the-class monster-PM sedan tidigare då, amirite?
 
Man märker så jäkla tydligt varför GTA5 har tagit så lång tid att utveckla. Jämför med till exempel Sleeping Dogs som är ett av mina favoritspel ifrån förra året, riktigt bra open world spel med allt som kan tänkas behövas. Sen kommer GTA5 och där kan du gå på bio för att sedan kolla upp filmen du precis såg på nätet i spelet. Hur onödigt som helst egentligen men det gör ändå så jäkla mycket för att världen ska kännas riktig på ett sätt som inget annat spel gjort tidigare.
 

strafer

member
Någon som vet om det kommer vara lättare att koppla en PS4 kontroller till PC:n? Utan att använda sig av MotionJoy eller dylikt.
 
Top Bottom