• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

jorma

is now taking requests
1: Sthlm
2: Jag har nog aldrig sagt ordet Ubisoft högt i hela mitt liv. Men i mitt huvud kör jag Svenskt uttal.
 

ksan

Member
Nackdelen med att ha gått på katolsk privatskola i USA är att det kommer en fantastisk mängd idiotiska inlägg på Facebook.

En annan nackdel är att dom dyker upp när jag är full och inte kan hålla mig från att kommentera. Satans tidsskillnad.


Samt, helvete vad en av tjejerna jag var ute med ikväll var snygg!

Edit: jubisåft

Haha, det har jag faktiskt också gjort, i mellanvästern!
Försökte dock att träna upp mig i att inte ta hälften av människorna där seriöst, då det va samma år som Obama valdes första gången :p Att höra att man borde skjuta alla illegala immigranter va ju nästan standard från republikanerna.
Å andra sidan tror jag amerikanska katoliker har lite dålig rep, de flesta är inte så galna som hardcore protestanterna.

Och att företaget skulle heta youbisoft är revisionism!
 

ksan

Member
Hur definierar du ordet "revisionism" egentligen? :p

Haha, att jag tror att det uttalet blev vanligare när företaget började med fler amerikanska studior, sedan har man hittat på att det skulle vara det rätta uttalet :p
Företaget är ju franskt!

Så, det rätta ordet vore nog historisk revisionism!
 
Haha, att jag tror att det uttalet blev vanligare när företaget började med fler amerikanska studior, sedan har man hittat på att det skulle vara det rätta uttalet :p
Företaget är ju franskt!

Så, det rätta ordet vore nog historisk revisionism!

Fast historierevionism är väl snarare att man granskar uppfattningar och idéer, jag har aldrig hört det användas i detta sammanhang. Snarare skulle jag i så fall säga att ordet har angliserats :p
 

ksan

Member
Okej, jag accepterar nederlag, kom precis på att jag har kallat uplay, youplay helt okritiskt... :(
Fast historierevionism är väl snarare att man granskar uppfattningar och idéer, jag har aldrig hört det användas i detta sammanhang. Snarare skulle jag i så fall säga att ordet har angliserats :p

Jag menade typ flashback historierevisionism!
Men du har rätt, det har angliserats, vilket inte är fel i sig, men man behöver ju inte hitta på andra förklaringar i efterhand för att det skulle vara korrekt uttal förutom att det är lättare att säga för många människor :p
 

Forsete

Member
Inte för att jag bryr mig så mycket om modern rap men har alltid trott att Kanye uttlas Kane.. ni vet som karaktären i Command and Conquer. :p

Well, så såg jag ett klipp i dagarna där random talkshowbro upsettade Kanye.. uttalet av hans namn blåste min skalle.

Fransoser är konstiga typer ibland.

Dom äter grodor och har aldrig vunnit ett krig.. typ. Nuff said?

FREEDOM FRIES!
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Och viktigast nu är... Hur säger ni Yoshichan? Jag vet att ni pratar om mig irl, så det är bara att spilla allt!
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Trodde det redan var känt att Forsete är en helt outstanding fotograf :3? Har sett hans verk sedan typ 2008!
 
Fortfarande ingen länk :(

In other news, det där apoteket som ligger bredvid systembolaget har ju 10% studentrabatt. Ganska nice när man måste köpa många mediciner.
 

Forsete

Member
Heh, lite för stora musdrag :p

Finns det en foto-tråd? Länk?

Jupp. Det skapas en fototråd per kvartal, så Q4 skapades nyligen.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=691245

Riktigt snygga foton! Vad använde du?

Thx.
Sony Alpha 900 och Samyang 85mm f1.4
Riktigt grym kombination tycker jag.

Trodde det redan var känt att Forsete är en helt outstanding fotograf :3? Har sett hans verk sedan typ 2008!

Hehe, tack bro. :) Det värmer.
 
Jag har galet långsam internetuppkoppling i Uppsala men efter att bilderna fått buffra en stund är de väldigt imponerande! Jag brukar också fota. Eller brukade, i alla fall.

Grymma bilder i den där tråden.
 
Top Bottom