• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Där är vi också liksinnade. Jag har funderat lite grann på det, även om det inte är aktuellt i min unga ålder, men giftermål är helt emot människans natur. Jag påstår inte att evig kärlek inte finns, men den är sällsynt. Numera tycks mängder av folk skilja sig och de som lever tillsammans resten av livet tappar ofta kärleken för varandra efter ett par år. Lever hellre som fri. Det blev inte bättre av att spela Catherine heller. När frågan "does life begin or end with marriage" dök upp blev jag lite smått överraskad.

Vad tycker ni om dessa citat?

- "'I am' is reportedly the shortest sentence, could it be that 'I do' is the longest sentence?"
- "To marry is to halve your rights and double your duties."
- "My wife and I were happy for 20 years, then we met each other."

Går inte att argumentera emot dem. Går heller inte att argumentera emot att jag är den som håller denna tråd levande :p
 
Låt folk gifta sig om de så vill, jag kan se mig själv ingå äktenskap vid ett senare tillfälle i livet.

Live and let live. Sköt dig själv och skit i andra. En annan persons giftermål påverkar inte någon annan än de allra närmsta så varför ens lägga sig i. Om någon inte kan se sig själv som gift är det upp till denne, precis som det är upp till en själv om man vill gifta sig.
 

Liljagare

Member
Tror snarare att folk gifter sig för lättvindigt.. Man kanske bör tänka efter lite innan, vanligt att folk gifter sig, sedan håller det ett/två år, ett par ungar, sedan brister det.

Då har man inte tänkt tycker jag.. :p

<- firar 20 års jubileum nästa år.
 

MacNille

Banned
Så det verkar som att Oliver Stone ska göra MLK filmen. Han borde inte ens få komma när en politisk film sen fuckuped med JFK. Den filmen gör mig så jävla förbannat för att den är full av lögner och falsk information. Har ens Oliver Stone gjort en bra film sen 90-talet?
 

ksan

Member
Så det verkar som att Oliver Stone ska göra MLK filmen. Han borde inte ens få komma när en politisk film sen fuckuped med JFK. Den filmen gör mig så jävla förbannat för att den är full av lögner och falsk information. Har ens Oliver Stone gjort en bra film sen 90-talet?

Kan inte säga att han är en av mina favoriter, men han kanske lyckas lika bra som med Wall Street och får folk att vilja bli segregationister.
 
Märker att det blir väldigt filosofiskt här inne på nätterna.

Jappeligen; känner mig för filosofisk och sofistikerad för det här stället.

:p Eller?

Tror snarare att folk gifter sig för lättvindigt.. Man kanske bör tänka efter lite innan, vanligt att folk gifter sig, sedan håller det ett/två år, ett par ungar, sedan brister det.

Då har man inte tänkt tycker jag.. :p

<- firar 20 års jubileum nästa år.

Hmm, har du varit gift i 19 år alltså? Trevligt. Du är nog äldst på SweGAF förresten. Du borde bli vår hövding :)

Jag tvivlar på att jag kommer träffa någon som älskar mig lika mycket som jag gör.

Hej :)

Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan, Dead Space 2 är läskgit

Nej. Du är bara feg strafe. Det är ju bara jump scares och lemmar. En jäkla massa lemmar. Fast den där delen med dagiset var genuint läskigt. Enda delen där utvecklarna försökte sig på "subtle horror". Creepy as shiet.

Uppsala-GAF: Har ni kårleg och vad sägs om den där meet upen i helgen?

Jepp, har kårleg! Är på på lördag. På fredag är det min första gasque. Nästa vecka och veckan efter är det fullt upp då både jag och min syster fyller år + tenta + uppsats + släktingar, så jag kan inte de två helgerna efter denna, men annars är jag på efter det om det skulle funka bättre eller så.
 

Groof

Junior Member
Jepp, har kårleg! Är på på lördag. På fredag är det min första gasque. Nästa vecka och veckan efter är det fullt upp då både jag och min syster fyller år + tenta + uppsats + släktingar, så jag kan inte de två helgerna efter denna, men annars är jag på efter det om det skulle funka bättre eller så.
Grymt, då föreslår jag att vi siktar på den här lördagen! Typ en eftermiddags/kvällsbira :)
Känner en annan kille som mest lurkar gaf som är på också. Vilka mer va det i Uppsala?
 
Grymt, då föreslår jag att vi siktar på den här lördagen! Typ en eftermiddags/kvällsbira :)
Känner en annan kille som mest lurkar gaf som är på också. Vilka mer va det i Uppsala?

strafer bor ju i Uppsala, fast jag vet inte om han pluggar eller inte. Vart tänkte du att vi skulle dra? Och vem är den andra gaffern? :)

Inte för att jag har kår-leg men blir lite ledsen över att jag inte kan komma upp till Uppsala och träffa er grabbar.

!

Vi kan köra någonstans utan kårleg om du vill komma. Förresten pluggar väl du på MDH? Har för mig att alla som går på någon högskola/universitet kan få typ ett gästleg när de är på besök. Det är giltigt i några dagar och funkar som ett vanligt kårleg om jag fattat rätt. Jag är på att dra ut i Västerås någon gång också!

EDIT:

Gästkort för studenter vid andra universitet

Den som är student någon annanstans än i Uppsala, men vill ha tillträde till nationerna måste lösa ett tillfälligt ”medlemskap”, kallat gästkort. Gästkortet utfärdas av Kuratorskonventet och säljs i entrén till Uppsala studentkår.

http://www.uu.se/utbildning/studera-i-uppsala/nationer/

Fast det kanske är lite hassle att få tag på. Måste ha med sig intyg på att man pluggar på annan skola också.
 
strafer bor ju i Uppsala, fast jag vet inte om han pluggar eller inte. Vart tänkte du att vi skulle dra? Och vem är den andra gaffern? :)



!

Vi kan köra någonstans utan kårleg om du vill komma. Förresten pluggar väl du på MDH? Har för mig att alla som går på någon högskola/universitet kan få typ ett gästleg när de är på besök. Det är giltigt i några dagar och funkar som ett vanligt kårleg om jag fattat rätt. Jag är på att dra ut i Västerås någon gång också!

EDIT:



http://www.uu.se/utbildning/studera-i-uppsala/nationer/

Fast det kanske är lite hassle att få tag på. Måste ha med sig intyg på att man pluggar på annan skola också.

Jag är upptagen i helgen tyvärr. Annars hade det nog varit värt det. Ska tillbaka till Serbien i 10 dagar om en vecka men sen under november/december har jag inget planerat.
 

Groof

Junior Member
strafer bor ju i Uppsala, fast jag vet inte om han pluggar eller inte. Vart tänkte du att vi skulle dra? Och vem är den andra gaffern? :)
Ah jo, vi kan ju absolut fixa nåt annat ställe för de som inte har kårleg! Han heter wigertoods på gaf har jag för mig.
Jag hade tänkt typ Upplands eller taket på V-dala. Eller Norrlands. Kom med förslag vettja :p
 
Ah jo, vi kan ju absolut fixa nåt annat ställe för de som inte har kårleg! Han heter wigertoods på gaf har jag för mig.
Jag hade tänkt typ Upplands eller taket på V-dala. Eller Norrlands. Kom med förslag vettja :p

Jag är ganska ny i Uppsala och har inte så bra koll faktiskt :p Jag var på två pubrundor under nollningen så jag har varit på några nationer, men jag minns inte vilken som var var, sen har jag bara hunnit med något enstaka pubbesök. Men för mig fungerar det på vilken nation som helst; jag har ingen preferens ännu :)
 

Groof

Junior Member
Jag är ganska ny i Uppsala och har inte så bra koll faktiskt :p Jag var på två pubrundor under nollningen så jag har varit på några nationer, men jag minns inte vilken som var var, sen har jag bara hunnit med något enstaka pubbesök. Men för mig fungerar det på vilken nation som helst; jag har ingen preferens ännu :)

Hehe alright, vi kan ju alltid starta nånstans och blir det sunkigt kan man förflytta sig. Men dom tre jag sa tidigare är dom jag varit mest på.
I alla fall, vi måste piska på strafer lite, få honom att visa sitt ansikte!
 

Knugen

Member
Tobbe och Toivonen. Känns som det rätta virket för att bräcka ett tyskt försvar!

:I

ibfNknEq0YNlLD.gif
 

zon

Member
Med tanke på hur dåligt Sverige har det med både backar och målvakter så blir det väl ännu en målfest för tyskarna. Och nu finns det ingen Zlatan som kan rycka upp resten av laget.
 
strafer har dött av skräck från Dead Space 2.

Also, jäklar vad mycket plugg det blev på en och samma gång nu. Jag kanske skulle ha varit smartare och börjat med a-uppsatsen tidigare. Tur att man är proffs på uppsatser då. VG-tentan känns inte aktuell, mina herrar.
 

MacNille

Banned
Jag hatar uppsatser när man måste skriva typ 30 sidor minimum. Det känns som att man för det mesta bara drar ut på skitet. Om man kan vara kortfattade, låt en vara det.
 
Jag hatar uppsatser när man måste skriva typ 30 sidor minimum. Det känns som att man för det mesta bara drar ut på skitet. Om man kan vara kortfattade, låt en vara det.

Aldrig hört talas om minimum för antal sidor; däremot förekommer alltid en minimi- och maxgräns för antalet tecken eller ord. Vet inte riktigt. Jag förstår vad du menar men det beror på syftet och bedömningskriterierna. Men ja, det är en jäkla massa "dra ut på skiten". Å andra sidan funkar det ju så i arbetslivet. Varenda bok, tv-serie, Final Fantasy och avhandling är bra mycket längre än den borde vara. Dat cash.
 
Top Bottom