• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

waypoetic

Banned
Outar vi tunesmith till resten av forumet så blir han levande föda. Säger han "no no, i work for DICE!" så skonas han skulle jag tro.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
daHSBdF.jpg

NORGE FÖRST I ADVERT I VÅRAN TRÅD!?

FÖR HELV-!!
 
Shit vad jag ägde dansgolvet ikvääääll. Fan vad packd jag är och fan vilken träninhsvärk jag kommer ha imorrn. Nu står jag här och väntar på bussen. Full, kall och hungrig
 
Dö inte lonely. Jag behöver dig, du ska vara min hacker i den ragtag grupp av mästertjuvar jag håller på att sätta ihop. Grassclippers elva kallar jag den för. Vi ska råna bosses korvkiosk nere på hörnet.

Andra personer jag ämnar att rekrytera till detta uppdrag är strafer som utklädnadsmästare, Yoschichan som getaway driver, waypoetic som utkik, Tunesmith och Knugen som krypskytt respektive sprängmedelsexpert samt Corky och KAOz som go-go dansare.
 

Groof

Junior Member
Dö inte lonely. Jag behöver dig, du ska vara min hacker i den ragtag grupp av mästertjuvar jag håller på att sätta ihop. Grassclippers elva kallar jag den för. Vi ska råna bosses korvkiosk nere på hörnet.

Andra personer jag ämnar att rekrytera till detta uppdrag är strafer som utklädnadsmästare, Yoschichan som getaway driver, waypoetic som utkik, Tunesmith och Knugen som krypskytt respektive sprängmedelsexpert samt Corky och KAOz som go-go dansare.

Jag vill också va med :(
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Dö inte lonely. Jag behöver dig, du ska vara min hacker i den ragtag grupp av mästertjuvar jag håller på att sätta ihop. Grassclippers elva kallar jag den för. Vi ska råna bosses korvkiosk nere på hörnet.

Andra personer jag ämnar att rekrytera till detta uppdrag är strafer som utklädnadsmästare, Yoschichan som getaway driver, waypoetic som utkik, Tunesmith och Knugen som krypskytt respektive sprängmedelsexpert samt Corky och KAOz som go-go dansare.
Lekte krypskytt i lumpen en gång i tiden, du känner mig väl.
 
Dö inte lonely. Jag behöver dig, du ska vara min hacker i den ragtag grupp av mästertjuvar jag håller på att sätta ihop. Grassclippers elva kallar jag den för. Vi ska råna bosses korvkiosk nere på hörnet.

Andra personer jag ämnar att rekrytera till detta uppdrag är strafer som utklädnadsmästare, Yoschichan som getaway driver, waypoetic som utkik, Tunesmith och Knugen som krypskytt respektive sprängmedelsexpert samt Corky och KAOz som go-go dansare.

Tror nästan att jag är död faktiskt. Min kropp är helt förstörd.

Vänta, är det där en reference till Oceans Eleven? Kanske kan jag leva lite längre tack vare vetskapen att folk har sett det mästerverket.
 

Knugen

Member
Dö inte lonely. Jag behöver dig, du ska vara min hacker i den ragtag grupp av mästertjuvar jag håller på att sätta ihop. Grassclippers elva kallar jag den för. Vi ska råna bosses korvkiosk nere på hörnet.

Andra personer jag ämnar att rekrytera till detta uppdrag är strafer som utklädnadsmästare, Yoschichan som getaway driver, waypoetic som utkik, Tunesmith och Knugen som krypskytt respektive sprängmedelsexpert samt Corky och KAOz som go-go dansare.

Jag är upplärd av Michael Bay så jag vet vad jag håller på med.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Vafan ärre som händer :(?!

Dö inte!!! Ingen får dö!
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?

Groof

Junior Member
Hälsa groof att han kan få vara Brad Pitt till min Clooney i korvkioskstöten.

För er som är missnöjda med era positioner så kan vi skyffla runt lite till nästa hit, charkdisken på Ica.

Asså, korv är ju alltid nice. Men vill jag verkligen vara Brad Pitt?
 

Ledsen

Member
En snubbe på Facebook skrev att bensinen har blivit billigare där han bor (Hawaii). Jag kommenterar att najs, det är mkt dyrare här i Sverige. Två dagar senare ser jag hans inlägg på feeden och noterar att han har tagit bort min kommentar. Dagens random wtf.
 
En snubbe på Facebook skrev att bensinen har blivit billigare där han bor (Hawaii). Jag kommenterar att najs, det är mkt dyrare här i Sverige. Två dagar senare ser jag hans inlägg på feeden och noterar att han har tagit bort min kommentar. Dagens random wtf.

En polare ifrån Makedonien pratade om hur billig bensinen är här i Sverige. Den kostar 12 kr litern där. Men med tanke på löneskillnaderna så var det som om soppan i Sverige skulle ligga på 94 kr litern.
 

Chopper

Member
Hej SwedishGAF!

My girlfriend and I are visiting Gothenburg next month, and I was wondering if any of you would recommend anything partially cool that we should check out whilst we're there? I literally know nothing about the place! Looking forward to it though.
 

waypoetic

Banned
Hej SwedishGAF!

My girlfriend and I are visiting Gothenburg next month, and I was wondering if any of you would recommend anything partially cool that we should check out whilst we're there? I literally know nothing about the place! Looking forward to it though.

Uhm... Something cool, hm. Nope! I have no idea honestly, i mean, this city is pretty boring and the usual weekend funsies is what most people all over the world partake in: getting fucked up on alcohol etc.
 

Paganmoon

Member
Hej SwedishGAF!

My girlfriend and I are visiting Gothenburg next month, and I was wondering if any of you would recommend anything partially cool that we should check out whilst we're there? I literally know nothing about the place! Looking forward to it though.

You picked a helluva time to visit, bring rainjackets :)
Next month on the 15:th Liseberg opens again for christmas. It's an amusement park, with rides etc, but iirc, they're closed during winter, but you can walk around the park and try some wintery food.
Adjecent to Liseberg is also Universeum which has some science exhibits.

There are also a few musemus you could visit, an art one at the end of Avenyn (the main boulevard), the nature and science museum located in Slottskogen (A big foresty park). And a maritime museum located at Stigberget. There are many more, those are the ones I remember of the top of my head.

During summer you could also visit the botanical gardens, but not sure they're even open this time of year.

I've seen some hop-on/hop-off busses going around town during summer, but I have no clue where they actually take people, as someone said before, this is a pretty boring city.

Oh, and really, do bring rainclothes, this is the view outside my office right now:

Edit:
Oh, and it might get pretty cold too. So bring some warm clothes (we had 4 degrees Celsius yesterday)
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
You picked a helluva time to visit, bring rainjackets :)
Next month on the 15:th Liseberg opens again for christmas. It's an amusement park, with rides etc, but iirc, they're closed during winter, but you can walk around the park and try some wintery food.
Adjecent to Liseberg is also Universeum which has some science exhibits.

There are also a few musemus you could visit, an art one at the end of Avenyn (the main boulevard), the nature and science museum located in Slottskogen (A big foresty park). And a maritime museum located at Stigberget. There are many more, those are the ones I remember of the top of my head.

During summer you could also visit the botanical gardens, but not sure they're even open this time of year.

I've seen some hop-on/hop-off busses going around town during summer, but I have no clue where they actually take people, as someone said before, this is a pretty boring city.

Oh, and really, do bring rainclothes, this is the view outside my office right now:


Edit:
Oh, and it might get pretty cold too. So bring some warm clothes (we had 4 degrees Celsius yesterday)

Jobbar vid Ullevi ser det ut som? :)
 
Top Bottom