• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Tunesmith

formerly "chigiri"
Jag sitter fan på helspänn hela tiden. Ursäkta mig om jag inte är den man du trodde jag var.

Also, fuck Stalkers.
Vänta tills du spelar igenom Dead Space 3, i coop, som karaktären som har hallucinationer som inte den andra spelarn ser. Det vart hur kul som helst att köra igenom. :)
 
Sverige spelade helt ok fotboll idag men jag förstår inte varför Toivonen spelar.

Jag är nöjd med Sveriges insats. Som Hamrén sa så var det lite småmissar av individuella spelare som fällde oss. Och ja, Toivonen har inget i landslaget att göra, han har aldrig varit bra.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Är det fel på mig att jag funderar på att slå käften av en unge som sitter bredvid mig på bussen och lyssnar på dubstep (högsta volymen), och tuggar högt på ett tuggummi?

Fyfan vad jag hatar bussturer.
 

Knugen

Member
Är det fel på mig att jag funderar på att slå käften av en unge som sitter bredvid mig på bussen och lyssnar på dubstep (högsta volymen), och tuggar högt på ett tuggummi?

Fyfan vad jag hatar bussturer.

Ja det är fel på dig, du skulle ha tagit honom i en halvnelson och slängt ner honom på golvet och skrikigt "feel the drop!"

Jag bloggar om tråden på http://www.hamsterpaj.net/

Inte lunarstorm?
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Usch, illamående är inte kul.

Har sovit 2 timmar.

Äsch. Jag har inte sovit på flera år. Börjar bli lite trött nu.

Är det fel på mig att jag funderar på att slå käften av en unge som sitter bredvid mig på bussen och lyssnar på dubstep (högsta volymen), och tuggar högt på ett tuggummi?

Fyfan vad jag hatar bussturer.

När det händer mig brukar jag börja sjunga skithögt. Då sätter sig alla jättelångt ifrån mig.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Och så har man haft (ännu) en jävla strid med 3. Gick dit för att få min kompensation (för att jag haft skitInternet i 12 dagae). Så får jag bara 100:- avdraget nästa månad.

Fyfan vad jag ville så skiter ur dom - men så var dom tre personer så jag orkade inte.
 
Gå till 3, ta med dig en solstol, sätt dig med armarna i kors och stirra på personalen i ett par timmar så får du det du vill ha sen. Inklusive sex.
 
När Jak började prata i Jak & Daxter 2 blev jag först glad över att de droppade det där med att vara stum så att karaktärerna får mer personlighet. Sen när jag upptäckte att han var emo, alltid sur, dryg och jobbig så ändrade jag mig. Sen när jag upptäckte att spelet är värdelöst spelade jag det aldrig igen.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
När Jak började prata i Jak & Daxter 2 blev jag först glad över att de droppade det där med att vara stum så att karaktärerna får mer personlighet. Sen när jag upptäckte att han var emo, alltid sur, dryg och jobbig så ändrade jag mig. Sen när jag upptäckte att spelet är värdelöst spelade jag det aldrig igen.
Vafan jag som ville köpa trilogin till PS3 nu till jul :(
 
Vafan jag som ville köpa trilogin till PS3 nu till jul :(

Gör inte samma misstag som mig. Jag har skrivit ett riktigt långt inlägg om Jak 2 förr, men lång historia kort, det är väldigt, väldigt, väldigt dåligt. Det första spelet är ganska bra. Det är en Mario 64-klon som inte på långa vägar når samma höjder men det är definitivt värt att spela. Jak 3 är väl hyffsat. De rättade till serien lite grann men det är ändå väldigt enformigt och tråkigt.

Köp bara Jak 1 på PSN. Har varit på rea några gånger tror jag, och lär bli det igen.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Jag skrev ju om det i inlägget också. Hoppa över den. Om du verkligen vill ha mer Jak så är det väl okej. Det är inte alls lika illa som tvåan men det är verkligen inget bra spel.
Tack!
 
strafer, pluggar du eller jobbar du? Kör igång med lite programmering så är du på DICE om ett par år :) Eller business om du hellre är på den avdelningen.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Nej alltså det är nära där jag bor. :D

Önsketänkande att jobba på DICE fan. :D
Aha, önsketänkande kan leda långt dock, vart så jag kom in hos CCP Games för länge sen, sen migrerade jag till Blizzard i ett par år, och sen dess har jag nu vart hos Bioware och EA generellt. :)
 

strafer

member
Aha, önsketänkande kan leda långt dock, vart så jag kom in hos CCP Games för länge sen, sen migrerade jag till Blizzard i ett par år, och sen dess har jag nu vart hos Bioware och EA generellt. :)

Damn son.

Jobbade du med WoW när du var hos Blizzard?
 

zon

Member
Aha, önsketänkande kan leda långt dock, vart så jag kom in hos CCP Games för länge sen, sen migrerade jag till Blizzard i ett par år, och sen dess har jag nu vart hos Bioware och EA generellt. :)

Eller så får man nobben hela tiden som min stackars bror. :(
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Vad jobbar du med, tune?
Numera risksystemsutvecklare/analytiker hos EA, inte direkt förankrad till nån spelstudio, ser över alla gemensamma EA-system, Origin osv. men har handlingar med typ alla EA studios runt om i världen hela tiden. Nextgen och BF4 och allt det innebär (Origin osv.) e mycket på tavlan just nu.

EA har väl inte direkt bästa ryktet hos Internetkrigarna men är schysst ställe att jobba på tycker jag, nya CEOn har gjort ett bra jobb internt hittills så skeppet är på rätt håll igen.
 
Numera risksystemsutvecklare/analytiker hos EA, inte direkt förankrad till nån spelstudio, ser över alla gemensamma EA-system, Origin osv. men har handlingar med typ alla EA studios runt om i världen hela tiden. Nextgen och BF4 och allt det innebär (Origin osv.) e mycket på tavlan just nu.

EA har väl inte direkt bästa ryktet hos Internetkrigarna men är schysst ställe att jobba på tycker jag, nya CEOn har gjort ett bra jobb internt hittills så skeppet är på rätt håll igen.

Imponerande. Måste vara ett tufft jobb. Hur många kollegor har du? Alltså, kollegor med samma yrkesbefattning? Jag vet att det finns rejäla summor pengar att tjäna i såna yrkesroller. Jag själv kan sikta mot något sådant när jag är klar med min universitetsutbildning, men det är inget jag bestämt än. Jag vet också att män i din roll kan ställa större krav än spelprogrammerare, men det kan ändå vara rejäla arbetsdagar. Fast det beror väl också på vilken arbetsgivare man har. Du behöver ju inte vara orolig för att din arbetsgivare kommer att gå i konkurs i alla fall.
 
Top Bottom