• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Paganmoon

Member
HAN É SNUT

LG2u69x.png


Du tänker nog på fel Ullevi :)
 

Chopper

Member
Uhm... Something cool, hm. Nope! I have no idea honestly, i mean, this city is pretty boring and the usual weekend funsies is what most people all over the world partake in: getting fucked up on alcohol etc.

I can't help you I'm afraid, but check out this website and this website. I hope that helps a little! Enjoy your stay.

You picked a helluva time to visit, bring rainjackets :)
Next month on the 15:th Liseberg opens again for christmas. It's an amusement park, with rides etc, but iirc, they're closed during winter, but you can walk around the park and try some wintery food.
Adjecent to Liseberg is also Universeum which has some science exhibits.

There are also a few musemus you could visit, an art one at the end of Avenyn (the main boulevard), the nature and science museum located in Slottskogen (A big foresty park). And a maritime museum located at Stigberget. There are many more, those are the ones I remember of the top of my head.

During summer you could also visit the botanical gardens, but not sure they're even open this time of year.

I've seen some hop-on/hop-off busses going around town during summer, but I have no clue where they actually take people, as someone said before, this is a pretty boring city.

Oh, and really, do bring rainclothes, this is the view outside my office right now:


Edit:
Oh, and it might get pretty cold too. So bring some warm clothes (we had 4 degrees Celsius yesterday)
Thanks for the replies. We'll definitely go to a couple of the museums. And my lady is very excited about the market at Liseberg.

Can you recommend any particularly good restaurants?
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Thanks for the replies. We'll definitely go to a couple of the museums. And my lady is very excited about the market at Liseberg.

Can you recommend any particularly good restaurants?
If you wanna try some typically modern Swedish dishes check out Familjen (the family) it's a nice quiet and centrally located restaurant. English site: http://restaurangfamiljen.se/engelska/

If you like Chinese/seafood/buffé I recommend Gothenburg Wok as well. http://goteborgwok.se
 
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=86906956&postcount=94

Du kan tala ut här om du vill Yoshi-chan, vi är här för dig!
Alltså...terapi för att lära sig bättre hantera sin ilska kommer att hjälpa spara pengar i alla fall. Tänk på alla spelen du kunde ha köpt med dom pengarna, Yoshi. :(

EDIT: Och sedan läste jag det här. LOL
Är det fel på mig att jag funderar på att slå käften av en unge som sitter bredvid mig på bussen och lyssnar på dubstep (högsta volymen), och tuggar högt på ett tuggummi?

Fyfan vad jag hatar bussturer.
(What animals are to serial killers is what games are to Yoshi. Vi väntar bara på nästa steget.)
<3
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Hahahahahha

Älskar SWEGAF

Så jävla mycket :D
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Gillar alla dess BF4 resolutionstrådar som flyger runt på GAF, typ som om det kommer betyda nått om en månad eller två.
 

zon

Member
Han måste ju försöka få oss inställda på att det inte är så viktigt innan de släpper spelet.

;)

edit: Grattis LGW, snart blir du en stor varg!
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Säger killen som antagligen just nu sitter och förhandlar med MS om "cash for parity"...:p
Tag quote!

Är trogen 360:are men det blir en PS4 för mig i år. MS måste va dåliga förhandlare, eller så är dom från framtiden och förhandlingen äger rum 2015.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Grattis Wolf!

Själv behöver jag inte visa leg längre på systemet. :)

:(

Hade en komisk situation på systemet i sommar.. vart i Göteborg och uppdaterade mitt pass, så hade inget leg just då jag och en polare vart där och handlade. Eftersom vi vart i samma grupp så att säga och jag inte kunde visa upp leg så fick inte min polare heller köpa när vi stod i kassan med korgarna fulla även då han hade körkort på sig. :p

Lite kul så då man är 30 och har grått hår, man tar vad man har /foreveryoung!

vi gick till ett annat system run kvarteret, jag väntade då utanför
 

Forsete

Member
YOLO SWAG vad händer?

Tror jag är dödligt sjuk eller något. Extremt trött när jag kommer hem.
Och sen fittkukrunkövertid imorgon, JAG PALLAR INTE MER.

2 månader snart. Tortyr. Jag lider med mina förfäder som tvingades jobba mer än 40 timmar i veckan.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
YOLO SWAG vad händer?

Tror jag är dödligt sjuk eller något. Extremt trött när jag kommer hem.
Och sen fittkukrunkövertid imorgon, JAG PALLAR INTE MER.

2 månader snart. Tortyr. Jag lider med mina förfäder som tvingades jobba mer än 40 timmar i veckan.
Nextgen preps!

Jobbar 50-60 timmar, minst! Dock lider jag inte av det så jag klagar inte, inte crunch iaf. Ta en timeout och lägg dig och sov extra tidigt i mitten av veckan, funkar susen för mig ibland då det känns extra stressigt och gör att veckan känns kortare på nått vis.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
YOLO SWAG vad händer?

Tror jag är dödligt sjuk eller något. Extremt trött när jag kommer hem.
Och sen fittkukrunkövertid imorgon, JAG PALLAR INTE MER.

2 månader snart. Tortyr. Jag lider med mina förfäder som tvingades jobba mer än 40 timmar i veckan.
Det suger :( var stark! Du fixar det!
 
YOLO SWAG vad händer?

Tror jag är dödligt sjuk eller något. Extremt trött när jag kommer hem.
Och sen fittkukrunkövertid imorgon, JAG PALLAR INTE MER.

2 månader snart. Tortyr. Jag lider med mina förfäder som tvingades jobba mer än 40 timmar i veckan.

:( vet vad du menar med tröttheten.

Ta semester eller byt jobb om du kan/vill.
 
Top Bottom