• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

waypoetic

Banned
Jag har spelat tillräckligt med GTA och så såg jag den där Johan Falk filmen för några månader sen, så jag är rätt så redo skulle jag säga.
 

jorma

is now taking requests
Så nån sa att om man beställer en ps4 nu så får man den i februari. Vafan.
"Tier 2" land konfirmerat.
 

Paganmoon

Member
Så nån sa att om man beställer en ps4 nu så får man den i februari. Vafan.
"Tier 2" land konfirmerat.

Eh... det är 11 dagar till release, vad förväntade du dig? :) Folk har haft bokningar sen februari, och dom som bokat sen augusti kommer inte få förrän i december.
 

jorma

is now taking requests
Eh... det är 11 dagar till release, vad förväntade du dig? :) Folk har haft bokningar sen februari, och dom som bokat sen augusti kommer inte få förrän i december.

Jag såg väl framför mig hur jag klev in i en butik om 11 dagar och typ.. betalade för en ps4 och sen gick hem med den...:)
 

Paganmoon

Member
Jag såg väl framför mig hur jag klev in i en butik om 11 dagar och typ.. betalade för en ps4 och sen gick hem med den...:)

Om du har tur kanske det kan finnas några på MM eller elgiganten, alla butiker har inte tagit förbokningar vad jag vet.
 

@Ollindberg

Neo Member
eCpYi5i.png


Teknikmagasinet verkar börja sälja DualShock 4 (till förmånligt pris enligt nedanstående tweet), vilket kanske kan vara värt att veta då det kan vara en sån affär man har presentkort på från nån random släkting.

https://twitter.com/patrikrickemo/status/402387086835478528
https://twitter.com/patrikrickemo/status/402386446335881216
 

@Ollindberg

Neo Member
Fick även detta svar nu:

"Hej igen,
Ja, det är lite saker som måste ordnas först gällande returrätt mm men om allt går som det skall så bör den finnas ute i butik kring månadsskiftet."
 

waypoetic

Banned
Ja? :p Ändå intressant att veta att de antagligen kommer att fortsätta sälja PS-accessories :)
Ja, jag hade velat köpa en redan nu. Jag hade velat ha samma möjlighet som amerikanarna som kunde gå och köpa kontrollen för flera veckor sen i butik.

Självklart kommer DS4:an finnas att köpa på Teknikmagasinet vid månadsskiftet; den kommer att finnas på de flesta elektronikkedjor där PS4:an säljs.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Släpps blå/röd DS4 i Sverige?
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Tänkte kolla hur SweGAF kände sig inför Xbox launchen men sen kom jag på mig att den inte släpps i hemlandet tills Mars nästa år..

Antar att ni flesta springer till PS4or eller? Lägg till mig på PSN, "Tunesmith-US"
Skaffar en sån själv först, med Xbox till efter nyår.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
T_________T AVUNDSJUKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK
 

waypoetic

Banned
Tänkte kolla hur SweGAF kände sig inför Xbox launchen men sen kom jag på mig att den inte släpps i hemlandet tills Mars nästa år..

Antar att ni flesta springer till PS4or eller? Lägg till mig på PSN, "Tunesmith-US"
Skaffar en sån själv först, med Xbox till efter nyår.

PS4:a blir det först nästa år. Inget tilltalar mig mellan launch och släppet av Infamous. Plus att jag har hört och sett saker med PS4:ans system och UI som behöver en patch eller fyra, så det kan beta-testarna få ha kul med!

Xbone? Hell no.
 

MacNille

Banned
Så det verkar som att jag har blivit permabannad från the esacpist. Bara för att jag sa att jag inte gillade feminster eller MRA aktvister. Vilka jävla fittor.
 

strafer

member
Ska vi inte hyra en stuga och sitta i bastun och snacka skit och dricka bira.

Till helgen öppnar vi på Björnrike. Lördag och söndag är Björnvallsliften, Nalle och Snigelliften öppna. På Skalet går Mellanliften dagligen, Pass Express fre-sön och Knatteliften lör-sön. Klövsjö räknar med att vara igång nästa helg.
Björnrike Skidshop öppen 8.30-17 fre-sön.

:D
 

waypoetic

Banned
Varför gillar du inte feminister då?
Vad är ens en feminist i dagens Sverige? Hörde en tjej kalla sin killkompis för "inte en riktig feminist" häromdan - det var inte tillräckligt att mena på att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och likadana löner som män har... Nej är man feminist så måste man vara Aktivist i hennes mening.

Så, det är inte så konstigt att många tröttnar och sedan slänger ur sig kommentarer som "ugh, jag är så trött på feminister".
 
Top Bottom