• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

sinxtanx

Member
På tisdag händer det.

Dags att återställa sin moraliska kompass, som brukligt en gång om året.

Om jag kommer ihåg rätt så...ska man ljuga för mor på självaste julafton. Ja, så var det. Bäst att kolla ändå.
 

Drencrom

Member
Aldrig spelat Zelda, är det bra grejer det eller?

Väldigt bra grej, spelet går ut på att du är alvkrigaren Zelda som måste rädda en drottningen vid namn Hyrule från den onda trollkarlen Düsseldorf som vill skapa en magisk guld-triangel av henne så han kan erövra världen.
 

Paganmoon

Member
99.9% säker att du driver.

Måste göra dig besviken herr Wolf, men har faktiskt aldrig spelat det. Var PC kille rakt igenom fram till PS3:an :)

Väldigt bra grej, spelet går ut på att du är alvkrigaren Zelda som måste rädda en drottningen vid namn Hyrule från den onda trollkarlen Düsseldorf som vill skapa en magisk guld-triangel av henne så han kan erövra världen.

Låter fett!


Vi är nog de enda zelda-oskulderna på gaf iaf :)

Men min ps4 kom hem precis, så jag klarar mig en generation till tror jag.

Ska nog inte nämna att jag aldrig spelat nått Final Fantasy spel heller ute i stora allmänheten på GAF.
 
Haha är full just nu men ska han läxa upp dig sen sailormoon. Du är ju med på världens största oberoende spelforum för i helvete. Liten allmänbildning måste du ha.
 

Forsete

Member
Har spelat 4 FF. 7an som jag äger, 8 och 9 hos en kompis och sedan 10 som jag köpte till PS2. Visst fan, jag fick 12 vid en prenumeration av en tidning. Har aldrig klarat ett Final Fantasy. Gillar inte ens sådana spel. Random encounters är bland det värsta som finns. Men får erkänna att ett 7 remake hade varit kul, av någon anledning.
 
Jag försöker komma ikapp. Tills väldigt nyligen hade jag endast spelat Zelda spel på NES och SNES. Plockade upp ett Zelda till Wii U för att se om konceptet fungerade i tre dimensioner.
 

waypoetic

Banned
Åt helvete med allt som är Nintendo.

Inte hade folk varit lyriska över ett Uncharted (eller valfri spelserie) som hade mjölkats sen PS1-dagarna - vi vill ha nya spelserier och nya "äventyr", inte samma gamla vanliga. Jag förstår inte grejen med samma gamla Mario, Zelda och Metroid. För att inte tala om hur slappa spelen är; hur kan en så simpel spelmekanik få ett fripass? Och vad med att de inte ens har röstskådespelare? Allt är bara stön och skrik.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Urghel

yLRZTQj.jpg
 

MacNille

Banned
Jag var 9 när det hände. Minns alla tidningar med bilderna från attacken. Redan då, kände man att allting var förändrat.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Jag var 23 och låg och sov i en soffa i San Diego, CA. Var en intressant stämning i USA där ett tag.
 

Liljagare

Member
Bodde i USA då, vart tyst på den dagen, kom på att helt plötsligt blev himmlen helt tom på flygplan.. Var bara jättekonstigt, normalt brukade det flyga 1000-tals kärror över en.
 

waypoetic

Banned
För mig var det TV4 och morgonnyheterna som var budbäraren. Andra planet träffade ena byggnaden i direktsändning.

Tog ett par dagar innan man hade fått all information och förstått vad som verkligen hade hänt.
 
Top Bottom