• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Och här längtar man till att få åka norrut och hälsa på släktingarna där det förhoppningsvis finns snö. :p

Känns som man är en av 5 svenskar som faktiskt gillar snön.
Jag har inget emot snön! Jag vill bara inte bli fast i Sverige. :p
Bara orolig att det blir osäkert for planen att flyga. Lite nojig~
 
Är det sant?
uwrhwkjrhkwjrk.jpg
.
 

KAOz

Short bus special
Jag har aldrig sett eller läst Sagan om Ringen. Har bara hört en massa om det.

Står frågan är; är Bilbo värd att se? Jag menar, jag gillar skådisen, men typ tre timmar med bara en gråhårig man i hatt som trollar. Är det allt Bilbo gör? Tror jag föredrar honom som typ Magneto eller gammal nazi.
 

KAOz

Short bus special
Gandalf? Wut? Jag trodde Gandalf var ögat.

Kanske borde se de någon gång. Vem fan är Bilbo då? Och vem är Hobbit?
 
Haha. Sauron är ögat. The hobbit = Bilbo Baggins. Gör en google-image search på Bilbo Baggins så får du många bilder. Hobbit-filmerna är riktigt bra :) Skän äventyrskänsla. I första filmen är det lite väl mycket "Gandalf saves the day in the last second" men trots alla missar är det fortfarande en så skön atmosfär. Känns verkligen som ett äventyr och jag älskar det :)
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
KAOz skämtar ju för fan, hahahaha
 

waypoetic

Banned
För att vara en b-skådis och som nästan enbart är känd från en särskild filmserie - så har Paul Walker fått mer uppmärksamhet än någon av de senaste avlidna a-skådisarna. Undrar hur det kommer sig.
 
Hey guys, can you recommend me some Swedish movies with English subtitle?

Sweden's most popular movie series internationally is the millenium-trilogy ("Men Who Hates Women" or, as it's called in English, "The Girl With The Dragon Tattoo" being the first). All Disney films etc. Really depends on what kind of stuff you like watching. Older crowd in Sweden loves things like Wallander and Beck so we've got tons of that. Lots of "feelings" films too. Virtually all Swedish films have some version with English subtitles I reckon.
 
Top Bottom