• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Groof

Junior Member
jag orkar inteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

vi skämtade ju bara när vi sa att sverige har vinter året runt :(
 

Groof

Junior Member
Ut och fota med dig!
Har du en A6000 än? :)

Haha, jag ska, så småningom... Hälsan har inte varit tipptopp.
Och nej, jag kommer antagligen skjuta upp uppgraderingen till nästa version kommer ut. Det här med att budgetera för framtiden asså, sucks röv
 

Forsete

Member
Haha, jag ska, så småningom... Hälsan har inte varit tipptopp.
Och nej, jag kommer antagligen skjuta upp uppgraderingen till nästa version kommer ut. Det här med att budgetera för framtiden asså, sucks röv

Kan ju få 4K inspelning då, lite spännande. Har du något att se fram mot. :)
A7S @ 4K = Droolz.

Whatever. Svenskar pratar bara om väder konstant. Min pappa likaså. Trams.

Väder, kungahus och fotboll.

Lets face it, vad är mest underhållande av dom tre? VÄDER.
 

Groof

Junior Member
Kan ju få 4K inspelning då, lite spännande. Har du något att se fram mot. :)
A7S @ 4K = Droolz.

Aa, fast frågan är ju om det blir a6000 II eller bara den nuvarande för att spara lite cashola. Alltid gött med det senaste dock hehuehu

Jävligt trist det där med att a7s inte kan spela in 4K in-body. Men fan om den inte är le sexus mmmm. Ibland undrar jag om man kanske ska uppgradera till en a7/r heh
 
På tal om fakturor och förhandsbokningar. Förhandsbokade ett spel på Komplett för någon månad sen med kontokort och de tog betalt först nu när de skickade det :)
 

Forsete

Member
På tal om fakturor och förhandsbokningar. Förhandsbokade ett spel på Komplett för någon månad sen med kontokort och de tog betalt först nu när de skickade det :)

Gott. Komplett är ett trevligt företag. Brukar köpa PC-prylar därifrån, gillar även Dustin Home.

Aa, fast frågan är ju om det blir a6000 II eller bara den nuvarande för att spara lite cashola. Alltid gött med det senaste dock hehuehu

Jävligt trist det där med att a7s inte kan spela in 4K in-body. Men fan om den inte är le sexus mmmm. Ibland undrar jag om man kanske ska uppgradera till en a7/r heh

Ja lite B. Vet inte vad det är för bandbreddskrav på 4K (hur många megabyte per sekund?). Sony Xperia Z2 kräver ~8MB i sekunden, A7S har säkerligen en högre bitrate än Z2:an, så kraven är väl större.
 

Groof

Junior Member
Ja lite B. Vet inte vad det är för bandbreddskrav på 4K (hur många megabyte per sekund?). Sony Xperia Z2 kräver ~8MB i sekunden, A7S har säkerligen en högre bitrate än Z2:an, så kraven är väl större.
Ja jag läste något om att på grund av den kompakta kroppen så var det stor risk för överhettning vid intern 4k inspelning. Hur samt det är vettefan, men vi snackar antagligen om gigantiska filstorlekar...
 

Keasar

Member

Fanny-Klo-CC-88o-CC-88v.jpg
 

Forsete

Member
Nu när allas favorit Mona Sahlin ska göra ett triumfartat återtåg (lyckades man aldrig fixa ett jobb till henne inom EU/FN?) in i politiken hoppas jag vid GUD att hon blir utrikesminister.
Håkan Juholt som finansminister?

So many lulz to be had. :D
 

MacNille

Banned
Nu när allas favorit Mona Sahlin ska göra ett triumfartat återtåg (lyckades man aldrig fixa ett jobb till henne inom EU/FN?) in i politiken hoppas jag vid GUD att hon blir utrikesminister.
Håkan Juholt som finansminister?

So many lulz to be had. :D

Jag hoppas verkligen inte att de rödgröna inte vinner valet. Jag vill inte att mupparna i MP får mer inflytande än vad de har (Fridolin är en jävla idiot som inte vet vad tillväxt betyder FFS), Jag vill inte se V få någon slags minsterpost alls och jag hoppas vid alla höga makter om de finns, att FI inte får något inflyande alls. De vill lägga ner försvaret nästan totalt, kan inget om ekonomi och är batshit insane.
http://www.folkbladet.nu/822164/mer-vard-mindre-guld
http://www.luf.se/images/uploads/En_halv_biljon.pdf

Men om de skulle vinna, då skulle det bli väldigt mycket lulz.
 

Forsete

Member
Jag hoppas verkligen inte att de rödgröna inte vinner valet. Jag vill inte att mupparna i MP får mer inflytande än vad de har (Fridolin är en jävla idiot som inte vet vad tillväxt betyder FFS), Jag vill inte se V få någon slags minsterpost alls och jag hoppas vid alla höga makter om de finns, att FI inte får något inflyande alls. De vill lägga ner försvaret nästan totalt, kan inget om ekonomi och är batshit insane.
http://www.folkbladet.nu/822164/mer-vard-mindre-guld
http://www.luf.se/images/uploads/En_halv_biljon.pdf

Men om de skulle vinna, då skulle det bli väldigt mycket lulz.

Fi är ju grymma troll. :)
En regering med MP, V och FI vid rodret kommer bli döden för landet Sverige. Flum upphöjt till en googolplex, skattepengar kommer spridas med vinden, företagen kommer fly hals över huvud.
Sossarna har varit vettiga (iaf när Göran Persson med järnhand höll V och MP vid sidan av). Men denna gången när S är så pass svaga har de inte något val, de måste börja dela ut ministerposter.
Nu tror jag inte FI kommer in, och skulle de ändå göra det kommer de få noll inflytande.. S/MP/V är stora nog att regera själva, SD kommer ej bli vågmästare denna gången.

Men att Löfven redan börjar få fylledille och snacka om Sahlin kommer de garanterat förlora ännu fler röster. Folk gillar inte fifflare! Sahlin är inte någon hit, när ska de inse?
Högst oroväckande.

/Prediction time.
 
Gör inte det.

Men jag vill.

Jag har haft en Wii U sedan dag ett och det är nog konsolen jag använder minst. Det finns säkert något bättre att spendera pengar på.

Men 3D World, NSMBU, Fucking DKC Tropical Freeze, Pikmin 3, Captain Toad, Zelda, Super Smash, Wonderful 101, Hyrule Warriors etc!

Tyckte att Löfven bilden var så rolig, att jag tog den som avatar.

I'm okay with this.

Dock är "Löfven bilden" särskrivning. "Löfvenbilden"? Eller kanske "Löfven-bilden". "Bilden på Löfven" är enklast.
 
Om du tror att du kommer att tycka om de där spelen så är det säkert värt investeringen. Det roligaste spelet jag har stött på är Nintendo Land som tyvärr kräver att man är ett gäng i samma rum.
 
Top Bottom