• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Yoshichan, kan jag få köpa lite amfetamin av dig?

ibuK5bR9i2bwbK.gif

I'm not impressed.
 
Mina macromedia skills var inte lika bra som jag trodde.

Hur som helst släpps det något intressant spel snart?

Vilket program gör du GIFs med, anyway?

Ni No Kuni är 45 kr på EU-rean just nu. Gav det ett köp, men är personlig upptagen med Wan Pisu: Unlimitedo Worldo Redo och Bioshock: Burial at Sea just nu. Närmaste kommande intressanta spel lär vara Hyrule Warriors!
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?

Midas

Member
Macromedia flash använde jag eftersom jag lärde mig det på gymnasiet dock så minns jag knappt någonting om det.

edit: Dock så har jag bara min dator just nu så konsolspel is out of the question.

Alltså, sitter du och använder en sjukt gammal Flash-version eller kallar du det bara Macromedia fortfarande? :)
 

Knugen

Member
Alltså, sitter du och använder en sjukt gammal Flash-version eller kallar du det bara Macromedia fortfarande? :)

Jag hämtade hem Macromedia Flash 8 för det var det jag använde i skolan. Men jag hade nästan glömt bort allt jag hade lärt mig.
 

Fenjima

Neo Member
Jag är så SUR just nu, spelade Wolfenstein och helt plötsligt blev jag slängd ut till menyn och ALLT som jag har spelat försvann! ALLT!

Alla chapters är borta, allt :(

Fan va sur jag är, hade bara två kapitel kvar också. fan.
 
Jag är så SUR just nu, spelade Wolfenstein och helt plötsligt blev jag slängd ut till menyn och ALLT som jag har spelat försvann! ALLT!

Alla chapters är borta, allt :(

Fan va sur jag är, hade bara två kapitel kvar också. fan.

?

Varför?

Det värsta som finns är när spel krashar och/eller man förlorar alla sparfiler. Hitman Absolution har (hade?) en bugg där om man trycker på "online"-knappen och inte har privilegiet att spela online (som i mitt fall där spelade på X360 men inte hade Xbox Live Guld) så förlorar man alla sparfiler. Knäpp bugg.

Grattis!
Min tvåa var dubbelt så dyr. Jävla Stockholmspriser :(

Varför är lägenheter så dyra i STHML och Uppsala? :/ Hoppas bara att man får tillbaka pengarna när man säljer. Räntan är ju riktigt låg just nu i alla fall.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
?

Varför?

Det värsta som finns är när spel krashar och/eller man förlorar alla sparfiler. Hitman Absolution har (hade?) en bugg där om man trycker på "online"-knappen och inte har privilegiet att spela online (som i mitt fall där spelade på X360 men inte hade Xbox Live Guld) så förlorar man alla sparfiler. Knäpp bugg.



Varför är lägenheter så dyra i STHML och Uppsala? :/ Hoppas bara att man får tillbaka pengarna när man säljer. Räntan är ju riktigt låg just nu i alla fall.


Utbud/efterfrågan, dvs stort inflytt till städerna och utbudet lägenheter i stadskärnorna är begränsat. Inget som tyder på att marknaden ska gå ner markant, trots Ingves alla varningar.

Japp, och kommer bli lägre då Riksbanken sänkte mer än väntat idag. Ska omförhandla mina i höst tänkte jag.
 
Utbud/efterfrågan, dvs stort inflytt till städerna och utbudet lägenheter i stadskärnorna är begränsat. Inget som tyder på att marknaden ska gå ner markant, trots Ingves alla varningar.

Japp, och kommer bli lägre då Riksbanken sänkte mer än väntat idag. Ska omförhandla mina i höst tänkte jag.

Mm, men förr eller senare måste en pik nås, och det känns som att vi närmar oss piken.

Ja; rekordlåga 0.25 % nu, va? Kan vara bra att låsa den snart. Grejjen är ju också att förr eller senare lär den gå upp igen, och då kanske folk inte är lika villiga att betala för lägenheterna.
 

Paganmoon

Member
Utbud/efterfrågan, dvs stort inflytt till städerna och utbudet lägenheter i stadskärnorna är begränsat. Inget som tyder på att marknaden ska gå ner markant, trots Ingves alla varningar.

Japp, och kommer bli lägre då Riksbanken sänkte mer än väntat idag. Ska omförhandla mina i höst tänkte jag.

sista jag läste var väl att bankerna skulle hålla på större delen av räntesäkningen.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Spelar via PS4 så det är kört, håller på att kör om allt. Har installerat om spelet.



Det är någon bugg, spelet har varit buggigt rent allmänt så jag installerade om det och det hjälpte. Tills nu. Hatar när det blir så.

Inga PS+ cloud saves?
 

Kattbuss

Member
Jag är så SUR just nu, spelade Wolfenstein och helt plötsligt blev jag slängd ut till menyn och ALLT som jag har spelat försvann! ALLT!

Alla chapters är borta, allt :(

Fan va sur jag är, hade bara två kapitel kvar också. fan.

Det suger. Hände mig med Metro: Last Light. Hade spelat en bra bit när spelet kraschade och allt vad borta. Jag är för gammal för sån där skit så jag raderade spelet från min PS3 och återgick till Dark Souls 2 istället.
 

Liljagare

Member
Ångest, semester snart, det är jobbigt att veta att även de veckorna blåser på alldeles för snabbt.. :p

Var ju nyss jul afton typ.
 

Midas

Member
Ångest, semester snart, det är jobbigt att veta att även de veckorna blåser på alldeles för snabbt.. :p

Var ju nyss jul afton typ.

Planera inte. Ligg i solen och pilla dig i naveln. Läs böcker. Typ så. Då hinner en slappna av och känna sig ledig.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Mm, men förr eller senare måste en pik nås, och det känns som att vi närmar oss piken.

Ja; rekordlåga 0.25 % nu, va? Kan vara bra att låsa den snart. Grejjen är ju också att förr eller senare lär den gå upp igen, och då kanske folk inte är lika villiga att betala för lägenheterna.

Platå kanske. Men så länge det finns brist på lägenheter i stadskärnorna kommer inte ökningen avstanna nämnvärt. Men visst, det finns, eller borde finnas, ett tak. Men det sa jag för 9 år sen när jag köpte en minietta för 925 000 (som jag sålde förra året för strax under det dubbla).


sista jag läste var väl att bankerna skulle hålla på större delen av räntesäkningen.

Tyckte jag läste att Swedbank skulle sänka med 20 punkter, och de andra i närheten också. Men visst, vi som kunder kommer aldrig få ta del av hela sänkningen.
 
Inga PS+ cloud saves?

Jag använder aldrig cloud saves själv. Hur funkar det; sparar den på både hårddisk och cloud saves eller enbart cloud saves? För jag litar på molnen nästan like lite som jag litar på F! och SD.

Blir hyresrätt för min del.

Så klart. Sådana är i det närmaste omöjliga att hitta i Uppsala utan väldigt lång kötid.

Hur har en 19 (20?) åring råd att lägga 130k i kapitalinsats?

Allmänt sparsam. Har sparat i fonder länge och gått plus lite grann varje månad och framförallt varje sommar. Blir en hel del allt som allt.

Blir det Power Meet i helgen för din del förresten?

Elemäntärt, min käre Watson. Man lånar 130 000 riksdaler från en annan bank och tar 10% kapitalinsats på det istället.

Hah, nice.

Bostadsmarknaden är bisarr. Lägenheten jag skaffade för 2 år sedan har stigit med 300k i värde.

Nice.

Platå kanske. Men så länge det finns brist på lägenheter i stadskärnorna kommer inte ökningen avstanna nämnvärt. Men visst, det finns, eller borde finnas, ett tak. Men det sa jag för 9 år sen när jag köpte en minietta för 925 000 (som jag sålde förra året för strax under det dubbla).

Aa, right.
 
Top Bottom