• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Om du tror att du kommer att tycka om de där spelen så är det säkert värt investeringen. Det roligaste spelet jag har stött på är Nintendo Land som tyvärr kräver att man är ett gäng i samma rum.

Well, det är framförallt 3D World, Super Smash och Hyrule Warriors som lockar. Och köper man MK8 innan slutet av Juli kan man redeema ett gratisspel. Men vet inte om det är värt det. Det är ju inte jättemånga spel, och spelen är dyra. Dessutom är Nintendos ledning så svag, konsolerna på många sätt utdaterade, och de bryr sig inte alls om sina fans, framförallt i Sverige. Men de har ju några spel som verkligen verkar awesome. Hmm.
 
Varför är hon så korkad? Varför?

aKzQeog_460s_v1.jpg
 

Keen

Aliens ate my babysitter
I stil med ett annat klassiskt citat, kommer inte ihåg vem det var som klämde ur sig det.

"Drugs are bad because drugs are drugs." Jodå, onekligen så är droger droger.

Låter som något vår käre idiot till Folkhälsominister (numera Barn- och äldreminister), Maria Larsson, skulle kunna kläcka ur sig.
 

MacNille

Banned
Ser att FI vill avveckla hela försvaret. Jag vet inte om FI är helt jävla mentala eller vad. De vill också ha köttskatt (fuck them i så fall). De är det mest populistiska partiet där ute.
 

Forsete

Member
Välkommen.

Märks att det är semestertider nu. Tempot sjunker och det blir bara jobbigare och jobbigare att stiga upp. :p
1 vecka till, sedan FREEDOM!

CSP10383A.jpg
 

Fenjima

Neo Member
Välkommen.

Märks att det är semestertider nu. Tempot sjunker och det blir bara jobbigare och jobbigare att stiga upp. :p
1 vecka till, sedan FREEDOM!


Tackar! Jaaa, det är så segt. Det blir inte bättre av pissvädret heller. iaf i sthlm,första gången idag på typ en månad som solen visar sig.

Sista dagen på fredag sen är det typ semester för mig i 4 veckor :)
 
Ser att FI vill avveckla hela försvaret. Jag vet inte om FI är helt jävla mentala eller vad. De vill också ha köttskatt (fuck them i så fall). De är det mest populistiska partiet där ute.

Sant? Helknäppt om sant.

God kväll gott folk :)

Okej då.

Kära dagbok,

Sol idag.

Var ute.

Det var skönt.

Slut.

P.S. Det vara bara 15 minuter. Ville inte bränna mig.

Inkluderade ditt P.S..

Välkommen.

Märks att det är semestertider nu. Tempot sjunker och det blir bara jobbigare och jobbigare att stiga upp. :p
1 vecka till, sedan FREEDOM!

CSP10383A.jpg

Shut up Forsete, no one likes you.
 

Drencrom

Member
God kväll gott folk :)

Välkommen ombord!

Ser att du gjorde din första post på GAF i denna tråd, antar att du har tittat förbi här tidigare innan du blev medlem eller är man fel ute?

Ser att FI vill avveckla hela försvaret. Jag vet inte om FI är helt jävla mentala eller vad. De vill också ha köttskatt (fuck them i så fall). De är det mest populistiska partiet där ute.

Nja, tror nog SD tar kakan när det kommer till 'det mest populistiska partiet'. Men jo, att aveckla försvaret helt är inte så klokt.
 

Forsete

Member
Det finns nästan inget kvar att avveckla ändå, så det skulle inte märkas någon större skillnad. Tills dess att en katastrof inträffar, då undrar alla vart beredskapen tog vägen. :)

LonelyGreyWolf: Jag trodde att jag iaf hade en vän här. Guess not. :'(
 

Fenjima

Neo Member
Välkommen ombord!
Ser att du gjorde din första post på GAF i denna tråd, antar att du har tittat förbi här tidigare innan du blev medlem eller är man fel ute?
Nej, det stämmer bra det. letade efter en svensk tråd och så dök den här upp.

Oh, välkommen, alltid kul med nytt folk.
Tack :)

Verkar som jag inte längre är den nyaste svensken. Välkommen ombord!

Nope, nu är jag som är noob :)

Fick mitt konto aktiverat idag, så jag slängde mig in med detsamma. Har lunkat runt rätt länge dock och plockat nyheter till jobbet.
 

Forsete

Member
Om något katastrofalt inträffar, kommer väl vi vara neutrala som vanligt ändå.

Nu menar jag inte krig. :p
Försvaret hjälper till vid andra katastrofer också. Haverier (M/S Estonia, M/V Finnbirch), evakueringar (när det blev strömlöst för några år sedan fick de rycka ut med bandvagnar för det var så mycket snö på vissa ställen, så att folk inte skulle frysa ihjäl), naturkatastrofer.

Och i händelse av krig, det har hittills varit en lyx att kunna förklara sig neutral. Var inte så säker att det fortsättningsvis ens är ett val, speciellt om man är ett lätt byte.

Groof: Thx bro. :)
 

Drencrom

Member

Fenjima

Neo Member
Fenjima skriver för feber.se. Det är allt jag vet.
Jepp, jepp

Ah på så vis, GAF måste nog vara det bästa stället att kunna nöjes-surfa och samtidigt jaga nyheter om man är skribent.

Verkligen , finns hur mycket som helst här. Har saknat att kunna prenumerera på trådarna så det är det bästa i mitt tycke nu.

Tur det inte var Loading.se

Meh, Loading är supermys! jag har dock mitt hjärta på feber.
 

strafer

member
Jepp, jepp



Verkligen , finns hur mycket som helst här. Har saknat att kunna prenumerera på trådarna så det är det bästa i mitt tycke nu.



Meh, Loading är supermys! jag har dock mitt hjärta på feber.

Mys? Kallar du mobbing mys? :(

Nej tack, GAF är det enda jag behöver.
 

Fenjima

Neo Member
Mys? Kallar du mobbing mys? :(

Nej tack, GAF är det enda jag behöver.

Nej va tråkigt, jag har inte råkat ut för mobbning där. Jobbar i redaktionen och försöker hålla koll på sådant i den mån det går. Jag hängde en del på GR för länge sen och där var det inte nådigt. Men tråkigt iaf, hoppas på en förbättring i alla svenska forum kring den frågan.
 

strafer

member
Nej va tråkigt, jag har inte råkat ut för mobbning där. Jobbar i redaktionen och försöker hålla koll på sådant i den mån det går. Jag hängde en del på GR för länge sen och där var det inte nådigt. Men tråkigt iaf, hoppas på en förbättring i alla svenska forum kring den frågan.

Superplay då? Innan det hoppade över till FZ.se.
 
Svenska forum är ganska kassa överlag. Negativtitet, spydighet och ignorans ekar över de svenska forumen. Spydighet har vi en del av på GAF också, men överlag är det definitivt det bästa forumet jag besökt. Säkert till stor del eftersom att alla konton godkänns manuellt och att forumet har en hög status.

EDIT: Super Play var en katastrof. Det var det sista svenska forumet jag besökte. Det var länge sen nu.
 

Fenjima

Neo Member
Svenska forum är ganska kassa överlag. Negativtitet, spydighet och ignorans ekar över de svenska forumen. Spydighet har vi en del av på GAF också, men överlag är det definitivt det bästa forumet jag besökt. Säkert till stor del eftersom att alla konton godkänns manuellt och att forumet har en hög status.

EDIT: Super Play var en katastrof. Det var det sista svenska forumet jag besökte. Det var länge sen nu.

Håller med, det är en väldans "besserwisser"-attityd på svenska spelforum i överlag. Väldigt kvinnofientliga också av någon konstig anledning. Hoppas dock på en förändring, mest för ungdomarnas skull som brukar vara de som hänger på sådana typer av forum.


Superplay då? Innan det hoppade över till FZ.se.

Nä, jag fick aldrig uppleva Superplay.
 

Knugen

Member
Välkommen till mitt ödmjuka kungarike nya undersåte!

Om du har några frågor så ställ dem gärna till hovnarren(LonelyGreyWolf).
 
Håller med, det är en väldans "besserwisser"-attityd på svenska spelforum i överlag. Väldigt kvinnofientliga också av någon konstig anledning. Hoppas dock på en förändring, mest för ungdomarnas skull som brukar vara de som hänger på sådana typer av forum.

Aa definitivt. Vad gäller kvinnofientlighet vet jag precis vad du menar. Här på NeoGAF är det ingen fientlighet mot kvinnor, däremot är det definitivt en annan attityd mot kvinnor, liksom på alla spelsidor. Eller ja, liksom på internet överhuvudtaget. 9GAG är helgalet; många killar byter sin avatar till en attraktiv tjej för skojs skull och får tusentals replies med raggningar på alla inlägg de gör. Många tjejer här på GAF väljer att hålla tyst om sitt kön, för liksom alla spelsidor är NeoGAF dessvärre mansdominerat.

Välkommen till mitt ödmjuka kungarike nya undersåte!

Om du har några frågor så ställ dem gärna till hovnarren(LonelyGreyWolf).

Peh.

Vet din plats.
 

Kattbuss

Member
Så, blev det nån Heavenly Sword? Vad tycktes isåfall?

De hade det inte på Game så det får vänta till ett senare tillfälle tyvärr.
Försöker komma ikapp med Dark Souls 2 för att förbereda mig på DLC samt spelar Borderlands till Vita för tillfället. Men jag har inte glömt!
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Fuck SuperPLAY. Fuck Loading. Fuck FZ.

Playing all the way
 
Top Bottom