• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Tunesmith

formerly "chigiri"
Jag använder aldrig cloud saves själv. Hur funkar det; sparar den på både hårddisk och cloud saves eller enbart cloud saves? För jag litar på molnen nästan like lite som jag litar på F! och SD.
On du had PS+ så laddar PS4an upp dina saves automatiskt när du går i standby eller loggar ut din profil. Lagras då både på hårddisken lokalt och i cloud. I Application Save Management kan du sen manuellt ladda ner/upp saves; eller exportera till USB sticks.

Är möjligt att man måste sätta på auto uploading i inställningarna, minns inte.

Skulle du avinstallwra ett spel eller omformatera hårddisken så tankar PS4an ner save games från cloudet om du sen installerar spelet igen.
 

Forsete

Member
Cloudsaves är magnifikt. Har dock inte behövt "rädda" någon save någon gång, däremot är det bekvämt om man har två PS3or, båda har då sparningarna synkade.

Sedan är det skönt att veta att ens sparning är i säkerhet. Förr innan cloudsaves introducerades på PS3 körde jag manuella backups typ 1 gång i halvåret, på ett USB-minne. :p
 

Paganmoon

Member
shit vad paranoid jag var innan PS+ cloudsaves, kopierade då alltid över mina savegames till en USB sticka innan jag gick på semester, tänk om konsolen hade blivit stulen när man var borta! omg!
 

Drencrom

Member
Är på skulefestivalen atm, Stefan Löfven sitter nån rad nedanför mig. Ska jag störa honom om att ta en selfie tillsammans?
 

Farks!

Member
Eller så tar du det enda rätta beslutet.

38696_funny_glorious_pc_master_race.jpg
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Öppen eller stängd?!

t5cUIW4.png
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Kör 2 öppna.


Satan, borde vara olagligt att behöva jobba när det är så här bra väder.
 
Har alltid en knapp öppen. Enda undantaget är när man har kostym på sig.

Also, shit vad varmt det är. Åt helvete för varmt för mig att leva och funktionera.
 

Fenjima

Neo Member
Ouufff, idag började min semester på typ 5 veckor. Har varit ute hela dagen i solen, nu...solsting. Helt däckad. Att jag aldrig lär mig det där med lagom. suck.
 

Forsete

Member
Eftersom jag jobbar i en lokal byggd av gamla alkoholiserade byggnadsarbetare på 70-talet så fungerar naturligtvis inte ventilationen. Så det var ganska vidrigt idag, 28-29 grader och noll vind.
 

Fenjima

Neo Member
Eftersom jag jobbar i en lokal byggd av gamla alkoholiserade byggnadsarbetare på 70-talet så fungerar naturligtvis inte ventilationen. Så det var ganska vidrigt idag, 28-29 grader och noll vind.

Aj aj, det låter hemskt! Men nu ska vi iiiiinte klaaaaaaga, det är typ 1 veckas värme på ett helt år i vårt fina land.
 

AncalagoN

Neo Member
Sorry for intruding, but ill be staying in Stockholm for about 2 days and was wondering if anyone here could point me towards interesting things i have to see/visit?
 
Hej gott folk!! :) Ny här på Neogaf.

Hej Niros. Angenämnt. Jag är din nya chef. Du börjar 08.00 imorgon. Kom i tid.

Klaga inte, i Storbritannien så får man va glad om det finns nån sol alls under sommarn.

OKEJ TUNESMITHUS.

Sorry for intruding, but ill be staying in Stockholm for about 2 days and was wondering if anyone here could point me towards interesting things i have to see/visit?

No one here lives in Stockholm iirc, but there are websites like visitstockholm.com where you can get lots of ideas on what to see and do! :)
 

Bri

Member
Sorry for intruding, but ill be staying in Stockholm for about 2 days and was wondering if anyone here could point me towards interesting things i have to see/visit?
As Forsete suggested, Vasa museum, located on Djurgården (which is worth a visit on its own).
Then you have The Museum of Medieval Stockholm, located on the same island as the Swedish parliament, close to the castle and Gamla Stan (Old Town) if you want to check out that as well (touristy stuff, but still).
Travel by boat is nice. If you want the sweet taste of Stockholms skärgård, you can take a boat to Fjäderholmarna.
 
Top Bottom