• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Forsete

Member
wut? Gick hur snabbt som helst med Diablo 3 för mig. Eller är det din uppkoppling som segar?

18Mbit. Skulle varit klart på X antal timmar, men den tankade oavbrutet i 3 dagar istället.

Kanske var något vajsigt med PSN just då dock. Förut (PS3-eran) har det alltid fungerat hur bra som helst att tanka från USA.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
18Mbit. Skulle varit klart på X antal timmar, men den tankade oavbrutet i 3 dagar istället.

Kanske var något vajsigt med PSN just då dock. Förut (PS3-eran) har det alltid fungerat hur bra som helst att tanka från USA.

Låter mysko, går hur fort som helst för mig vanligtvis. Drog ner Destiny igår på typ 15 minuter från US PSN ~20gb. Sitter ju iofs på en 200mbit lina, men innan jag uppgraderade fick jag vanligen 1-2Mb i sekunden på en 30mbit lina.
 

Forsete

Member
Låter mysko, går hur fort som helst för mig vanligtvis. Drog ner Destiny igår på typ 15 minuter från US PSN ~20gb. Sitter ju iofs på en 200mbit lina, men innan jag uppgraderade fick jag vanligen 1-2Mb i sekunden på en 30mbit lina.

EU PSN brukar kunna maxa min nerladdning, vilket är ganska exakt 1.8MB/s.
Så jag vetetusan. Ska ju erhålla Destiny-bundle på tisdag, kan ju testa att ladda ner Wolf igen och se om det går snabbare då. :p
 

waypoetic

Banned
FI målar kukar på valplakatt och Miljöpartiet klär på nakna statyer. Finns det några vuxna människor kvar i de politiska partierna?
 

strafer

member
Ja jag sitter här, i mitt lilla rum
Och jag känner mig så dum
Får jag fråga dig om du har någon tjej,
Och du svarade blygt med ett nej

Jag ser dig varje dag i skolans korridor
Jag skulle vilja våga fråga hur du mår
För du är söt, men jag är så blyg
Så jag tittar bara på dig i smyg

Jag ser på dig, ser på dig och du ser på mig
Jag undrar vad du tycker om mig
Jag ser på dig, ser på dig och du ser på mig
Jag undrar vad du tycker om mig.

Jag hoppas att natt blir dag, det kommer att bli du och jag
Jag tror att allting ordnar sig, bara jag får vara med dig
I min fantasi är det bara vi, jag vill alltid vara där
Du är underbar, kan väl ge mig ett svar
Det är svårt att vara kär

Jag ser dig varje dag i skolans korridor
Jag skulle vilja våga fråga hur du mår
För du är söt, men jag är så blyg
Så jag tittar bara på dig i smyg

Jag ser på dig, ser på dig och du ser på mig
Jag undrar vad du tycker om mig
Jag ser på dig, ser på dig och du ser på mig
Jag undrar vad du tycker om mig.

Jag hoppas att natt blir dag, det kommer att bli du och jag
Jag tror att allting ordnar sig, bara jag får vara med dig

Jag ser på dig, ser på dig och du ser på mig
Jag ser på dig, ser på dig och du ser på mig
Jag undrar vad du tycker om mig

Jag ser på dig, ser på dig och du ser på mig
Jag ser på dig, ser på dig och du ser på mig
Jag undrar vad du tycker om mig

Jag hoppas att natt blir dag, det kommer att bli du och jag
Jag tror att allting ordnar sig, bara jag får vara med dig
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Destiny blir sjukt mycke bättre om man uttalar alla fiendenamn på svenska.
Trollkarlar, dreg, fallna, servitörer. Listan e lång.

Synd att inte Gunde Svan gör rösten till Ghost.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Gillar att de tog bort onödiga game modes som EASHL!
Precis det som behövdes för att få mig att köpa ett PS4!
Ja det e synd, men det kommer iaf ett 5v5 online mode i Oktober.

"Skynda skynda, den där trollkarlen är från mååånen!"

Exakt, satt i ett fireteam och drog "onliners" från Fångarna på Fortet igår. Ända sättet att spela Destiny på.
 
R

Rösti

Unconfirmed Member
Min hypenivå för Super Smash är enooooooooorm just nu. Orolig över att hypen kommer vara borta när spelet kommer ut till Wii U i Europa.
Jag hoppas releasedatumet kommer gälla internationellt (åtminstone för den digitala versionen) och inte bli som releasen för Brawl (då jag importerade ett Japanskt Wii tillsammans med spelet). Med stor sannolikhet annonserar Nintendo releasedatumet innan den 31 oktober.
 
Rösti;129557177 said:
Jag hoppas releasedatumet kommer gälla internationellt (åtminstone för den digitala versionen) och inte bli som releasen för Brawl (då jag importerade ett Japanskt Wii tillsammans med spelet). Med stor sannolikhet annonserar Nintendo releasedatumet innan den 31 oktober.

Imorgon under Treehousestreamen ju. Eller ja, i alla fall amerikanska releasedatumet, men det vore väldigt konstigt om de inte bekräftade det europeiska datumet i samma vända. Jag gissar på nov eller tidig dec.
 
R

Rösti

Unconfirmed Member
Imorgon under Treehousestreamen ju. Eller ja, i alla fall amerikanska releasedatumet, men det vore väldigt konstigt om de inte bekräftade det europeiska datumet i samma vända. Jag gissar på nov eller tidig dec.
Att releasedatumet skulle annonseras under den strömmen dementerades av Nintendo. Men man kan aldrig veta.
 

Groof

Junior Member
Inte planerat så mycket. Deras hemsida är även sjukt jobbig att kolla på. Kommer nog strö runt på stan först med tjejen och se vad som finns på gatorna. Kanske plocka upp något schema på vägen och se om det är några trevliga föreställningar eller något.
 

Forsete

Member
På media låter det som Lööf blev våldtagen igår. Haha så patetiska politikerna beteer sig. Värre än småbarn för fan.
 
Partiledardebatten var som komediserien Parlamentet, fast roligare. Löfven betedde sig som ett litet barn. Sjöstedt och Hägglund skämde ut sig rejält. MP-språkröret var också pinsam. Åkesson var förvånansvärt klok på miljöfrågan imo.
 

Forsete

Member
-Nej jag vill inte ha dina papper! *viftar*
-Men ta dom! Du måste! Jag har ju slöat toner på detta! Uääöh.


Haha. Synd att jag missade. Dessa ska alltså företräda konungariket?
 
Finns på TV4 Play bro. Det är första som kommer upp när du går in på sidan tror jag. Reinfeldt läxade upp Löfven sen "du ville ju inte ens ta emot ett dokument som bevisar argument. Det här är socialdemokratins sanna ansikte. Människor som vägrar lyssna" eller något i den stilen. Jäklar vad de höll på.
 

Forsete

Member
Finns på TV4 Play bro. Det är första som kommer upp när du går in på sidan tror jag. Reinfeldt läxade upp Löfven sen "du ville ju inte ens ta emot ett dokument som bevisar argument. Det här är socialdemokratins sanna ansikte. Människor som vägrar lyssna" eller något i den stilen. Jäklar vad de höll på.

Ska nog ta mig en titt, trots att jag är spyfärdig på allt valflosker som flyger runt just nu. :)
-Vi ska satsa 53.3 triljarder på bättre tandvård!
-Jamen vi ska minsann satsa ännu mer, 53.31 triljarder! Rösta på oss!

Och det var ju en fin kommentar från mannen som låg bakom historiens sämsta jävla köp, Nuon. Hur mycket skattepengar pissades inte bort med vinden där?

Glöm inte kolbiten!

Haha, dök den upp igen? Hur många ton CO2 har nu slösats på att frakta runt denna kolbit? Den har säkert flugits land och rike runt, för MP:are är ju de som säger att de hatar flyget men samtidigt använder det mest av alla.
 
Miljöpolitiker är sjukt jobbiga. Det vågar jag dock inte säga högt eftersom alla hippa ungdomar är miljöpolitiker och de skulle grilla mig med sin fanatism. Går verkligen inte att argumentera med en miljöpolitiker. Det är som när Soran Ismael försöker argumentera med Svenskarnas Parti. Nazister, rasister och miljöpolitiker är omöjliga.
 

Forsete

Member
Såg kolbiten nu :D Fantastiskt.

LonelyGreyWolf: Håller med i det du säger. Har en syster som är MP:are, och det är bara att lägga ner. Man blir bara ovänner. :p
 

Bento

Member
Bah, funderar vad man ska rösta på men känns nästan lite hopplöst :p

MP, FP, F!, SD och KD är uteslutet.

V - Är inte helt stoked över hur privatiseringarna har funkat här i norr (syftar främst på Apoteket) så Sjöstedt har mitt stöd i den frågan men ojoj vad MP dem är i vissa frågor :(

M - Alltså, vet inte riktigt vad man ska säga om M. Har ju uppenbarligen fått styra skutan i 8 år nu och känns ju inte som att man är helt nöjd för att uttrycka sig milt? Samtidigt så säger det en hel del att jag trots det finner dem på min lilla lista över tänkbara partier :(

S - Har inga som helst förhoppningar att något kommer ändras till det bättre med S och MP vid rodret, skakig allians så det förslår och deras "dumpa folk i vård- och omsorgssyrken" känns inte helt stabil.

C - Har egentligen inget bra att säga om C. Fredrik Federley och Co kan dra åt fanders för sitt svek i FRA frågan och fan om inte Annie Lööf är floskelmaskinen nummer ett. Men är iaf inte riktigt lika NATO och EU kåta som FP iaf, yey?

Sen så tror jag givetivs inte att något av de här partierna kommer göra något för Norrland men det känns knappt värt att nämna vid det här laget :p
 
Top Bottom