• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Shiggy

Member
I have some Chinese friends that are exchange students that thought it was good. It might vary depending on the teachers in different locations etc, of course.

Jag frågade mina kompisar och de säger detsamma. Jag vill registrera imorgon. 6-9 timmar i veckan - inte lätt.

En andra fråga: Varför kan jag inte betala med min tysk kreditkort på många nätbutiker? Nu jag har mint personnummer men jag har inte ID-korten. Daför kan jag inte öppna ett bankkonto...

Kan ni rekommenderar en specifik bank? Jag söker en bank utan kostnad och med internettjänst. Hür är Handelsbanken?
 

waypoetic

Banned
Vad är ursprunget tro till att amerikanarna tror att vi är nå jävla tyskar? Varenda gång de ska härma en svensk så lägger dom på den där stereotypiska tyska accenten och säger "jaaaaah" efter varje mening.
 

sphinx

the piano man
I am TERRIBLY sorry to ask this here... but since they are your neighbours...do we have a Norway OT thread??? can't find it.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
I am TERRIBLY sorry to ask this here... but since they are your neighbours...do we have a Norway OT thread??? can't find it.

They shelter us from the cold northern seas and give us tallefjants and guleböjs but they also steal our oil so they have no thread. Seems fair.
 

Keasar

Member
Vad är ursprunget tro till att amerikanarna tror att vi är nå jävla tyskar? Varenda gång de ska härma en svensk så lägger dom på den där stereotypiska tyska accenten och säger "jaaaaah" efter varje mening.

Dem Skandinaviska språken härstammar väll ur germaniska språken historiskt sätt? Inte för att jag förväntar mig att dem anspelar på det men det är bättre än "bork bork bork". :p
 
Dem Skandinaviska språken härstammar väll ur germaniska språken historiskt sätt? Inte för att jag förväntar mig att dem anspelar på det men det är bättre än "bork bork bork". :p

Ja men det är ju engelskan också. Engelska är väl till och med närmare tyskan, eftersom engelska och tyska både är västgermanska språk medan svenska är nordgermanskt.
 

Hjod

Banned
Jaha, då fyller man 30 år idag, yay, eller vad man nu ska säga. Tror 30 är den mest lagom åldern, känns bra.
 
Smash 3DS ser ganska kasst ut i jämförelse mot Wii U versionen. Är så sjukt hypad för Wii U-versionen men 3DS-version har jag svårt att bry mig om. Känns lite sådär med kontrollerna också. Många bilder på trasiga 3DS'er på GAF just nu ;b
 

Leezard

Member
Smash 3DS ser ganska kasst ut i jämförelse mot Wii U versionen. Är så sjukt hypad för Wii U-versionen men 3DS-version har jag svårt att bry mig om. Känns lite sådär med kontrollerna också. Många bilder på trasiga 3DS'er på GAF just nu ;b

Smash 3DS är riktigt fint, även om GC-controller hade varit att föredra. Jag vet inte vad folk gör med sin 3ds som får den att gå sönder men
 

Xizk

Member
Känner ingen i närheten som har 3DS, och Smash vill man helst spela lokalt med kompisar. Blir nog att vänta på WII U versionen.
 
vi har ju inte ens en proper club nintendo. har fortfarande koden jag fick med min 2ds helt oanvänd

Inte i Sverige, nej. Rewardsen är ändå ganska whatever. Jag är medlem i Club Nintendo UK (med falsk adress). Kan inte få fysiska rewards men fick en download-kod med kostym till Hyrule Warriors iaf. Men det är defnitivt uruselt att vi inte får Club Nintendo. Tänk på mig som har massor med Nintendo spel och konsoler.
 

berzeli

Banned
Inte i Sverige, nej. Rewardsen är ändå ganska whatever. Jag är medlem i Club Nintendo UK (med falsk adress). Kan inte få fysiska rewards men fick en download-kod med kostym till Hyrule Warriors iaf. Men det är defnitivt uruselt att vi inte får Club Nintendo. Tänk på mig som har massor med Nintendo spel och konsoler.

Jag ser det som ett stort steg framåt att Bergsala inte längre sysselsätter sig med prisfixning via kartellbildande iaf.

Urgh, men alltså de och Nordisk, varför har vi så usla distributörer av tv-spel i Sverige?
 

-KRS-

Member
Ugh, idag är man rätt mörbultad. Var och jobbade på Retrospelsfestivalen. Stod och sålde läsk, kaffe och baguetter för Pixel Kafe, och vi flyttade även tillbaka flipperspelen och arkadspelen som de hade med sig efter mässan stängde. Det var efterfest på Pixel och vi hade två timmar på oss att få dit maskinerna... och jag hade bara fått tre timmars sömn igår natt. Men det gick bra i alla fall. :)

Festivalen i sig blev jävligt lyckad. De hade hoppats på att runt 500 pers skulle dyka upp men det var tillslut 800 biljetter sålda. Många av utställarna sa att de tyckte det hade varit bättre anordnat än Retro Gathering. Så det var kul.

Jag skulle också egentligen varit med i finalen av Tetris tävlingen. De ropade tydligen upp mig på scenen, men det hade inte jag hört för jag var för upptagen just då. Oh well. :p
 

Forsete

Member
Min mormor som är 86 har nu blivit bestulen av hemtjänsten två gånger (som hon känner till). Två olika personer.

Hur kan man sjunka så jävla lågt?

Jag antar att det inte är någon idé att ens anmäla det till världens sämsta poliskår? Arbetsgivaren ska dock få reda på det.
 

Paganmoon

Member
Så, här sitter man, ensam på olearys i Stockholm, med en god burgare och en öl, måndagen artade sig bra ändå alltså.

Min mormor som är 86 har nu blivit bestulen av hemtjänsten två gånger (som hon känner till). Två olika personer.

Hur kan man sjunka så jävla lågt?

Jag antar att det inte är någon idé att ens anmäla det till världens sämsta poliskår? Arbetsgivaren ska dock få reda på det.

Förjävligt, men blir väl svårt att bevisa, både för farbror blå och arbetsgivaren. Men självkllart bör det anmälas.
 

Nander

Member
Min mormor som är 86 har nu blivit bestulen av hemtjänsten två gånger (som hon känner till). Två olika personer.

Hur kan man sjunka så jävla lågt?

Jag antar att det inte är någon idé att ens anmäla det till världens sämsta poliskår? Arbetsgivaren ska dock få reda på det.

Så jävla illa. Byt leverantör av hemtjänst, om det är ett alternativ där hon bor.
 

Keasar

Member
Sådär, beställt Bayonetta 2, en Wii U med Mario Kart 8, Hyrule Warriors och Metroid Prime 2 (för att äntligen komplettera Metroid serien).

Slutet av Oktober är nu planerat och klart.
 

Forsete

Member
Så jävla illa. Byt leverantör av hemtjänst, om det är ett alternativ där hon bor.

Förjävligt, men blir väl svårt att bevisa, både för farbror blå och arbetsgivaren. Men självkllart bör det anmälas.

Mor har pratat med arbetsgivaren/hemtjänsten nu och de blev vansinniga. Det har hänt förr och de undrar vilka de är. Så de vill att en polisanmälan görs.
 

kch

Member
Mor har pratat med arbetsgivaren/hemtjänsten nu och de blev vansinniga. Det har hänt förr och de undrar vilka de är. Så de vill att en polisanmälan görs.

Riktigt tråkigt när sånt händer, för den som blir drabbad och inte minst övriga personalen som aldrig skulle kunna göra något så ruttet. Alla som jobbar lär känna skam och oro en bra tid framöver. Samma sak hände på mitt jobb för över två år sedan och jag får fortfarande dålig känsla så fort vi handskas med kontanter. Samt att man inte vet vem man kan lita på för det är som sagt oerhört svårt att bevisa vem den skyldiga är. Riktigt jävligt att någon/några enstaka personer förstör så mycket. /rant off
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Var va du för 10 år sen? Jag skrev upp mig på denna iteration av GAF.

Sammanlagt med Gaming Age så är det närmare 15 dock, usch.
 
R

Rösti

Unconfirmed Member
Jag kom att tänka på de här tuggumina man under 1990-talet kunde köpa för 50 öre styck. Vilka tider.

tuggummivyu7n.png


Och sedan glassen under 90-talet då. Det var något annat än dagens tråkiga och dyra utbud.

gbglace90sr3uoz.png


Banana Joe var superb.
 

Groof

Junior Member
minns fortfarande dagen jag drog till kiosken under lunchrasten för att köpa tuggummi och såg att de kostade 1kr istället för 50 öre. förstörde hela min dag för jag hade planerat hur många av vilken storlek jag skulle köpa.
 
Top Bottom