• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Kjellson

Member
Du kan alltid köpa ananas i konserv, finns en del ananasjuice i dom :)
holeup.png
 

Marow

Member
Kanske en lite dum fråga, men är det någon här som känner till roliga saker att göra i Umeå? Nyss flyttat hit för studier och känner mig fortfarande lite vilsen. Är inte jätteförtjust i att gå ut och dricka, bör nämnas.

Högskoleprovet var tydligen en dum ide när man inte öppnat en mattebok på 6 år.. :(
Jo, kan tänka mig det. Med tanke på att jag själv läste Matte C när jag tog högskoleprovet, och därför bara hade derivata i huvudet, så kan jag relatera. För att inte nämna tidsbristen! x_x
 
Umeå är kulturhuvudstad i år och samtliga hotellrum är uthyrda. Det borde finnas massvis med aktiviteter just nu.

Om jag minns rätt är matten på högskoleprovet endast motsvarande Matte A & B. Det räcker med att ha koll på de fyra räknesätten, procent/bråk, enkel geometri och ekvationer.
 

Leezard

Member
Om jag minns rätt är matten på högskoleprovet endast motsvarande Matte A & B. Det räcker med att ha koll på de fyra räknesätten, procent/bråk, enkel geometri och ekvationer.

Jo precis, så var det. Det var dock väldigt viktigt att man hade stenkoll på sin Matte A/B och inte gjorde slarvfel eller andra fel.
 

jorma

is now taking requests
Kanske en lite dum fråga, men är det någon här som känner till roliga saker att göra i Umeå? Nyss flyttat hit för studier och känner mig fortfarande lite vilsen. Är inte jätteförtjust i att gå ut och dricka, bör nämnas.
x_x

Först tänkte jag säga att utan sprit finns det noll saker att göra som student, men sen kom jag på att vi pratar om Umeå. Du kanske kan gå och äta sojabiffar med Dennis Lyxzén? :)
 
Ska gå på Stockholms nation nu i veckan. Ska bli kul. Några andra här som går där?

"Stockholms Nation". Det är en term man inte hör ofta.

Nu var det en 13-14 år sen jag gjorde högskoleprovet, men hade man verkligen sån tidbrist?

Aa, verkligen. All matematik är så enkel att vem som helst som gått gymnasiet kan göra det (för liksom inte bara naturvetare eller dylikt gör ju provet, utan alla typer av samhällsvetare osv), men tiden är riktigt knapp så man måste räkna snabbt och korrekt. Duktiga matematiker kan många tekniker för att få svaren snabbt (eller kanske de bara behöver titta på frågan och vet svaret omedelbart), men annars är det tufft.
 

Leezard

Member
Nu var det en 13-14 år sen jag gjorde högskoleprovet, men hade man verkligen sån tidbrist?

När jag skrev proven för 4-5 år sedan så kände jag inte av en tidsbrist där, men högskoleprovet har genomgått en relativt stor förändring sedan dess. Det är inte riktigt samma frågor som du och jag skrev på den gamla sortens prov, så det är lite svårare att jämföra.
 
Det är 15 år sedan jag sist skrev provet men jag hade ganska gott om tid på alla delar. Ett vanligt misstag var att många valde att inte fylla i svarsformuläret på direkten och då behövde några extra minuter på slutet för att föra över svaren från sina anteckningar. Det hade varit kul att prova den nya versionen av provet nu när det är mer matte och färre svenska ord.
 

Drencrom

Member
Kanske en lite dum fråga, men är det någon här som känner till roliga saker att göra i Umeå? Nyss flyttat hit för studier och känner mig fortfarande lite vilsen. Är inte jätteförtjust i att gå ut och dricka, bör nämnas.

För ett ynkligt pris på 1999 kr 0 kr så kan du ha en lokal snubbe att spela TV-spel med!
 

strafer

member
OMG!

It's happening.

Fick precis mail.

Hey guys I’m Adriana!! I am very passionate with a very hot lean and curvy physique.

I am very hot 36C 26 waist 39 butt. 100% all REAL PHOTOS !!!!

Im exactly what u have been looking for Ive got skills like no other!

Im very openminded & love role-playing!


Cum play me with baby :)
 

jorma

is now taking requests
vad är problemet strafer? Typ sådär skriver jag till alla tjejer jag dejtar på okcupid. Fast jag brukar nöja mig med att beskriva kuklängden mina biceps, för dom brukar inte bry sig om hur min häck ser ut.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Jaha, då har man fyllt år också. Till skillnad från vargen fyllde jag dock en anständig ålder
36... sjukt gammal
 

Drencrom

Member
Jaha, då har man fyllt år också. Till skillnad från vargen fyllde jag dock en anständig ålder
36... sjukt gammal

Congratulerar, hur firas det?

Det där är inte en av Roy Anderssons, så nej. Bevis: del 1, del 2, del 3, del 4

Hedersomnämnande till den briljanta 118 888 reklamen. Länk till historien bakom filmen som är så värd att läsa.

Hade helt och hållet glömt bort Roy Anderssons verk när jag gjorde mitt uttalande. Älskar hur mörk och rent av dystopisk hans reklam är.

Reklam och allt som har med marketing att göra är dynga men hans klipp är konst.

Här är en annan favorit med Robert Gustavson som Ingmar Bergman
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Congratulerar, hur firas det?



Hade helt och hållet glömt bort Roy Anderssons verk när jag gjorde mitt uttalande. Älskar hur mörk och rent av dystopisk hans reklam är.

Reklam och allt som har med marketing att göra är dynga men hans klipp är konst.

Här är en annan favorit med Robert Gustavson som Ingmar Bergman



Flydde landet och drog till Köpenhamn (fyllde igår).

Kan även skryta med att EviLore grattade mig på facebook #neogafcred
 
Top Bottom