• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

strafer

member
1967

Vilka priser.

zHuVUyl.jpg
 

Hjod

Banned
Grattis!

Å bara nedförsbacke nu.. snart tillbaks i blöja och behöver haklapp.. :)

Tackar. Ja nu är man snart död, är sjuk nu så har väl fått Ebola, någon lagom svensk version, eller så är det den vanliga mansförkylningen.



Ha den äran! Hur känns det att vara vuxen på riktigt?

Tackar! Jag blir nog aldrig riktigt vuxen, men jo det känns bra, är väl ungefär där jag vill vara i livet, känns inte som jag kan begära så mycket mer.
 

berzeli

Banned
Så den däringa nya Jönssonligan filmen har precis gått från onödig till måste ses status, allt tack vare det fantastiska ledmotivet: spotifylänk
Jag kanske inte är helt seriös. Jag kanske bara vill att ni ska dela mitt lidande, dock är trailer nr 2 en liten bättring. Liten.
 

waypoetic

Banned
Ska man börja se ett mönster när varenda mediaperson och journalist ställer samma fråga till varje person som uttalar sig om Försvaret och situationen i Stockholms skärgård; "har vi tillräckliga resurser för att fånga en ubåt?". Svaret vet dom ju redan och vid det här laget så vet ju alla de som Inte visste det redan vad svaret är.

Kommer nog bli flint på ett par ställen på skallen om regeringen på torsdag inte har bumpat upp försvarsbudgeten. Om man låter saker vara som de är efter detta så vet jag inte vad... Man blir ju onekligen orolig för landets- och folkets säkerhet om en så slapp attityd fortsätter.
 

Farks!

Member
Att "fånga" en ubåt är dock ingen lätt uppgift till att börja med. Havet är stort och moderna ubåtar är svårtupptäckta. Inte ens stormakternas framgångar inom ubåtsjakt är särskilt mycket bättre än sveriges.
 

Paganmoon

Member
Att "fånga" en ubåt är dock ingen lätt uppgift till att börja med. Havet är stort och moderna ubåtar är svårtupptäckta. Inte ens stormakternas framgångar inom ubåtsjakt är särskilt mycket bättre än sveriges.
Ett jävligt stort fisknät bör väl räcka?
 

waypoetic

Banned
Att "fånga" en ubåt är dock ingen lätt uppgift till att börja med. Havet är stort och moderna ubåtar är svårtupptäckta. Inte ens stormakternas framgångar inom ubåtsjakt är särskilt mycket bättre än sveriges.

"Havet é djuuuupt, havet éee djuuuupt"

En fångst är det inte snack om, iaf inte i den sinnesbild som vissa svenskar har; en ren å skär uppfiskning av en mini-ubåt. Antingen ger de upp eller så gör de inte det. I det sistnämnda alternativet så har vi med all rätt en tillåtelse att sänka dom. Vad sker då? Ja det kan man spekulera i timmar om. Nu har vi EU och även NATO med på vår sida, så vi är inte ensamma i den här konflikten; om det skulle bli en konflikt dvs.

Jag hoppas på att svenskarna ser till sitt land i framtiden och inte den här skojsamma, slappa attiyden som har varit så tydlig iom den här incidenten. Sjukt att man bor i ett land med medborgare som skulle kunna ge upp sig land på två röda...
 

Easy_D

never left the stone age
20 år är småpotatis. Att fylla 25 är värre ;)

Edit: Ett grattis till Systembolagsmyndigheten faller nog på sin plats!
 
Tack! :)

Grabben på Systembolaget gratulerade också. Haha, kommer ihåg födelsedagsskelettet från förra gången jag fyllde år, fast det var en annan variant. Tiden på SweGAF går fort.

Nu är det bara ångest över allt man inte gjorde i tonåren.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Blev ju fan leggad när jag skulle köpa snus när jag var 30... Vad glad man var den dagen...
Hade en skön situation när jag inte hade lägg, pass inlämnat för visum. Var med en polare på systemet och han handlade allt, men i kassan fick han inte köpa pga att jag inte hade lägg. Vi båda va 30.

Gick till ett annat system, jag stannade då utanför medan han gick in o plockade exakt samma saker igen ensam..
 

Paganmoon

Member
Lägg till nästan helgrått hår sen 25 års ålder (tack pappa) så är man automatiskt 46 år med skägg på.

Började också bli grå rätt så tidigt, dom gånger jag blivit leggad, har det vart när jag haft kepsen på, funderar på om man bara ska ta av sig kepsen nästa gång man blir leggad i en sån situation. Men man börjar bli gammal på riktigt nu, så lär ju aldrig hända igen :(
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Började också bli grå rätt så tidigt, dom gånger jag blivit leggad, har det vart när jag haft kepsen på, funderar på om man bara ska ta av sig kepsen nästa gång man blir leggad i en sån situation. Men man börjar bli gammal på riktigt nu, så lär ju aldrig hända igen :(

Kanske har en flint under kepsen nu då? Hulk Hogan style.

;)
 

Paganmoon

Member
Kanske har en flint under kepsen nu då? Hulk Hogan style.

;)

haha, tänkte mer på att visa allt grått där uppe, har som tur är allt mitt hår kvar, ta i trä :)

Edit: nu är jag ju inte lastgammal heller för den delen, bara 33, men det börjar kännas i kroppen alltså.
 

Kjellson

Member
Är det någon som vet var fan man kan hitta ananasjuice i Sverige? I alla Icor och Hemköpar jag har tittat finns det juice blandat med ananas, apelsin, mango och sånt, men jag hittar ALDRIG vanlig ananasjuice.
 

Paganmoon

Member
Är det någon som vet var fan man kan hitta ananasjuice i Sverige? I alla Icor och Hemköpar jag har tittat finns det juice blandat med ananas, apelsin, mango och sånt, men jag hittar ALDRIG vanlig ananasjuice.

Du kan alltid köpa ananas i konserv, finns en del ananasjuice i dom :)
 

Keasar

Member
Självklart så ska Webhallen skicka paket på en torsdag så att "ingen kan få spelet för tidigt" och att paketet inte kommer fram på fredagen och självklart så ska varenda butik i staden inte längre ha Bayonetta 2 i lager.

Det finns inte en chans att man kan få paket avin på en lördag?
 
Top Bottom