• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Nu ska det funka :3 Sorry!
 
Heads up!

Dom där jobbiga Holländarna har snart skapat en större tråd (747 inlägg vs ~1,3k) än vår stolta svenska skapelse!
Regulators, mount up! Försvara Konungens ära!

Låt det svenska stålet bita hårt!
sandvik_cyan.jpg


På tal om stål, lite halvsugen på att söka till LKAB. :p Hade varit intressant att jobba i en gruva.

lkab.png

Siden jeg forstår dere som norsk nabo (og kanskje dere meg :p) så får jeg skrive litt her jeg også :) Den forrige sjefen min som er svensk (vi jobber begge med IT infrastruktur) jobba når han var yngre nedi gruvene ved Kiruna med å kable opp og drifte datanettverket langt nedover der. Virka helt utrolig der nede, digre kafeteria bygg og kontorer langt under jorda :)
 

Forsete

Member
Siden jeg forstår dere som norsk nabo (og kanskje dere meg :p) så får jeg skrive litt her jeg også :) Den forrige sjefen min som er svensk (vi jobber begge med IT infrastruktur) jobba når han var yngre nedi gruvene ved Kiruna med å kable opp og drifte datanettverket langt nedover der. Virka helt utrolig der nede, digre kafeteria bygg og kontorer langt under jorda :)

Japp, lite det som lockar. En annan värld. :p Jag är redan nu facinerad av bunkrar av olika typer (ska finnas hundratals sådana lite överallt, ledningscentraler och skyddsrum från kalla kriget).
Min far har varit där nere i Kirunagruvan (750 meter ner sa han, 60-70-talet) när han jobbade för ASEA (idag ABB).
 
Japp, lite det som lockar. En annan värld. :p Jag är redan nu facinerad av bunkrar av olika typer (ska finnas hundratals sådana lite överallt, ledningscentraler och skyddsrum från kalla kriget).
Min far har varit där nere i Kirunagruvan (750 meter ner sa han, 60-70-talet) när han jobbade för ASEA (idag ABB).

Stilig, er utrolig med slike unorme gruveanlegg og bunkere ja. Jeg pleier alltid å være ivrig på å sjekke ut museer eller nedlagte slike steder om de er åpne for publikum. Er mye slikt igjen fra krigen også. I sommer var jeg ved en uthult øy av fjell på kysten lagd av tyskerne under krigen. Utrolig spennende å finne fremme gjennom gangene og bunkerne som var lagd :)
 

waypoetic

Banned
Siden jeg forstår dere som norsk nabo (og kanskje dere meg :p) så får jeg skrive litt her jeg også :) Den forrige sjefen min som er svensk (vi jobber begge med IT infrastruktur) jobba når han var yngre nedi gruvene ved Kiruna med å kable opp og drifte datanettverket langt nedover der. Virka helt utrolig der nede, digre kafeteria bygg og kontorer langt under jorda :)

Put it here bro! Oslo-born here. Hvor er du fra?
 

Kamaji

Member
Skåning, men bor i Norge (som bäst till januari eller sommaren, som värst i två veckor till). Känner mig egentligen inte det minsta svensk men är väl förstås det som det räcker och blir över under alla rökridåer.

Funderar på om 4.5 år i Uppsala hade gjort det enklare för mig att identifiera mig med Sverige. Venne, får se.
 
Skåning, men bor i Norge (som bäst till januari eller sommaren, som värst i två veckor till). Känner mig egentligen inte det minsta svensk men är väl förstås det som det räcker och blir över under alla rökridåer.

Funderar på om 4.5 år i Uppsala hade gjort det enklare för mig att identifiera mig med Sverige. Venne, får se.

Holder du til i Oslo? Er utrolig mange svenske som jobber i byen her. Har ei svensk venninne som jobber her, veldig hyggelig og morsom jente :)
 

Kamaji

Member
Holder du til i Oslo? Er utrolig mange svenske som jobber i byen her. Har ei svensk venninne som jobber her, veldig hyggelig og morsom jente :)
Ja, bor i Oslo sedan några veckor tillbaks. Retrospektivt var det nog ett dumt byval eftersom jag inte är speciellt "anställningsbar" och måste slåss med väldigt många vackra, käcka och drivna svenskar om jobb. Bydelen där jag bor (Grünelökka) känns mer svensk än norsk när man hör folk prata.
 
Ja, bor i Oslo sedan några veckor tillbaks. Retrospektivt var det nog ett dumt byval eftersom jag inte är speciellt "anställningsbar" och måste slåss med väldigt många vackra, käcka och drivna svenskar om jobb. Bydelen där jag bor (Grünelökka) känns mer svensk än norsk när man hör folk prata.

Haha, sant det. Sånn er det på byen i Oslo, tror over halvparten av de bak disken på barer er svenske. Høres iallefall slik ut :)
 

KAOz

Short bus special
Glad you Norrmän could join us aswell. In the words of KENT from the song "Sverige";
"Välkommen, välkommen hit.
Vem du än är, var du än är."

STOP HATIN'

Not hating. Just, utterly shocked really. Never seen a desktop that.... cluttered I think. But good showing in the game! Hoppas du gillar det mer snart-ish.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Thanks for watching all ♥ first time streaming so bare with me.

Also, that (one, single death on the) gargoyle was pure bullshit. Had the first guy to 5% health left and the other guy starts going batshit.

BAH.

Will continue tomorrow after work :3
 

aku:jiki

Member
Jag har massor av folk på min Facebook som tar hela den här "hen"-debatten på allvar. Nej, jag skojar inte! Koppla det med att jag har ett jävligt lågtempojobb där man spenderar cirka 75% av tiden på GAF och Facebook så kommer jag snart behöva ett rum med vadderade väggar.

Någon som är med på att förlora förståndet och bli seriemördare? Helst en tjej så att vi kan leka Mickey & Mallory.
 

waypoetic

Banned
Jag har massor av folk på min Facebook som tar hela den här "hen"-debatten på allvar. Nej, jag skojar inte! Koppla det med att jag har ett jävligt lågtempojobb där man spenderar cirka 75% av tiden på GAF och Facebook så kommer jag snart behöva ett rum med vadderade väggar.

Någon som är med på att förlora förståndet och bli seriemördare? Helst en tjej så att vi kan leka Mickey & Mallory.

Beredd på att göra ett könsbyte för sakens skull. Nej till "hen"! Dessutom betyder det redan något : brynsten/slipsten.
 

KAOz

Short bus special
Installera patchar etc syftar du på...?

KAOz. Sorry :]

Eller, för dig; Micke. ;P Tja, har tagit bort alla Game Data och så, så allt måste in igen. Men det fixar jag under dagen. Nemas problemas, jag är på iallafall.

Minst en runda CQ Harvest Day!

Jag har massor av folk på min Facebook som tar hela den här "hen"-debatten på allvar. Nej, jag skojar inte! Koppla det med att jag har ett jävligt lågtempojobb där man spenderar cirka 75% av tiden på GAF och Facebook så kommer jag snart behöva ett rum med vadderade väggar.

Någon som är med på att förlora förståndet och bli seriemördare? Helst en tjej så att vi kan leka Mickey & Mallory.

Jag förstår mig inte på den debatten. Alls. Kalla mig en dinosaurie, men jag gillar hur vi har det nu. Suck. Byt kompisar! Det är det enda rätta.

So add me to your Steam guyz. My ID is in my profile.

I would. But can't. My Steam Account is a noob-account due to no money to ever by anything from it. So it's not unlocked. Lawl. :(
 

nubbe

Member
För mina små syskon har alltid deras könsidentitet som pojke och flicka varigt viktig fast dom har bott i samma rum och haft samma grejer.
De skiljer 2 år i ålder
 

waypoetic

Banned
Eller, för dig; Micke. ;P Tja, har tagit bort alla Game Data och så, så allt måste in igen. Men det fixar jag under dagen. Nemas problemas, jag är på iallafall.

Minst en runda CQ Harvest Day!

Mmm. Och bli baserape'ade av moståndarna för dom tagit alla helikoptrar och circle-strafe'ar basen och struntar i att ta över några flaggor. Fuck Harvest Day :( Eller var det Heavy Metal...?
 

KAOz

Short bus special
Mmm. Och bli baserape'ade av moståndarna för dom tagit alla helikoptrar och circle-strafe'ar basen och struntar i att ta över några flaggor. Fuck Harvest Day :( Eller var det Heavy Metal...?

Det är väl Heavy Metal? Mycket öppen, nästan plan yta. Samt några få Helispawns. Blandar också ihop dem.

Det hade jag fan gjort om det här inte var mer åt jobbkontakter-hållet, folk som det inte vore helt smart att dissa helt. :(

De tycker att det här är en vettig och viktig hemsida också:
http://machoikollektivtrafiken.se/

..... Damn. :( Jag tycker synd om dig. På riktigt.

För mina små syskon har alltid deras könsidentitet som pojke och flicka varigt viktig fast dom har bott i samma rum och haft samma grejer.
De skiljer 2 år i ålder

Samma mellan mig och min syster. Trots att vi delat mycket av samma leksaker. Allt från Transformers till tv-spel och Barbies liksom. Oftast när vi lekte krig med polarna, så var hon med. Killarna ville oftast ha henne som Prinsessa som skulle skyddas, men det ville inte hon riktigt.
Hon ville vara en Soldatsessa och vara med i kriget!
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Oftast när vi lekte krig med polarna.

Jag önskar att vi lekte krig som små... istället hade vi en tjej på gården som var några år äldre ( och således oändligt mkt större/starkare än alla andra ) som tog kommandot med en piska och piskade till sig en träkojja som vi smågrabbar fick bygga åt henne.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?

KAOz

Short bus special
Jag önskar att vi lekte krig som små... istället hade vi en tjej på gården som var några år äldre ( och således oändligt mkt större/starkare än alla andra ) som tog kommandot med en piska och piskade till sig en träkojja som vi smågrabbar fick bygga åt henne.

Och det var där din oändliga fascination för BDSM och bestraffning såddes...
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Och det var där din oändliga fascination för BDSM och bestraffning såddes...

She also had a huge German Shepherd that she tormented us with... that's explains my love for bestiality.
 

aku:jiki

Member
KAOz said:
..... Damn. :( Jag tycker synd om dig. På riktigt.
Nice! Därför jag vände mig hit, men det kom fram lite folk ur skuggorna av min FB och började chatta om att de håller med när jag skrev en arg, lång status om hur meningslös debatten faktiskt är.

lvl 80 thief här, spelar på Desolation. Börjar småtröttna lite på spelet dock.
Och det är väl fan på tiden. Dags att återgå till riktig gaming!

Apropå det borde jag smått börja beställa reparation av en av mina 360s. Som om Black Ops 2 inte kommer vara en kuksugande laggfest... :(
 

zon

Member
lvl 80 thief här, spelar på Desolation. Börjar småtröttna lite på spelet dock.

Jag gör, men är bara lvl 16 eller så, Mesmer på Ruins of Surmia.

Själv är jag på Far Shiverpeaks. Jag kan inte påstå att jag har tröttnat det minsta än. Jag har knappt rört pvp eller dungeons än så jag har ju gott om saker kvar att göra med min tjuv. Sen så finns det ju de andra klasserna också...

Jag har äntligen hittat ett spel som kan ersätta nwn för mig. :)
 

KAOz

Short bus special
waypoetic, peta till mig ikväll när du vill lira.

Alles är installerat, patchat och klart. Med VIP banor och allt.
 

zam

Member
Och det är väl fan på tiden. Dags att återgå till riktig gaming!

Apropå det borde jag smått börja beställa reparation av en av mina 360s. Som om Black Ops 2 inte kommer vara en kuksugande laggfest... :(
pfft, du satt och dissade party ständigt veckorna innan jag började köra GW2.
 
Top Bottom