• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Fattar egentligen inte hype:en för TLG, jag menar, vi vet väl inget om det annat än det som visades för en massa år sen? Vet inget om gameplay eller något eller?

Nepp. Det är ganska fascinerande. Vi har bara sett en eller två trailers för spelet, och detta var för flera år sedan, och ändå är det än idag så sjukt många som är så galet hype:ade för TLG. Tror mest att det bara har blivit en grej, ala Half-Life 3.
 

Drencrom

Member
Fattar egentligen inte hype:en för TLG, jag menar, vi vet väl inget om det annat än det som visades för en massa år sen? Vet inget om gameplay eller något eller?

ICO och Shadow of the Colossus är kult klassiker spel och TLG är en spirtuell uppföljare till dem av samma skapare.

Inte något mer komplicerat än så.

Är ju dock förståeligt att allt snack om TLG är konstigt om man varken spelat ICO eller SOTC.
 

Bri

Member
ICO och Shadow of the Colossus är kult klassiker spel och TLG är en spirtuell uppföljare till dem av samma skapare.

Inte något mer komplicerat än så.

Är ju dock förståeligt att allt snack om TLG är konstigt om man varken spelat ICO eller SOTC.

Har inte spelat ICO men SoTC var lite segt tycker jag. Halvtaskig kontroll och rätt tråkigt att spela. La ner efter fyra-fem bossar.
 

Forsete

Member
Enligt rykten suger Chrome bokstavligen kuk just nu.

GIF:ar som är så poppis på GAF får Chrome att slöa ner och datorflärren att gå i taket.
Är det ett generellt problem eller? Isf, kanske dags att dumpa denna skitläsare och testa något annat? Synd bara för det är så smidigt att ha Google kopplat till Chrome. :/
 
Enligt rykten suger Chrome bokstavligen kuk just nu.

GIF:ar som är så poppis på GAF får Chrome att slöa ner och datorflärren att gå i taket.
Är det ett generellt problem eller? Isf, kanske dags att dumpa denna skitläsare och testa något annat? Synd bara för det är så smidigt att ha Google kopplat till Chrome. :/

Chrome är helt okej; det är en av de snabbaste webbläsarna på marknaden. Firefox är dock överlägset bäst. Chrome har mycket precis problem med att hantera många GIF:ar på en gång. Firefox har inga såna problem, och är open-source, stabilare, bättre funktioner, säkrare och fler tillägg/add-ons än någon annan webbläsare.
 

Paganmoon

Member
Chrome är helt okej; det är en av de snabbaste webbläsarna på marknaden. Firefox är dock överlägset bäst. Chrome har mycket precis problem med att hantera många GIF:ar på en gång. Firefox har inga såna problem, och är open-source, stabilare, bättre funktioner, säkrare och fler tillägg/add-ons än någon annan webbläsare.

*This post brought to you by the Mozilla foundation.
 
qadeD.gif
 

Forsete

Member
Ska nog överväga att köra Firefox ett tag. Och ja, Chrome köttar duktigt med RAM.
Det roliga är att mobilverran av Chrome inte alls har samma problem som den till datorn. Att besöka GIF-intensiva sidor på mobilen eller läsplattan fungerar faktiskt ganska bra.
 

Paganmoon

Member
Jävla, "all digital future". PSN börjar bli som Steam för mig... Höll på att spela The Swapper, och tänkte, just ja, kan ju ladda ner Life is Strange medans jag spelar, så hoppar över till Library, och ser att, just fan, har ju även Alien: Isolation och nya Lara Croft spelet som jag inte rört än...

Precis som jävla steam där man köper femtielva jävla spel pga alla promotions och aldrig hinner spela skiten... fan...
 
Jävla, "all digital future". PSN börjar bli som Steam för mig... Höll på att spela The Swapper, och tänkte, just ja, kan ju ladda ner Life is Strange medans jag spelar, så hoppar över till Library, och ser att, just fan, har ju även Alien: Isolation och nya Lara Croft spelet som jag inte rört än...

Precis som jävla steam där man köper femtielva jävla spel pga alla promotions och aldrig hinner spela skiten... fan...

Stackars dig som har för många spel. Det är ett hårt liv vi lever.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Jävla, "all digital future". PSN börjar bli som Steam för mig... Höll på att spela The Swapper, och tänkte, just ja, kan ju ladda ner Life is Strange medans jag spelar, så hoppar över till Library, och ser att, just fan, har ju även Alien: Isolation och nya Lara Croft spelet som jag inte rört än...

Precis som jävla steam där man köper femtielva jävla spel pga alla promotions och aldrig hinner spela skiten... fan...

Spel som ligger näst intill orörda på min PS4a medans jag forsätter att spela antingen Dying Light, Diablo eller Dragon Age:

  • Injustice
  • Secret Poncho
  • The Swapper
  • CoD: Advanced Warfare
  • Thief
  • Far Cry 4
  • Life is Strange
 

Paganmoon

Member
Spel som ligger näst intill orörda på min PS4a medans jag forsätter att spela antingen Dying Light, Diablo eller Dragon Age:

  • Injustice
  • Secret Poncho
  • The Swapper
  • CoD: Advanced Warfare
  • Thief
  • Far Cry 4
  • Life is Strange

Det blir ju en del spel, att man kan ha en stor backlogg redan. För att inte snacka om PC-spelen som man aldrig får tid med heller, har ju inte spelat klart Shadowrun Returns: Dragonfall än.
Tur nu att det är väldigt ont om spelsläpp närmaste tiden.
 
Jobbar i Stockholm måndag till fredag, så jag bokade hemresa på lördag istället, hoppas det inte är gigantiska köer så jag hinner.

Annars är det väl 7-11 mars va? Du bör ju hinna nån av dagarna.

Aa, 7 - 11. Du kör lördag alltså? Det är säkert som mest människor där då, fast iof störst chans att träffa på en kändis, men ändå, lär vara väldigt långa köer.
 

Paganmoon

Member
Aa, 7 - 11. Du kör lördag alltså? Det är säkert som mest människor där då, fast iof störst chans att träffa på en kändis, men ändå, lär vara väldigt långa köer.

Enda dagen jag kan, åker hem till Göteborg lördag eftermiddag, så ska nog försöka vara där så tidigt som möjligt.
 
Jamie Lannister kommer vara på GoT Exhibition förresten, men eventuellt bara på lördagen och jag kommer nog dit på söndagen. Kommer säkerligen bli andra skådisar där på lördag också.
 
Top Bottom