• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Verkar bli Örebro om något. Vi är väldigt utspridda..

Jeg skal faktisk til Orebro på fredag, men desverre så blir jeg litt for opptatt (er der bare for en dag) og drar med søstera mi. Men det blir interessant å se Orebro.
Jag har hyffsat lätt för o förstå mig på norska... men danska däremot, jisses! Svenskar som kan föra en normal diskussion med någon som talar danska med dom är som trollkarlar i mina ögon hur faaan förstår ni?

Haha. Det er sant! Dansk føles nesten som et annet språk, men å lese Dansk er veldig lett.

En ting jeg har lagt merke til her er at alle hater kulde og vinter. Ingen som elsker snø eller ski? ;)
 

waypoetic

Banned
storafötter;42494611 said:
Haha. Det er sant! Dansk føles nesten som et annet språk, men å lese Dansk er veldig lett.

Yup. Jag förstår inte danskarna men det beror väldigt stor del på att de inte artikulerar när dom pratar. Man hör kanske de två första orden, sen blir allt bara en grötig smörja och det låter mest som ljud från någon som försöker spy - "naee jeg vil bare skauwueeueuaauuuuu hauuururwarara".

whaaat-i-dont-even.jpg
 
Suck, saker som folk lägger ner energi på.

Brukar alltid tänka på denna:

fGelg.jpg


Förhoppningsvis så får kulturhuset en ny konstnärlig ledare som ej står för godtycklig censur, tills dess så håller jg mina barn därifrån.
 

KAOz

Short bus special
nu är det helt ok att ta bort bibeln, koranen och torah från biblioteken eftersom de innehåller homofobi och främlingsfientlighet (gentemot andra gudadyrkare). Strindberg ska vi väl också rensa bort från biblioteken eftersom han är kvinnofientlig.


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tintin-utrensad-fran-bibliotek_7526568.svd

MEN FÖR I HELVETE, NI RÖR INTE MIN TINTIN ERA FÖRBANNADE JÄVLA PK SKITANDE ALLDAGLIGA SMÅRÄDDA PISSMYROR......

Fan. Det där gjorde mig lite ledsen. :,(
 

Drencrom

Member
nu är det helt ok att ta bort bibeln, koranen och torah från biblioteken eftersom de innehåller homofobi och främlingsfientlighet (gentemot andra gudadyrkare). Strindberg ska vi väl också rensa bort från biblioteken eftersom han är kvinnofientlig.


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tintin-utrensad-fran-bibliotek_7526568.svd

Vad i helvete..

Tintin får vi inte ha, men "Mein Kampf" och religösa skrifter som bibeln/koranen/torah får stanna kvar.

Fuck off, Behrang Miri
 

antipod

Member
Nu handlar det här om TioTretton som precis som namnet säger är riktad till barn och ungdomar mellan 10 och 13 år och inte alla bibliotek i hela Sverige.

Med det sagt, vilken jävla idioti. Jag har vuxit upp med Tintin, var med i Tintinklubben, och inte har det gjort mig mindre tolerant. Lika bra att förbjuda nyhetsstidningar och låsa in barnen i källaren för de kan ju råka få se något 'skadligt'.

Och på TioTrettons hemsida står en unge med en iPad. Jag hoppas för bövelen att den inte är uppkopplad mot internet.
 

KAOz

Short bus special
Nu handlar det här om TioTretton som precis som namnet säger är riktad till barn och ungdomar mellan 10 och 13 år och inte alla bibliotek i hela Sverige.

Med det sagt, vilken jävla idioti. Jag har vuxit upp med Tintin, var med i Tintinklubben, och inte har det gjort mig mindre tolerant. Lika bra att förbjuda nyhetsstidningar och låsa in barnen i källaren för de kan ju råka få se något 'skadligt'.

Och på TioTrettons hemsida står en unge med en iPad. Jag hoppas för bövelen att den inte är uppkopplad mot internet.

Men i den åldern är de som mest lättpåverkade. Jag menar, ALLA som läste Tintin i den åldern har vuxit upp och hatat ryssar, afrikaner och liknande. Samt att de ser ned på alla andra förutom kanske folk från Belgien.

Det märker man ju själv. När jag går ut och handlar och ser en man från Afrika, blir jag bara förvånad över att de inte har gigantiska röda läppar och benknotor i öronen. Likadant med folk från Mellanöstern. Ser de inte ut som Sheiker, då är de inte därifrån.
Sarkasm, alltihop.

Det är sjukt att de känner så starkt mot GAMLA serier, att de är tvungna att plocka bort dem från vilket Bibliotek som helst. Det är sorgligt.
 

antipod

Member
Tacka vet jag förr i tiden där man, på stadsbiblioteket hemhemma i Norrköping, kunde hitta franska seriealbum med nakna bröst bland bl a Tintin, Gaston och Lucky Luke och inte en jäkel hade tanken på att ta bort dem.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Älskade att läsa Tintin när jag var yngre :(

Önskar att mitt liv var så bra att jag också kunde spendera tid på saker som är så fasansfullt banala som detta.


Härnäst på agendan : Chockladglasskonsumptionen i landet dalar, vaniljen rena börsraketen, latent rasism från Sveriges glassentusiaster? "Nej" säger dom rationella, "Ja" säger Dogge Doggelito, mer om detta i dagens Uppdrag Granskning.
 

KAOz

Short bus special
Härnäst på agendan : Chockladglasskonsumptionen i landet dalar, vaniljen rena börsraketen, latent rasism från Sveriges glassentusiaster? "Nej" säger dom rationella, "Ja" säger Dogge Doggelito, mer om detta i dagens Uppdrag Granskning.

Är Dogge Sveriges svar på Ja Rule? Vad tycker Dogge om saken? Vad hände med ghetto Dogge som hjälpte till med Red Line Records och sjöng om pistoler och förort? Varför säljer han nu cyklar och sitter i kassan på ICA på tv?
Känner att vi har en dokumentär på händerna här.

ttk said:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15499308.ab

Det gick fort.

BRA! Bra jobbat svenska folket, tryck ned den jäveln.
 

jorma

is now taking requests
Tacka vet jag förr i tiden där man, på stadsbiblioteket hemhemma i Norrköping, kunde hitta franska seriealbum med nakna bröst bland bl a Tintin, Gaston och Lucky Luke och inte en jäkel hade tanken på att ta bort dem.

Jao, ibland kan man bli ganska trött på allt moraliserande som staten försöker kränga på en. Staten tycker själva att en av deras primära uppgifter är att vara moralisk kompass och stå för de pekpinnar som behövs i samhället. Jag håller inte precis med, och givetvis ännu mindre i fall då jag inte delar den moral de försöker sälja mig.
 

jorma

is now taking requests
Är Dogge Sveriges svar på Ja Rule? Vad tycker Dogge om saken? Vad hände med ghetto Dogge som hjälpte till med Red Line Records och sjöng om pistoler och förort? Varför säljer han nu cyklar och sitter i kassan på ICA på tv?
Känner att vi har en dokumentär på händerna här.

Han fick en familj att försörja och en hyra att betala. Han är ganska öppen med det. Det är han iofs tvungen att vara med tanke på att vi nu tvingats se Dogge Doggelito med en fucking cykelhjälm. Det är nog det grövsta. Dogge sjunger för daghemmet Ärlan: "snubben trodde han var cool, för han cykla utan hjälm".
 

waypoetic

Banned
Vad är grejen med att tre ungdommar misshandlar en äldre 60+ man så att han hamnar i koma? Var det en adrenalin kick? Hursom så får dom samhällstjänst och vård.

Rättsamhället är fffffuuuuucked.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Vad är grejen med att tre ungdommar misshandlar en äldre 60+ man så att han hamnar i koma? Var det en adrenalin kick? Hursom så får dom samhällstjänst och vård.

Rättsamhället är fffffuuuuucked.

Nej fucked är det amerikanska rättsamhället. När gjort är gjort ( i det här fallet misshandeln ) står man inför ett par alternativ :

1. Avrätta ungarna
2. Sätta dom i en cell på 2 m2 med andra gäng osv och hoppas att när dom släpps om 20 år kommer de bete sig som exemplariska medborgare
3. Någon form av vård/rehabilitering för att undvika att det händer igen.
 

waypoetic

Banned
Nej fucked är det amerikanska rättsamhället. När gjort är gjort ( i det här fallet misshandeln ) står man inför ett par alternativ :

1. Avrätta ungarna
2. Sätta dom i en cell på 2 m2 med andra gäng osv och hoppas att när dom släpps om 20 år kommer de bete sig som exemplariska medborgare
3. Någon form av vård/rehabilitering för att undvika att det händer igen.

Min dom är : 5 år i fängelse med vård.
 
this is swedish county corruption in a nutshell

A swedish politician in charge of the county used tax money (91 000 $) to have a local artist make a giant painting of himself as a roman legionnare.
A local (big) businessman and his wife also did the same thing, probably co-sponsored by the tax money for the first painting.

BTW; the artist was a friend of the politician.

http://www.dn.se/ekonomi/politiker-lat-bekant-mala-jatteportratt

Just read it. Laughing my ass off.

If you want to do something crazy, do it big. Holy shitballs, a giant painting of yourself as a roman legionnare is beyond everything.

I can't even believe it. How the fuck does this person think. This is probably the best thing ever, or the worst. Can't decide.

Leaning towards best.
 

Forsete

Member
this is swedish county corruption in a nutshell

A swedish politician in charge of the county used tax money (91 000 $) to have a local artist make a giant painting of himself as a roman legionnare.
A local (big) businessman and his wife also did the same thing, probably co-sponsored by the tax money for the first painting.

BTW; the artist was a friend of the politician.

http://www.dn.se/ekonomi/politiker-lat-bekant-mala-jatteportratt

De é lätt att spendera andras pengar. Det ser vi om och om igen. Miljarders miljarder dumpas in i grejer som aldrig ger något.

Sverige! <3

Åteinför gatlopp som straff.
 
Någon här som har Steam och vill ha Wizorb, BIT.TRIP.RUNNER, Gratuitous Space Battles, and Jamestown. Fick extra i senaste bundlet.

Skicka PM så får ni! Edit: Taget!


Edit.

Det där om chemtrails var fan nästan roligare än tavlan på kommunpolitikern. Miljöpartiet, never change :)
 

KAOz

Short bus special
Hade jag haft en bra mic, bra personlighet, vett och vetskap, hade jag ställt upp.

Fast, har iof hört att jag har ett ansikte för radio. :,(
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Låt höra.

Kan knappast vara värre än mina dagliga helvetes saker som gör mig förbannad.

edit :

Karlstad
nwt.se &#8250; Karlstad
Orädd älg vid E18 avlivades

When keeping it real goes wrong.
 

KAOz

Short bus special
Ha! Örebro representing i Körslaget beotches!

Enda anledningen jag vet detta är lokaltidningen. Och att kärringjäveln som kallas min granne är med i kören. Hatar henne!
Hoppas de förlorar hårt de jävlarna bara pga henne.
 
En Appell til Stockholm-GAF

Så jeg skal snart reise til Stockholm (jeg har vært der før) men lurer på om det finnes nye alternativ butikker siden 2009? Når det gjelder klær så vil jeg vil helst støtte brukt butikker eller mer øko/fair/miljø produkter . Jeg er kanskje mest interessert i vintage/thrift/charity butikker hvor det koster ikke for mye hvor du kan finne mye originalt.
Drikker ikke alkohol så clubbing blir ikke min greie utennom hvis det finnes gode lokale konserter. Har sjekket debaser, men det er ganske skuffende for perioden 29 september til 3. Oktober. Det hadde også vært fint å få vite om de beste frisørene i Stockholm.

Chemtrails-hysterin har nu nått Sverige.. i form av en Miljöpartist! :D

http://www.svtplay.se/klipp/308164/...ller-over-sverige-for-att-kontrollera-vadret-

Så er det slik at det Svenske Miljøpartiets represetanter tror på latterlige konspirasjonsteorier? Veldig trist siden det svekker miljø parti bevegelsen i landet. Heldigvis så snakker ikke det Norske partiets representanter om chemtrails.
 
Top Bottom