• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Forsete

Member
Skavlan - Han som satt oskyldigt dömd. Yish. :/
Jag hade suicidat för länge sen. Stark kille.

827126.jpg
 
Yo søta bror. What would you guys recommend to do or see in Örebro? Unfortunately I will only stay there for 24 hours before heading to Stockholm. I know not a lot of time to do things, but better to ask than not.

*edit* might stay there for 2 nights actually!
 

KAOz

Short bus special
storafötter;42398607 said:
Yo søta bror. What would you guys recommend to do or see in Örebro? Unfortunately I will only stay there for 24 hours before heading to Stockholm. I know not a lot of time to do things, but better to ask than not.

*edit* might stay there for 2 nights actually!

KAOz and Yoshichan.

And, Örebro slott maybe. Erhm, it's the wrong season now for the citypark which is usually gorgeous. Otherwise, there is mostly... regular, everyday stuff. Nothing special here really.
 
KAOz and Yoshichan.

And, Örebro slott maybe. Erhm, it's the wrong season now for the citypark which is usually gorgeous. Otherwise, there is mostly... regular, everyday stuff. Nothing special here really.

I like the sound of castles at least!
A shame to hear about the every day stuff, but I suppose that is fine as it will be a minor visit.
 

KAOz

Short bus special
storafötter;42401608 said:
I like the sound of castles at least!
A shame to hear about the every day stuff, but I suppose that is fine as it will be a minor visit.

Well, it is a pretty small-ish town in a sense. We've got a shopping mall on the outskirts of town. Depending on what day of the week it is, and your choice of music, we've got some clubs open. Everything from hardcore rock/punk to club music to Eurovision schlager.
Though, if interested in history to some degree there is Wadköping, and you can always go up into "The Mushroom".

That's about all fun there is this time a year.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
På Spy Bar, borde gå hem.


edit: hann med att gå in på Gubbrummet, tillbaka till Solidaritet där jag var innan, och nu hemma. Två äggmackor och 1.5 liter vatten så är det läggdags sen, och påt igen imorgon. Dör.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Fan det har regnat sen igår kväll. :(


Gilla läget, för nu blir det bara värre.

Sitter inomhus och fryser. När det blir som kallast går jag runt i tjocka tofflor och mössa inomhus... att behöva mössa framför datorn i september måste ju vara någon form av jävla rekord.
 
Nej. Göteborg har inte försvunnit från kart-appen. Nån fånig android-fanboy som håller på verkar det som.

Samtidigt verkar ju inte den nya kartappen hålla måttet. Apple bytte för tidigt, skulle väntat till ios7 och polerat den lite. Inte likt dem att stressa ut något.

Apropå något helt annat, åkte bussen ut mot gärdet idag och såg en youtube demonstration utanför usa's ambassad. Max 30 pers och 10 poliser. Tydligen var den någon mer demonstration med, kanske Kina-Japan grejen för jag såg Kina flaggor, så det var störningar i busstrafiken. Att folk orkar.
 

waypoetic

Banned
Samtidigt verkar ju inte den nya kartappen hålla måttet. Apple bytte för tidigt, skulle väntat till ios7 och polerat den lite. Inte likt dem att stressa ut något..

Har inga problem med kart-appen. Visst, vissa delar och städer i världen är jävligt platta jämfört med storstäder som New York och Los Angeles... 3D vyn tillämpas endast för amerikanska storstäder än så länge.

Göteborg finns där hursom. Vet inte vad personen pratar om. Har använt den appen sen iOS6 kom ut.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
att behöva mössa framför datorn i september måste ju vara någon form av jävla rekord.
Everyday shit for me. Har jacka och vantar på mig just nu...
 

Easy_D

never left the stone age
Fan, swe-gaf, här sitter man och pluggar, på en lördag. I skolan dessutom, vill hem till katten (och Dark Souls). Jävla högskola.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Sorry to hear that broski.

Lägg på efter 5 min sträcket, var inte för tillgänglig och var gärna mystisk nästa gång ;)

Får fan bli det nästa gång.

Jag har en jävla harkrank i rummet.

VAFAN GÖR JAG!!

killitwithfire.gif

Det är förstås intressant :)

Eller hur, två timmar i telefon är sällan smart så tidigt. Har du funderat på dating-age? :)

Nee, jag räknar starkt med att Khaow-z fixar en grym varberga-pingla åt mig <3.
 

KAOz

Short bus special
Nee, jag räknar starkt med att Khaow-z fixar en grym varberga-pingla åt mig <3.

Varberga-pingla. Kan fixas, här har du en förklaring på hur de är:

För det ska va en hård brud med patroner som örhängen
Med tatuerade tårar och platinum på sina hörntänder
En som tycker att mobbade barn är en soft grupp
Och dissar du mej möblerar hon om ditt nylle som en soffgrupp
En riktigt sexy, sveper sin häxbrygd
Lämna folk som munhuggs med blåtiror och sex stygn
Bryter sej in hos dej, robbar dej med ett gäng ryssar
Säljer brass och har pistoler som öser iväg slängkyssar

Något i herrns smak? Eller ska jag hooka upp dig med några sötare tjejer? En av bästa vännerna är halv-grek, snygg, träningsnarkoman och älskar sin 360.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Varberga-pingla. Kan fixas, här har du en förklaring på hur de är:

För det ska va en hård brud med patroner som örhängen
Med tatuerade tårar och platinum på sina hörntänder
En som tycker att mobbade barn är en soft grupp
Och dissar du mej möblerar hon om ditt nylle som en soffgrupp
En riktigt sexy, sveper sin häxbrygd
Lämna folk som munhuggs med blåtiror och sex stygn
Bryter sej in hos dej, robbar dej med ett gäng ryssar
Säljer brass och har pistoler som öser iväg slängkyssar

Not bad... not bad!


Något i herrns smak? Eller ska jag hooka upp dig med några sötare tjejer? En av bästa vännerna är halv-grek, snygg, träningsnarkoman och älskar sin 360.

1143640_520_326.jpg
 

KAOz

Short bus special
Får komma över hit snart då. Ska ut och öla med henne efter några rundor Rainbow Six: Vegas antingen slutet av veckan, eller nästa.

You are welcome to join.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Får komma över hit snart då. Ska ut och öla med henne efter några rundor Rainbow Six: Vegas antingen slutet av veckan, eller nästa.

You are welcome to join.

Vågar inte, du vet att jag är för folkskygg. ;(
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Psych! Nu snackar vi en O'Learys eller Pitchers. Inte ut och tok-svira.

Fan, ska nog försöka hooka upp er på riktigt nu bara för det. Mitt eget lilla projekt.

Haha hur kommer det här sluta xD
 
I know this is random to ask here but I just signed up for SJ-Prio membership.
I noticed I have to activate the "membership" with a pin code. I have no clue where the pin code is but I am guessing it is on the membership card. So do I have to wait to receive a member card in the mail before I can activate?

Guys, what good clothing stores for men are there in Stockholm? I want trendy and not extremely pricey.

The NewYorker worth the trip?

If you like vintage clothes I would recommend Beyond Retro (but not a specific store for men). Some cool clothes there.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Aldrig någonsin har det varit så enkelt att motbevisa guds existens.... jag menar titta bara :

870819.jpg
 

waypoetic

Banned
storafötter;42445838 said:
Okay I admit that the prices are not so low for Swedish standards, but it feels cheaper for a Norwegian.

Handlar ju inte om standard direkt. Och om du är norsk så kan du skriva på norska - du har mig som är halvnorsk som förstår dig till fullo + att det har redan varit en norsk kille och skrivit på norska och folk förstod :)

... Men varför är ditt namn på svenska?
 
Handlar ju inte om standard direkt. Och om du är norsk så kan du skriva på norska - du har mig som är halvnorsk som förstår dig till fullo + att det har redan varit en norsk kille och skrivit på norska och folk förstod :)

... Men varför är ditt namn på svenska?

Jeg må inrømme at jeg er litt "redd" av å snakke norsk med svensker siden det er ikke alltid dere forstår oss ;). Men samtidig så foretrekker jeg å snakke Engelsk, noe som høres litt rart ut.
Navnet mitt er på svensk av litt tilfeldige grunner. Det var noe jeg kom på da jeg snakket med en svensk fyr jeg møtte en gang på en "leir". Jeg har også en svakhet for det svenske språket. Så det er ikke noe særlig god grunn eller mening bak det.

Det er interessant å høre at du er halvtnorsk. Hvor kommer den norske delen fra? Jeg er også halvtnorsk (halvt gresk!). Men den norske identiteten er mye sterkere enn det greske.
 

waypoetic

Banned
storafötter;42457373 said:
Jeg må inrømme at jeg er litt "redd" av å snakke norsk med svensker siden det er ikke alltid dere forstår oss ;). Men samtidig så foretrekker jeg å snakke Engelsk, noe som høres litt rart ut.
Navnet mitt er på svensk av litt tilfeldige grunner. Det var noe jeg kom på da jeg snakket med en svensk fyr jeg møtte en gang på en "leir". Jeg har også en svakhet for det svenske språket. Så det er ikke noe særlig god grunn eller mening bak det.

Det er interessant å høre at du er halvtnorsk. Hvor kommer den norske delen fra? Jeg er også halvtnorsk (halvt gresk!). Men den norske identiteten er mye sterkere enn det greske.

Ah. Sweden-GAF verkar förstå norska rätt så bra. Du kan nog köra på norskan :)

Akershus reprezent yo (Oslo och Ski)! Jag bor dock i Sverige och är endast och hälsar på "hemma" i Oslo-trakten, så min svenska identitet är större än min norska.
 
Ah. Sweden-GAF verkar förstå norska rätt så bra. Du kan nog köra på norskan :)

Akershus reprezent yo (Oslo och Ski)! Jag bor dock i Sverige och är endast och hälsar på "hemma" i Oslo-trakten, så min svenska identitet är större än min norska.

Det er godt å høre om Svenske-GAF forstår norsk bra :).

Jeg bor faktisk i Akerhus akkurat nå (Bærum kommune) og rett ved siden av Oslo grensa (tar meg 8 minutter å gå). Så er kjent med området.
Det hadde vært gøy å møte Sweden-gaf en gang på en GAF treff i Sverige. Helst i Gøteborg siden det er nærmest! :p
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Jag har hyffsat lätt för o förstå mig på norska... men danska däremot, jisses! Svenskar som kan föra en normal diskussion med någon som talar danska med dom är som trollkarlar i mina ögon hur faaan förstår ni?
 

waypoetic

Banned
storafötter;42490587 said:
Det er godt å høre om Svenske-GAF forstår norsk bra :).

Jeg bor faktisk i Akerhus akkurat nå (Bærum kommune) og rett ved siden av Oslo grensa (tar meg 8 minutter å gå). Så er kjent med området.
Det hadde vært morsomt å møte Sweden-gaf en gang på en gaf treff i Sverige. Helst i Gøteborg siden det er nærmest! :p

Verkar bli Örebro om något. Vi är väldigt utspridda..
 
Top Bottom