• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

KAOz

Short bus special
Någon mer som har pissigt höstväder med små stänk av solsken då och då?

Urk.

Iof, lite glad blir jag, för det betyder att det är dags för snygg jacka och läcker halsduk!

Och, någon mer som satt hemma och tittade på Riksdagens Högtidliga Öppnande igår? Kungen gled i häst och vagn och hela kittet. Smet in i Riksdagen, ställde sig längst fram och blev tittad på i tio sekunder, och satte sig sedan ned för att lyssna på Bob Dylan typ.
 

KAOz

Short bus special

Så sjukt hemskt. :(

Påminner mig om när jag jobbade på ett dagis. Vi hade ett barn där med en enorm tumör. Tänk en fotboll, fast på kinden. Och han var döende. 5 år gammal liksom.
De opererade bort den. Problemet var att det blev som ett stort hål i kinden. Stort. Så man såg rätt in. Och de andra barnen var livrädda för honom pga det, och det blev svårt för honom att leka med någon.
Sedan åkte han och hans familj på semester ett tag. Några veckor, bara ta det lugnt och ha mystid.

Några veckor senare såg vi dödsannonsen. :( Barn och ungdomar ska inte behöva sådant! De ska få leva.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Just nu är ju dock det roligaste i nyhetssverige hela fiaskot kring Thomas Quick/Sture Bergwall. Framför allt hur Göran Lambertz, som inte ens var delaktig i åtalet, förutom att som JK "granska" det, gräver sin egen grav. Hur kan ett justitieråd i Högsta Domstolen inte veta att hans jobbmail innefattas av offentlighetsprincipen?
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Jag glider bara in o lägger denna här :

skurt_liten_97_87307820.jpg
 

KAOz

Short bus special
Just nu är ju dock det roligaste i nyhetssverige hela fiaskot kring Thomas Quick/Sture Bergwall. Framför allt hur Göran Lambertz, som inte ens var delaktig i åtalet, förutom att som JK "granska" det, gräver sin egen grav. Hur kan ett justitieråd i Högsta Domstolen inte veta att hans jobbmail innefattas av offentlighetsprincipen?

...jag har inte följt det där, men, stämmer det? Att han inte vet ett jävla skit?

Jag glider bara in o lägger denna här :

skurt_liten_97_87307820.jpg

Det är typ sådär jag tänker mig din Blanka avatar som barn. Och därmed, dig, som barn.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
...jag har inte följt det där, men, stämmer det? Att han inte vet ett jävla skit?



Det är typ sådär jag tänker mig din Blanka avatar som barn. Och därmed, dig, som barn.


Kan skicka på lite länkar när jag kommer hem, eller in på Flashback och läs!
 

KAOz

Short bus special
Kan skicka på lite länkar när jag kommer hem, eller in på Flashback och läs!

Läser mailen nu.

Vad i helvete!?

"Över huvud taget är jag inte (i det här skedet) så intresserad av att beslå åklagarna med fel, mer av att så ett frö av tvivel hos allmänheten och medierna."

Edit: DET BLIR JU BARA VÄRRE..... daymn....
 
Quickfallet är ju en riktig cirkus.

Varför Lambertz har fått för sig att han har någonting att vinna på att försvara de fällande domarna och varför Borgström stödjer dem som säger att hans före detta klient är skyldig är inte lätt att förstå.
 

jorma

is now taking requests
Quickfallet är ju en riktig cirkus.

Varför Lambertz har fått för sig att han har någonting att vinna på att försvara de fällande domarna och varför Borgström stödjer dem som säger att hans före detta klient är skyldig är inte lätt att förstå.

Ah Borgström gillar att spela offer bara.

Lambertz härdsmälta är mer obegriplig. I häromdagens DN tyckte han att Zarimbas kritik av svenskt domstolsväsende var helt befogad "men inte just i det HÄR fallet", samma fall som resten av Sverige tycker är det värsta exemplet av dem alla. Skitskumt.
 

KAOz

Short bus special
Sweden-Manshion GAF, jag har ett problem så här klockan 06:46 på morgonen.

5NOz0.jpg

Var kan jag hitta en skinny-tie som denna här i detta skitland? Till ett skapligt pris. Gillar inte att betala 300SEK och mer för slipsar. URK.

Enda gången jag har sett en liknande är på H&M i motherfucking Karlstad av alla ställen.
HALP MEH.
 

waypoetic

Banned
Sweden-Manshion GAF, jag har ett problem så här klockan 06:46 på morgonen.

5NOz0.jpg

Var kan jag hitta en skinny-tie som denna här i detta skitland? Till ett skapligt pris. Gillar inte att betala 300SEK och mer för slipsar. URK.

Enda gången jag har sett en liknande är på H&M i motherfucking Karlstad av alla ställen.
HALP MEH.

Slipsar är inte billiga, what can i say. De butiker som har är Brother, HM, Åhlens (nu har inte alla Åhlens-butiker en herr avdelning), MQ och Dressman. Den smala slipsen hälsar oftast bara på och finns sällan i sortimentet året runt.
 

KAOz

Short bus special
Slipsar är inte billiga, what can i say. De butiker som har är Brother, HM, Åhlens (nu har inte alla Åhlens-butiker en herr avdelning), MQ och Dressman. Den smala slipsen hälsar oftast bara på och finns sällan i sortimentet året runt.

Jo, har kikat överallt där. Blargh. Annars blir det tillbaka till Karlstad för en slips.

Hjälper inte att skinnyties förnuvarande inte är mode. Helst ska man tydligen ha en 4-6cm slips just nu, tillskillnad från de smalare. Urk.

I NEED IT FOR MY COLLECTION DAMNIT!
 

waypoetic

Banned
Jo, har kikat överallt där. Blargh. Annars blir det tillbaka till Karlstad för en slips.

Hjälper inte att skinnyties förnuvarande inte är mode. Helst ska man tydligen ha en 4-6cm slips just nu, tillskillnad från de smalare. Urk.

I NEED IT FOR MY COLLECTION DAMNIT!

Kolla Dressman och MQ.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Jo, har kikat överallt där. Blargh. Annars blir det tillbaka till Karlstad för en slips.

Hjälper inte att skinnyties förnuvarande inte är mode. Helst ska man tydligen ha en 4-6cm slips just nu, tillskillnad från de smalare. Urk.

I NEED IT FOR MY COLLECTION DAMNIT!


Slipsar inhandlas från Drake's London eller motsvarande. Skräpslipsar från dressman o dyl undanbedes!

tur att jag inte behöver slips i jobbet, hade blivit ruinerad bara där
 

KAOz

Short bus special
Slipsar inhandlas från Drake's London eller motsvarande. Skräpslipsar från dressman o dyl undanbedes!

tur att jag inte behöver slips i jobbet, hade blivit ruinerad bara där

Tro mig, om jag sket pengar skulle jag aldrig handla på något av de ställena.

Men, nu gör jag inte det och måste knipa hårt i slantarna tyvärr. Blargh.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Tro mig, om jag sket pengar skulle jag aldrig handla på något av de ställena.

Men, nu gör jag inte det och måste knipa hårt i slantarna tyvärr. Blargh.

Man får passa på när det är rea! 

Nu bor du ju inte i Stockholm, men t.ex. på Rose & Born köpte jag i våras två riktigt snygga kavajer för 1500 kr/st som hade nypris 5500 respektive 6000 kr. Nu i somras köpte jag 4 par chinos, en skjorta och en kavaj för tot 4000 (nypris tot 13000). Så man får vara lite smart när man inte är gjord av stålar. 
 

KAOz

Short bus special
Expert är populära idag.

Läste att många saker redan var bortplockade när folk kom in. Mest demo-ex och sådant kvar. Lawl.

Man får passa på när det är rea!

Nu bor du ju inte i Stockholm, men t.ex. på Rose & Born köpte jag i våras två riktigt snygga kavajer för 1500 kr/st som hade nypris 5500 respektive 6000 kr.

Det saknar jag mest från när jag själv bodde där, bra reor i högklassiga butiker. Rose & Born är guld. Men, då hade jag iof också mer pengar på fickan.
De får börja sätta upp bra butiker här, när jag slutat vara arbetslös. :p

Btw, Keen du som är matlagnings älskare, bra tips på en riktigt bra chiligryta? Helst Texas style, och inte Con Carne.
 

taku

Member
Sweden-Manshion GAF, jag har ett problem så här klockan 06:46 på morgonen.

5NOz0.jpg

Var kan jag hitta en skinny-tie som denna här i detta skitland? Till ett skapligt pris. Gillar inte att betala 300SEK och mer för slipsar. URK.

Enda gången jag har sett en liknande är på H&M i motherfucking Karlstad av alla ställen.
HALP MEH.
ASOS.com är billiga när det gäller sådana bas-plagg. Jag kan även tillägga att de är väldigt pålitliga samt att de erbjuder gratis frakt till Sverige.

(Deras officiella "ASOS"-kläder är superbilliga och även ganska stilrena men är oftast också av riktigt kass kvalitet.)
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Läste att många saker redan var bortplockade när folk kom in. Mest demo-ex och sådant kvar. Lawl.



Det saknar jag mest från när jag själv bodde där, bra reor i högklassiga butiker. Rose & Born är guld. Men, då hade jag iof också mer pengar på fickan.
De får börja sätta upp bra butiker här, när jag slutat vara arbetslös. :p

Btw, Keen du som är matlagnings älskare, bra tips på en riktigt bra chiligryta? Helst Texas style, och inte Con Carne.

Snart öppnar en butik som heter Skoaktiebolaget i stan, med märkena Edward Green, John Lobb, Carmina och Gaziano & Girling. Frågan är bara hur jag ska få råd med skor som motsvarar mångas nettolöner utan att råna en bank. Poor me.

North Texas Red
 

KAOz

Short bus special
Demo-ex? Här i Göteborg gör dom iaf inte så.

Kanske inte är överallt. Läste bara om det lite snabbt. Verkar ske mest i Stockholm tror jag.

ASOS.com är billiga när det gäller sådana bas-plagg. Jag kan även tillägga att de är väldigt pålitliga samt att de erbjuder gratis frakt till Sverige.

Holy shit, bookmarked! Tack så mycket. Ibland får stil gå före kvalité, även om det bästa är en kombination av båda.


Awesome. Tackar tackar. Och jag skrattade lite för mycket åt Fotnoterna. Underbar artikel och verkar vara grymt recept.
 

zam

Member
Läste att många saker redan var bortplockade när folk kom in. Mest demo-ex och sådant kvar. Lawl.



Det saknar jag mest från när jag själv bodde där, bra reor i högklassiga butiker. Rose & Born är guld. Men, då hade jag iof också mer pengar på fickan.
De får börja sätta upp bra butiker här, när jag slutat vara arbetslös. :p

Btw, Keen du som är matlagnings älskare, bra tips på en riktigt bra chiligryta? Helst Texas style, och inte Con Carne.
Aight dude, här är ett jävla grymt chili-recept:

Det du kommer behöva:
Country & Western-musik (skippa inte detta steget)
Högrev (2kg om man vill göra så det räcker hela veckan, annars typ 1kg)
Torkade chilis (ancho, chipotle, upp till dig)
Piri-piri
1 röd lök
Öl av valfri sort
Köttbuljong
Tomatpuré

Kärna ur torkade chilis
Skiva piri-pirin
Skär rödlöken i klyftor (1/4 eller 1/8)
Skär högreven i 2-3 cm stora bitar.
Förbered köttbuljongen (ca 1-1.5l)

Bryn högreven snabbt i gjutgärnspanna
Släng ner högreven i en gryta med löken, torkad chili och piri-piri (valfri mängd, 1st ancho brukar räcka för lagom starkt i mitt tycke, så dra i mer)
Häll på en bruk/flaska öl, och sedan buljong så att det precis täcker köttet.

Sätt på låg värme och låt sjuda i 3-5 timmar. Smaka av då och då och tillsätt mer chili om du tycker det behövs. Chilin är klar när köttet börjar falla isär. Ta en potatismosare och mosa allting i grytan. Tillsätt tomatpuré innan servering.

Krydda som du vill med diverse kryddor, men det är inte så nödvändigt. Jag brukar lägga i lite paprikapulver.

Edit: Nu såg jag i länken att det var ett liknande recept, men oregano och mjöl och allt det där känns onödigt. Ron Swanson skulle aldrig acceptera såna grejer i riktig chili. Och skumma av fettet vafan, hädelse!
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Expert i konkurs alltså? 50% rea eller?
 
Top Bottom