• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

RBH

Member
As promised earlier this year, Netflix has brought its movie streaming service to Sweden. The company announced the launch in an official blog post on Monday, noting that support for other Nordic countries is coming soon.

Swedish users will be eligible for a free trial, after which the service will cost 79kr ($12) a month. Customers should be happy to know that Swedish shows and movies have been added to Netflix in addition to its international catalog.

The company has also added support for the country to its iOS apps. The App Store release notes for version 2.4.1 of its software note simply: “Netflix is now available in Sweden”. Swedish is also listed as a supported language, as well as Norwegian, Danish and Finish.

In August, Netflix announced plans to bring streaming TV shows and movies to the Nordic countries by the end of the year.
http://thenextweb.com/insider/2012/...in-sweden-other-nordic-countries-coming-soon/

http://nordicsblog.netflix.com
 

MasLegio

Banned
Säsong 3 av The Walking Dead has beeguuuuun!
Hur stor chans är det att vi kan se den på Netflix?

Eller måste de texta allt eller vara snälla mot de svenska kanalerna och fördröja?

Vore synd om de väntade bara för textning, de som inte kan engelska får vänta men det är ingen anledning till att vi måste vänta. Det skadar ju inte engelskailliterater att jag kan se avsnitten tidigare och eftersom tjänsten är reklamfri så skadar det inte heller netflix att tittarsiffrorna blir utdragna.
 

BGBW

Maturity, bitches.
This weekend I finally had something I've been hoping to have since I was a kid. A Pannkakstårtan from Pettson och Findus. It was yummy!
 
Precis upptäckt denna tråd då jag alltid springer runt på Gaming-delen av GAF. Haha, en del pinsamma och löjliga diskussioner här, och många som jag antar har svenska som andraspråk? :)
 

waypoetic

Banned
Hur stor chans är det att vi kan se den på Netflix?

Eller måste de texta allt eller vara snälla mot de svenska kanalerna och fördröja?

Vore synd om de väntade bara för textning, de som inte kan engelska får vänta men det är ingen anledning till att vi måste vänta. Det skadar ju inte engelskailliterater att jag kan se avsnitten tidigare och eftersom tjänsten är reklamfri så skadar det inte heller netflix att tittarsiffrorna blir utdragna.

Netflix i Sverige kommer ligga efter i minst 1 år. Större chans att du ser s3 av TWD på TV11 om nån vecka. Tror vi måste fixa nån petition för att vi ska få o-textade serier hit tidigare.
 

strafer

member
Det finns andra medel för att se nya serier.
bft03.gif
 

waypoetic

Banned
Det finns andra medel för att se nya serier.
bft03.gif

Japp, och tur är det. Inte ens betaltjänsterna som Viasat Play eller Voddler har hajjat (eller så orkar dom inte hålla på med all licens skit + textnig) att svenskarna laddar ned/ser amerikanska serier så mycket som vi gör - varför ska vi vänta på 5:an eller SVT etc, när vi kan få hem det på en gång? Oavsett om det är gratis eller för en liten kostnad.
 

strafer

member
Japp, och tur är det. Inte ens betaltjänsterna som Viasat Play eller Voddler har hajjat (eller så orkar dom inte hålla på med all licens skit + textnig) att svenskarna laddar ned/ser amerikanska serier så mycket som vi gör - varför ska vi vänta på 5:an eller SVT etc, när vi kan få hem det på en gång? Oavsett om det är gratis eller för en liten kostnad.

Det förstörde Lost för mig.

Såg första säsongen på TV, resten på...ja.

Man kunde ju läsa vad som hände långt in i säsong 2 på nätet då. :(
 

unotelly

Neo Member
TOR skillnad mellan utbudet. Kom med några titlar så ska jag jämföra åt dig, men lite snabbt ser det ut såhär (vänster: Norge - höger: USA);







Sökte lite snabbt på olika serier och Mad Men finns S1-4 i USA medans bara S1 i Norge, liknande resultat för andra serier - de ligger mycket längre tillbaka i Norge, säkerligen pga broadcast/distributionsrättigheter sålda till andra företag i landet. Curious George, Sesame Street, Pingu, Timmy Time (mer eller mindre valfri favoritserie för min son) lyckades jag inte hitta alls i Norge.

Av någon anledning defaultar mina Windows 8 maskiner till Netflix Norge no matter vad jag försöker medans Windows7, WS2008 och Xboxen fortfarande visar Netflix US. Ändras detta får jag helt enkelt ansluta mitt abonnemang (efter flera år) då den Svenska satsningen är på tok för dålig.


Ursprungligen inskrivet av Flamso
Eller hur! Det är bra utbud för de pengarna, det kommer bli bättre men jag blev sjukt glad när jag såg att man får Doctor Who fram till säsong fem, så det är bara en halv säsong efter. Sen har man smidigheten att slippa rota i mappträd och skit. Värt pengarna, tveklöst! Nu ska vi se om allt fungerar ordentligt också!
Njae.. Nu är det givetvis svårt för mig att inte vara partisk eftersom jag haft Netflix US i flera år, men jag betalar för närvarande $7.99 / mnd för ett mycket större (och i alla fall för oss) bättre utbud än de försöker kränga i Norge för 79,- / mnd. Inte bara är det dyrare, det är också sämre.

Jag förstår givetvis varför det är såhär och jag har svårt att hålla Netflix ansvarliga då det helt hänger på existerande distributionsrättigheter men om jag saknar tillgång till det Amerikanska utbudet iom att de nu startat i Norge får jag helt enkelt avsluta abonnemanget och återgå till att ladda ned barnprogram etc.


http://www.unotelly.com/blog/2011/08/how-to-sign-up-netflix-outside-usa/
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
1. Finns alla säsonger av Arrested Development ?
2. Finns alla säsonger av Curb Your Enthusiasm ?
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Det här var det roligaste jag läst på länge! Arbetsveckan är räddad!

http://gangland.phpfogapp.com/

Vafan, ingen som läst?? Detta är högkvalitativ underhållning i timtal! Kan vara det största karaktärsmord, kombinerat med karaktärssjälvmord, i Flashbacks historia.


Kan bjuda på detta citat från länkade bloggen:

21 mars – Raffa medbringar sin vapendragare Michael Peteh (och dennes hund), ”högsta hönset från Oskarshamn”, till Hultsfred för att göra ett hembesök hos en herre vid namn Irfan – denne har ”snackat skit” om Gangland, vilket det är ”dödsstraff” på. Vid ankomst går de till hänsynslös och brutal attack – mot ytterdörren. De skriker även att de skall våldta Irfans höggravida sambo. Efter att manskapet huggit sönder sina knivar i dörren dyker Irfans far upp. Irfan, som uppenbarligen inte vet särskilt mycket om Gangland, får för sig att de skall lyckas skada hans pappa och känner sig därmed tvungen att komma till undsättning. Han slänger upp dörren, som träffar General Peteh – denne mister balansen och trillar nedför trappen. Hack i häl kommer Raffa, som efter att ha bekantat sig med Irfans arbetsredskap “skywalkar” och ramlar efter. Den stackars hunden blir livrädd och tas omhand av Irfans tjej. Ganglands insatsstyrka omgrupperar utanför porten. Peteh knackar på portdörren för att få tillbaka sin hund – det får han, ackompanjerat av en fotsula över näsryggen. Därefter omhändertas de av polis och ambulanspersonal – ”Det var Irfan som gjorde det!” ropar Raffa till lagens väktare när han lastas in i ambulansen.


Här är Ganglands, något mostridiga, version utav en av otaliga Alts.

Ni missförstår allting... ni skrattar och svart målar utan att veta ett skit....
Angående det i hultsfred så vet ni inget.. Gangland gick in i en fälla dom ledde en attack mot Irfan Jejna som hotat gangland, Irfan jejna säljer droger till små barn och andra människor. Irfan hade hotat Gangland så dom bestämde sig för en attack Raffa Pancamo var gipsad med benet men han fick order att leda attacken. Han bestämde sig för att ta med han en broder Mikael Piteh. Dom åkte dit Sparkade sönder Irfan Jejnas Dörr och högg med knivar med dörren. Men dom gick in en fälla dom var inne e trapp uppgång och försökte bryta upp dörren till Irfan Jejna Men sedan kom det 2 personer nerifrån beväpnade med kofot och yxa. Dom som kom till platsen var Enes jejna (Irfans pappa) och Ajhan Jejna dom börade utdela slag med kofot mot Raffa och Mikael sedan slogs dom som in i helvete.. Efter några minuter öppnade Irfjan Jejna dörren och slog honom med Hammare i huvuder 6 gånger Raffa började blöda som in i helvete... men han slogs endå efter en brotnings match. tappade Raffa så mycket blod att han var nära på att svima. Michael Piteh gick på Enes Jejna samt Ajhan Jejena. Men han fick sin näsa knäckt men han slogs som fan med dessa herrar.
Eftet 10 minuter var Raffas huvud helt sönder slaget men han fortsatte slåss.. efter ett tag hörde dom snuten komma så dom drog därifrån... (viktigt att veta Raffa var gipsad på benet i detta tillfälle.
 

KAOz

Short bus special
Vafan, ingen som läst?? Detta är högkvalitativ underhållning i timtal! Kan vara det största karaktärsmord, kombinerat med karaktärssjälvmord, i Flashbacks historia.

Satt och läste igår faktiskt. Så sjukt, underbart roligt. Älskar bilderna som fanns, och sarkasmen i texten är drypande underbar.

Tack för den. Väntar spänt på följetongen.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Satt och läste igår faktiskt. Så sjukt, underbart roligt. Älskar bilderna som fanns, och sarkasmen i texten är drypande underbar.

Tack för den. Väntar spänt på följetongen.

Samma här, skillnaden är att jag inte skrattade så mycket ( ok då, jag skrattade en hel del faktiskt ) då många av mina barndomsvänner växte "upp" till folk som texten handlar om.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Aha, tänkte väl! Har spenderat arbetsdagen med att läsa igenom andra tråden på 1246 inlägg! Resten av veckan blir det den tredje, 145 sida långa, tråden.
 

KAOz

Short bus special
Samma här, skillnaden är att jag inte skrattade så mycket ( ok då, jag skrattade en hel del faktiskt ) då många av mina barndomsvänner växte "upp" till folk som texten handlar om.

Seriöst, nästa gång jag kommer till Karlstad får du presentera mig för dina vänner. De låter alla helt... fantastiska!

På ett mycket speciellt sätt.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Seriöst, nästa gång jag kommer till Karlstad får du presentera mig för dina vänner. De låter alla helt... fantastiska!

På ett mycket speciellt sätt.

Kommer sluta något i den här stilen förmodar jag :

you-came-to-the-wrong-neighborhood_ot-on_0-600x399.jpg
 

KAOz

Short bus special
Kommer sluta något i den här stilen förmodar jag :

Efter alla dina historier, tror jag dig. Försöker föreställa mig hur det skulle kännas. Bli antastad, kringcyklad och verbalt nedtryckt på Värmländska.





LET'S DO IT! :D
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Efter alla dina historier, tror jag dig.

Kom på en annan rolig, kvällen där jag och några kära kamrater fick för oss att jävlas med en kompis.

semi-tl;dr : gömde en kamera under ett par tröjjor, spred ut fluortabletter på bordet så det såg ut som random knark och alla i rummet spelade fulla and/or höga. Killen tog en (fluor)tablett han med och blev sjävklart helt bäng. Slutade med att han avslöjade sina mörkaste hemligheter framför kameran samtidigt som vi andra inte kunde tro våra ögon/öron. Det gick så långt, dvs hans bikt började bli så allvarlig att vi alla hoppa upp och bad han hålla tyst för vi höll på att filma.

Killen blir genast "nykter", rycker på axlarna och säger "jag bryr mig inte, jag skiter i att ni filmade" och avlägsnar sig lugnt från platsen. Alla slås av häpnad, killen avslöjade grejjer som skulle få GAF-confession tråden att se tam ut. Fem minuter senare sparkar han in dörren och säger att han ska ha filmkasetten annars mördar han oss alla.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Förihelvete, utveckla Corky!!! Fort, vad sa han!

Det är en såndär "if I tell you I have to kill you" scenario. Jag tror på fullaste allvar att den där snubben inte kommer sova lugnt förräns vi som var i rummet dör på ett eller annat sätt.
 

KAOz

Short bus special
Det är en såndär "if I tell you I have to kill you" scenario. Jag tror på fullaste allvar att den där snubben inte kommer sova lugnt förräns vi som var i rummet dör på ett eller annat sätt.

Var det Andreas? (Shit, var det hans namn? Tänker på det då och då.) "Andreas, hjälp. Hjälp mig Andreas. Hjäääälp. Andreas."
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Var det Andreas? (Shit, var det hans namn? Tänker på det då och då.) "Andreas, hjälp. Hjälp mig Andreas. Hjäääälp. Andreas."

Hahahhahahahaha om du bara visste hur rätt du hade. Fasst det är inte samma Andreas xD.

"Hjälp, Andreas hjälp" är en annan snubbe, en Gaffer han också men postar typ aldrig.
 
Top Bottom