• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

zon

Member
Det där är ju en viss särskild skånska, för att vara petig. Gammelskånska? Av alla de skånska vänner jag haft och har så har de aldrig yttrat de där orden.

6 av orden kan jag höra min mamma använda fortfarande. Så det är inte gammelskånska i mina ögon.
 

zon

Member
Vart är hon ifrån? Född när? Mina vänner är från 80-talet och kommer från Lund, Malmö-områdena.

Jag nämnde boken för mina föräldrar och det är visst gammelskånska trots allt. Jag tycker det är konstigt när en del av orden fortfarande används, men är det gammelskånska så är det.
 

Bento

Member
http://machoikollektivtrafiken.se/

Vet inte riktigt vad man ska tycka om detta, skimma deras manifest och 'vanliga motargument'.

Vissa snubbar sitter riktigt skrattretande dock
Tycker precis lika illa som dom om folk som brer ut sig för mycket i kollektivtrafiken men det här manifestet känns så eh, meh, ugh och väldigt första års humaniora student :/ Är liksom så litet och specifikt att tramsfaktorn blir väldigt hög, känns som att feminister som dessa måste höja blicken och finna uttryck för de större orättvisorna igen för att inte bli irrelevanta imo :I Skulle dock vara roligt om någon så är lite mer positiv till manifestet kunde artikulera sig, känns som att det här kan komma att bli ganska ensidigt lol :p
 

MasLegio

Banned
då är det värre med alla egoistiska horor som sätter sig på yttersätet och lägger sina handväskor på sätet bredvid
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
då är det värre med alla egoistiska horor som lägger sina handväskor på sätet bredvid

En gång när jag satt på bussen haltade det in en gammal tant och alla platser var upptagna. Jag ställde mig upp för att ge henne min sits och den här ( 70-80 åriga ) tanten tittar på mig och skriker "Jag vill inte ha din smutsiga sits turkjävel" ... alla på bussen blev såpass förvånade att det enda vi gjorde var att skratta.
 

jorma

is now taking requests
mmm kan inte direkt se någon korrelation mellan kön och att bete sig som en fucking cunt (!) i kollektivtrafiken
 

MasLegio

Banned
mmm kan inte direkt se någon korrelation mellan kön och att bete sig som en fucking cunt (!) i kollektivtrafiken

det värsta är faktiskt när det är fullsmockat vid dörrarna så folk inte kan gå in men det är ingen som har tänkt på att gå in i gångarna mellan sätena.

Många gånger jag lite våldsamt trängt mig igenom folkhoper för att demonstrativt visa att det går att ställa sig i sittgången.

Den gemensamma nämnaren i samtliga fall är lata människor.
 

Drencrom

Member
Helt ärligt, hur kan man anse att sitta så här är ett makt utövande?

iboKRlYJbht4Sk.jpg


Hur många män/killar sitter inte sä här hemma och på jobbet av en uppenbar anledning (komfort)? Förstår dock problematiken om det tar upp plats för andra passagerare, då bör man ju respektera och sitta tightare.

då är det värre med alla egoistiska horor som sätter sig på yttersätet och lägger sina handväskor på sätet bredvid

Folk räds verkligen inte av modsen här haha. Och ja, det brukar fixa sig att bara fråga hon eller han att flytta skiten.
 

MasLegio

Banned
Helt ärligt, hur kan man anse att sitta så här är ett makt utövande?

iboKRlYJbht4Sk.jpg


Hur många män/killar sitter inte sä här hemma och på jobbet av en uppenbar anledning (komfort)? Förstår dock problematiken om det tar upp plats för andra passagerare, då bör man ju respektera och sitta tightare.



Folk räds verkligen inte av modsen här haha. Och ja, det brukar fixa sig att bara fråga hon eller han att flytta skiten.

ville bara spegla attytiden på websidan mot det andra könet
 

830920

Member
Måste man vara macho för att man tycker det är obekvämt att klämma in pungstackarn mellan låren? Märklig sida...
 

KAOz

Short bus special
Helt off-topic mot vad ni pojkar talar om; men tänkte bara säga att jag skriver på kontrakt om en timma.
Har äntligen hittat ett jobb. Visst, inte världens bästa, men det är en erfarenhet och en inkomst.

Så, svarar Micke när ni ringer en viss kundtjänst, namedroppa GAF.

Som sagt, inte mycket, men bättre än inget alls.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Helt off-topic mot vad ni pojkar talar om; men tänkte bara säga att jag skriver på kontrakt om en timma.
Har äntligen hittat ett jobb. Visst, inte världens bästa, men det är en erfarenhet och en inkomst.

Så, svarar Micke när ni ringer en viss kundtjänst, namedroppa GAF.

Som sagt, inte mycket, men bättre än inget alls.

Yay, grattis! Själv blev jag uppringd av en rekryterare som jag ska träffa på torsdag för, vad verkar iallafall, en bra tjänst och ett bra kliv uppåt karriärsmässigt (personalansvar osv). Läääskigt.
 

Drencrom

Member
Creepshot.

Dem tycker troligen det inte är något fel med att ta bilder på andras skrev, dem tar inte riktigt upp det i deras argument del iaf förutom att det inte är olagligt.

Helt off-topic mot vad ni pojkar talar om; men tänkte bara säga att jag skriver på kontrakt om en timma.
Har äntligen hittat ett jobb. Visst, inte världens bästa, men det är en erfarenhet och en inkomst.

Så, svarar Micke när ni ringer en viss kundtjänst, namedroppa GAF.

Som sagt, inte mycket, men bättre än inget alls.

Grattis! Ta't lugnt och bli inte förbannad på gubbar och kärringar som inte förstår vad du snackar om.

Lycka till du med Kommandör Keen
 

zon

Member
Helt off-topic mot vad ni pojkar talar om; men tänkte bara säga att jag skriver på kontrakt om en timma.
Har äntligen hittat ett jobb. Visst, inte världens bästa, men det är en erfarenhet och en inkomst.

Så, svarar Micke när ni ringer en viss kundtjänst, namedroppa GAF.

Som sagt, inte mycket, men bättre än inget alls.

Yay, grattis! Själv blev jag uppringd av en rekryterare som jag ska träffa på torsdag för, vad verkar iallafall, en bra tjänst och ett bra kliv uppåt karriärsmässigt (personalansvar osv). Läääskigt.

Grattis, jag hoppas det går bra för er båda två.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Helt off-topic mot vad ni pojkar talar om; men tänkte bara säga att jag skriver på kontrakt om en timma.
Har äntligen hittat ett jobb. Visst, inte världens bästa, men det är en erfarenhet och en inkomst.

Så, svarar Micke när ni ringer en viss kundtjänst, namedroppa GAF.

Som sagt, inte mycket, men bättre än inget alls.

Oh snap, grattis! Nu kan du ha mig som inneboende utan att jag blir en fästing på ekonomin. Jag kan diska np och leka vakthund.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Fan vad kallt det har blivit. Som i en isbjörns rövhål!

Cue Corkys sarkasm-befriade kompis :

"Men Majine... det är väl inte kallt där, om något så är det väl som varmast där, man tar väl tempen där? Eller? Majine? Och isbjörnar är ju varmblodiga däggdjur så då kan vi anta en kroppstemp på 35-ish grader, och det är ju fan sommarvärme ju. Så hur tänkte du nu Majine? Du hade fel, inte alls kallt där"


HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP.... hjälp mig.
 

Forsete

Member
Nice. Gratulerar KaoZ. Lycka till Keen.

Nu ska jag strax hem och ta en välförtjänt dusch. Har suttit i två timmar och öppnat kartonger som kineserna som packat dom har tejpat ihop med 100 meter tejp per kartong.

Corky: haha. Åh gud. Känner en som påminner om din kompis. :(
 

Majine

Banned
"Men Majine... det är väl inte kallt där, om något så är det väl som varmast där, man tar väl tempen där? Eller? Majine? Och isbjörnar är ju varmblodiga däggdjur så då kan vi anta en kroppstemp på 35-ish grader, och det är ju fan sommarvärme ju. Så hur tänkte du nu Majine? Du hade fel, inte alls kallt där"

0.jpg
 

KAOz

Short bus special
Tackar tackar alla ni! Känns jävligt bra. Sitter på bussen hem nu och njuter.

Keen; blir du inom HR då alltså?

Corky; bara du flyttar in. Men du måste diska. Inget sex, om det inte är från mig. Och dammsug dagligen.
 

Drencrom

Member
Tackar tackar alla ni! Känns jävligt bra. Sitter på bussen hem nu och njuter.

Keen; blir du inom HR då alltså?

Corky; bara du flyttar in. Men du måste diska. Inget sex, om det inte är från mig. Och dammsug dagligen.

Antagligen med benen helt särade, mansgris.
 

olore

Member
Ännu en grupp idioter som har något mot män. Tänk dig ramaskriet från samma grupp om en man skulle börja fotografer kvinnor på detta viset.

Hear hear, någon borde verkligen vända på saken och börja plåta kvinnors sittsätt. Platt-kön-isterna använder sig av sin påstådda utsatthet för männens maktutövande för att backa in i en jag-är-ett-offer gränd och på så vis justifiera tagandet av sådana bilder. Tragiskt.
 

waypoetic

Banned
Helt off-topic mot vad ni pojkar talar om; men tänkte bara säga att jag skriver på kontrakt om en timma.
Har äntligen hittat ett jobb. Visst, inte världens bästa, men det är en erfarenhet och en inkomst.

Så, svarar Micke när ni ringer en viss kundtjänst, namedroppa GAF.

Som sagt, inte mycket, men bättre än inget alls.

Comhem?

I have some rage to let out OCH DU KAN GE MIG VÄRSTA BRA DEALEN på gratis bredband!
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Tackar tackar alla ni! Känns jävligt bra. Sitter på bussen hem nu och njuter.

Keen; blir du inom HR då alltså?

Corky; bara du flyttar in. Men du måste diska. Inget sex, om det inte är från mig. Och dammsug dagligen.

Nope, men någon slags chefsroll.

Och ska som sagt bara träffa en rekryterare på torsdag, så långt ifrån
 

KAOz

Short bus special
Antagligen med benen helt särade, mansgris.

Så särade att man kan tro att det är bro-öppning så Titanic kommer igenom! Take that society!

Comhem?

I have some rage to let out OCH DU KAN GE MIG VÄRSTA BRA DEALEN på gratis bredband!

Nä, tyvärr. :(

Nope, men någon slags chefsroll.

Och ska som sagt bara träffa en rekryterare på torsdag, så långt ifrån

Men låter bra ändå. Här stiger vi i rang märker jag.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Så särade att man kan tro att det är bro-öppning så Titanic kommer igenom! Take that society!



Nä, tyvärr. :(



Men låter bra ändå. Här stiger vi i rang märker jag.

Bättre än HR i min mening, skulle inte pallat det!
Förhoppningsvis, händer ju noll på mitt nuvarande jobb.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
I miss IRL and this place ,_, frikkin' WoW is killing me
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Försökte få tag i dig förra Fredagen för att se om du skulle med och öla med några fina damer. Men Neeeeeeeeeej då.

<3
Sataaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan

Vi måste ta det nån annan gång! Och då bjuder jag med några fina damer + förfesten!

edit: + första shotten!
 
Top Bottom