• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Forsete

Member
Då blirré att slå på stort.

Fick ärva Zeb Machans snygga skinndräkt, i den ska mitt svett och Zebs svett förenas.

zeb_macahan-_102354207_145996765.png
 

Forsete

Member
Löfven gör en Putin.

Besöker THE TROOPS i Afghanistan.
L%C3%96VEN.JPG


Fast han kunde ju gärna lämnat sossepampkostymen hemma. Fast iofs, utan den utstrålar han inte lika mycket sossepamperi. :p

Nya bumberstickers till era åkdon "UNDERSTÖD TRUPPERNA!" (Google Översätt)
 

Labadal

Member
Löfven gör en Putin.

Besöker THE TROOPS i Afghanistan.
L%C3%96VEN.JPG


Fast han kunde ju gärna lämnat sossepampkostymen hemma. Fast iofs, utan den utstrålar han inte lika mycket sossepamperi. :p

Nya bumberstickers till era åkdon "UNDERSTÖD TRUPPERNA!" (Google Översätt)

Visste inte att Hulk Hogan var svensk militär.
 

waypoetic

Banned
Skulle Xbox 360 vara billig? 1600 kr för en konsol med endast 4 GB i hårddisken och om man vill köpa en större hårddisk så måste man köpa speciellt tillverkade Microsoft hårddiskar - och den enda storleken som säljs i Sverige är tydligen den på 320 GB och den kostar 900 kr!

Alltså : 2500 kr (+ spel).

Jag blev lite sugen på Forza Horizon till X360 efter Giant Bomb's quicklook. Nu : not so much.
 
Du kan köpa en Xbox 360 Slim 250GB för 1790 sek enligt Prisjakt. Tyvärr är inte konsolen kompatibel med min Logitech G25 ratt, annars hade jag gärna provat Forza serien.
 

KAOz

Short bus special
Skulle Xbox 360 vara billig? 1600 kr för en konsol med endast 4 GB i hårddisken och om man vill köpa en större hårddisk så måste man köpa speciellt tillverkade Microsoft hårddiskar - och den enda storleken som säljs i Sverige är tydligen den på 320 GB och den kostar 900 kr!

Men, du behöver ju inte köpa allt på en gång. Se det som flera mindre investeringar över en längre tid. Och bamf, inte lika dyrt längre.
 

waypoetic

Banned
Du kan köpa en Xbox 360 Slim 250GB för 1790 sek enligt Prisjakt. Tyvärr är inte konsolen kompatibel med min Logitech G25 ratt, annars hade jag gärna provat Forza serien.

Kollade. Det är DustinHome och då tillkommer frakt (det finns ingen lagerbutik där jag bor vad jag vet) vilket summerar till 1849 kr.

Men, du behöver ju inte köpa allt på en gång. Se det som flera mindre investeringar över en längre tid. Och bamf, inte lika dyrt längre.

Att ha en 4 GB's 360 stående känns riktigt onödigt.

Å andra sidan, NFS : Most Wanted kanske är bättre än Forza Horizon? Hoppas det, för jag bokade spelet på en spelsajt (spelbutiken.se) häromdan jag aldrig handlat från tidigare - det var liiite billigare där.
 
Always have thought that Helsinki is expensive city. Well visited Stockholm couple weeks ago after a long time since last visit and damn. One way metro ticket over 4 €, one coke and muffin 7€... crazy prices all around.
 

Erasus

Member
Vaknade kl4 av att någon på övervåningen spelade en sjukt dålig remix på nån shm låt

Blir nog havregrynsgröt till lunch snart.

MEN FÖRST, ME3
 

waypoetic

Banned
Always have thought that Helsinki is expensive city. Well visited Stockholm couple weeks ago after a long time since last visit and damn. One way metro ticket over 4 €, one coke and muffin 7€... crazy prices all around.
Did you buy that muffin and coke at Espresso House? Or perhaps Condecco?
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Skulle sagt något igår. Hade kunnat fixat det åt dig.

Hammarö. Nuff said.

Awwww shiiiet. Jag hade dykt upp med kofot och en stor, diskret, segeldukspåse med ett dollar tecken på.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Det regnar.

Jag har inte klivit upp.

Har en påse chips.

It begins.


Åldras Evangeline i din avatar eller? Varje gång den byts så blir hon skabbigare o skabbigare för i helvete. Meth, not even once.


Hade täckt dig!

[insert Arnold och Dylan high-five]

Dags för lite Rovdjuretcitat känner jag, "Stick around". Yeaaah.
 

rossonero

Member
Bor i Sthlm, men har familjen i Örebro och man är på besök nu i helgen. Firade en kompis födelsedag igår och vi gick ut på Strömpis, villet var länge sen man gjorde.

Örebrojäntorna håller fortfarande bra klass, men herrejävlar va aggresiva folk är i byhålorna nu för tiden. Vakterna fick springa omkring hela tiden och man fick flera gånger säga åt folk att sluta jävlas och fortsätta dansa. Kan inte minnas att det va så här förr.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Bor i Sthlm, men har familjen i Örebro och man är på besök nu i helgen. Firade en kompis födelsedag igår och vi gick ut på Strömpis, villet var länge sen man gjorde.

Örebrojäntorna håller fortfarande bra klass, men herrejävlar va aggresiva folk är i byhålorna nu för tiden. Vakterna fick springa omkring hela tiden och man fick flera gånger säga åt folk att sluta jävlas och fortsätta dansa. Kan inte minnas att det va så här förr.

Sånna som KAOz som förstör det för oss andra :(, slår flaskan över bordet och ska hela tiden slåss med vakterna fyfan.
 

KAOz

Short bus special
Örebrojäntorna håller fortfarande bra klass, men herrejävlar va aggresiva folk är i byhålorna nu för tiden. Vakterna fick springa omkring hela tiden och man fick flera gånger säga åt folk att sluta jävlas och fortsätta dansa. Kan inte minnas att det va så här förr.

Strömpis? Örebrotjejer med klass? Vad i helvete!? De orden går inte ihop, ALLS! Du måste ha gått ut i BizarroBro.

Sånna som KAOz som förstör det för oss andra :(, slår flaskan över bordet och ska hela tiden slåss med vakterna fyfan.

MEN DET ÄR FÖR ATT DE TITTAR PÅ MIG! HADE DE INTE TITTAT, HADE INGET HÄNT! FÖR I HELVETE! DET HAR BARA HÄNT TRETTIO-TALET GÅNGER, OCH DU HÅLLER DET FORTFARANDE EMOT MIG! TRODDE VI VAR DUDES!
 

rossonero

Member
Strömpis? Örebrotjejer med klass? Vad i helvete!? De orden går inte ihop, ALLS! Du måste ha gått ut i BizarroBro.

Haha, måhända påverkades man av "beer googles" (fan det måste finnas ett svenskt ord för det där) men det fanns några finisar. Födelsedagsbarnet ville till Strömpis, annars gillar jag Frimis bäst. Dock kan jag inte säga att jag provat nåt annat än Satin, Strömpis och Frimis.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
MEN DET ÄR FÖR ATT DE TITTAR PÅ MIG! HADE DE INTE TITTAT, HADE INGET HÄNT! FÖR I HELVETE! DET HAR BARA HÄNT TRETTIO-TALET GÅNGER, OCH DU HÅLLER DET FORTFARANDE EMOT MIG! TRODDE VI VAR DUDES!


Ta't lugnt.... taaaaa't luuuuugnt

i-have-to-calm-down-o.gif


Så dags o fixa GAF-con i örebro snart eller?
 
Did you buy that muffin and coke at Espresso House? Or perhaps Condecco?

Sundbergs Konditori in old town if I remember right. Searched for some cafe place in old town that would have table and chairs outside as we wanted to enjoy the sun. Not to mention that I had pretty terrible hangover from previous night in ferry so I needed to sit lol
 

accx

Member
Inte för att styra upp en diskussion som redan har lagt sig men; är det bara jag som tänker på hönor när folk använder "hen"?


Är väldigt för könsneutralitet när det gäller "individ kvinnligt kön" och "individ manligt kön" med exakt samma kompetens och arbetsyssla, skall ha samma lön/rättigheter/osv osv.

Däremot känner jag viss motstånd när det kommer till barnuppfostran; i dagis, lekis och allt därefter.
Det har blivit sån fokus på att skapa så neutrala sätt, att jag tror att både barn av manligt kön och kvinligt kön blir förvirrade.

Jag antar att det jag ville säga är att vi skall inte påtrycka vår idealism på våra barn utan låta de välja själva.
 
Top Bottom