• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Would love to visit Sweden one day.

Also home to one of my favourite music duos, Olaf and Karin Dreijer Andersson of The Knife/Fever Ray.
 

aku:jiki

Member
Nästa film blev Avengers. Har sett den förut men var mindre än nykter och minns den knappt. Brukar inte gilla filmer om män i tights men den här är faktiskt underhållande som fan.

Tror jag kommer bli epilektiker snart.

Just börjat titta på Total Recall.
Jag gillade filmen men lens-flares var det väl ingen som ville se mer av efter Star Trek (eller innan för den delen).
 

waypoetic

Banned
En hel del chase-scenes. Nu blev jag ledsen i ögat när jag påminde mig själv att Prey 2 är lagt på hyllan... Och samtidigt vill jag spela Wipeout.
 

waypoetic

Banned
Mitt ex (japp, det blev inte så långvarigt den här gången) ställde mig den frågan, ni vet, "vill du ha barn?".

Jag har alltid varit "nej nej nej!" på den frågan. Hon gjorde en 180 när jag svarade "hm. jag tror inte det" och mer eller mindre dumpade mig där och då. Sen efter ett långt samtal så blev vi sams. Började tänka mer på den där saken efter den kvällen. Nu när man är i mitten av 20 års åldern så ska man väl ändå inte vara negativt inställd till saken - om man inte vill dö helt ensam.

Tog tre veckor och sen var vi inte tillsammans längre. Inte för det med barna-frågan, men ja. Positivt att hon fick mina kugghjul att snurra där inne iaf. Nu har jag en lite mer positiv inställning till det där med att ha ett barn (men då ska det faneme' va en dotter!).
 

KAOz

Short bus special
Nu har jag en lite mer positiv inställning till det där med att ha ett barn (men då ska det faneme' va en dotter!).

Fuck that. Får jag en dotter då ska hon gå i overall året runt tills hon är 18. Kanske typ 25. Drar hon hem en kille, då får de umgås med öppen dörr. Däm sträjt. Här ska det inte vara något ooglande på mina avkommor inte!

Synd att det inte funkade dock Poetic. Trist. Du lät så, nöjd över henne.
 

waypoetic

Banned
Fuck that. Får jag en dotter då ska hon gå i overall året runt tills hon är 18. Kanske typ 25. Drar hon hem en kille, då får de umgås med öppen dörr. Däm sträjt. Här ska det inte vara något ooglande på mina avkommor inte!

Synd att det inte funkade dock Poetic. Trist. Du lät så, nöjd över henne.

Haha! Utmärkt. Jag vet inte, jag tänker inte så mycket på det där med blommor och bin när jag tänker "nej men, helst en dotter isf!".

Äsh. Vi var lite för olika, det höll vi båda med om. Det var ett respektfullt och sjysst avslut iaf. Det uppskattar jag.
 

aku:jiki

Member
Mitt ex (japp, det blev inte så långvarigt den här gången) ställde mig den frågan, ni vet, "vill du ha barn?".

Jag har alltid varit "nej nej nej!" på den frågan. Hon gjorde en 180 när jag svarade "hm. jag tror inte det" och mer eller mindre dumpade mig där och då. Sen efter ett långt samtal så blev vi sams. Började tänka mer på den där saken efter den kvällen. Nu när man är i mitten av 20 års åldern så ska man väl ändå inte vara negativt inställd till saken - om man inte vill dö helt ensam.

Tog tre veckor och sen var vi inte tillsammans längre. Inte för det med barna-frågan, men ja. Positivt att hon fick mina kugghjul att snurra där inne iaf. Nu har jag en lite mer positiv inställning till det där med att ha ett barn (men då ska det faneme' va en dotter!).
Det där påminner mig om en gång när jag var och tog några öl med kollegor och en av dem, från ingenstans och utan indikationer tidigare, spenderade hela kvällen med att stirra på mig utan att blinka och varje halvtimme ställde hon barnrelaterade frågor till mig och jag var den enda hon pratade med. "Gillar du barn?" och sen tyst i en halvtimme, "vill du ha barn själv?" och sen tyst i en halvtimme. Hade jag varit på hade det väl varit sex serverat på ett silverfat men det är svårt att bli intresserad när man snarare får misstankar om att tjejen är hon från Species och att hon mer är intresserad av att impregnera en med sina ödlebäbisar från yttre rymden. Antingen det eller att hon hade förberedda kondomer hon kört nålar igenom hemma.

Bonus-story: på samma jobb fanns en tjackisbrud som hade i princip den bästa kroppen jag sett i hela mitt liv, men med det "lilla" minuset att hon seriöst var amfetamintorsk vid typ 21 års ålder. Vid ett tillfälle försökte hon repa in mig i att vara tredje parten i ett triangeldrama med hennes 15 år äldre, serbiska knarklangarpojkvän. Bangade på den också.

Som en summering av inlägget kan man väl konstatera att om man vill ha sex med psykotiska kvinnor som gissningsvis har kaninkokning som hobby ska man skaffa jobb på Skatteverket.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
om man vill ha sex med psykotiska kvinnor som gissningsvis har kaninkokning som hobby ska man skaffa jobb på Skatteverket.

65447443.gif
 

Drencrom

Member
Mitt ex (japp, det blev inte så långvarigt den här gången) ställde mig den frågan, ni vet, "vill du ha barn?".

Jag har alltid varit "nej nej nej!" på den frågan. Hon gjorde en 180 när jag svarade "hm. jag tror inte det" och mer eller mindre dumpade mig där och då. Sen efter ett långt samtal så blev vi sams. Började tänka mer på den där saken efter den kvällen. Nu när man är i mitten av 20 års åldern så ska man väl ändå inte vara negativt inställd till saken - om man inte vill dö helt ensam.

Tog tre veckor och sen var vi inte tillsammans längre. Inte för det med barna-frågan, men ja. Positivt att hon fick mina kugghjul att snurra där inne iaf. Nu har jag en lite mer positiv inställning till det där med att ha ett barn (men då ska det faneme' va en dotter!).

Beklagar, låter som att du tog det bra iaf.

Själv skulle jag nog aldrig skaffa barn innan jag fyllt 30.

....

Som en summering av inlägget kan man väl konstatera att om man vill ha sex med psykotiska kvinnor som gissningsvis har kaninkokning som hobby ska man skaffa jobb på Skatteverket.

Hahahahahah!

Jobbar du fortfarande med dessa kollegor?
 

aku:jiki

Member
För de som sitter på nålar och undrar fortsatte jag filmdagen med Expendales 1+2 och Men In Black 3. Behövde se om Expendables för att jag såg den under dåliga förutsättningar (massa folk där, onykterhet, etc) och den var lika ointressant som jag mindes den, EX2 var däremot väldigt mycket bättre. MIB3 var ganska meningslös och töntig, med undantaget att det var kul att se att han som spelar Rothstein i Boardwalk var med och var like karismatisk här och att Brolin spelar en perfekt karikatyr av Tommy Lee Jones.

Hahahahahah!

Jobbar du fortfarande med dessa kollegor?
Det var ganska länge sedan, men man kan väl säga "tyvärr" med tanke på att jag inte skojar eller överdriver om tjejen i frågas utseende. Enda gången jag sett 11/10 i verkligheten och då är det ju så klart lite ångest över att man missade chansen även om det fanns knarklangarpojkvänner med i bilden.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Hörni era trista jävlar,ska vi någonsin dra igång en rolig swe-gaf meetup?
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Händelserika dagar! Lyckades äntligen gå hem med den tjejen jag, i princip, jobbat på sen EviLore var här. Fast blir inte klok på henne riktigt, väldigt på när vi ses ute, men omöjlig att träfa annars. Hon har iofs ganska nyligen gjort slut med sitt ex, så kanske därför. Jaja, får se.


Och idag skrev jag kontrakt, och sålde således min lägenhet med en ganska nätt vinst. Ett litet aber är att jag måste vara härifrån om 5 veckor, vilket gör att jag måste hitta nåt nytt ASAP.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Grattis Keen :D!!
 

KAOz

Short bus special
Grattis Keen indeed! Hoppas det går vägen med tjejen också. Jobba på hårt som fan så lyckas du.

Och, sant, vart ska vi vara på meetup? Jag jobbar kanske julafton, och får inte missa fågelpipet i Kalle Anka.
Seriöst.
Då dör folk.

Annars drar vi alla till Karlstad och röjer hos Corky's familj!

Poetic. :,(
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Annars drar vi alla till Karlstad och röjer hos Corky's familj!

Poetic. :,(

Vår julafton brukar spenderas framför al-Jazeera och filma julhälsningar framför den Saudiarabiska flaggan.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Låter nytt och bra faktiskt :D!

Eller så firar vi den hos mig, men då kommer ni se mig WoW:a 90% av tiden :(
 

KAOz

Short bus special
Vår julafton brukar spenderas framför al-Jazeera och filma julhälsningar framför den Saudiarabiska flaggan.

Julhälsningar? Framför en utländsk flagga?

BAKVÄND RASISM! Julhälsning är säkert kodord för någon typ av jävla bakvänd nazisalut också.

Rasistsvin. Jag föraktar dig. Jag föraktar dig din jävla rasist.

I love you Corky
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Låter nytt och bra faktiskt :D!

Eller så firar vi den hos mig, men då kommer ni se mig WoW:a 90% av tiden :(

Np resten av gänget sitter framför SF :D och tvn.

Julhälsningar? Framför en utländsk flagga?

BAKVÄND RASISM! Julhälsning är säkert kodord för någon typ av jävla bakvänd nazisalut också.

Rasistsvin. Jag föraktar dig. Jag föraktar dig din jävla rasist.

I love you Corky

Jag röstade på Obama, jag kan inte vara rasist!


Vad hände med Waypoetic?

Föreslog förövrigt en gaf-julafton uppe vid treriksröset redan i september, men då var det ingen som ville :(

Han sköt sig själv i foten : http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=44005723&postcount=201


September? Vem tänker på julafton redan i september ;I?
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Komigen nu. Jag vet att Obama vann men ni kan inte gömma er för evigt.

Kl 02:57, jag kan inte sova och ska upp om ett par timmar.
 
Jag strider på. Precis avslutat en tung vecka i skolan med två rapporter mer eller mindre klara. Jäkligt skönt att bara få varva ner lite.

Är waypoetic permad förresten? Trist i så fall.
 

kch

Member
September? Vem tänker på julafton redan i september ;I?

Har fått höra vart granen ska stå och annat rörande jul sedan februari. Någon älskar julen oerhört mycket :) Men jag ska inte klaga..såg väldigt fram emot jultiden själv för inte så många år sedan.
Numera tycker jag hela julstöket är överreklamerad skit. God mat dock. Julskinka på smörgås..ja jävlar.
 

KAOz

Short bus special
Jag strider på. Precis avslutat en tung vecka i skolan med två rapporter mer eller mindre klara. Jäkligt skönt att bara få varva ner lite.

Är waypoetic permad förresten? Trist i så fall.

Nej, tror absolut inte han är permad. Han var full member, många posts, och inga problem tidigare. Blir inte permad för en "tl;dr" vad jag vet.

Also, tänker bara säga en sak till er grabbar. ÅT HELVETE MED IPTV! FUUUUUUUCK YOU!
 

aku:jiki

Member
Idag är det fredag och min fastighetsskötare Ali har informerat mig om att i helgen kommer jag få alla tjejer, så ni som har flickvänner bör göra er beredda på att det kommer ske.

Han vill dock ha alla ljusa tjejer med stora rövar, vilket är en kompromiss jag kan gå med på.
 

rossonero

Member
Har funderat lite på det här med tjejer med stora bakdelar. Har de alltid funnits och först nu fått träda fram i strålkastarljuset eller har de blivit framavlade på senare tid?

Kan inte säga att jag tycker det är attraktivt, dock verkar amerikanarna (både nord och syd) vara galna i dom och det sprids lite till Europa också nu.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Urk, mot fulkväll! Fulmat, fulsprit och fulmusik. Detta kommer inte sluta väl. Dock billigt, 6 .5or, en mousserande och en flaska flaska färdigmixad Manhattan för 260kr. Fan, igår köpte jag en whisky och en bourbon för totalt 1700. Kontraster :D
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Varför... vad är det med mig och nattbuskaoset som förföljer mig? Klart det blir bråk mellan massa fulla människor på bussen. Det var ju därför Jesus uppfann alkohol.


90-95% korrekt transkription, ord för ord, på riktigt nu.

Kille 1 "Jason Statham" : *drar massa högljudda fylleskämt* t.ex "Min farsa gav mig ett körsbärsträd ROFLMAO"

Kille 2 "Cletus från Simpsons" : *med världens grövsta brytning* Hö-rru vadfan prata inte med mig!


Jason : "Jag pratar med killen bakom dig!" <- mig, och nej han pratade med sig själv.

Cletus : "Vad-f-an... .prata inte med han HELLER!"

J : "Jag pratar med vem faaaan jag vill"

C : "Mannen jag varnar dig"

J : "Ta't lugnt lillen, jag har vart med om värre än dig..."

C : "... vad sa du?

J : "Äh låt mig vara"

C : "Mannen, passa dig"

J : "Sluta kalla mig mannen"

C : "Brorsan komigen då brorsan"

J : "Kalla mig inte brorsan heller"

Corky : *gapskrattar* ( Cletus's flickvän stirrar argt på mig )

C : *ställer sig upp*

J : *ställer sig upp*

Här invigs bröst-duellen som riktiga machomän briljerar i.

C : "Man mot man, komigen mannen"

J : *börjar strypa Cletus*

C : *ragear och börjar bita folk*

Jasons kompisar hoppar in.

C : *brytningen är out of fucking control nu* "ÖJ MA-NNEN MAN MOT MAN JAG SVÄR JAG DÖDAR ER ALLA HÄMTA DINA BLATTEKOMPISAR BRORSAN JAG SVÄR.

J : *drar till med världens special move, lägger handen på Cletus's mun och kväver honom ståendes men han bryter sig ur*

C : "GE MIG ERAN NAMN JAG SKA DÖDA ER ALLA, DU! VAD HETER DU*han pekar på någon* GE MIG DITT NAMN!


Alla på bussen är chockade vid det här laget och bussen har stått stilla i 10 min medan man inväntat polisen. Alla förutom jag som inte kan hålla mig för skratt, så jag börjar hålla mig för munnen som om jag satt på begravning.


Nu vill jag bara påpeka en sak för Fördoms-GAF med Forsete i spetsen. Den här killen.... Cletus, med den oumbärligt tunga brytningen är i verkligheten en ur-svensk kille vid namn Christer eller Christian, något i den stilen. Jag fick se hans ansikte 10 min in i ufc-matchen och jag blev mer eller mindre shockad när jag såg att det var en blond, ljus kille som stod och pratade så ghetto att jag skämdes ända ner på cell-nivå.

Men ja, Cletus fick stryk och hoppade av bussen innan han blev tagen av polisen.


edit: massa stavfel..... trött
 

strafer

member
Varför... vad är det med mig och nattbuskaoset som förföljer mig? Klart det blir bråk mellan massa fulla människor på bussen. Det var ju därför Jesus uppfann alkohol.


90-95% korrekt transkription, ord för ord, på riktigt nu.

Kille 1 "Jason Statham" : *drar massa högljudda fylleskämt* t.ex "Min farsa gav mig ett körsbärsträd ROFLMAO"

Kille 2 "Cletus från Simpsons" : *med världens grövsta brytning* Hö-rru vadfan prata inte med mig!


Jason : "Jag pratar med killen bakom dig!" <- mig, och nej han pratade med sig själv.

Cletus : "Vad-f-an... .prata inte med han HELLER!"

J : "Jag pratar med vem faaaan jag vill"

C : "Mannen jag varnar dig"

J : "Ta't lugnt lillen, jag har vart med om värre än dig..."

C : "... vad sa du?

J : "Äh låt mig vara"

C : "Mannen, passa dig"

J : "Sluta kalla mig mannen"

C : "Brorsan komigen då brorsan"

J : "Kalla mig inte brorsan heller"

Corky : *gapskrattar* ( Cletus's flickvän stirrar argt på mig )

C : *ställer sig upp*

J : *ställer sig upp*

Här invigs bröst-duellen som riktiga machomän briljerar i.

C : "Man mot man, komigen mannen"

J : *börjar strypa Cletus*

C : *ragear och börjar bita folk*

Jasons kompisar hoppar in.

C : *brytningen är out of fucking control nu* "ÖJ MA-NNEN MAN MOT MAN JAG SVÄR JAG DÖDAR ER ALLA HÄMTA DINA BLATTEKOMPISAR BRORSAN JAG SVÄR.

J : *drar till med världens special move, lägger handen på Cletus's mun och kväver honom ståendes men han bryter sig ur*

C : "GE MIG ERAN NAMN JAG SKA DÖDA ER ALLA, DU! VAD HETER DU*han pekar på någon* GE MIG DITT NAMN!


Alla på bussen är chockade vid det här laget och bussen har stått stilla i 10 min medan man inväntat polisen. Alla förutom jag som inte kan hålla mig för skratt, så jag börjar hålla mig för munnen som om jag satt på begravning.


Nu vill jag bara påpeka en sak för Fördoms-GAF med Forsete i spetsen. Den här killen.... Cletus, med den oumbärligt tugna brytningen är i verkligen en ur-svensk kille vid namn Christer eller Christian, något i den stilen. Jag fick se hans ansikte 10 min in i ufc-matchen och jag blev mer eller mindre shockad när jag såg att det var en blond, ljus kille som stod och pratade så ghetto att jag skämdes ända ner på cell-nivå.

Men ja, Cletus fick stryk och hoppade av bussen innan han blev tagen av polisen.

0393_nmjeb.gif
 
Top Bottom