• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?

KAOz

Short bus special
Gott Nytt År SweGAF.

Urk.

Sen natt. Tidig morgon. Strax på väg till jobbet. Huga. Ingen kommer må bra där idag. Ingen.
 
Skolan börjar igen imorgon, jag har inte gjort någonting av det jag borde under ledigheten. Har bland annat tre olästa böcker att sätta mig in i. Shit sucks. Men det var värt det och det brukar lösa sig.

På tal om annat så borde människan som har ansvar för baksidan av Arlas mjölk- och filmjölkpaket få mer uppskattning. Recept, kul kunskap, tankeställare osv. Snacka om unsung hero.
 

Forsete

Member
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16013259.ab

– Vi kan försvara oss mot ett angrepp med ett begränsat mål. Vi talar om ungefär en vecka på egen hand, säger ÖB till SvD.

ChristianIIb.jpg

"For satan i helvede!!"
 
Vad ska vi ha större militärkraft till egentligen? Vi har inte varit i krig på över ett sekel och det enda en upprustning gör är att skicka dåliga signaler till resten av världen. Vill man göra lumpen eller bli militär är det fritt fram* också så det är inte som om möjligheten har försvunnit.

Peace & love, no borders, one world etc etc.

*typ
 

Forsete

Member
Vad ska vi ha större militärkraft till egentligen? Vi har inte varit i krig på över ett sekel och det enda en upprustning gör är att skicka dåliga signaler till resten av världen. Vill man göra lumpen eller bli militär är det fritt fram* också så det är inte som om möjligheten har försvunnit.

Peace & love, no borders, one world etc etc.

*typ

Snart två sekel. 1814. :)

Man måste ha en beredskap om något skulle hända. Så är det, och det är inte gratis, tyvärr.

Historien upprepar sig, Sverige har med nöd och näppe klarat sig två gånger då vi varit dåligt rustade (dock inte lika illa som idag) och där man trodde att krig det kommer aldrig hända igen, speciellt inte efter VK1. Men det gjorde det.

Krig i europa? Pyttsan! Inte tack vare EU!

Sen:
Kriget i Georgien 2008

Rusta eller gå med i NATO (vilket skulle leda till upprustning, för NATO kräver väl en viss beredskap har jag för mig?).
 
Snart två sekel. 1814. :)

Man måste ha en beredskap om något skulle hända. Så är det, och det är inte gratis, tyvärr.

Historien upprepar sig, Sverige har med nöd och näppe klarat sig två gånger då vi varit dåligt rustade (dock inte lika illa som idag) och där man trodde att krig det kommer aldrig hända igen, speciellt inte efter VK1. Men det gjorde det.

Krig i europa? Pyttsan! Inte tack vare EU!

Sen:
Kriget i Georgien 2008

Rusta eller gå med i NATO (vilket skulle leda till upprustning, för NATO kräver väl en viss beredskap har jag för mig?).

Jag tror ju absolut inte att det aldrig mer kommer bli krig, och förr eller senare kommer vi tvingas bli inblandade. Men är Sverige i sig speciellt utsatt? Det känns inte som att någon skulle gå och attackera oss bara så där, utan det skulle i så fall vara i samband med en större internationell kris. Då skulle vi i och för sig vara ett rätt lätt mål men whatever. Jag vet inte var jag vill komma, är inte speciellt insatt i ämnet.
 
Plockade upp en Play i väntan på tåget igår, i en artikel om Joel från The Last of Us står det så här.

"Who am Joel?" asks the uninformed layman, scratching their head at every trailer for The Last Of Us while guzzling a mixture of energy drinks and Skittles, rearranging their dirty underpants and firing filthy liver into Neogaf.

Cheap shot, och dessutom felaktigt. Jag dricker cola och käkar djungelvrål.
 

KAOz

Short bus special
Mina kalsoner är inte SÅ smutsiga!

Tror jag.

Bara haft dem i tre veckor. Så vad fan, än går de ju!
 
Hämtade nycklarna till min nya lägenhet idag. Ett litet hål i väggen på 21 kvadrat. Lär förhoppningsvis bara bo där under vårterminen.
 
Kan ju alltid gömma pengar där.

Det är ju en idé. Ska inte klaga allt för mycket, det var schysst utsikt och det ska bli skönt att bo själv. Jag är ju knappast den första att bo så och lär inte bli den sista heller, möjligen att jag är den snyggaste däremot.
 
21 kvadrat hade varit trångt, men det funkar nog om man inte samlar på sig så mycket prylar. Du får avvakta en stund med att köpa en 56" 4K OLED TV.
 
21 kvadrat hade varit trångt, men det funkar nog om man inte samlar på sig så mycket prylar. Du får avvakta en stund med att köpa en 56" 4K OLED TV.

Rummet var möblerat så jag slipper fundera på var jag ska ställa alla mina grejer, dom får stå kvar där dom står nu. Bara dator och tv som behövs flyttas. Bland möblerna ingick vad jag antar är en duktigt inrunkad säng samt datorstol.
 

waypoetic

Banned
Bott i kollektiv fram tills nu eller?

Jag tycker kollektiv låter NAJS.

Kollektiv funkar väl bäst för folk som är av den vänstra delen av politiska åsikter så att säga. Jag har då aldrig hört om ett gäng liberaler som bor ihop på det sättet. Jag kan ha fel, jag kan ha tunnelsyn men av de erfarenheter jag har så är det oftast ett gäng som käkar veganföda och går exklusivt klädda i myrorna/emmaus-kläder.
 

Drencrom

Member
Kollektiv funkar väl bäst för folk som är av den vänstra delen av politiska åsikter så att säga. Jag har då aldrig hört om ett gäng liberaler som bor ihop på det sättet. Jag kan ha fel, jag kan ha tunnelsyn men av de erfarenheter jag har så är det oftast ett gäng som käkar veganföda och går exklusivt klädda i myrorna/emmaus-kläder.

Detta stämmer från egen erfarenhet också.
Har inget emot bohemer dock, dem brukar oftast vara riktigt schyssta och skumma på ett charmigt sätt.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Bodde på 21.5 kvm i nästan 8 år :(

Men nästa vecka vecka flyttar jag in på 42 nya kvm, ska bli svårt skönt. 7:e våningen, balkong i sydväst-ish och sjuk utsikt.
 
Kollektiv funkar väl bäst för folk som är av den vänstra delen av politiska åsikter så att säga. Jag har då aldrig hört om ett gäng liberaler som bor ihop på det sättet. Jag kan ha fel, jag kan ha tunnelsyn men av de erfarenheter jag har så är det oftast ett gäng som käkar veganföda och går exklusivt klädda i myrorna/emmaus-kläder.

Överlag är det nog så, men i städer med stor bostadsbrist kan du nog hitta folk som passar dig oavsett om det är veganer, Annie Löfare eller Furries.
 
Top Bottom