• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Forsete

Member
Mja. Nej men då blir det väl en film man har på i bakgrunden på en förfest eller nått. Snygga kameravinklar och snygga fightingscener i konstant 1½ timme är inget jag pallar.

Samma sak sa jag om Schindlers List. "Va fan, svartvitt? Hallå!?!? Det är 1993, inte 1933!"

Sedan..
350x250px-LL-f12f96bb_Crying-meme.png


All we are saying, is give p.. it a chance.
 
Filmer med action praktiskt taget rakt igenom kan vara grymma om de är välgjorda. Nu har jag inte sett Raid än men Shoot em up, Taken och Dredd bevisar tesen.
 

waypoetic

Banned
Tittar på "Argo". Rolig dialog just :

- What are you shooting?
- A monster movie..
- Is it any good?
- Target audience will hate hit..
- Who's the target audience?
- People with eyes.
 

jorma

is now taking requests
Åh, så det är som ett bibliotek fast man betalar för att hyra ett fodral med en film i?

Men vad händer om någon redan hyrt filmen du vill ha när du kommer dit?
 

Forsete

Member
Åh, så det är som ett bibliotek fast man betalar för att hyra ett fodral med en film i?

Men vad händer om någon redan hyrt filmen du vill ha när du kommer dit?

Oftast men inte alltid finns det fler än ett ex. Det beror på filmens populäritet. Finns den ändock inte kan man ju se sig om efter något annat som faller en i smaken, utbudet är ju ändå nästintill ändlöst!
Komplicerade grejor det här. Gubben som en gång tänkte ut denna eminenta uppfinning måste varit smart.
 

jorma

is now taking requests
Oftast men inte alltid finns det fler än ett ex. Det beror på filmens populäritet. Finns den ändock inte kan man ju se sig om efter något annat som faller en i smaken, utbudet är ju ändå nästintill ändlöst!
Komplicerade grejor det här. Gubben som en gång tänkte ut denna eminenta uppfinning måste varit smart.

Framtiden är här redan nu!
 
Du kan fortfarande hyra spel från ställen som t.ex. Lovefilm, men utbudet är väldigt begränsat. Det är troligtvis nästan lika billigt att köpa spel som du sedan säljer så fort du tröttnat på dem.
 

Forsete

Member
Minns när de gick över allt mer till DVD. LYX! Icke sa nicke, för nästan alltid var skivan repad så att spelaren började hacka i uppspelningen. Kort efter det slutade jag hyra. :/ Sedan dess har jag inte satt mitt fot i en videobutik.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
"Macke! Ring åklagaren! MACKE! MACKE! MAAAAAAAAAAAACKEEEEEEEEE!!!!!"

Macke : "Sug min röv"
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Minns när de gick över allt mer till DVD. LYX! Icke sa nicke, för nästan alltid var skivan repad så att spelaren började hacka i uppspelningen. Kort efter det slutade jag hyra. :/ Sedan dess har jag inte satt mitt fot i en videobutik.

Slutade också hyra fysisk film när VHS dog ut. Dock inte att man hyr speciellt mycket digital film heller... :p
 

Forsete

Member
Vad gjorde han nu?

RIP waypoetic

Man är väl permad om avataren försvinner? :(

Slutade också hyra fysisk film när VHS dog ut. Dock inte att man hyr speciellt mycket digital film heller... :p

Netflix är väl det enda. Provade Lovefilm ett tag, men fantasin tog slut vad gäller filmval och man blev stressad över att hela tiden använda upp sina hyrfilmsplatser innan de brann inne.
 

Forsete

Member
På tal om podcasts och film, jag vill rekommendera denna som jag såg på Netflix. Vet inte om den finns i det svenska utbudet (jag kör med Media Hint på min HTPC).

http://www.imdb.com/title/tt1572769/

Det är fanimig skrämmande att de tagit folk som smugglat anrikat uran.. En hade så mycket som 2KG!
 

KAOz

Short bus special
Undrar varför avatarrerna blir kvar i vissa fall, och i andra fall är de borta.

Välkänd bugg i systemet.

Vadfan Poetic, tillochmed i mitt febriga tillstånd där jag är långsamt döende ser jag att du går och blir bannad. Lägg av med det för faen. ;)
 
Top Bottom