• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Nä, stockholm:p

lucille-animated-gif-qpo6e.gif
 

DekuLink

Member
Ge mig tre bra saker med snön. NU
1. Det blir ljusare.
2. Det är vackert med snö.
3. Om det snöar = Det regnar inte = inget jävla kallt vått äckligt regn
4. Minusgrader och snö innebär att det inte blir blött och slaskigt.
5. Barnen blir glada och kan åka pulka och leka osv.
6. Det är vackert

Jag gillar som bäst när det är runt -5 och snö. luften blir torrare och känns därför mindre jobbigt kall än när det är lite över 0 och regnar. Att gå i fallande snö som går att borsta av och som inte smälter direkt är trevligare än att gå i kallt regn som tränger in och gör en blöt och kall.
 
1. Det blir ljusare.
2. Det är vackert med snö.
3. Om det snöar = Det regnar inte = inget jävla kallt vått äckligt regn
4. Minusgrader och snö innebär att det inte blir blött och slaskigt.
5. Barnen blir glada och kan åka pulka och leka osv.
6. Det är vackert

Jag gillar som bäst när det är runt -5 och snö. luften blir torrare och känns därför mindre jobbigt kall än när det är lite över 0 och regnar. Att gå i fallande snö som går att borsta av och som inte smälter direkt är trevligare än att gå i kallt regn som tränger in och gör en blöt och kall.

Jag ogillar vintern överlag så sommaren slår ju alla punkter.
 

Ledsen

Member
Jag ogillar vintern överlag så sommaren slår ju alla punkter.

Fast nu snackar vi ju SVERIGE där man får lov att stå ut med antingen skitkall men vit, torr och skidvänlig vinter ELLER mindre kall (fast känns kallare) grå, regnig och vafan-dags-att-stanna-inne-till-våren-vinter! Regn är fan det värsta vädret, snö är underskattat.
 
Fast nu snackar vi ju SVERIGE där man får lov att stå ut med antingen skitkall men vit, torr och skidvänlig vinter ELLER mindre kall (fast känns kallare) grå, regnig och vafan-dags-att-stanna-inne-till-våren-vinter! Regn är fan det värsta vädret, snö är underskattat.

I och för sig. Men kollektivtrafiken funkar i alla fall i regn, vilket den inte gör i snö vilket i sin tur pajjar allt för oss som är beroende utav den.
 

DekuLink

Member
Jag ogillar vintern överlag så sommaren slår ju alla punkter.

Ja men jag menar på vintern då. Det är inte realistiskt att förvänta sig vår/sommarvärme i Sverige då, och då föredrar jag att det är lite vackert med snö framför ett grått depphav.

Och som ledsen skriver så känns det inte lika påträngande kallt om det är minus eftersom luften är torrare (ned tills en viss gräns självfallet)
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
1. Det blir ljusare.
2. Det är vackert med snö.
3. Om det snöar = Det regnar inte = inget jävla kallt vått äckligt regn
4. Minusgrader och snö innebär att det inte blir blött och slaskigt.
5. Barnen blir glada och kan åka pulka och leka osv.
6. Det är vackert

1. Under den timme som solen är uppe av 24.
2. Nej det blir fort grått o slaskigt
3. Snö förutsätter kallare väder än regn så nu ljuger du!
4. Sant men blött o slaskigt är ju snöns fel till o börja med så fel här också
5. Barnen kan dra åt h-e, när jag var liten fick vi aldrig kram-snö = gud finns inte
6. Kan ju inte ha samma punkt två gånger på samma lista! Fy! FY!
 

waypoetic

Banned
1. Det blir ljusare.
2. Det är vackert med snö.
3. Om det snöar = Det regnar inte = inget jävla kallt vått äckligt regn
4. Minusgrader och snö innebär att det inte blir blött och slaskigt.
5. Barnen blir glada och kan åka pulka och leka osv.
6. Det är vackert

Jag gillar som bäst när det är runt -5 och snö. luften blir torrare och känns därför mindre jobbigt kall än när det är lite över 0 och regnar. Att gå i fallande snö som går att borsta av och som inte smälter direkt är trevligare än att gå i kallt regn som tränger in och gör en blöt och kall.

1. Jag är något av en kvällsmänniska. Starkt solljus är inte en personlig favorit.
2. Jag håller liksom inte med, iaf inte i urbana områden. På fjället är en annan femma.
3. Greetings from Gothenburg!
4. (se nr 4)
5. Jaaaahopp...
6. På fjället.

dopp i grytan

Grattis!
 

DekuLink

Member
1. Under den timme som solen är uppe av 24.
2. Nej det blir fort grått o slaskigt
3. Snö förutsätter kallare väder än regn så nu ljuger du!
4. Sant men blött o slaskigt är ju snöns fel till o börja med så fel här också
5. Barnen kan dra åt h-e, när jag var liten fick vi aldrig kram-snö = gud finns inte
6. Kan ju inte ha samma punkt två gånger på samma lista! Fy! FY!

1. Jag syftar på när det är mörkt. Snön reflekterar ljuset från alla lampor och månen om den är uppe så det blir mycket ljusare än när det inte är snö.
2. Inte om det är ~-5 som varmast hela tiden. Och jag bor i förort så det är vackert här hela tiden.
3. Jag syftar på att luften blir mycket torrare när den är kall. Och torr luft leder värme sämre = mindre värme leds bort från kroppen (detta gäller bara till en viss gräns. Men jag reagerade på hur mycket skönare det blev för två veckor sedan när det mellan två dagar växlade från lite över 0 och regn till några minusgrader och lite snö. Kylan blev mindre påträngande och luften kändes klarare.)
4. Ja men alternativet till konstant liggande snö i minusgrader brukar alltid vara regn och slask, aldrig någonsin vart med om en varm torr vinter. Och då föredrar jag snön.
5. ok
6. ;)

Iallafall så är vädret inget att göra något åt så det spelar ingen större roll.
Det blir nog en blöt december nästa år ska ni se:p
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Att flytta är kriminellt överskattat, och snön hjälpte just inte i detta fall.


Och till råga på allt kan jag inte somna, trots att jag knappt kan röra mig av utmattning.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Nja, inte här i Stockholm i alla fall. Finns en del gatlyktor så jag älskar när snön kommer. Blir så härligt mycket ljusare. Även under de mörka timmarna.

Stockholm-syndrome.

Sluta rationalisera vinterhelvetet.
 

DekuLink

Member
2 månader vinter? I vilket Sverige bor du i sa du sa du?

2 månader höst snarare.

2 månader höst och 2 månader vinter typ. ibland mer höst. Runt mitten på september, kanske lite senare till december, sen vinter i januari och februari. Ibland lite höst där också...
 
2 månader vinter? I vilket Sverige bor du i sa du sa du?

2 månader höst snarare.
Nu har det iofs varit några kalla år dom senaste åren men innnan det så...

Kommer från Dalarna men har flyttat söderut, antar att jag har kvar min gamla definition av vinter. Händer att det är grönt på julafton och lika illa igen någon gång i mars, förjävligt. Höst är det ju September, Oktober, November och i vissa fall långt in i december. Ingen snö alternativt snöblandat regn=höst :p
 

waypoetic

Banned
Så, jag fick just det här i mailen. Reklamkillarna skulle sett över om Viasat Play faktiskt fanns på PlayStation Store innan (vilket det inte gör) dom gjorde den här bilden...

A-KF7hDCAAEROmd.jpg
 
Jag fick samma erbjudande för några veckor sedan och jag är ganska säker på att det går att ladda hem någon slags Viasat app från PSN.
 

waypoetic

Banned
Jag fick samma erbjudande för några veckor sedan och jag är ganska säker på att det går att ladda hem någon slags Viasat app från PSN.

Nope, jag är säker. Dessutom, den enda film-appen på PSN är Mubi. Netflix och Vidzone är inbäddade i XMB:n. För säkerhetsskull så började jag söka efter "Viasat" men som det nya söksystemet är så kom jag så långt som "VI", den gav mig inget "A" att fortsätta med.

EDIT: Jag hittade det. Under TV/Video Services i XMB:n. En 30 mb installation.

EDIT 2: Ja, det var inte mycket att hänga i julgranen! De som klagat över att Netflix inte har allt, ja, Viasat Play har inte ens hela säsong 1 av The Walking Dead. Däremot har dom massa svenska tv-program, vem är sugen på lite Erik och Mackan eller Ink Master Sverige? Gäsp.
 
Nope, jag är säker. Dessutom, den enda film-appen på PSN är Mubi. Netflix och Vidzone är inbäddade i XMB:n. För säkerhetsskull så började jag söka efter "Viasat" men som det nya söksystemet är så kom jag så långt som "VI", den gav mig inget "A" att fortsätta med.

EDIT: Jag hittade det. Under TV/Video Services i XMB:n. En 30 mb installation.

EDIT 2: Ja, det var inte mycket att hänga i julgranen! De som klagat över att Netflix inte har allt, ja, Viasat Play har inte ens hela säsong 1 av The Walking Dead. Däremot har dom massa svenska tv-program, vem är sugen på lite Erik och Mackan eller Ink Master Sverige? Gäsp.
Gillar man sport är det sjukt prisvärt. NHL, Hockeyallsvenskan, JVM, Premer League och Champions League för 200 spänn i månaden(som det är möjligt att dela på 4 om man har en enhet var) Är betydligt bättre än konkurrentens 400 med bara Elitserien a intresse;)
 

Drencrom

Member
Någon som kollar på allt för Sverige? Märker att de har musik från The Sims 3 och Skyrim lol :p

Måste vara någon på SVT som gillar att använda spelmusik, hörde Uncharted temat i ett kock tävlings program och en LittleBigPlanet låt i nått annat.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Jag är för gammal för sånt här...

Vad är det här jävla """"""""""""""""upploppet"""""""""""""""""" folk pratar om?

Jag kan inget om facebook/twitter/instagram/pacman etc
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Sjukt att de skapade en 500 pers stor mobb. Vafan skulle de göra, lyncha personen? Jävla idioter.
 
Upplopp på en skola i Göteborg. Nån hade gjort ett instagram-konto och lagt ut bilder på runt 100 elever med olika sexuella akter de påstås ha gjort.

Lol, vad hände sen då? För att få kallas upplopp måste man väl ha sönder grejer, eller?
 

waypoetic

Banned
Ha! Jag var SÄKER på att det skulle stå "Burgårdens Gymnasium". Efter att ha tittat på videon så verkar det vara nån skola som ligger borta vid Skanska och Bräutigams på andra sidan av motorvägen vid Centralen.

Gick inte nå vidare för den där ena polisbilen :)
 
Mm salty sticks.

Hittade några i den pålska avdelning här i england.
Ugh, har bott här på tok för länge, det känns som att jag snackar svengelska.
 
Top Bottom