• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

waypoetic

Banned
Jupps, alla vet att nästa generation börjar när Sony säger att den börjat.

Hm.

Nu tänker jag mer grafisk prestanda. Wii är inte i samma prestanda som X360 eller PS3 - däremot är Wii U det. När Orbis och Durango släpps så är vi tillbaka i samma läge som Wii var med PS3/360. Eller hur jämför ni?
 

jorma

is now taking requests
Hm.

Nu tänker jag mer grafisk prestanda. Wii är inte i samma prestanda som X360 eller PS3 - däremot är Wii U det. När Orbis och Durango släpps så är vi tillbaka i samma läge som Wii var med PS3/360. Eller hur jämför ni?

WiiU känns som current gen för mig, jag håller med. Ser noll anledning att köpa en om man redan har ps3 eller 360.

Det betyder inte att Sony är immuna från en och annan syrlig känga.

orbis och durango förresten? Verkar som jag måste ge mig in på gamingsidan och läsa lite trots allt. :X
 

Ledsen

Member
Hm.

Nu tänker jag mer grafisk prestanda. Wii är inte i samma prestanda som X360 eller PS3 - däremot är Wii U det. När Orbis och Durango släpps så är vi tillbaka i samma läge som Wii var med PS3/360. Eller hur jämför ni?

Generation = ålder. Annars blir det ju bara förvirrat och meningslöst. Dvs de konsoler som konkurrerar med varandra tillhör samma generation. Förra generationen = wii, 360, ps3. Nuvarande/kommande generation = wiiu, ps4, 720. Själv kommer jag som sagt bara köra på WiiU+PC.
 

waypoetic

Banned
WiiU känns som current gen för mig, jag håller med. Ser noll anledning att köpa en om man redan har ps3 eller 360.

Det betyder inte att Sony är immuna från en och annan syrlig känga.

orbis och durango förresten? Verkar som jag måste ge mig in på gamingsidan och läsa lite trots allt. :X

Sony, enligt den infon som finns ute, är den största kängan komma nästa generation av spelkonsoler. Orbis är kodnammet för PlayStation 4 och Durango är kodnamnet för det nästa Xbox.
 

ksan

Member
Blir nog PS nästa gång, och det blir första gången också.
Finns ju inga speciellt bra multiplayerspel på konsoler förutom NHL/FIFA/Fighting-spel, och att online funktionen ska kosta pengar känns inte så 2013+.
Känns som MS är under press om specsen stämmer... Om inte releasen är 1 år innan PS4.
 

jorma

is now taking requests
Sony, enligt den infon som finns ute, är den största kängan komma nästa generation av spelkonsoler. Orbis är kodnammet för PlayStation 4 och Durango är kodnamnet för det nästa Xbox.

eftersom spelen ändå kommer vara ungefär likvärdiga på bägge konsollerna så blir det ju 1:st party som avgör, och där är ju sony överlägset. Blir nog en Orbis, även om jag verkligen hoppas det är ett arbetsnamn.

om jag inte kör PC exclusive från och med nu
 

waypoetic

Banned
Blir nog PS nästa gång, och det blir första gången också.
Finns ju inga speciellt bra multiplayerspel på konsoler förutom NHL/FIFA/Fighting-spel, och att online funktionen ska kosta pengar känns inte så 2013+.
Känns som MS är under press om specsen stämmer... Om inte releasen är 1 år innan PS4.

Finns ju visst bra MP-spel på konsol. Men visst, gillar man t ex inte skjutspel så är utbudet lite tunnare. Fotbollsspel spelar jag aldrig, tycker liksom inte det är roligt alls. Det är väl nästan ett måste att man spelar mot någon som sitter i soffan bredvid en? Alla de MP-spel jag lirar är online - typ BF3 och GT5.
 

ksan

Member
Finns ju visst bra MP-spel på konsol. Men visst, gillar man t ex inte skjutspel så är utbudet lite tunnare. Fotbollsspel spelar jag aldrig, tycker liksom inte det är roligt alls. Det är väl nästan ett måste att man spelar mot någon som sitter i soffan bredvid en? Alla de MP-spel jag lirar är online - typ BF3 och GT5.

Juste, bilspel, det är sant.
Men jag klarar inte av konsolfps, det känns lite som rullstolsbasket på grund av handkontrollen. Sedan gillar jag inte unlockfests.
Men det är ju klart, snackar ju om min egna åsikt. Konsolfps kommer säkert dra nästan lika mycket folk som det gör nu.
 

waypoetic

Banned
Juste, bilspel, det är sant.
Men jag klarar inte av konsolfps, det känns lite som rullstolsbasket på grund av handkontrollen. Sedan gillar jag inte unlockfests.
Men det är ju klart, snackar ju om min egna åsikt. Konsolfps kommer säkert dra nästan lika mycket folk som det gör nu.

Haha jag kan inte ens spela FPS på PC längre :') Har världens sämsta aim nuförtiden.
 
Jag har testat fps på pc, går inte för mig. Jag är vänsterhänt så kan inte sikta för fem öre med mus. Ett sniperskott som borde sitta kan hamna var som helst.
 

Forsete

Member
Jag har testat fps på pc, går inte för mig. Jag är vänsterhänt så kan inte sikta för fem öre med mus. Ett sniperskott som borde sitta kan hamna var som helst.

Life as a lefthander is pejn, get over it! :p

Kanske för att jag fick min första dattor redan 95 vid en mogen ålder av 10 år så har jag aldrig lidit av rasismen mot vänsterhänta inom datorvärlden. Jag vande mig och har inga probs med det.

Ang det ni snackade om tidigare, ja det blir lett en Orbis. Men jag hade hoppats på ännu mer kraft. Lite besviken på att de kör med en TABLET-processor!
Cell^2 hade varit awesuhm. fast åas hade väl EA/Ubisoft/Square och andra oskickliga devs fått DAMP då.. så utvecklingen är väl för det bättre.. men fortfarande, en saftigare processor hade varit........ saftigare.
 
Life as a lefthander is pejn, get over it! :p

Kanske för att jag fick min första dattor redan 95 vid en mogen ålder av 10 år så har jag aldrig lidit av rasismen mot vänsterhänta inom datorvärlden. Jag vande mig och har inga probs med det.

Ang det ni snackade om tidigare, ja det blir lett en Orbis. Men jag hade hoppats på ännu mer kraft. Lite besviken på att de kör med en TABLET-processor!
Cell^2 hade varit awesuhm. fast åas hade väl EA/Ubisoft/Square och andra oskickliga devs fått DAMP då.. så utvecklingen är väl för det bättre.. men fortfarande, en saftigare processor hade varit........ saftigare.

Hah, det är ju egentligen bara finliret det är problem med. Annars är det ingen fara.
 

waypoetic

Banned
Jag skulle behöva veckor på mig för att få till aimet och få bort darret i handleden. Sen skulle jag dessutom behöva en massa tusenlappar för att köpa en gaming PC. Vid det laget så hade jag väl bara stulit BF3 från PB - eftersom jag skulle vara så jävla pank (alternativt ha en avbetalningsplan up my ass).
 

Forsete

Member
KÄFTEN SVENNE! Det är fortfarande vinter = be miseraableee!

Skål.

EDIT: Fuck yeah. GTA : Vice City kom ut på PSN idag. Köpt!

Anmäld för näthat!

Vice City? På Vita? Maaaybe. :> Laggade fruktansvärt på PSP så jag slutade lira ganska snart.
 

Forsete

Member
Visste du att man kan använda margarin som glidmedel?

Tvål då?

Senap?

Smält Toblerone? Monas favorit.. LOLZ.

Nu ska jag lägga mig. Natti YALL.
 

KAOz

Short bus special
Ni är inte tillräckligt Alpha, det hör jag! Finns ett trick, spelar ingen roll om hon har kille eller inte. Spelar ingen roll om killen är med.
Ni glider fram till henne, tittar henne i ögonen, le absolut inte! LEENDE ÄR ETT TECKEN PÅ KÄNSLOR OCH DÄRAV SVAGHET! Bara titta henne i ögonen, och säg "Du och jag ska knulla nu." Efter detta kommer tjejen ifråga att lämna snigelspår efter sig vart ni än går.
Om killen som är med går emot detta, tittar du honom i ögonen och säger "Ta det lugnt. Tar dig efteråt." Samma intesiva blick där.

Funkar alltid. Jag lovar. Strafer, testa och se!

Poetic: Sorry mayng, har knappt tid för BF3 just nu. Jobbar 11 dagar i rad. Jobbar kväll. Fuck my life.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Bara att kämpa på, att spontan ragga i nyktert tillstånd är en konst


UXHBbIH.jpg
 
Ni är inte tillräckligt Alpha, det hör jag! Finns ett trick, spelar ingen roll om hon har kille eller inte. Spelar ingen roll om killen är med.
Ni glider fram till henne, tittar henne i ögonen, le absolut inte! LEENDE ÄR ETT TECKEN PÅ KÄNSLOR OCH DÄRAV SVAGHET! Bara titta henne i ögonen, och säg "Du och jag ska knulla nu." Efter detta kommer tjejen ifråga att lämna snigelspår efter sig vart ni än går.
Om killen som är med går emot detta, tittar du honom i ögonen och säger "Ta det lugnt. Tar dig efteråt." Samma intesiva blick där.

Funkar alltid. Jag lovar. Strafer, testa och se!

Poetic: Sorry mayng, har knappt tid för BF3 just nu. Jobbar 11 dagar i rad. Jobbar kväll. Fuck my life.

Ska testas! KAOz approved.

Drömde en lite weird dröm inatt, det var att Strafer kom ut som bög här på Neogaf och blev taggad därefter. Sedan lades det upp en bild av honom där det visade sig att han var sinnesbilden av en p14.


Var tvungen att lyssna på den där nu, låter som Magnus Uggla utan finessen.
 

Zeppelin

Member
2553138_520_292.jpg


Upptäckte nyss att den där snubben ska delta i årets upplaga av Melodifestivalen. Jag kunde inte bry mig mindre om vare sig Melodifestivalen eller ESC men jag hoppas ändå att han vinner så att vi skickar honom. Europas lite mer konservativa delar lär ju få flippen.
 

waypoetic

Banned
2553138_520_292.jpg


Upptäckte nyss att den där snubben ska delta i årets upplaga av Melodifestivalen. Jag kunde inte bry mig mindre om vare sig Melodifestivalen eller ESC men jag hoppas ändå att han vinner så att vi skickar honom. Europas lite mer konservativa delar lär ju få flippen.

Var... Var inte han med på P3 Guld? Jag snabbspolade igenom skiten för att se om Meshuggah vann årets metal och så dök en väldigt k-pop-aktig snubbe upp i mitt framspolande - kan det varit honom?

Hursom. Kuksugandet. Vad tror ni?
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
2553138_520_292.jpg


Upptäckte nyss att den där snubben ska delta i årets upplaga av Melodifestivalen. Jag kunde inte bry mig mindre om vare sig Melodifestivalen eller ESC men jag hoppas ändå att han vinner så att vi skickar honom. Europas lite mer konservativa delar lär ju få flippen.

Would <3.

Oni-chaaan, am I kawaii-desu?
 
Top Bottom