• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Vadå såg ni inte Eurovision Song Contest? Videon är ganska bra och har en jäkla massa kändisar i sig. Problemet är att denna typ av humor, som för övrigt präglade hela årets ESC, är vanlig i Sverige men inte lika vanlig utomlands. Denna typ av nedvärdering och att driva om sig själva. Många på GAF sa "if I was a Swede I would be really offended" när videon dök upp. Vet inte om folk förstår humorn.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Hörrni... detta är ju nästan värre än Nigeriabrev.

har lust att svara <.<

Smakligt, hade den här donnan i brevlådan förut idag:
ibuMxarIdx8TfE.PNG
 
Vad skulle den annars kallas?

Vadå, tror du på allvar att den kommer heta 720? Det är ju ett totalt ologiskt namn. Vi har hört många namn ryktas: Xbox Infinity, Xbox Loop, Xbox 8, Xbox Now etc, men det ända vi vet säkert är att projektnamnet är Durango. Det korrekta är alltså att antingen säga "nästa Xbox", "Xbox 3" eller "Durango". Finns inte en chans att den heter 720 :)
 
Haha, alla håller tiden. Wasever det är bara Xbox, FIFA och Call of Duty there you go. Nej men det kommer bli intressant att se. E3 kommer bli sinnessjukt i år.
 

Groof

Junior Member
Hoppas att de visar nåt grymt. Aldrig haft någon slags Xbox, men om den lockar mer än PS4an så kan man ju inte säga nej. Hoppas också de döper om den helt till nåt random.
 
Haha GAF kommer vara nere hela E3-veckan. Många tycks vara besvikna på Xbox-mässan men jag tycker den var helt okej. De hade ju redan sagt att de skulle spara spelen till E3. Tveksamt hur många av de där funktionerna kommer till Sverige dock. Tror ni vi kommer kunna säga XBOX GÅ HEM eller XBOX SE PÅ TV4 här i Sverige? Tvek tvek tvek.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Lär nog lägga alla mina pengar på nya dator delar istället.

Ska nya delar jag med.

PS4 förmodligen day 1 såvida den inte är 6000kr.
Wii U Premium när det når <2000kr
Xbox lol day never eller när det kostar ~1000kr. ( never )
 

Forsete

Member
Ska nya delar jag med.

PS4 förmodligen day 1 såvida den inte är 6000kr.
Wii U Premium när det når <2000kr
Xbox lol day never eller när det kostar ~1000kr. ( never )

Min dator känns rätt så snabb, har ett rätt så fint GeForce (580 GTX) men processorn är gammal nu, en i7 920 från 2009. :p Men med SSDn startar den på 15 sekunder, så känner inget direkt behov av att uppdatera än.

Spelar inte sååååå mycket. Det blir mest bild och videoredigering.

PS4 day one fo sure. Dock osäker på det svenska priset, dels har vi svenskt ockerpris, moms och sedan Nordisk Film som lägger på något extra avgift för att de råkar vara ensamma om att få plocka hem maskinen.

Xbox - Nope, aldrig ägt någon.. känner inget behov.

Wii U - Nintendo dog efter GameCube.
 

waypoetic

Banned
Wow.

Det där var... Inte bra. Dom gjorde tvärtom från vad Sony gjorde: visa konsolen men inte några spel demos, bara tre stycken CGI trailers. Really?
 

Groof

Junior Member
Va fan ett ordentligt trainwreck. Försökte kolla på arkitekturspanelen som de höll efteråt, men den va så tråkig och fylld med massa buzz words och "HEJ TITTA VAD AWESOME ALLT PÅ DEN HÄR ÄR" att jag slutade lyssna 20 minuter in.

edit: låt oss inte glömma att mer än hälften av alla features de snackade om kommer antagligen inte ens funka här.
 

waypoetic

Banned
låt oss inte glömma att mer än hälften av alla features de snackade om kommer antagligen inte ens funka här.

Xbox TV är i samarbete med CBS och det säger väl en hel del gällande det materialet i form av innehållet men även att det inte finns en suck att det kommer till skandinavien. Det lär gå så långt som till England men där tar det stopp.
 

ksan

Member
Fattar inte att folk här i Stockholm blev så här besvikna på Microsoft-konferensen...
Är reaktionerna inte lite överdrivna?
 

jorma

is now taking requests
Fattar inte att folk här i Stockholm blev så här besvikna på Microsoft-konferensen...
Är reaktionerna inte lite överdrivna?

Snarare underdrivna. Ick. Men jag är inte så kåt på amerikansk fotboll, så xbox one är uppenbarligen inte en konsol för mig.

Men remedys spel såg lite coolt ut. undra om det kommer till PC?
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Jag har ingen större lust att prata med min TV, inte ens om jag vore själv. Nej, det blir ingen Xbox denna generation heller. Gillade första som fan, men nu har de tappat det totalt.
 

Kenka

Member
You guys got lucky at Hovet last Sunday, I wish we could have lifted the trophy and not let it in your köttbullar-stained hands.

Switzerland_display_image.jpg
 

waypoetic

Banned
You guys got lucky at Hovet last Sunday, I wish we could have lifted the trophy and not let it in your köttbullar-stained hands.

Köttbullar (meatballs) is a italian thing really, we don't eat meatballs that often actually. We didn't invent that thing.
Last time i ate meatballs was........ Uh. I think i had some homemade meatballs for the christmas dinner, together with a bunch of other stuff.
 
Top Bottom