• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Leezard

Member
Egentligen är ju frågan varför man inte kallar måltiden man äter runt kl 12 på dagen för middag, med tanke på att det är mitt på dagen.
 
Är inte helt främmande för mig att börja jobba 7, men just nu är det högskola som gäller och med det följer frukost vid 12-snåret. Inte så att jag klagar precis.
 
Jäääklar vad det tog emot att gå upp klockan åtta idag. Får bli en lugn kväll idag så man pallar med studenten imorrn. Har spelat min sista gitarrlektion på musikskolan idag! Känns konstigt det å. Och så har jag fått anställningsbevis på Coop, så sommarjobbet är fixat. Det stora problemet med att jobba på Coop är att typ sju tiondelar av personalen är asociala über-pessimister som älskar att hacka på sommarjobbare. Men de andra tre tiondelarna är trevliga.

Aa, men det är över nu. Tog ett par frikurser nu dessa terminer, har inget planerat inför hösten. Rogue life ftw!

Uppsala-GAF häng in the works, känner jag.

Awesome. Dra en Evilore och driv runt Europa i höst då! Ta lån och byt identitet när du inte har råd att betala tillbaka. Rogue life!

Förresten är ju Uppsala nära Västerås/Sala/Enköping, så typ alla här kan ju hoppa på.

Pluggar ej.
Jobbar ej.
Arbetslös.

Jobbigt som fan. Men jag överlever.

Du har ju GAF :)

Egentligen är ju frågan varför man inte kallar måltiden man äter runt kl 12 på dagen för middag, med tanke på att det är mitt på dagen.

Aa, egentligen heter det väl middag. Vi har ju morgon, förmiddag, middag, eftermiddag, kväll och natt när vi tänker tider på dygnet. Från början hette det middag, men sen började vi ha samlag med britter och där heter det ju som bekant "lunch", så vi gjorde en Sony och totalkopierade konceptet men uttalade det lite annorlunda. På senare år tog vi deras "brunch" också.
 

Leezard

Member
Aa, egentligen heter det väl middag. Vi har ju morgon, förmiddag, middag, eftermiddag, kväll och natt när vi tänker tider på dygnet. Från början hette det middag, men sen började vi ha samlag med britter och där heter det ju som bekant "lunch", så vi gjorde en Sony och totalkopierade konceptet men uttalade det lite annorlunda. På senare år tog vi deras "brunch" också.

Just det ja, jag tänkte inte på att vi också säger förmiddag och eftermiddag. Nog är det så som du tänker. Underligt att middagen förskjutits till senare då, istället för att vi började säga "äta dinner" eller liknande.

edit: Appropå jobb så är jag väldigt nöjd med mitt. Jag jobbar på ett sommarprojekt på KTH; forskning är ett rätt nice sommarjobb.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Jäääklar vad det tog emot att gå upp klockan åtta idag. Får bli en lugn kväll idag så man pallar med studenten imorrn. Har spelat min sista gitarrlektion på musikskolan idag! Känns konstigt det å. Och så har jag fått anställningsbevis på Coop, så sommarjobbet är fixat. Det stora problemet med att jobba på Coop är att typ sju tiondelar av personalen är asociala über-pessimister som älskar att hacka på sommarjobbare. Men de andra tre tiondelarna är trevliga.
Se fram emot att lassa backar med soda flaskor.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Räcker nog till några stycken till och med, fast det blev en flaska vodka istället.



Det beror väl på när man deklarerade tror jag.

Du missförstår, jag vet att månaden man får beror på när man deklarerar. Jag menar att jag får i denna veva, men blir kränkt och får det först imorgon eller i värsta fall på fredag :'(


En tjejkompis får tillbaka 90 papp (fan vet vad hon gjort, hon är 20), mina 30 känns fattiga i jämförelse...
 
Du missförstår, jag vet att månaden man får beror på när man deklarerar. Jag menar att jag får i denna veva, men blir kränkt och får det först imorgon eller i värsta fall på fredag :'(


En tjejkompis får tillbaka 90 papp (fan vet vad hon gjort, hon är 20), mina 30 känns fattiga i jämförelse...

Aha okej. Mina ca 2000 känns jäkligt fattiga nu.
 
Hey! Didn't know there was a Sweden thread. I'm half Swedish and the other half is Puerto Rican (yes crazy).

I spent last year doing research on Scandinavian culture for my art practice on my heritage, primarily Sweden.

Plan to go see the homeland someday in the future
 

Forsete

Member
Hey! Didn't know there was a Sweden thread. I'm half Swedish and the other half is Puerto Rican (yes crazy).

I spent last year doing research on Scandinavian culture for my art practice on my heritage, primarily Sweden.

Plan to go see the homeland someday in the future

Which part would you call your "home base".. South, Middle, North? :p
 

Labadal

Member
Var ute och sprang idag. Det var inte en jättelång sträcka men det märktes att jag inte har varit särskilt aktiv det senaste året.
 

zon

Member
Du missförstår, jag vet att månaden man får beror på när man deklarerar. Jag menar att jag får i denna veva, men blir kränkt och får det först imorgon eller i värsta fall på fredag :'(


En tjejkompis får tillbaka 90 papp (fan vet vad hon gjort, hon är 20), mina 30 känns fattiga i jämförelse...

Vad tjänar du för att lyckas få 30k i skatteåterbäring??
 
Hey! Didn't know there was a Sweden thread. I'm half Swedish and the other half is Puerto Rican (yes crazy).

I spent last year doing research on Scandinavian culture for my art practice on my heritage, primarily Sweden.

Plan to go see the homeland someday in the future

Well, you know where to go if you have any questions! Also if you ever want to come visit and need some place to stay I'm sure we can arrange something.
 

Knugen

Member
Does the following picture tug at the heartstrings?

Click this link

joX0Yttkxe9IE.jpg
 
Top Bottom