• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Keen

Aliens ate my babysitter
Bra dag på balkongen!


UkICsKM.jpg
 
Jag har också rätt schysst utsikt från balkongen, hade det inte varit för en byggnad som blockerar halva vyn hade jag sett hela Västerås.

Tunesmith, när kommer nästa SSX?
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Saknar Zverje...
Saknar internet...

Folk är galna i det här landet...de tror 15 grader klassas som vinter.
 

KAOz

Short bus special
Det här var trevlisch.

Last of Us ligger nu utdelad och borde vara i min brevlåda imorgon. Perfekt efter jobbet. Mycket nice, mycket nice.
 
Hörru Lonely, om du var på Pluto ikväll så lär vi har passerat varandra.

Nej, jag var inte på Pluto. Tar man studenten i Sala så firar man i Sala :) Hah, varför gissade du att jag var där?

Det här var trevlisch.

Last of Us ligger nu utdelad och borde vara i min brevlåda imorgon. Perfekt efter jobbet. Mycket nice, mycket nice.

Oh, nice. Last Of Us lär vara en riktig höjdare. Jag köper det för £25 om cirka en månad fraktfritt från England. Cheap Arse Gaffer For Life!
 
Det måste alltid vara någon som Polygon. Typ alla ger spelet sinnessjukt höga betyg och så kommer Microsoft-sponsrade Polygon och droppar ett lågt betyg. Påminner om när Gamespot gjorde likadant med Skyward Sword.
 

Groof

Junior Member
Det hela ryker av publicitetsstunt. De visste att spelet skulle vara hyllat så de ger det ett mycket lägre betyg än alla andra för att fånga folks intresse. Mer klick, mer pengar. Dolla dolla billz y'all
 
Nej, jag var inte på Pluto. Tar man studenten i Sala så firar man i Sala :) Hah, varför gissade du att jag var där?
Jag trodde du pluggade i Västerås, men tydligen inte.

Är jäkligt sugen på Last of Us, har inte köpt en nytt spel till fullpris sen SSX så kanske är dags.

Och älgkött är gott som fasiken.
 
Microsoft-sponsrade?

Stämmer det?

GAF säger det. Jag kommer ihåg GAF-stormen när Polygon snackade om Xbox One och hur menyerna var orättvisa och allt det där. Det där är en stämpel Polygon aldrig kommer få av sig. Många vill till och med att Polygon ska bannas efter alla kontroverser, men det kommer knappast hända. Samma sak med Kotaku.

Jag trodde du pluggade i Västerås, men tydligen inte.

Nä. Och även om jag pluggade i Västerås; varför skulle jag vara på Pluto just igår? :p Vare någon som såg ut som min avatar där eller?
 

Labadal

Member
Polygon gjorde en dokumentär om sig själva. Fick 750.000 USD av Microsoft.

Tittade idag på betyg för The Last of Us: Spelet har fått sämst betyg från Polygon. En slump? Vem vet.

Skriver inte detta för att jag har något större intresse för spelet men jag tycker det är intressant i detta fall.

Edit: jag har nog gått upp 1 kg nu. Vi grillade och jag mosade i mig olika sorters kött och en hel del grillad paprika.
 
GAF säger det. Jag kommer ihåg GAF-stormen när Polygon snackade om Xbox One och hur menyerna var orättvisa och allt det där. Det där är en stämpel Polygon aldrig kommer få av sig. Många vill till och med att Polygon ska bannas efter alla kontroverser, men det kommer knappast hända. Samma sak med Kotaku.



Nä. Och även om jag pluggade i Västerås; varför skulle jag vara på Pluto just igår? :p Vare någon som såg ut som min avatar där eller?

Det var väl studenten igår så funderade på om det var en massa studenter där igår. Jag var aprak när jag skrev det där inatt så fråga mig inte så mycket om hur mina tankegångar gick. :p

Polygon gjorde en dokumentär om sig själva. Fick 750.000 USD av Microsoft.

Tittade idag på betyg för The Last of Us: Spelet har fått sämst betyg från Polygon. En slump? Vem vet.

Skriver inte detta för att jag har något större intresse för spelet men jag tycker det är intressant i detta fall.
Tycker det känns lite överdrivet, spelet fick ändå 7.5 vilket inte borde vara ett dåligt betyg, samtidigt som ingen här förmodligen har spelat det och kan säga något annat. Det är Uncharted 3 8/10 all over.
 
Det var väl studenten igår så funderade på om det var en massa studenter där igår. Jag var aprak när jag skrev det där inatt så fråga mig inte så mycket om hur mina tankegångar gick. :p

Tycker det känns lite överdrivet, spelet fick ändå 7.5 vilket inte borde vara ett dåligt betyg, samtidigt som ingen här förmodligen har spelat det och kan säga något annat. Det är Uncharted 3 8/10 all over.

Västerås tar ju studenten på fredag. Ska på studentfest i Västerås imorrn.

Angående 7.5 anses det vara ett väldigt lågt betyg. Spelrecensenter använder en såkallad trepunktsskala:

9-10: Toppen
8: Bra
7: Mediokert
< 7: Totalt värdelöst

Det är helknäppt att systemet blivit såhär. Något som inte vet vad de ska skriva för uppsats kan ju alltid skriva om spelrecensionerns inflation.

EDGE anses vara en av de sista publikationerna som fortfarande använder hela betygsskalan. Japanska supertidningen Famitsu är tvärtom; där får så gott som alla spel skyhöga betyg.
 
Västerås tar ju studenten på fredag. Ska på studentfest i Västerås imorrn.

Angående 7.5 anses det vara ett väldigt lågt betyg. Spelrecensenter använder en såkallad trepunktsskala:

9-10: Toppen
8: Bra
7: Mediokert
< 7: Totalt värdelöst

Det är helknäppt att systemet blivit såhär. Något som inte vet vad de ska skriva för uppsats kan ju alltid skriva om spelrecensionerns inflation.

EDGE anses vara en av de sista publikationerna som fortfarande använder hela betygsskalan. Japanska supertidningen Famitsu är tvärtom; där får så gott som alla spel skyhöga betyg.

Jaha, visar hur ute ur loopen jag är.

Vet att betygskalan ser ut som den gör, men känns som att publiken har lika mycket med det att göra som publikationerna. Så fort ett spel vi gillar får mindre än 9 i betyg blir vi som ett gäng barnrumpor och skriker och välter tidningshyllor. I mina ögon är 7.5 fortfarande ett bra betyg oavsett vilka det är som ger det.
 
Personligen ser jag sällan till betygen. Har ett spel en lägre metacritic än 50 brukar jag vara försiktig, men annars går jag snarare på vad recensenterna säger och hur gameplay-viderona verkar. Jag kommer ihåg när alla sa att James Camerons: Avatar The Game var uruselt och alla frågade mig varför jag ville köpa det. Slutade med att jag köpte det 99kr och hade en helt okej tid med spelet.

EDIT: Haha, Firefox vill rätta "gameplay" till "gammelpiga".
 

Labadal

Member
Det var väl studenten igår så funderade på om det var en massa studenter där igår. Jag var aprak när jag skrev det där inatt så fråga mig inte så mycket om hur mina tankegångar gick. :p


Tycker det känns lite överdrivet, spelet fick ändå 7.5 vilket inte borde vara ett dåligt betyg, samtidigt som ingen här förmodligen har spelat det och kan säga något annat. Det är Uncharted 3 8/10 all over.

Bryr mig personligen inte. Tycker Uncharted spelen är överskattade med alla toppbetyg. De har väldigt bra grafik men spelmomenten är inte direkt något nytt, 8/10 för Uncharted spelen matchar min åsikt och 7.5 för The last of US är nog inte helt galet. Problemet är att sidan Polygon inte är trovärdig i mina ögon, oavsett vilket spel det handlar om.
 
Bryr mig personligen inte. Tycker Uncharted spelen är överskattade med alla toppbetyg. De har väldigt bra grafik men spelmomenten är inte direkt något nytt, 8/10 för Uncharted spelen matchar min åsikt och 7.5 för The last of US är nog inte helt galet. Problemet är att sidan Polygon inte är trovärdig i mina ögon, oavsett vilket spel det handlar om.

Utan att ha följt tråden så är det Polygons trovärdighet överlag som borde ifrågasättas med tanke på deras anknytning till Microsoft och inte betyget. Men det är inte så att alla andra sidor/tidningar saknar anknytningar till spelföretag.

Ska kanske upp till Uppsala och supa någon gång i sommar förresten, då kanske man kan hinna med att mötas upp med uppsala-gaf.
 

Forsete

Member
Polygon gjorde en dokumentär om sig själva. Fick 750.000 USD av Microsoft.

GAF säger det. Jag kommer ihåg GAF-stormen när Polygon snackade om Xbox One och hur menyerna var orättvisa och allt det där. Det där är en stämpel Polygon aldrig kommer få av sig. Många vill till och med att Polygon ska bannas efter alla kontroverser, men det kommer knappast hända. Samma sak med Kotaku.

Verkar ju sjukt.
Tur att man inte längre lägger speciellt stor vikt vid vad "speljournalister" tycker och tänker längre. Man har ju GAF:are att lita på istället.

Grattis Svearike

Just det, grattis Sverige!

Snart dags för en seriös roadtrip så man får se lite mer av landet. Har aldrig varit norr om Uppsala. :/
 

Bri

Member
Grattis Sverige.

Själv har jag nog aldrig varit nedanför Göteborg förutom när man åkt bil ut ur landet.
 
Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad Du var.
Ja, jag vill leva, jag vill dö i Norden
Ja, jag vill leva, jag vill dö i Norden
 

ksan

Member
Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad Du var.
Ja, jag vill leva, jag vill dö i Norden
Ja, jag vill leva, jag vill dö i Norden

rasist
 
Top Bottom