• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Forsete

Member
NU HAR DOM GIFT SIG OM OGDMGSDMSDMGOGSMDGGSD
GSFD
GSFD


DG
SFD

GS
DGF

(((o(*゚▽゚*)o))) (((o(*゚▽゚*)o))) (((o(*゚▽゚*)o))) (((o(*゚▽゚*)o))) (((o(*゚▽゚*)o)))

(★^O^★)

SOO CUTE
。◕‿◕。

щ(ಠ益ಠщ)



Den börjar kl 3 på natten.

Thx bro. :)
 
e3times2013_zpse2257ac4.png~original
 

Forsete

Member
Nice nice. Synd att OT-trådarna skapas typ samma sekund som grejen börjar. Hade gärna velat ha en stråd där man kunde få lite vettig info.

Tur att swegaf finns. <3
 

Lonely1

Unconfirmed Member
Why? why does food at Stockholm is so expensive? Can you recommend me a not very expensive place to eat some traditional Scandinavian food? Thanks a lot sweeden GAF. :D
 

Keen

Aliens ate my babysitter
It's expensive for two reasons.
1. We have 25% value added tax on restaurant services compared to 12.5% for groceries.
2. It's Sweden, everything is expensive.

A cheap alternative is to eat lunch instead of dinner. You can usually only choose between a few dishes, but at least you'll get affordable prices.

http://www.rolfskok.se/
http://www.gyldenefreden.se/


It's not 25% anymore, they lowered it to 12% last year. Otherwise yes, everything is expensive :D

I think Pelikan on söder is a cheap alternative. Rolf's is excellent though.

http://www.pelikan.se/sidor/eng_index.htm
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Oh, I forgot about that. Did any restaurant except McDonald's lower their prices?


I think mostly it was an effort to increase hiring, rather than lower prices. Of course the usual crap papers only made an issue of restaurants not cutting prices.
 

jorma

is now taking requests
sony håller på till fem.. skulle vara om man gick upp klockan 3.
men det testade jag idag för att jag skulle se starcraft. vaknade inte av alarmet.. meh.

har bookmarkat den spoilerfria e3-tråden i gaming ifall jag behöver den på tisdag morgon.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Vilket jävla öde! Sitter fast på ett SJ-tåg nånstans mitt i ingenstans, förseningar pga åska, sov en timme mellan 11 och 12 i förmiddags och nu på tåget, resten av natten spenderades med en vän på sjukhus i Köpenhamn.

Så nej, kommer ej sitta vaken för att kolla presskonferenser. Får kolla på jobbet i efterhand.
Iofs så håller jag på bli sjuk också så kanske slipper jobba, oh joy.
 
Vilket jävla öde! Sitter fast på ett SJ-tåg nånstans mitt i ingenstans, förseningar pga åska, sov en timme mellan 11 och 12 i förmiddags och nu på tåget, resten av natten spenderades med en vän på sjukhus i Köpenhamn.

Så nej, kommer ej sitta vaken för att kolla presskonferenser. Får kolla på jobbet i efterhand.
Iofs så håller jag på bli sjuk också så kanske slipper jobba, oh joy.
Blev 40 minuter försenad imorse på grund av SJ, sitter på tåget hemåt nu, över en timme försenad. Jävla fittföretag.

Beror på hur dagen artar sig imorgon om jag ser på Sony. Skiter i dom andra.
 

Forsete

Member
Vad tror ni om det här med Sonys variant av "BC" samt möjligheten att spela spel i molnet innan man köper det.. hur kommer det fungera för oss här uppe? Servrarna måste ju ändå ligga hyfsat nära för att man ska få så lite lagg som möjligt.

Hur pass utbyggd är den infrastrukturen?
 
När det gäller PSN har vi redan bättre nerladdningshastigheter från Sverige än resten av världen. Jag tror att Sony bara hyr servrar från Akamai eller liknande företag. Räkna inte med BC nära releasen. De har säkert fullt upp med att få allting annat att fungera som det ska.

OnLive ska tydligen fungera ganska bra både i USA och England, så jag hoppas att Sonys (eller rättare sagt Gaikais) lösning funkar för oss också.
 

jorma

is now taking requests
När det gäller PSN har vi redan bättre nerladdningshastigheter från Sverige än resten av världen. Jag tror att Sony bara hyr servrar från Akamai eller liknande företag. Räkna inte med BC nära releasen. De har säkert fullt upp med att få allting annat att fungera som det ska.

OnLive ska tydligen fungera ganska bra både i USA och England, så jag hoppas att Sonys (eller rättare sagt Gaikais) lösning funkar för oss också.

startade nedladdning av typ 40 gig från psn i går em.

den är inte klar ännu, har typ 15 gig kvar - och jag har 100mbit fiber.

förr om åren har det varit ok hastigheter, men nu vettefan..
 
Hahaha, Aftonbladet gav The Last Of Us 2/5.

Vad tror ni om det här med Sonys variant av "BC" samt möjligheten att spela spel i molnet innan man köper det.. hur kommer det fungera för oss här uppe? Servrarna måste ju ändå ligga hyfsat nära för att man ska få så lite lagg som möjligt.

Hur pass utbyggd är den infrastrukturen?

Det där en bra fråga. Du kan ju fråga Playstation Sverige.

startade nedladdning av typ 40 gig från psn i går em.

den är inte klar ännu, har typ 15 gig kvar - och jag har 100mbit fiber.

förr om åren har det varit ok hastigheter, men nu vettefan..

Kom ihåg att en fil på 40GB blir 80GB på PS3. Alla filer får dubbel storlek pga att PS Store installerar en installationsfil. Men ja, PSN är förhållandevis långsamt.

Vad var det förresten som var så stort? Inte ett enstaka spel, eller?
 
Johan Martinsson var det som skrev Last of Us recensionen för aftonbladet, jag gillade honom skarpt under Super Play tiden. Tror inte direkt det är något jäv heller, han gav Uncharted 2 typ 97/100 eller något sånt. Recensioner är ändå bara åsikter.
 
Jag stör mig ibland lite grann på hur genomusla Aftonbladets speljournalister är. Jag kommer ihåg deras SPELA-serie som gick för några år sen (kanske fortfarande går?) och hur totalt ignoranta de är. Jag kommer också ihåg någon recension en tjej på Aftonbladet skrev. Kommer inte ihåg vilket spel det var, men jag skojar inte när jag säger att halva recensionen handlade om att vi "onanerar till vampyrer" och något sånt.
 
Alfred Holmgren bannade mig
Jag gillade aldrig sättet Holmgren skrev på och höll sällan med om hans åsikter om spel.

Jag stör mig ibland lite grann på hur genomusla Aftonbladets speljournalister är. Jag kommer ihåg deras SPELA-serie som gick för några år sen (kanske fortfarande går?) och hur totalt ignoranta de är. Jag kommer också ihåg någon recension en tjej på Aftonbladet skrev. Kommer inte ihåg vilket spel det var, men jag skojar inte när jag säger att halva recensionen handlade om att vi "onanerar till vampyrer" och något sånt.

Inte helt olikt de flesta andra spelsidorna alltså? :p

Kom precis på att det snart är fyra år sedan Super Play gick i graven, shit vad tiden går.
 

jorma

is now taking requests
Jag stör mig ibland lite grann på hur genomusla Aftonbladets speljournalister är. Jag kommer ihåg deras SPELA-serie som gick för några år sen (kanske fortfarande går?) och hur totalt ignoranta de är. Jag kommer också ihåg någon recension en tjej på Aftonbladet skrev. Kommer inte ihåg vilket spel det var, men jag skojar inte när jag säger att halva recensionen handlade om att vi "onanerar till vampyrer" och något sånt.

Man vet att man är på aftonbladet.se när man läser en recension som BARA handlar om vilket uselt genusperspektiv spelet har.

Kom ihåg att en fil på 40GB blir 80GB på PS3. Alla filer får dubbel storlek pga att PS Store installerar en installationsfil. Men ja, PSN är förhållandevis långsamt.

Vad var det förresten som var så stort? Inte ett enstaka spel, eller?

the fuck? Så om det står "15 gig stort" så laddar jag hem 30 gig? That makes no sense. Det jag hämtar hem är ju en installationsfil..

Och nej, jag blev plusmedlem nyss så det var en ganska lång kö med olika saker och ting.
För övrigt hade jag 6 gig kvar i morse. Kanske är det klart när jag kommer hem från jobbet! :)
 
startade nedladdning av typ 40 gig från psn i går em.

den är inte klar ännu, har typ 15 gig kvar - och jag har 100mbit fiber.

förr om åren har det varit ok hastigheter, men nu vettefan..
Det har gått sjukt segt hemma hos mig också på sistone, men jag trodde det berodde på att jag har bytt till WiFi.

the fuck? Så om det står "15 gig stort" så laddar jag hem 30 gig? That makes no sense. Det jag hämtar hem är ju en installationsfil..
Du behöver 30 GB utrymme för att kunna installera spelet. Sedan tas installationsfilen bort och endast 15 GB återstår.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Så jävla taggad för presskonferanserna... det blir att vara vaken runt hela perioden (och försöka ta sig till jobbet :lol).
 
Top Bottom