with very broad strokes.. id say the difference go something like this:
sweden:
More authoritarian, consensus driven, more collectivism, very socially conservative(alcohol, drugs, prostition). If swedes where a trade, swedes would be engineers.
denmark:
Much more liberal in social issues, more urban (half of denmark is basically live in copenhagen), more individualistic. If danes where a trade danes would be trader a bazaar people.
norway:
More christian(hence black metal), more agrarian, oil rich. If norweigen where a trade, it would be fisherman.
Jeg er skam også pære dansk.
Og jo jeg skal helt sikkert ind og se den blå planet (er sammen med en biolog på 8. år nu), men det bliver ikke i en weekend med 1½ times kø...
Sidst jeg var i zoo for at se det nye isbjørne anlæg var det sjoveste helt klart da den store han isbjørn rejste sig op mod en af glasruderne, hvorpå den slog med fuld styrke på ruden for at få ram på en lille pige der sad på sin mors skuldre . Jeg er sikker på at hvis jeg stod i blandt den gruppe mennesker ville jeg kunne have lugtet en skrækbæ eller to, omend min egen...
Jeg har hørt at biolog studerende får gratis årskort til Zoo!?
Jeg har hørt at biolog studerende får gratis årskort til Zoo!?
Architects Vilhelm Lauritzen Arkitekter have designed 128 new luxury apartments in the new Nordhavn district in Copenhagen. The apartments will be surrounded by canals and ready for some lucky people to move in in late summer 2015.
The apartments will be surrounded by canals and ready for somelucky peoplevery wealthy people to move in in late summer 2015.
Apparently you have to lose your soul and become a ghost in order to move in, no thanks!
Det gjorde de indtil i år Nu kan de komme ind for en 50 i stedet, men så meget som mig og min kæreste går i zoo kan det bedre betale sig med årskort(hvilket koster det samme for bio studerende).
ser sgu ikke ud til at vi danskere er så aktive herinde..
Vi skal jo lige opdage tråden først. Tingene går bare lidt langsommere her i Jylland.
Vi har travlt med arbejde og være aktive udenfor. De andre lande har jo ikke andet at tage sig til
Pædagoguddannelsen er sgu for fucking sjovt, og den er meget spændende
Puha, børn
Hehe.Puha, børn
det er derfor han er her på Neogaf.. det er en del af hans uddannelse som pædagog. Han kan skære ½ år af sin uddannelse ved at have "arbejdet" med børn i forvejen..
Pædagoguddannelsen er sgu for fucking sjovt, og den er meget spændende
Spent 3 weeks in Sweden and took quite a few trips to Denmark as well in addition to a cruise to Oslo.
Scandinavia is beautiful. It was my first taste of Europe and in some ways the best.
For lunch we always had these bread things where you put different kinds of paste or meats on them. Anyone know what I'm talkin' about?
Har lige sendt papir ind til #2 praktik (i special området), ved ikke rigtig hvad jeg kan forvente. Men vil gerne tage den sidste praktik i udlandet, 6 måneder hvor man måske lærer Engelsk i Kina ville være fedt.
You're talking about this national treasure:
It's called rugbrød and is considered to be some of the finest cuisine available in the country.
I only know one danish guy, he is blond, manly, hairy and is 2.00 meters tall
are many danish guys like that????
if so.
Well, I think Denmark has the second highest average-height in the world, but Holland has us beat. I've been told it's due to the freakishly amounts of milk they drink. They drink it like water at every meal.
Well, I think Denmark has the second highest average-height in the world, but Holland has us beat. I've been told it's due to the freakishly amounts of milk they drink. They drink it like water at every meal.
There is still quite a lot of blonde people in Scandinavia, but I think it's dwindling. You know, when I think about it;
"blond, manly, hairy and is 2.00 meters tall" sounds very Icelandic.
I'm 1,98 cm myself so it's not too bad, but I got dark almost Asian-looking hair despite not being asian.:/
I only drink about 1,5L of milk a day I'm 1.94.
I need to drink more!
forresten... sådan her ser det ud her i "Danmark" fra mit vindue..!
;o)
Nice! Inspirer mig nærmest til at vi alle burdte poste vores udsigt fra vores bopæl.
En parkeringsplads og en satans masse byggeri lige ved siden af som snart har larmet i et helt år, den inspirer mig ikke så meget hehe
I only know one danish guy, he is blond, manly, hairy and is 2.00 meters tall
are many danish guys like that????
if so.
Ikke ligefrem ud af vinduet men er et stenkast væk fra en udsigt til sverige.
Taget med los telefonos, beklager kvaliteten.