• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

soepje

Member
Kan je zo wel zeggen dat dat waar is hoor ;).
Zorgen voor kids en normaal leven ernaast heeft behoorlijk impact op je sexleven.

Damnit Hiro, dat wil ik helemaal niet horen :p. En dat zullen we hier natuurlijk ook nooooit laten gebeuren :>


On another note: morgen naar Berlijn, zin in :D
 

hiro4

Member
Damnit Hiro, dat wil ik helemaal niet horen :p. En dat zullen we hier natuurlijk ook nooooit laten gebeuren :>


On another note: morgen naar Berlijn, zin in :D

Ach. Zorgt er voor dat je creatiever moet zijn met waar en wanneer en even wat meer moeite er voor moet doen.

Ik heb verder prima sex leven hoor :)
Kwaliteit boven quantiteit.

En het is dus Berlijn geworden! Veel plezier he'
 

soepje

Member
Ach. Zorgt er voor dat je creatiever moet zijn met waar en wanneer en even wat meer moeite er voor moet doen.

Ik heb verder prima sex leven hoor :)
Kwaliteit boven quantiteit.

En het is dus Berlijn geworden! Veel plezier he'
Thanks :D
En goed te weten dat er nog zoiets als een sexleven bestaat na kids :)
 

Martian

Member
Ik heb nog geen 2 weken vakantie en ik ben meteen al weer bezig met voorbereidingen met volgend studiejaar.

Man o man, beetje afkicken van de studie is nodig misschien.
 

hiro4

Member
Lijkt me een prima oplossing voor het overbevolkingsprobleem.

Gemiddelde in Nederland ligt nu op 1.7 kind per gezin. Dus langzaam aan komt dat wel ja. Dan krijg je alleen de vergrijzing.

Thanks :D

Zit wel een verschil tussen een sexleven en een lucky shot imho :p

True :p. Moet ik ook wel zeggen dat als je continu probeert kinderen te krijgen en het lukt niet je ook niet echt van sexleven kan spreken.
 

Kabouter

Member
Lijkt me een prima oplossing voor het overbevolkingsprobleem.

Welk probleem? Nederland en de rest van Europa hebben problemen met vergrijzing, niet met overbevolking. Het zou heel wat fijner zijn als de bevolking een beetje gelijk zou blijven, zeker met het oog op de houdbaarheid van de verzorgingsstaat.
 

Geido

Member
Inderdaad, drie kinderen moet weer even de standaard worden!

Ook handig voor jezelf, dan kunnen we nog met pensioen voor ons 80e.
 

Aiii

So not worth it
Ach ja, voedseltekort, global warming, gebrek aan natural resources enzo. Nederland is echt niet één van de meest vervuilende landen, omdat we allemaal slechte auto's rijden en onze industrie zo vies is in vergelijking met anderen.

Vergrijzing is een probleem dat binnen 1 generatie uit de wereld is.
 

Geido

Member
Nee, want naast dat er minder kinderen geboren worden en de vervangingsgraad dus te laag is worden mensen ook steeds ouder. Dat blijft voortduren en is na 1 generatie zeker niet opgelost. Er zijn twee manieren om vergrijzing tegen te gaan:

- Meer kinderen krijgen
- Ouderen een spuitje geven
- De grenzen compleet open gooien

Optie 1 lijkt me het fijnst.
 

Alpende

Member
Ik zal misschien aangevallen worden maar het is toch echt z'n eigen schuld. Na de eerste maand dat hij in coma lag had je al kunnen bedenken dat hij er nooit meer uit zou komen.
 

Arjen

Member
Ik zal misschien aangevallen worden maar het is toch echt z'n eigen schuld. Na de eerste maand dat hij in coma lag had je al kunnen bedenken dat hij er nooit meer uit zou komen.

Is ook wel zo, ik vind het vooral kut voor de familie, ik weet uit eigen ervaring dat je tegen beter weten in toch blijft hopen op een wonder en hoopt dat iemand nog uit een coma komt.
 

Aiii

So not worth it
Denk dat Nederland redelijk eensgezind is dat het zijn eigen schuld was hoor, dus daar zal je echt niet over aangevallen worden.
 

Maxwood

Oh rock of ages, do not crumble, love is breathing still. Oh lady moon shine down, a little people magic if you will.
Trage lawine, maakt hem pas na twee jaar koud.

Njah. Dubbel. Vreselijk voor Mabel, de kids en de rest van de familie, er is altijd een puntje hoop, maar anderzijds; de man heeft nu rust.

Dat Mabel gister jarig was maakt het allemaal nog wat wranger.

Meh, nooit leuk wanneer mensen die malle maarten pijpjes geven. Of je ze nou kent of niet.
 
RIP Friso. Leek me een aardige kerel. Sterkte aan de naaste familie.

En zat ff te kijken naar de studieboeken die ik voor het komende semester moet aanschaffen, zie ik dat een van de boeken €90 kost, mozes kriebel.
 

WriterGK

Member
RIP Friso. Leek me een aardige kerel. Sterkte aan de naaste familie.

En zat ff te kijken naar de studieboeken die ik voor het komende semester moet aanschaffen, zie ik dat een van de boeken €90 kost, mozes kriebel.

Vraag oud studenten of oudere jaars die dat vak al gehaald hebben? Of koop hem 2e hans ipv nieuw?
 
Ik schrok me vorig jaar ook 'n ongeluk toen ik zag dat ik meer dan 800 euro aan boeken moest uitgeven voor m'n eerste jaar. Gelukkig (eigenlijk niet want ik doe die studie toch niet meer :p) waren die boeken ook nog te gebruiken in de volgende jaren.
 

Martian

Member
Je kan inderdaad een hoop boeken voor een stuk minder geld krijgen.

Ga ook eens langs de bibliotheek, want soms vervangen die oude versies van het boek voor nieuwe.
Zo heb ik een studieboek van 80 euro voor 2,50 gekocht (wel een versie eerder, maar die ziekten blijven toch gelijk)

En zoiezo vragen aan oudere jaars welke boeken je gebruikt en welke niet. Ik had in theorie ook 700-1000 euro aan boeken kunnen uitgeven, maar ik heb waarschijnlijk niet eens de 400 gehaald.

Een hoop boeken hoef je ook maar een of 2 keer te gebruiken, en de bibliotheek heeft ze vaak ook (en in mijn geval ook mijn huisgenootje:D)
 

Aiii

So not worth it
Heb het eerste half jaar de boeken gekocht.

Daarna niet meer, ik heb nog nooit uit boeken geleerd dus why bother. Ben er niet dommer van geworden volgens mij.
 
Bij mij verschilt het per vak. Ik heb boeken die ik helemaal uitgewoond heb. Maar er liggen ook boeken thuis die ik nog nooit heb aangeraakt.
 

Hoo-doo

Banned
Via de studievereniging zijn die boeken met flinke, flinke kortingen te halen meestal.

Alleen de kortingen zijn al reden genoeg om lid te worden, ook al vind je de studievereniging zelf ruk. Laat je in ieder geval niet naaien en wacht eerst maar eens af hoe andere mensen aan hun boeken komen.
 
Via de studievereniging zijn die boeken met flinke, flinke kortingen te halen meestal.

Alleen de kortingen zijn al reden genoeg om lid te worden, ook al vind je de studievereniging zelf ruk. Laat je in ieder geval niet naaien en wacht eerst maar eens af hoe andere mensen aan hun boeken komen.

Bij ons zijn de kortingen schijnbaar best karig. Soms kun je zelfs op bol of zo de boeken goedkoper krijgen, al heb ik daar zelf nooit de moeite voor genomen. Maar inderdaad, onze studievereniging dankt echt de helft van de leden aan de vermeende korting op boeken en luiheid. Er is immers niets handiger dan gewoon bij de s.v. binnen te lopen, te zien welke boeken je nodig hebt en die te kopen.
 

Aiii

So not worth it
988290_567867599939076_1548971097_n.jpg

1085185_566880916704411_650119238_o.jpg

1082549_566417970084039_1367171892_o.jpg

1102509_565914566801046_1637476090_o.jpg

1078683_558199377572565_1995837526_o.jpg
https://www.facebook.com/MakeThatTheCatWise?fref=tck
 

Aiii

So not worth it
Alsof er mensen zijn die een Xbox gepreordered hadden, de verhouding PS4:Xbone preorders was al 4:1.

En ik vermoed dat zelfs dat overdreven was. We waren altijd al een Sony land en die is ook nog eens 100 euro goedkoper.
 
Jullie je Xbox One pre-order al gecancelled, nu Nederland pas in 2014 aan de beurt is? :p

Niet gepreordered. Jammer dat ik sony IP niet zoveel aan vind koop X1 eigenlijks alleen voor Halo, Forza en Cod met vrienden. Misschien dat ik even een ritje duitsland maak of gewoon een nieuwe desktop bouw. De multiplat speel ik toch op pc stukken goedkoper ook.
 

Sadist

Member
Alsof er mensen zijn die een Xbox gepreordered hadden, de verhouding PS4:Xbone preorders was al 4:1.

En ik vermoed dat zelfs dat overdreven was. We waren altijd al een Sony land en die is ook nog eens 100 euro goedkoper.
Ik neem aan dat Europa sowieso verloren is voor MS.

Behalve Engeland.
 
Top Bottom