• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Alpende

Member
Niet gepreordered. Jammer dat ik sony IP niet zoveel aan vind koop X1 eigenlijks alleen voor Halo, Forza en Cod met vrienden. Misschien dat ik even een ritje duitsland maak of gewoon een nieuwe desktop bouw. De multiplat speel ik toch op pc stukken goedkoper ook.

Dan kan je alleen geen DLC downloaden volgens mij.
 
Dan kan je alleen geen DLC downloaden volgens mij.

Er zijn altijd manieren :p

Dan maar pc upgraden, vind 399 voor Killzone:SF alleen niet waard.
Of Sony moet op gamescom wat laten zien wat speelbaar is op launch.

Vind de X1 interessant omdat het in 2014 ook als een debug unit kan werken.
Moet even weten welke API en Talen bruikbaar zijn om te ontwikkelen voor X1.
Hoop dat ze het op gamescom vertellen.

En ben best wel een xbox fanboy is de console waar ik en mijn vrienden mee zijn
opgegroeid voornamelijk halo.
 

soepje

Member
Hoe was/is het in Berlijn?
Was leuk! Relaxte stad, met relaxte mensen. Daar hou ik wel van. Wat musea bezocht, boottochtje gemaakt, lekker uit eten geweest en wat terrasjes gepakt. Enige tegenvaller was dat ik niet een oostblokhoer gezien heb terwijl we tot twee keer toe de oranienburgerstrasse met een bezoekje vereerd hadden :(.
 

Linius

Member
Heb NiN niet gezien voor de goede orde. Volgende week zijn ze weer op een festival waar ik ook ben maar ik ben niet zo'n fan :p
 

Geido

Member
Was leuk! Relaxte stad, met relaxte mensen. Daar hou ik wel van. Wat musea bezocht, boottochtje gemaakt, lekker uit eten geweest en wat terrasjes gepakt. Enige tegenvaller was dat ik niet een oostblokhoer gezien heb terwijl we tot twee keer toe de oranienburgerstrasse met een bezoekje vereerd hadden :(.

Wat?

Was je er op zaterdag? Ik bedenk me net dat het misschien alleen dan is.

Vond je Checkpoint Charlie overigens ook zo ontzettend underwhelming? De muur was wel cool.
 

Arjen

Member
Was leuk! Relaxte stad, met relaxte mensen. Daar hou ik wel van. Wat musea bezocht, boottochtje gemaakt, lekker uit eten geweest en wat terrasjes gepakt. Enige tegenvaller was dat ik niet een oostblokhoer gezien heb terwijl we tot twee keer toe de oranienburgerstrasse met een bezoekje vereerd hadden :(.

Mooi dat je het je naar je zin hebt gehad, hele relaxte stad ja, wil nog wel een keer terug.
 

soepje

Member
Wat?

Was je er op zaterdag? Ik bedenk me net dat het misschien alleen dan is.

Vond je Checkpoint Charlie overigens ook zo ontzettend underwhelming? De muur was wel cool.

Nee niet op zaterdag, misschien hebben we ze gewoon gemist. Moet ook wel zeggen dat we niet echt gezocht hebben hoor :p

Vond checkpoint charlie ook niet zo geweldig, maar dat komt denk ik ook omdat we daar aan ´t einde van een lange dag heen gingen en het bloedheet en druk was in het museum. Maar goed, ´t staat op de foto :). Heb de muur niet eens gezien, op een paar brokjes na haha.
 

Martian

Member
Wat?

Was je er op zaterdag? Ik bedenk me net dat het misschien alleen dan is.

Vond je Checkpoint Charlie overigens ook zo ontzettend underwhelming? De muur was wel cool.

Huh, ik heb echt precies het omgekeerde.
De muur had ik echt voorgesteld (ik was er in de 3e voordat ik fotos ervan had gezien) alsof het een of andere stadsmuur was. Viel me vies tegen.

Checkpoint charlie vond ik dan weer wel tof, met het hele museum (en dat autotje dat onder de slagboom door kon rijden)
 

Geido

Member
Ik ben het Checkpoint Charlie museum niet eens ingeweest eigenlijk.

Maar die muur had hele toffe beschilderingen enzo. Leuk om even langs te lopen.
 

Kiraly

Member
Zelfs mijn stad met 30,000 inwoners en één speelgoedwinkel heeft een nachtopening voor GTA V.

Het wordt echt insanity.
 

Kiraly

Member
Bart Smit heeft wel een groot aantal vestigingen welk aan nachtopeningen doen.

Media Markt en Saturn zullen wel snel volgen.

Fuck de Game Mania's.
 

Laekon

Member
Hey Dutch GAF I'm going to Amsterdam for work at the end of the month and trying to decide how many vacation days to spend there. How many days do think it takes to see the city? Any places I should take a day trip to by train?
 

Arjen

Member
Alleen op kantoor, alleen maar duitsers en zwitsers aan de telefoon. Gvd wat is mijn duits slecht dan.
Dronken in de kroeg weet ik me wel te redden meestal, maar met zakenmensen is het toch andere koek.
 

Arjen

Member
Hey Dutch GAF I'm going to Amsterdam for work at the end of the month and trying to decide how many vacation days to spend there. How many days do think it takes to see the city? Any places I should take a day trip to by train?

Exluding museums you can see everything in a couple days.
Utrecht is a pretty cool city only a half hour train ride away.
If you´re feeling adventurous you could head south towards Maatrsicht, pretty old and cool place. Or north which has more lakes and watersport. Both are a couple hours if you take the train.
 

soepje

Member
Alleen op kantoor, alleen maar duitsers en zwitsers aan de telefoon. Gvd wat is mijn duits slecht dan.
Dronken in de kroeg weet ik me wel te redden meestal, maar met zakenmensen is het toch andere koek.
Moet je gewoon extra luid gaan praten dan snappen ze ´t meestal wel is mijn ervaring :p
 

Chuckie

Member
Alleen op kantoor, alleen maar duitsers en zwitsers aan de telefoon. Gvd wat is mijn duits slecht dan.
Dronken in de kroeg weet ik me wel te redden meestal, maar met zakenmensen is het toch andere koek.

lol... ik spreek echt geen woord Duits :p

Moet je gewoon extra luid gaan praten dan snappen ze ´t meestal wel is mijn ervaring :p

Haha, ja alles inderdaad luider en 'harder' maken :p 'WAS HABEN SIE FUR UNTBEIT GEHAT?'
 

Laekon

Member
Exluding museums you can see everything in a couple days.
Utrecht is a pretty cool city only a half hour train ride away.
If you´re feeling adventurous you could head south towards Maatrsicht, pretty old and cool place. Or north which has more lakes and watersport. Both are a couple hours if you take the train.
Thanks for the reply. I think I'll take 2 days in Amsterdam and 1 in Utrecht. Any lesser known places in either City I should check out?
 

soepje

Member
Oh, weer wat geleerd. Lijken we stiekem toch wel meer op onze zuiderburen dan we normaal willen toegeven met al die officieel erkende talen in een klein landje gepropt :p
 

Kabouter

Member
Mijn ouders hebben heel bewust altijd Nederlands gesproken tegen mij en m'n zus, zodat we niet als eerste taal Riesns zouden leren. Met name het accent dat daarbij hoort speelt je gewoon parten later in je leven, omdat het gezien wordt als boers en dom.
 

Chuckie

Member
Maar je neemt toch het accent van je ouders over als kind?

Ja en daarom hebben zijn ouders altijd heel bewust Nederlands ipv Riesns gesproken (voor het eerst dat ik daar van hoor overigens)

Edit: Ik neem aan dat Kabouter ABN bedoeld wanneer hij Nederlands zegt
 

Geido

Member
Thanks for the reply. I think I'll take 2 days in Amsterdam and 1 in Utrecht. Any lesser known places in either City I should check out?

In Utrecht you should check uit the Dom, the werfkelders, the singel and Janskerkhof. Maybe the central museum. Afterwards you should NOT eat at the werfkelders (oude gracht). They are tourist traps. Go to the Drieharingenstraat (a connecting street between the oude gracht and Vredenburg) and eat in one of those restaurants. They are much better.

Afterwards you can get a drink at Kafé België (100+ beers, alternative and internationally oriented), or get a drink at De Neude, the central public square in Utrecht. (touristy, but fun). If you feel like dancing you can go to 't Pakhuis or Filemon & Baucis (Janskerkhof). Lots of students on Thursdaynight.

Ik voel me net de VVV.
 
ik kom uit een gemeente waar het dialect een beetje verborgen zit en niet heel veel 'plat' wordt gesproken. Ik heb al een paar keer te horen gekregen dat ik "geen brabants spreek" of "geen zachte g heb".

Maar als je dan houdoe zegt dan is het "wie zegt er nou houdoe?". Terwijl dat toch een zekere vorm van genegenheid vormt. Ik ga toch geen hoi zeggen...

(issue om te hebben als je uit Brabant komt: is hoi een begroeting of een afscheid?)
 

Aiii

So not worth it
Ligt aan hoe je het gebruikt.

Hoi is een begroeting, maar "Joe hoi!" is een afscheid, net als "Hoi hoi".

En als je echt wil mag je "Hiep hoi" ook midden in een gesprek roepen.
 
Top Bottom