• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Chuckie

Member
Ligt aan hoe je het gebruikt.

Hoi is een begroeting, maar "Joe hoi!" is een afscheid, net als "Hoi hoi".

En als je echt wil mag je "Hiep hoi" ook midden in een gesprek roepen.

Inderdaad. Een lange hoooooooi met bepaalde intonatie is ook een afscheid.

Ik gebruik persoonlijk vaker Hey als begroeting.
 

Geido

Member
En hooooooooooooooooooooi is altijd goed als je de deur al uit loopt en niet wil dat de ander nog verder gaat met praten.

Ik zeg ook heel vaak yo. Ik ben een gangster.
 
Hallotjes DutchGAF! Ik heb net een intensieve nederlands cursus gevolgd dus ik zal meer rond dit thread blijven (hoe zeggen jullie thread in het nederlands eigenlijk?). Op dit manier hoop ik dat mijn nederlands kan verbeteren. Dus, excuseer me als ik veel foutjes maak! Ook zou ik heel graag als jullie mijn foutjes corrigeren, natuurlijk :)
 

Arjen

Member
Hallotjes DutchGAF! Ik heb net een intensieve cursus Nederlands gevolgd dus ik zal meer in deze thread blijven (hoe zeggen jullie thread in het nederlands eigenlijk?). Op deze manier hoop ik dat mijn nederlands kan verbeteren. Dus, excuseer me als ik veel foutjes maak! Ook zou ik heel graag willen dat jullie mijn foutjes corrigeren natuurlijk :)

Ik denk dat de meesten gewoon thread gebruiken. Draadje klinkt een beetje raar.
Bij deze, sucses met de cursus, begrijp van veel mensen dat het behoorlijk lastig kan zijn.
 

Sadist

Member
Wij zeggen gewoon moi (spreek het uit zoals je het zegt) maar ik vind het altijd vreemd dat ik dit alleen tot in Doetinchem zeg. Vanaf dat punt gaat er altijd een knopje om waardoor ik overga op ABN. Raar eigenlijk.

Overigens zijn de eerste woorden bytesized best aardig; Nederlands is een ruk taal om te leren kennelijk. Volgens buitenlanders hebben we een aantal vreemde regels aangaande grammatica.
 

Linius

Member
Het woord wat op de meeste Nederlandse fora wordt gehanteerd voor thread is topic lijkt me zo. Maar ja, ook weer een leenwoord :p
 

Overdoziz

Banned
Wij zeggen gewoon moi (spreek het uit zoals je het zegt) maar ik vind het altijd vreemd dat ik dit alleen tot in Doetinchem zeg. Vanaf dat punt gaat er altijd een knopje om waardoor ik overga op ABN. Raar eigenlijk.

Overigens zijn de eerste woorden bytesized best aardig; Nederlands is een ruk taal om te leren kennelijk. Volgens buitenlanders hebben we een aantal vreemde regels aangaande grammatica.
Hier in Groningen kan je gerust 'moi' zeggen hoor. :)
 
Welk NT2 niveau heb je gedaan bytesized? M´n man heeft NT2-2 examen gedaan, maar jou spelling is veel beter haha.

Ik hebt al vier cursussen gedaan van Basis niveau tot B2. Maar na voor een jaar gebruikte ik geen nederlands en dus besliste ik nog een Nederlands cursus te volgen maar heel meer intensief , drie wekken lang. Ik vind het prima en hoop dat nu kan ik beginnen op mijn werk Nederlands te gebruiken.

Misschien mijn spelling zo goed is als ik met mijn smartphone tekst voorstelling schrijf haha. Nauw, dat helpt maar ik probeer bij mezelf om goed te schrijven, 'tuurlijk! :D

Waar komt je man vandaan, soepje?

Edit: AH, en ik heb nog niet de NT2-2 exaam gedaan maar dat is mijn doel voor dit jaar.
 

Arjen

Member
Ik weet nog wel dat ik de eerste dag op mijn stage in Groningen echt een WTF? gevoel had toen ik iedereen elkaar met moi hoorde begroeten.
 
ok, daar kan ik dus weer helemaal niks mee. "moi"? serieus, terug naar sgool. :'D

Ik lees trouwens ook constant het Franse woord voor ik. Moi?
en dan in eén ruk door naar Terminator 2. Vanzelfsprekend.
 

soepje

Member
Ik lees ook de hele tijd de franse woord. Ik Ik Ik :p

Ik hebt al vier cursussen gedaan van Basis niveau tot B2. Maar na voor een jaar gebruikte ik geen nederlands en dus besliste ik nog een Nederlands cursus te volgen maar heel meer intensief , drie wekken lang. Ik vind het prima en hoop dat nu kan ik beginnen op mijn werk Nederlands te gebruiken.

Misschien mijn spelling zo goed is als ik met mijn smartphone tekst voorstelling schrijf haha. Nauw, dat helpt maar ik probeer bij mezelf om goed te schrijven, 'tuurlijk! :D

Waar komt je man vandaan, soepje?

Edit: AH, en ik heb nog niet de NT2-2 exaam gedaan maar dat is mijn doel voor dit jaar.
Oh je had al wat cursussen gedaan.. vandaar :p, ik vond het al zo knap dat je dat allemaal even in een spoedcursusje geleerd had haha.
Succes met je examen! Toen m´n man de gesproken toets deed zaten ze daar in een lokaal met zo´n 30 mensen tegelijkertijd tegen een computer aan te praten.. een groot kippenhok lol

Edit: Oh gemist, ben getrouwd met een albanees uit servie/kosovo :)
 

7threst

Member
Nou ik wil supergraag enthousiast worden van de PS4 maar lukt niet echt. Geen enkele game doet me wat, zelfs Rime niet... Zeg me alsjeblieft niet dat ik zo'n jaded zeikerige ouwe kutgamer wordt die gaat zeggen dat vroeger alles beter was! :(
 
Nou ik wil supergraag enthousiast worden van de PS4 maar lukt niet echt. Geen enkele game doet me wat, zelfs Rime niet... Zeg me alsjeblieft niet dat ik zo'n jaded zeikerige ouwe kutgamer wordt die gaat zeggen dat vroeger alles beter was! :(

dat lampje op de controller is een instant turn-off voor elke erotische gamingsessie, allicht is dat je probleem.

totaal niet omdat je allemaal van die niche kutgames speelt die tezamen schreeuwen "vroeger was alles beter".

:'D

moet zeggen dat als ik geld over had, er wel interesse in zou hebben, maar het punt is vooral dat je zo extreem afhankelijk bent van exclusives dat eigenlijk de enige console die de moeite is, een nintendo console is. :\ Het gegeven dat mensen NSMB U op 'mario world' niveau zetten is voor mij sowieso een reden om dat aan de tand te voelen, maar ok.

Dat, en penissen (1 s? 2 s-en? nou weet ik het zelf niet) tekenen op Miiverse natuurlijk, om ze daarna verwijderd te zien worden. Kunst van een tijdelijk karakter, so edgy!
 

Overdoziz

Banned
Gaming tegenwoordig vind ik wel awesome, hoor. Heb sinds kort een redelijke PC gekocht waar je een mooie mix van retro, indie and AAA games kan vinden. M'n backlog is nog zo'n 40 games groot dus ik vermaak me nog wel even. Dan binnenkort een PS4 kopen voor Battlefield 4, Destiny en Trials Fusion, en voor PC haal ik Titanfall, Below, AC Black Flag, Hotline Miami 2 en vast nog wel wat meer. Good times all around.
 
Sinds ik ben gaan studeren is m'n game tijd echt drastisch afgenomen. Op de middelbare school zat ik toch wel bijna elke avond achter de xbox, maar sinds ongeveer 'n jaar geleden is de drang om te spelen echt enorm afgenomen. De meeste spellen die dit jaar zijn uitkomen intereseren me niet, en ik had plotseling veel meer dingen om m'n tijd mee op te vullen.

Er zijn wel 'n aantal next-gen spellen die me gaaf lijken, maar ik vraag me af of ik me ooit zo kan intereseren in gamen als ik dat eerst deed. Ik heb niet het idee dat ik meer dan 2 uur voor 'n spel kan gaan zitten zonder verveeld te raken.
 
Sinds ik ben gaan studeren is m'n game tijd echt drastisch afgenomen. Op de middelbare school zat ik toch wel bijna elke avond achter de xbox, maar sinds ongeveer 'n jaar geleden is de drang om te spelen echt enorm afgenomen. De meeste spellen die dit jaar zijn uitkomen intereseren me niet, en ik had plotseling veel meer dingen om m'n tijd mee op te vullen.

Er zijn wel 'n aantal next-gen spellen die me gaaf lijken, maar ik vraag me af of ik me ooit zo kan intereseren in gamen als ik dat eerst deed. Ik heb niet het idee dat ik meer dan 2 uur voor 'n spel kan gaan zitten zonder verveeld te raken.

Bij mij werd het ook stukken minder toen ik aan de Universiteit begon. Geen tijd geen geld. Nu dat ik afgestudeerd ben en een baan heb merk ik dat ik weer steeds meer ga gamen. Heb gister een Wii U gekocht :O
 

Kabouter

Member
Ik geniet nog altijd bijzonder van gamen, prima hobby. Ik heb juist het gevoel dat er veel meer variatie is dan in het verleden, en dat ik er daarom veel meer uithaal dan vroeger. Ik verlang in ieder geval niet terug naar de tijd dat ik alleen spellen als Paratrooper had.
 

Chuckie

Member
Bij mij werd het ook stukken minder toen ik aan de Universiteit begon. Geen tijd geen geld. Nu dat ik afgestudeerd ben en een baan heb merk ik dat ik weer steeds meer ga gamen. Heb gister een Wii U gekocht :O

Ja ik heb hetzelfde. Het gaat overigens wel in 'golven'. Soms game ik onwijs veel en dan weer ineens maanden niet. WiiU wil ik ook wel, maar daar wacht ik nog mee. Het gaat mij voornamelijk om New Super Mario Bros U en Mario Kart 8. Ik kan daar nog wel een jaartje op wachten, Denk dat ik eerder PS4 heb. Ik wil echt Killzone Shadowfall spelen.
 

Aiii

So not worth it
Daarom ben ik een handheld gamer en zo ontzettend blij met Remote Play op Wii U en straks op PS4. Dan kan ik gamen en tegelijkertijd nog wat andere meuk doen zoals wat TV series bekijken ofzo. Ideaal.

Maar goed, als ik geen vijf dingen tegelijk doe wordt ik gestoord.
 
Bij mij werd het ook stukken minder toen ik aan de Universiteit begon. Geen tijd geen geld. Nu dat ik afgestudeerd ben en een baan heb merk ik dat ik weer steeds meer ga gamen. Heb gister een Wii U gekocht :O

Wacht maar tot je een gezin hebt :p
Ik heb echt weinig tijd voor gamen...dus ik pak alleen de titels waarvan ik echt weet dat ik ze grijs ga spelen (grand theft auto V, gran turismo etc, heavy rain).

Ik ben al aan het sparen voor een ps4 dus ik denk dat ik 'm redelijk snel ga aanschaffen. Misschien alleen met een ps+ accountje zodat ik driveclub en resogun heb.
ps3 heb ik ook nog een fat launch model van staan (die klinkt als een F16 trouwens als die aanstaat maar ja)
 
Sinds ik ben gaan studeren is m'n game tijd echt drastisch afgenomen. Op de middelbare school zat ik toch wel bijna elke avond achter de xbox, maar sinds ongeveer 'n jaar geleden is de drang om te spelen echt enorm afgenomen. De meeste spellen die dit jaar zijn uitkomen intereseren me niet, en ik had plotseling veel meer dingen om m'n tijd mee op te vullen.

Er zijn wel 'n aantal next-gen spellen die me gaaf lijken, maar ik vraag me af of ik me ooit zo kan intereseren in gamen als ik dat eerst deed. Ik heb niet het idee dat ik meer dan 2 uur voor 'n spel kan gaan zitten zonder verveeld te raken.

Precies hetzelfde maar heb afgelopen twee weken bijna 80 uur in modded Skyrim gestoken.
Zit er nu ook over na te denken om pc maar te upgraden heb ik aan mijn studie ook nog wat meer aan compile tijden lager en een betere gpu.
Koop de X1 wel van afstudeer stage geld hopelijk heeft microsoft dan hun sdk voordat ding ook af.
 

Geido

Member
Toen ik studeerde besteedde ik echt achterlijk veel tijd aan gamen. Ik had zeeën van tijd. Nu ben ik al 3 weken met hetzelfde potje civ bezig.

Daarnaast is mijn bierconsumptie ook enorm gedaald. Maar dat is misschien maar goed ook.
 

soepje

Member
Ik speel wel minder dan eerst. Ik ben meer van de strategy en adventure games, die laatste speel ik dan in een redelijk tempo uit en dan is ´t weer even klaar. En ik heb ze inmiddels ook wel allemaal zo´n beetje gehad.
Op dit moment zit bij mij de meeste tijd in de laatste starcraft.
 

Linius

Member
Toen ik studeerde besteedde ik echt achterlijk veel tijd aan gamen. Ik had zeeën van tijd. Nu ben ik al 3 weken met hetzelfde potje civ bezig.

Daarnaast is mijn bierconsumptie ook enorm gedaald. Maar dat is misschien maar goed ook.

Ik studeer en game veel te veel eigenlijk :lol

Series kijken, gamen en op internet fora rondhangen is mijn manier van slacken :')

Ach ja, nog zeker twee jaar te gaan als student.

Oh en 350 uur Animal Crossing sinds 13 juni. Ik heb nog nooit zoveel tijd in een game gestopt :p
 

Arjen

Member
Bij mij ook steeds minder, met 4 a 5 uur per week houd het wel op. Speel nu al een jaar bijna alleen Dark Souls eigenlijk, wel andere geprobeerd, maar er is nog maar weinig wat me echt pakt de laatste jaren.
 

7threst

Member
Bij mij ook steeds minder, met 4 a 5 uur per week houd het wel op. Speel nu al een jaar bijna alleen Dark Souls eigenlijk, wel andere geprobeerd, maar er is nog maar weinig wat me echt pakt de laatste jaren.


Same here. Op de handheld nog genoeg maar qua consoles enkel nog Dark Souls, Pikmin 3, King of Fighters XIII, Persona Arena en Virtual Console-games wat ik doe.
 

CrunchyB

Member
Bij mij ook steeds minder, met 4 a 5 uur per week houd het wel op. Speel nu al een jaar bijna alleen Dark Souls eigenlijk, wel andere geprobeerd, maar er is nog maar weinig wat me echt pakt de laatste jaren.

Dat is ook het laatste spel dat ik echt veel heb gespeeld. Nooit ergens tijd voor, en toch 100+ uur spelen :D

Diablo 3, Starcraft 2 en Skyrim heb ik ook wel veel tijd in gestoken. Verder niet zo veel de laatste jaren.

Maar morgen komt dus The Wonderful 101 uit! Daar heb ik een paar maanden geleden een WiiU voor gekocht, dus ik hoop dat het niet tegenvalt. De demo was in ieder geval heel cool. Rayman Legends is trouwens ook leuk, die haal ik denk ik ook.
 

Chuckie

Member
Ik speel wel minder dan eerst. Ik ben meer van de strategy en adventure games, die laatste speel ik dan in een redelijk tempo uit en dan is ´t weer even klaar. En ik heb ze inmiddels ook wel allemaal zo´n beetje gehad.
Op dit moment zit bij mij de meeste tijd in de laatste starcraft.

Wat voor adventure games?

Ik zei net dat ik meer speelde....maar ineens denk ik terug aan mijn studietijd... en die honderden uren die ik in Final Fantasy heb gestoken... dat doe ik echt niet meer.
Ik game nog steeds wel veel, maar dan wel spellen die je in 'korte' stukjes kan spelen.
Daarom ben ik zo blij met de 3DS.. ff Mario-en op de plee :p Maar intussen dan dus wel helemaal uitgespeeld met 5 sterren...dus ik steek er stiekem veel tijd in.

Killzone 2 en de Batman games heb ik ook aardig wat uren in zitten. Maar dat was het wel weer dacht ik.
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Toen ik studeerde besteedde ik echt achterlijk veel tijd aan gamen. Ik had zeeën van tijd. Nu ben ik al 3 weken met hetzelfde potje civ bezig.

Daarnaast is mijn bierconsumptie ook enorm gedaald. Maar dat is misschien maar goed ook.

Same here x2. Nu koop ik daarom maar moeilijk en prijzig bier in kleine hoeveelheden in plaats van kratten en wordt er slechts sporadisch goed gegamed. Ben momenteel bezig met The Witcher 2, maar speel eigenlijk bijna alleen de gedeeltes die (vermoedelijk) behoren tot de verhaallijn, ik heb geen tijd meer om elke vierkante centimeter uit te kammen.

Spellen als Grand Theft Auto en Fallout ervaar ik dan wel weer als dusdanig verslavend dat alles er voor moet wijken. Ik geloof dat ik m'n vriendin moet inlichten dat GTAV er aan komt en ik alvast dien te bedenken of ik een paar dagen schoolziek ben zo rond die tijd ofzo.
 

Sadist

Member
Hier in Groningen kan je gerust 'moi' zeggen hoor. :)
De dialecten van Gelderland en Groningen lijken ook op elkaar. Jullie knauwen meer heb ik het idee. Lomper en ruwer zeg maar :p

Nou ik wil supergraag enthousiast worden van de PS4 maar lukt niet echt. Geen enkele game doet me wat, zelfs Rime niet... Zeg me alsjeblieft niet dat ik zo'n jaded zeikerige ouwe kutgamer wordt die gaat zeggen dat vroeger alles beter was! :(
Niks zeikerigs aan, ik ben ook trailers aan het kijken en het enige wat boven komt drijven is "man, de spoeling wordt wel heel dun zo". De launch line-up is gewoon de 360/PS3 met hier en daar een aanvulling daarop. Ik dacht dat Knack leuk zou worden, maar na verscheidene trailers/gameplay wordt het alleen maar minder. Voor de exclusives hoef ik het ook niet te doen, want Killzone enzo doen me echt helemaal niks.

Xbone is geen optie, hehe.
 
Nou ik wil supergraag enthousiast worden van de PS4 maar lukt niet echt. Geen enkele game doet me wat, zelfs Rime niet... Zeg me alsjeblieft niet dat ik zo'n jaded zeikerige ouwe kutgamer wordt die gaat zeggen dat vroeger alles beter was! :(
PC is het beste platform.
 
Top Bottom