Ligt aan hoe je het gebruikt.
Hoi is een begroeting, maar "Joe hoi!" is een afscheid, net als "Hoi hoi".
En als je echt wil mag je "Hiep hoi" ook midden in een gesprek roepen.
Ik zeg altijd 'doeg!!' met een harde G. Klinkt eigenlijk helemaal niet zo vriendelijk nu ik er over nadenk.
Ach, het is in ieder geval voor iedereen te verstaan . En ik lach er meestal vriendelijk bij om de pijn aan de oren wat te verzachten.Alles klinkt matig met een harde g, it is known.
Hallotjes DutchGAF! Ik heb net een intensieve cursus Nederlands gevolgd dus ik zal meer in deze thread blijven (hoe zeggen jullie thread in het nederlands eigenlijk?). Op deze manier hoop ik dat mijn nederlands kan verbeteren. Dus, excuseer me als ik veel foutjes maak! Ook zou ik heel graag willen dat jullie mijn foutjes corrigeren natuurlijk
Das gemeenIk denk dat de meesten gewoon thread gebruiken. Draadje klinkt een beetje raar.
Bij deze, sucses met de cursus, begrijp van veel mensen dat het behoorlijk lastig kan zijn.
Das gemeen
Overigens zijn de eerste woorden bytesized best aardig; Nederlands is een ruk taal om te leren kennelijk. Volgens buitenlanders hebben we een aantal vreemde regels aangaande grammatica.
Hier in Groningen kan je gerust 'moi' zeggen hoor.Wij zeggen gewoon moi (spreek het uit zoals je het zegt) maar ik vind het altijd vreemd dat ik dit alleen tot in Doetinchem zeg. Vanaf dat punt gaat er altijd een knopje om waardoor ik overga op ABN. Raar eigenlijk.
Overigens zijn de eerste woorden bytesized best aardig; Nederlands is een ruk taal om te leren kennelijk. Volgens buitenlanders hebben we een aantal vreemde regels aangaande grammatica.
Haha nu begrijp ik, jullie praten over hoi en moi, sorry. Stom.
Meestal zeg ik Hoi.
Welk NT2 niveau heb je gedaan bytesized? M´n man heeft NT2-2 examen gedaan, maar jou spelling is veel beter haha.Haha nu begrijp ik het, jullie praten over hoi en moi, sorry. Stom.
Meestal zeg ik Hoi.
Welk NT2 niveau heb je gedaan bytesized? M´n man heeft NT2-2 examen gedaan, maar jou spelling is veel beter haha.
Oh je had al wat cursussen gedaan.. vandaar , ik vond het al zo knap dat je dat allemaal even in een spoedcursusje geleerd had haha.Ik hebt al vier cursussen gedaan van Basis niveau tot B2. Maar na voor een jaar gebruikte ik geen nederlands en dus besliste ik nog een Nederlands cursus te volgen maar heel meer intensief , drie wekken lang. Ik vind het prima en hoop dat nu kan ik beginnen op mijn werk Nederlands te gebruiken.
Misschien mijn spelling zo goed is als ik met mijn smartphone tekst voorstelling schrijf haha. Nauw, dat helpt maar ik probeer bij mezelf om goed te schrijven, 'tuurlijk!
Waar komt je man vandaan, soepje?
Edit: AH, en ik heb nog niet de NT2-2 exaam gedaan maar dat is mijn doel voor dit jaar.
Nou ik wil supergraag enthousiast worden van de PS4 maar lukt niet echt. Geen enkele game doet me wat, zelfs Rime niet... Zeg me alsjeblieft niet dat ik zo'n jaded zeikerige ouwe kutgamer wordt die gaat zeggen dat vroeger alles beter was!
Sinds ik ben gaan studeren is m'n game tijd echt drastisch afgenomen. Op de middelbare school zat ik toch wel bijna elke avond achter de xbox, maar sinds ongeveer 'n jaar geleden is de drang om te spelen echt enorm afgenomen. De meeste spellen die dit jaar zijn uitkomen intereseren me niet, en ik had plotseling veel meer dingen om m'n tijd mee op te vullen.
Er zijn wel 'n aantal next-gen spellen die me gaaf lijken, maar ik vraag me af of ik me ooit zo kan intereseren in gamen als ik dat eerst deed. Ik heb niet het idee dat ik meer dan 2 uur voor 'n spel kan gaan zitten zonder verveeld te raken.
Bij mij werd het ook stukken minder toen ik aan de Universiteit begon. Geen tijd geen geld. Nu dat ik afgestudeerd ben en een baan heb merk ik dat ik weer steeds meer ga gamen. Heb gister een Wii U gekocht :O
Bij mij werd het ook stukken minder toen ik aan de Universiteit begon. Geen tijd geen geld. Nu dat ik afgestudeerd ben en een baan heb merk ik dat ik weer steeds meer ga gamen. Heb gister een Wii U gekocht :O
Sinds ik ben gaan studeren is m'n game tijd echt drastisch afgenomen. Op de middelbare school zat ik toch wel bijna elke avond achter de xbox, maar sinds ongeveer 'n jaar geleden is de drang om te spelen echt enorm afgenomen. De meeste spellen die dit jaar zijn uitkomen intereseren me niet, en ik had plotseling veel meer dingen om m'n tijd mee op te vullen.
Er zijn wel 'n aantal next-gen spellen die me gaaf lijken, maar ik vraag me af of ik me ooit zo kan intereseren in gamen als ik dat eerst deed. Ik heb niet het idee dat ik meer dan 2 uur voor 'n spel kan gaan zitten zonder verveeld te raken.
Toen ik studeerde besteedde ik echt achterlijk veel tijd aan gamen. Ik had zeeën van tijd. Nu ben ik al 3 weken met hetzelfde potje civ bezig.
Daarnaast is mijn bierconsumptie ook enorm gedaald. Maar dat is misschien maar goed ook.
In ieder geval beter dan de belgie thread, daar wordt helemaal niks gezegdZeuren en klagen.
Yep, dit is Dutch GAF.
Bij mij ook steeds minder, met 4 a 5 uur per week houd het wel op. Speel nu al een jaar bijna alleen Dark Souls eigenlijk, wel andere geprobeerd, maar er is nog maar weinig wat me echt pakt de laatste jaren.
Bij mij ook steeds minder, met 4 a 5 uur per week houd het wel op. Speel nu al een jaar bijna alleen Dark Souls eigenlijk, wel andere geprobeerd, maar er is nog maar weinig wat me echt pakt de laatste jaren.
Ik speel wel minder dan eerst. Ik ben meer van de strategy en adventure games, die laatste speel ik dan in een redelijk tempo uit en dan is ´t weer even klaar. En ik heb ze inmiddels ook wel allemaal zo´n beetje gehad.
Op dit moment zit bij mij de meeste tijd in de laatste starcraft.
Toen ik studeerde besteedde ik echt achterlijk veel tijd aan gamen. Ik had zeeën van tijd. Nu ben ik al 3 weken met hetzelfde potje civ bezig.
Daarnaast is mijn bierconsumptie ook enorm gedaald. Maar dat is misschien maar goed ook.
De dialecten van Gelderland en Groningen lijken ook op elkaar. Jullie knauwen meer heb ik het idee. Lomper en ruwer zeg maarHier in Groningen kan je gerust 'moi' zeggen hoor.
Niks zeikerigs aan, ik ben ook trailers aan het kijken en het enige wat boven komt drijven is "man, de spoeling wordt wel heel dun zo". De launch line-up is gewoon de 360/PS3 met hier en daar een aanvulling daarop. Ik dacht dat Knack leuk zou worden, maar na verscheidene trailers/gameplay wordt het alleen maar minder. Voor de exclusives hoef ik het ook niet te doen, want Killzone enzo doen me echt helemaal niks.Nou ik wil supergraag enthousiast worden van de PS4 maar lukt niet echt. Geen enkele game doet me wat, zelfs Rime niet... Zeg me alsjeblieft niet dat ik zo'n jaded zeikerige ouwe kutgamer wordt die gaat zeggen dat vroeger alles beter was!
PC is het beste platform.Nou ik wil supergraag enthousiast worden van de PS4 maar lukt niet echt. Geen enkele game doet me wat, zelfs Rime niet... Zeg me alsjeblieft niet dat ik zo'n jaded zeikerige ouwe kutgamer wordt die gaat zeggen dat vroeger alles beter was!
Superieure PC + Console ras.PC is het beste platform.
PC is het beste platform.