• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Aiii

So not worth it
Als de prijs goed is koop ik graag bij de launch. Voor die 50 euro die een pricedrop zal zijn ga ik niet wakker liggen, die luxe heb ik gelukkig tegenwoordig. Daarnaast zijn ze al 100 euro onder de Xbox One prijs, dus een prijsverlaging verwacht ik niet tot minstens jaar 2.

Maar voor de launchtitels hoef je het niet echt te doen, alles multiplatform geloof ik met uitzondering van Drive Club en Killzone Shadow Fall.
 

RanoNL

Member
Ik haal de PS4 ook gelijk bij de launch. Ik ben toe aan een nieuwe generatie. Ik kan wel een jaar wachten op een prijsverlaging van 50 euro. Maar voor die 50 euro speel ik liever een jaar langer op de PS4.

Ik heb de PS4, een extra controller, eyetoy en Call of Duty: Ghosts gereserveerd. Lekker casual! :) Ik heb nog bijna drie jaar PS+. Dus voorlopig zit ik gebakken met de gratis games.
 

RanoNL

Member
Games die je bij PS+ hebt gekregen op je PS3 kun je toch (nog) niet spelen om je PS4?
Nee, maar vanaf dag 1 krijg je gratis PS4 games bij Plus. Het begint geloof ik met de sequel op Super Stardust en Drive Club (uitgeklede versie). De maand daarna weer 2 nieuwe. De eerste drie maanden vermaak ik me sowieso wel met Call of Duty: Ghosts.
 

Geido

Member
Als de prijs goed is koop ik graag bij de launch. Voor die 50 euro die een pricedrop zal zijn ga ik niet wakker liggen, die luxe heb ik gelukkig tegenwoordig. Daarnaast zijn ze al 100 euro onder de Xbox One prijs, dus een prijsverlaging verwacht ik niet tot minstens jaar 2.

Maar voor de launchtitels hoef je het niet echt te doen, alles multiplatform geloof ik met uitzondering van Drive Club en Killzone Shadow Fall.

Het lijkt me juist onzinnig om Watchdogs en Black Flag nog op de PS3 te kopen terwijl de superieure versie ook uit is op een console die ik toch wel aan ga schaffen.

Voor mij juist hetgeen wat me overhaalt. Waarom zou je een console kopen als de games je niet aan staan?
 

WriterGK

Member
Ben echt weken niet meer op GAF geweest. Hoe is het hier met iedereen? Ik lees jullie antwoorden later vanavond. Ga zo naar een bijeenkomst en daarna 2 vrienden ophalen vanaf Schiphol die 26 dagen in Vietnam waren :) =)
 

Linius

Member
Het lijkt me juist onzinnig om Watchdogs en Black Flag nog op de PS3 te kopen terwijl de superieure versie ook uit is op een console die ik toch wel aan ga schaffen.

Voor mij juist hetgeen wat me overhaalt. Waarom zou je een console kopen als de games je niet aan staan?

Ik koop die games wel op deze gen. Ik koop de PS4 toch pas in de loop van volgend jaar. Voorlopig genoeg te spelen in ieder geval.
 

Aiii

So not worth it
Je gaat de next gen toch kopen (want wat wil je anders, PS3 en 360 zijn aflopende verhalen), dus waarom zou je wachten als je het geld hebt?

Letterlijk de enige goede reden om vast te houden aan de oude gen is niet hebben van de financiën om nu al over te stappen.
 

7threst

Member
naast geld moet je ook tijd hebben, zin hebben, etc.

En tenzij je LP's maakt voor Youtube is het spelen van spellen eerlijk gezegd niet per se zo interessant.

Wat een onzin. Games spelen is fucking awesome! Alleen zijn er wel een hele hoop redenen om niet voor next gen te gaan op day one.
 

Linius

Member
Wat zijn LP's voor Youtube en wat heeft dat te maken met spellen spelen?

Let's Play gok ik. Maar goed, het zou wel erg zijn als je video's moet maken voor Youtube om gamen interessant te vinden :p

Ik duik zo maar weer even in The Last of Us :D
 

7threst

Member
Let's Play gok ik. Maar goed, het zou wel erg zijn als je video's moet maken voor Youtube om gamen interessant te vinden :p

Ik duik zo maar weer even in The Last of Us :D

Seriously, dat soort YT-vids zijn sowieso om van in slaap te vallen. Wil je een stukje game zien zit er weer een of andere lulhannes doorheen te lullen met stompzinnig commentaar. Let's plays zijn echt een fucking waste imo.
 

Chuckie

Member
Thanks voor de uitleg. Ik zie alleen niet waarom die filmpies een reden zijn om te gamen. Althans niet voor 99 procent van de mensen die gamen.
 

soepje

Member
Thanks voor de uitleg. Ik zie alleen niet waarom die filmpies een reden zijn om te gamen. Althans niet voor 99 procent van de mensen die gamen.
Oh nee? Heb je niet eens een youtube kanaal waar al je mario avonturen zijn vastgelegd? Valt me eigenlijk toch wel weer een beetje tegen..
 

Chuckie

Member
Oh nee? Heb je niet eens een youtube kanaal waar al je mario avonturen zijn vastgelegd? Valt me eigenlijk toch wel weer een beetje tegen..

Haha, ik ben niet zo'n baas in Mario :p Speel t wel uit allemaal...maar heb er aardig wat pogingen voor nodig.

Ik heb well ooit een Killzone 2 potje gehad waarvan ik achteraf dacht...dit had voor het nageslacht vastgelegd mogen worden...maar 1 death...absurd veel kills...en een paar zieke snipershots van 3 km afstand. Aan de andere kant....wie wil dat nou weer zien :p
 

Geido

Member
Let's Plays zijn inderdaad verdomde saai.

Ik heb alleen ooit eens een filmpje gecheckt van een enorm goede Civ speler om wat tips & tricks op te doen.

Maar waarom je een verhalende game op youtube zou kijken is me een raadsel.
 

Kabouter

Member
Seriously, dat soort YT-vids zijn sowieso om van in slaap te vallen. Wil je een stukje game zien zit er weer een of andere lulhannes doorheen te lullen met stompzinnig commentaar. Let's plays zijn echt een fucking waste imo.

Let's plays van van die irritante kindjes die denken grappig te zijn kan ik inderdaad niet uitstaan, maar het kan soms best interessant zijn om te zien hoe een game nu echt is, daarom geef ik ook de voorkeur aan de commentaarloze. Ik zou me echter sowieso nooit abonneren op een youtubekanaal voor let's plays, het is wel iets waar ik specifiek op zoek naar moet zijn. Ik hoef niet van alles een let's play te zien.
 

Linius

Member
Ik heb zo nu en dan wel eens wat Minecraft video's zitten kijken van kanalen als Rooster Teeth. Al wordt het dan meer een soort comedy show. En ik kijk wel eens LP's om zoals Kabouter aangeeft te zien hoe een game in elkaar zit. Het geeft toch een beter beeld dan een paar door de ontwikkelaar gefabriceerde trailers.
 

Chuckie

Member
Ik had er tot een uurtje nog nooit van gehoord. Kan iemand me linken naar zo'n ding? Als t kan van een spel wat ik ken...New Super Mario Bros ofzo
 

Aiii

So not worth it
Thanks... ja dat is wel redelijk irritant. Amateurs die game-reviewers spelen. (niet dat de proffessionele zoveel beter zijn)

De professionelen zijn op 1 hand te tellen. In Nederland zie ik er geen enkele. Reactionaire berichtgeving en reviews zijn bijna standaard een 8/10 of hoger.

Dat laatste vooral, de negens en tienen vliegen in het rond en een game moet absolute crap zijn om onder de zes te komen. Het slaat als een tang op een varken.
 

Linius

Member
Chimneyshift vind ik overigens een toffe Youtuber, vooral bij terecht gekomen vanwege z'n Minecraft series. Zijn werelden geven altijd goede inspiratie voor m'n eigen Minecraft save en hij weet z'n filmpjes interessant te brengen. Maar goed, ik kan me wel voorstellen dat mensen er geen drol aan vinden :p
 

RanoNL

Member
Ik kijk alleen maar Let's Play-video's op Youtube. Ik heb iets van 20 abonnementen. Vooral Call of Duty gerelateerd. Ik vind het chill om nieuwe maps eerst in-depth te zien voordat ik ze ga spelen. Dan ken ik ze al een beetje en word je niet meteen afgeslacht. Ik kan me niet voorstellen dat je Pikmin of Zelda video's gaat kijken. Dan spoil je je ervaring.
 

Martian

Member
Zo, mn eerste paar dagen weer in de collegebanken. Ben er meteen wel weer een beetje klaar mee;-)

Wat hebben trouwens veel NLse Gaffers tags
Kabouter, heb jij daar soms iets mee te maken;-)
 

Aiii

So not worth it
Mja, toch die post dan, dacht alleen dat het TDM was, omdat hij zo actief in dat topic is.

Had ik het bijna goed. :)
 

Kabouter

Member
Mja, toch die post dan, dacht alleen dat het TDM was, omdat hij zo actief in dat topic is.

Had ik het bijna goed. :)

TDM is meer een poster, ik meer een lezer. Het komt vaak genoeg voor dat mensen denken dat een mod iets gedaan heeft zonder dat hij er mee te maken heeft.
 

Aiii

So not worth it
Ja, dat geloof ik. Het is ook vaak giswerk natuurlijk en iedereen wil meteen weten waar je tag op slaat. :D
 

Martian

Member
Vraagje voor onze Paradox-fan (Kabouter)

Ben je meer fan van EU3 of EU4?

Ik zit te twijfelen, ben net weer begonnen met CK2 en ben aan het bingen.


Zijn er hier eigenlijk Total War fans? Het aantal Gaffers dat die spellen speelt lijkt vrij laag te zijn. Wil namelijk misschien een algemene OT maken (a la Paradox)
 

Kabouter

Member
Vraagje voor onze Paradox-fan (Kabouter)

Ben je meer fan van EU3 of EU4?

Ik zit te twijfelen, ben net weer begonnen met CK2 en ben aan het bingen.


Zijn er hier eigenlijk Total War fans? Het aantal Gaffers dat die spellen speelt lijkt vrij laag te zijn. Wil namelijk misschien een algemene OT maken (a la Paradox)

EU4 is beter, absoluut. Kan me eigenlijk niks bedenken waar EU4 het minder in doet dan EU3.
 

Kabouter

Member
Alleen longplays (http://www.longplays.org/news.php) zijn uit te houden. Dat zijn gewoon complete playthroughs zonder enig vorm van commentaar en origineel geluid.

Ja, daar doelde ik ook op, nou ja, het hoeft van mij niet de hele game te zijn, maar in principe is dat het soort waar ik nog wel eens gebruik van maak. Gewoon even het eerste uurtje ofzo kijken, of ietsje langer in het geval van een Europa Universalis, Hearts of Iron of Civilization.
 
Top Bottom