• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Geido

Member
Daar ga ik volgend jaar voor de 11de keer heen, dus als je nog tips nodig hebt ;)

Hmm ja ik vlieg op Jakarta, reis met de trein waarschijnlijk het eiland over richting Bali. Pak onderweg Yogyakarta, borubudur en een vulkaan mee. En ga daarna anderhalve week hangen op Bali.

Dus als je nog iets op Java of Bali weet wat op de route ligt en ik echt moet doen, let me know!

Is er in Jakarta trouwens uberhaupt iets te doen? Vast wel, maar vanuit de Lonely Planet sprong er nu niet echt iets uit.
 

Chuckie

Member
Hmm ja ik vlieg op Jakarta, reis met de trein waarschijnlijk het eiland over richting Bali. Pak onderweg Yogyakarta, borubudur en een vulkaan mee. En ga daarna anderhalve week hangen op Bali.

Dus als je nog iets op Java of Bali weet wat op de route ligt en ik echt moet doen, let me know!

Is er in Jakarta trouwens uberhaupt iets te doen? Vast wel, maar vanuit de Lonely Planet sprong er nu niet echt iets uit.


Jakarta is erg modern. Meer een uitgaansstad ;)
Maar je hebt daar wel de oude haven Sunda Kelapa en Kota, het oude gedeelte van de stad met paar musea.
In Yogya zou ik de Prambanan niet overslaan. Naar mijn idee mooier dan de Borobudur.
Waar op Bali ga je hangen? Kuta? Bereid je dan voor op hordes Australiers.
Als je daar nog niks geboekt heb zou ik een eilandje doorreizen ;)
(Al is Lombok ook al aardig toeristisch)
 

Nozem

Member
Nice! Waar ga je allemaal heen? Ben er zelf twee keer geweest, dus als je nog tips nodig hebt, gerust vragen.

Beginnen in Vegas, dan naar het noorden en via de kust naar SF en door naar LA. We hebben flink wat lopen plannen, dus we zullen ons niet vervelen. Als je nog suggesties voor must-see dingen heb dan hoor ik het graag.
 

Arjen

Member
Beginnen in Vegas, dan naar het noorden en via de kust naar SF en door naar LA. We hebben flink wat lopen plannen, dus we zullen ons niet vervelen. Als je nog suggesties voor must-see dingen heb dan hoor ik het graag.

Geweldig man, heb een soortgelijke route gedaan. Sequoia NP (tussen SF en LA) is echt een dikke aanrader, net als Bryce Canyon (boven Las Vegas) Als je in de winter gaat, check van te voren welke wegen dicht zijn in de Nationale parken, scheelt je veel omrijden en planning omgooien. En verkijk je niet op de grootte van die parken. Yellowstone, Yosemite en Grand Canyon NP zijn echt absurd groot. Reken maar dat je vanaf de ingang gerust nog een uur moet rijden om bij een wandelpad of iets dergelijks te komen.
En ik weet niet hoelang je voor LA gepland hebt, maar die stad is echt geen flikker aan, kan je beter San Diego nog even meepakken.
 

Nozem

Member
Geweldig man, heb een soortgelijke route gedaan. Sequoia NP (tussen SF en LA) is echt een dikke aanrader, net als Bryce Canyon (boven Las Vegas) Als je in de winter gaat, check van te voren welke wegen dicht zijn in de Nationale parken, scheelt je veel omrijden en planning omgooien. En verkijk je niet op de grootte van die parken. Yellowstone, Yosemite en Grand Canyon NP zijn echt absurd groot. Reken maar dat je vanaf de ingang gerust nog een uur moet rijden om bij een wandelpad of iets dergelijks te komen.
En ik weet niet hoelang je voor LA gepland hebt, maar die stad is echt geen flikker aan, kan je beter San Diego nog even meepakken.

Thanks! We hebben de route door het noorden nog niet vastgelegd, dat laten we inderdaad van het weer afhangen. Geen zin in m'n huurautootje door de sneeuw te rijden in de bergen. LA doen we maar 3 dagen, we hebben vaker gehoord dat het niet de meest geweldige stad van CA is. San Diego gaat 'm niet worden, onze terugvlucht gaat vanuit LA. Wel vet veel zin in, veel te lang geleden dat ik eens goed op vakantie ben geweest.
 

Arjen

Member
Thanks! We hebben de route door het noorden nog niet vastgelegd, dat laten we inderdaad van het weer afhangen. Geen zin in m'n huurautootje door de sneeuw te rijden in de bergen. LA doen we maar 3 dagen, we hebben vaker gehoord dat het niet de meest geweldige stad van CA is. San Diego gaat 'm niet worden, onze terugvlucht gaat vanuit LA. Wel vet veel zin in, veel te lang geleden dat ik eens goed op vakantie ben geweest.

Dit kan je trouwens in Sequoia vinden, de oudste en grootste bomen op aarde.
img_0669quf1b.jpg
 

Geido

Member
Jakarta is erg modern. Meer een uitgaansstad ;)
Maar je hebt daar wel de oude haven Sunda Kelapa en Kota, het oude gedeelte van de stad met paar musea.
In Yogya zou ik de Prambanan niet overslaan. Naar mijn idee mooier dan de Borobudur.
Waar op Bali ga je hangen? Kuta? Bereid je dan voor op hordes Australiers.
Als je daar nog niks geboekt heb zou ik een eilandje doorreizen ;)
(Al is Lombok ook al aardig toeristisch)

Haha en uitgaan zullen we! Inderdaad ook al wat leuke clubs doorgekregen van anderen. O2 of XO ofzo, die klonk wel cool.

Het wat meer koloniale gedeelte van Jakarta lijkt me inderdaad geweldig. Die stond ook al op de planning.

Prambanan, ook ergens iets over gehoord, maar ik wist niet dat die zo dichtbij was. Die hou ik in de gaten.

En Kuta doen we wel aan ja, maar we gaan natuurlijk ook een beetje het eiland verkennen. Een beetje party, een beetje zon zee strand en een beetje cultuur is de planning op Bali. Volgens mij heb je van al die dingen genoeg daar :p

En een eilandje doorreizen is helaas geen optie meer. Dan moet ik andere inentingen en malariapillen enzo.

We pakken misschien ook nog wel een dagje Gili eilanden mee. Dat lijkt me ook wel cool. Bounty eilandje enzo.
 

hiro4

Member
ik ook niet. Hoogstens even Canada checken en dan weer terug. De rest is een beetje "mjah" wat mij betreft.

Zelfs japan. En Australië is met zijn "oh hallo, ik ben een trechterspin" een big ass avoid.

Hoe kan dat nou weer?!
mag wel hoor, just curious
 

Chuckie

Member
Haha en uitgaan zullen we! Inderdaad ook al wat leuke clubs doorgekregen van anderen. O2 of XO ofzo, die klonk wel cool.

O2/Ambassador/... is idd vet. Drie tenten in een, voor elk wat wils.

Het wat meer koloniale gedeelte van Jakarta lijkt me inderdaad geweldig. Die stond ook al op de planning.

Verwacht er niet te veel van trouwens... is best een zooitje ;) Museum Fatahillah is wel ok

Prambanan, ook ergens iets over gehoord, maar ik wist niet dat die zo dichtbij was. Die hou ik in de gaten.

Zou ik zeker doen, ligt allemaal dicht bij elkaar. Die vulkaan is ook vet. Probeer de nachttrip te doen. Met wat geluk ben je dan nog in het donker in de krater om bizar lava-licht te zien en kan je zonsopgang vanaf de berg zien.

En Kuta doen we wel aan ja, maar we gaan natuurlijk ook een beetje het eiland verkennen. Een beetje party, een beetje zon zee strand en een beetje cultuur is de planning op Bali. Volgens mij heb je van al die dingen genoeg daar :p

Tanah Lot is daar sowieso een must see. Kuta krijg je denk ik snel genoeg van. Al kan je daar wel volop zuipen en party-en natuurlijk ;)

En een eilandje doorreizen is helaas geen optie meer. Dan moet ik andere inentingen en malariapillen enzo.

We pakken misschien ook nog wel een dagje Gili eilanden mee. Dat lijkt me ook wel cool. Bounty eilandje enzo.

Gili Terawangan is perfect om te duiken of snorkelen. Zou ik zeker doen...echt heel mooi. Gili Meno is wel ok geloof ik, Gili Air is gewoon het Rottermerplaat van Indonesie.
 

soepje

Member
O2/Ambassador/... is idd vet. Drie tenten in een, voor elk wat wils.

Zou ik zeker doen, ligt allemaal dicht bij elkaar. Die vulkaan is ook vet. Probeer de nachttrip te doen. Met wat geluk ben je dan nog in het donker in de krater om bizar lava-licht te zien en kan je zonsopgang vanaf de berg zien.

Gili Terawangan is perfect om te duiken of snorkelen. Zou ik zeker doen...echt heel mooi. Gili Meno is wel ok geloof ik, Gili Air is gewoon het Rottermerplaat van Indonesie.
Fuck, nou wil ik ook wel naar Indonesie.
 

Geido

Member
Ja de vulkaan heb ik echt zin in! Ik hoop alleen dat ik het met mijn niet spectaculaire conditie trek, maarja, dat zien we wel. We twijfelen alleen nog tussen Merapi en Bromo.

En Kuta is wel even chill als tussenstopje, maar we gaan er inderdaad niet 10 dagen blijven. Maar even een avond keihard foute parties en overdag op het strand liggen is ook best chill.

Tanah Lot ziet er fucking vet uit, die schrijf ik op!

En verder laten we ons ook nog een beetje verrassen. Je komt altijd wel weer mensen tegen met leuke ideeën of goede verhalen over dingen die zij al gedaan hebben.

Ik ben er wel echt aan toe trouwens, vakantie. Pfff.
 

Chuckie

Member
Ja de vulkaan heb ik echt zin in! Ik hoop alleen dat ik het met mijn niet spectaculaire conditie trek, maarja, dat zien we wel. We twijfelen alleen nog tussen Merapi en Bromo..

Bromo is zeker mooi, Merapi wel een stukje vetter..maar beide zijn het waard om te zien.

Bromo: Makkelijk te beklimmen, prachtig desolaat landschap, vulkaan zelf is niet zo indrukwekkend maar omgeving wel

Merapi: Stuk lastiger te beklimmen (maar je hoeft geen bergbeklimmer te zijn...ik heb het met een kater gedaan), mooi uitzicht op Midden-Java, vulkaan is wel echt een vulkaan.

Ik zou beiden aanraden, maar het is wel echt een andere ervaring. Bromo is een geweldig landschap, maar je oma zou daar zelfs nog naar toe kunnen lopen.

Merapi is meer een 'achievement'... niet een supermoeilijke..je hoeft echt geen ervaring te hebben om daar te komen....alleen een beetje doorzettingsvermogen. Merapi is een forse loop naar boven met als laatste een schuine loop/klim de krater in.

Ik heb het beide gedaan, en Bromo is in mijn herinnering een tochtje geweest en Merapi is een belevenis geweest.
 

Nokterian

Member
Gaf ik ga aankomende week een zgan PS3 kopen. Wacht even tot er geld is maar had deze gevonden via markplaats en was geadverteerd door coolblue ze noemen het een tweedekansje heb ik begrepen (dat is een groot plus punt). Stond bij de advertentie lichte krasjes op de bovenkant dat maakt mij niet zoveel uit er was een vorige eigenaar geweest maar heb wel met coolblue gesproken dat ze het hebben nagekeken en heb er wel vertrouwen in dat het goed werkt.

Het is de 12gb Super Slim met God of War 3 en Uncharted. Krijg sowieso garantie erbij en mag binnen 14 dagen terug sturen als het mij niet bevalt of wat dan ook. Kost mij slechts 160 euro ben nog van plan om een nieuwe hdd voor te halen zit te twijfelen tussen 320gb of 500gb. Heb al PS+ dankzij mij Vita. Wel een mooie deal zeg ik zo.
 

Nokterian

Member
€160 voor een tweedehands 12GB PS3 met twee spellen? Volgens mij kan dat wel een stuk goedkoper.

Heb al heel marktplaats door gekeken en speurders.nl waren veel PS3's alleen vond er ook veel shady. Dit was de beste deal en wat ik zei in ieder geval een bedrijf wat ik ken en eerder heb gekocht.
 

7threst

Member
Wat in de fucking shit?? TGS is gewoon bezig... hoe kan ik dit niet weten??? Mijn favoriete beurs-moment van het jaar!! I'm losing it.. :(
 

Goldrusher

Member
Heb al heel marktplaats door gekeken en speurders.nl waren veel PS3's alleen vond er ook veel shady. Dit was de beste deal en wat ik zei in ieder geval een bedrijf wat ik ken en eerder heb gekocht.
Voor €235 heb je een gloednieuwe 500GB met GTAIV bij Amazon UK.
Verzending is gratis.
 

Chuckie

Member
Goddamnit dat is een gpede deal... ik vermoed dat mijn PS3 het gaat begeven gezien dat die fan's steeds meer herre maken en sneller aanslaan dus wellicht moet ik ook gebruik maken van die deal. Probleem: ik heb GTA V al...

Mijn PS3 klinkt ook als een F-14 die van een vliegdekschip vertrekt, maar ik koop zeker weten geen nieuwe als ie straks ontploft en ik de stukken plastic in mn bakkes krijg gelanceeerd. Ik wacht wel op de PS4 ;)
 
M'n 2-jarige smartphone abbo loopt deze maand af. Had een Galaxy S2, ga waarschijnlijk over naar een Galaxy S4, weer een 2-jarig abbonement dat goedkoper is dan degene die ik nu heb.

Zou opzich ook wel willen overstappen naar een 5S abbo, maar die is nog niet uit en zal wel weer 20x duurder zijn gewoon omdat het Apple is.

Contract wordt nu elke maand voor een maand verlengd, misschien dat ik nog even wacht tot de 5S uit is zodat ik weet wat de prijzen zijn voor een abbonement.
 
Waarom wil je overstappen van Android naar Apple?

Er is niks dat Android bijzonder maakt om trouw aan te blijven?

Zodra mijn huidige abonnement afloopt ga ik weer terug naar sim-only en koop ik elke 2 jaar wel een telefoon van 200 euro. Bespaart me bakken met geld want lol, 50 euro per maand voor je telefoon betalen is echt waanzin eigenlijk. Zeker nu ook de bus en de trein wifi aanbieden heb ik aan 250mb internet per maand genoeg.
 

Alpende

Member
Iedereen zit te haten op iTunes maar wat is dan een goede vervanger? Ik weet dat MediaMonkey veel genoemd wordt maar die verneukt altijd de podcasts. Die komen dan tussen de 'normale' muziek te staan en dat is stront vervelend. Ook worden podcasts dan gesorteerd onder albums, artiesten etc. Zo krijg je lange lijsten van artiesten met een podcast erin en dat hoort niet. iTunes doet dat in ieder geval perfect.

Is er een manier om dat op bijv. MediaMonkey op te lossen want dan stap ik zo over. iTunes is soms zo traag als dikke stront.
 
Iedereen zit te haten op iTunes maar wat is dan een goede vervanger? Ik weet dat MediaMonkey veel genoemd wordt maar die verneukt altijd de podcasts. Die komen dan tussen de 'normale' muziek te staan en dat is stront vervelend. Ook worden podcasts dan gesorteerd onder albums, artiesten etc. Zo krijg je lange lijsten van artiesten met een podcast erin en dat hoort niet. iTunes doet dat in ieder geval perfect.

Is er een manier om dat op bijv. MediaMonkey op te lossen want dan stap ik zo over. iTunes is soms zo traag als dikke stront.
Wat dacht je van gewoon een lightweight mediaplayer als foobar of Winamp?
 
Top Bottom