• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

LNBL

Member
99% mag de titel journalist wat mij betreft weer inleveren.

Nederlandse gamejournalistiek bestaat met name uit het vertalen van nieuwberichten uit het Engels, het copy-pasten van persberichten en het recenseren van games (wat iedereen kan en vrij weinig met journalisme te maken heeft).

Echt onderzoek doen ze nooit (nee, niet Googlen, maar echt onderzoek). Bijvoorbeeld, de PS4 is net uit, en we krijgen her en der berichten uit verschillende landen over hoe het ding verkocht is. Naar mijn weten is er geen enkele Nederlandse gamejournalist die eens bij GameMania of Media Markt navraag gedaan heeft over verkoopsaantallen. We hebben een Nederlandse ontwikkelaar in Guerilla, waarom breekt het Guerilla nieuws niet als eerste op Nederlandse gamesites? Er is toch wel iemand in dat bedrijf te vinden die anoniem een tipje wil of kan geven?

Het is allemaal zo eerstejaar MBO niveau. Verdieping vind je nergens.

Je verwoord mijn gedachte perfect in jou post, maar deze gedachte is ook veel sterker geworden bij mij nadat ik meer de buitenlandse media en Gaf ging volgen.
Voor mijn gevoel proef ik ook wat arrogantie bij een paar van die gasten, terwijl ik denk dat ze er niet eens zoveel voor doen. Er zitten natuurlijk ook een aantal goede bij, zoals een Jelle van Es zoals aangegeven door Linius.
 

2San

Member
99% mag de titel journalist wat mij betreft weer inleveren.

Nederlandse gamejournalistiek bestaat met name uit het vertalen van nieuwberichten uit het Engels, het copy-pasten van persberichten en het recenseren van games (wat iedereen kan en vrij weinig met journalisme te maken heeft).

Echt onderzoek doen ze nooit (nee, niet Googlen, maar echt onderzoek). Bijvoorbeeld, de PS4 is net uit, en we krijgen her en der berichten uit verschillende landen over hoe het ding verkocht is. Naar mijn weten is er geen enkele Nederlandse gamejournalist die eens bij GameMania of Media Markt navraag gedaan heeft over verkoopsaantallen. We hebben een Nederlandse ontwikkelaar in Guerilla, waarom breekt het Guerilla nieuws niet als eerste op Nederlandse gamesites? Er is toch wel iemand in dat bedrijf te vinden die anoniem een tipje wil of kan geven?

Het is allemaal zo eerstejaar MBO niveau. Verdieping vind je nergens.
Ik ben het helemaal met je eens, maar Gamekings had wel ooit een exclusive item over killzone 2(of 3).
 

Dreaver

Member
Ben trouwens wel benieuwd wat jullie vinden van de Nederlandse game journalisten en media als Power Unlimited en Gamekings :)?
Over tijdschriften en websites heb ik niet echt een mening, maar ik vond Gamekings altijd heel krom. Ze konden wel leuk vertellen maar ik zou ze echt geen reviewers durven noemen. Maar misschien was (is?) dat ook wel weer hun kracht, om zich te onderscheiden van de rest. Veel gamertjes vinden de gasten van Gamekings namelijk nogal 'stoer' heb ik het idee.

Zoals Aiii al zegt: ze doen volgens mij geen fatsoenlijk onderzoek. Ik weet nog goed uit het verleden dat er dingen werden gezegd die complete onzin waren. Alsof ze de eerste forum post die ze tegenkwam als een feit aannamen.
 

Valravn

Member
Godver, de funny pic thread.

Een gif van een meisje met een kakkerlak in haar mond. Dat heb ik weer met mijn kakkerlakkenfobie. :(
 

soepje

Member
Godver, de funny pic thread.

Een gif van een meisje met een kakkerlak in haar mond. Dat heb ik weer met mijn kakkerlakkenfobie. :(
Bedoel je deze?
GTmWqRk.gif
 

Divius

Member
Ik heb er geen problemen mee, denk alleen niet dat Ex Nihilo blij zal zijn als ie komt kijken of iemand gereageerd heeft op z'n post :p
 

Arjen

Member
Serious request dit jaar in mijn achtertuin. Vind het altijd wel tof, ben benieuw hoe druk het hier gaat worden.
 

Aiii

So not worth it
Ik probeer het ieder jaar eerlijk gezegd keihard kapot te negeren. Niets voor mij dat Serious Request.

Ben sowieso meer van de "kleine" goede doelen dan doneren aan megacollectes.
 

Kabouter

Member
Ik probeer het ieder jaar eerlijk gezegd keihard kapot te negeren. Niets voor mij dat Serious Request.

Ben sowieso meer van de "kleine" goede doelen dan doneren aan megacollectes.

Och, ik vind het nog wel geinig, maar ik zou er zeker niet speciaal de radio voor aanzetten.
 

soepje

Member
Vind het altijd een leuk opwarmertje voor de kerst. Want wat zijn we toch allemaal weer lief, gul en sociaal dan :).

Is er al bekend wie de afsluiting gaan doen? Anders ga ik misschien wel even heen.
Nee, volgens mij niet. Ik geloof dat alleen één of twee juniors een permaban hebben gekregen.
Ah ok, vroeg ´t me zomaar af.
 

Arjen

Member
Vind het altijd een leuk opwarmertje voor de kerst. Want wat zijn we toch allemaal weer lief, gul en sociaal dan :).

Is er al bekend wie de afsluiting gaan doen? Anders ga ik misschien wel even heen.

Ah ok, vroeg ´t me zomaar af.

Qua optredens;
Kensington, Caro Emerald, Nielson, Tim Knol, Alain Clark, Krystl, De Staat, Jett Rebel en Racoon.

Mocht je naar Leeuwarden komen, gaan we wel even een (alcoholische) versnapering samen nuttigen hoor!
 

soepje

Member
Qua optredens;
Kensington, Caro Emerald, Nielson, Tim Knol, Alain Clark, Krystl, De Staat, Jett Rebel en Racoon.

Mocht je naar Leeuwarden komen, gaan we wel even een (alcoholische) versnapering samen nuttigen hoor!
Weet nog niet of ´t gaat lukken maar als ik die kant op kom zeker weten! Gezellig (denk :p)
 

soepje

Member
Ga eerste kerstdag bij m´n pa en ma eten. Afgelopen jaren was dat elke keer gourmetten, dus ga er van uit dat dit jaar geen uitzondering zal zijn :p. Tweede kerstdag wordt vliegtuig voer.. Ook lekker..
 

Chuckie

Member
Ga eerste kerstdag bij m´n pa en ma eten. Afgelopen jaren was dat elke keer gourmetten, dus ga er van uit dat dit jaar geen uitzondering zal zijn :p. Tweede kerstdag wordt vliegtuig voer.. Ook lekker..

Ga je weg meisje? En of t lekker is ligt nogal aan de maatschappij :p
 

Linius

Member
Eerste kerstdag met de familie gourmetten, cadeautjes etc. Tweede kerstdag met m'n ouders naar het Hardrock Cafe en de bios.
 

Geido

Member
kerstavond byof dineetje met vrienden, 1e kerstdag bij den ouders en 2e kerstdag gourmetten bij andere mensen.

Na een chaotische week vol deadlines en kerstborrels heb ik wel even zin om gewoon lekker rustig aan te doen met vrienden en familie.

Serieus de drukste week van mijn werkende leven tot zover en elke ochtend met een kater naar je werk. Jeeej...
 

Chuckie

Member
kerstavond byof dineetje met vrienden, 1e kerstdag bij den ouders en 2e kerstdag gourmetten bij andere mensen.

Na een chaotische week vol deadlines en kerstborrels heb ik wel even zin om gewoon lekker rustig aan te doen met vrienden en familie.

Serieus de drukste week van mijn werkende leven tot zover en elke ochtend met een kater naar je werk. Jeeej...

Ik had ook ziek drukke week. Overwerken, gisteren kerstborrel en vandaag ook dag extra werken. Heb t er ff meegehad...tijd voor vakantie en chilen
 

soepje

Member
Ga je weg meisje? En of t lekker is ligt nogal aan de maatschappij :p
Das waar. Moet zeggen dat ik sowieso bijna nooit wat eet, alleen de koekjes en chocolaatjes :p. Eet geen vlees en meestal zit dr toch wel een of ander onbestemd plakje van iets tussen.. ´t vega food dat ze aanbieden was tot nu toe altijd verschrikkelijk :p
 

CrunchyB

Member
Hey kabouter, zijn al die bans in de gordon thread eigenlijk allemaal perma bans of niet?

Ik ben ook weer terug!

Tja, wat moet ik er over zeggen. Ik post sinds '99 op (Neo)GAF. Ik dacht niet dat ik echt iets heel schokkends gepost had. In het Nederlands zou ik het verwoorden als:

"Nee, Gordon is niet racistisch bezig, hij is gewoon bot en gemeen tegen iedereen."

Maar dat zou je ook kunnen uitleggen als het goedpraten van racisme. Ik geloof dat bishop met het verkeerde been uit bed was gestapt (het was on 14:00 uur Nederlandse tijd) want toen had ik dus meteen een 1-maand ban aan de broek.

Ik was het zwarte pieten topic al aan het dodgen want ik zag ook wel dat daar ongelukken konden gebeuren. Maar ik liep dus alsnog in de val.

Het ergste vind ik nog dat ik geband ben voor het (min-of-meer) verdedigen van Gordon's gedrag, terwijl ik echt een verschikkelijke hekel aan die vent heb (en in het algemeen, het horkerige gedrag van veel Nederlanders). Mijn beste vriend is een Indo en een groot deel van mijn familie is Indonesisch of (groot verschil!) Moluks. Dus het is ook niet alsof ik stiekem een hekel aan aziaten heb ofzo.

Ik heb in ieder geval mijn lesje geleerd. Ik ga in het vervolg met een grote boog om dat soort discussies heen.
 

Overdoziz

Banned
Dus als je tegen iedereen "gemeen en bot" bent kan je opeens niet meer racistisch zijn? Ik vind dat gedoe rond Zwarte Piet en die Gordon situatie niet zo boeiend en bemoei me er normaal niet echt mee, maar ik word wel een beetje moe van alle goedpraters. Zeker sommige Nederlanders hier op GAF worden wel heel erg defensief als het op racisme in Nederland aan komt. Het lijkt me toch redelijk duidelijk dat beide gevallen racistisch zijn. Tradities, schoorstenen en klootzakken veranderen daar niet zo veel aan.
 

CrunchyB

Member
Dus als je tegen iedereen "gemeen en bot" bent kan je opeens niet meer racistisch zijn? Ik vind dat gedoe rond Zwarte Piet en die Gordon situatie niet zo boeiend en bemoei me er normaal niet echt mee, maar ik word wel een beetje moe van alle goedpraters. Zeker sommige Nederlanders hier op GAF worden wel heel erg defensief als het op racisme in Nederland aan komt. Het lijkt me toch redelijk duidelijk dat beide gevallen racistisch zijn. Tradities, schoorstenen en klootzakken veranderen daar niet zo veel aan.

Geen commentaar! :D
 

LNBL

Member
Ik ben toen ook een maandje gebanned, omdat ik zei : "I don't mean to be racist, but...."
Bedoelde het overigens ook echt niet op die manier, maarja heb mijn lesje inmiddels geleerd haha.

Vandaag ook mijn Xbox One ontvangen! Eerste indrukken zijn echt heel goed, alles werkt gewoon perfect ook.
 

Arjen

Member
Holy shit wat ging dat los bij serious request vanavond zeg, was even bang dat het dak van de parkeergarage ging instorten. Thuis gekomen hingen zelf een aantal schilderijtjes scheef.
Aan de andere kant weer blij dat mijn stad wat rustiger wordt zodat ik weer normaal in mijn stamkroeg kan zitten.
 

Hrothgar

Member
Fijne kerst iedereen!

Holy shit wat ging dat los bij serious request vanavond zeg, was even bang dat het dak van de parkeergarage ging instorten. Thuis gekomen hingen zelf een aantal schilderijtjes scheef.
Aan de andere kant weer blij dat mijn stad wat rustiger wordt zodat ik weer normaal in mijn stamkroeg kan zitten.

Gecondoleerd met het wonen in de armste stad van Nederland! :(
 

soepje

Member
Is toch niet de armste stad? De meeste arme mensen wonen in Amsterdam volgens dat artikel.

Vaag, vul m´n postcode in maar d´r wordt geen percentage gegeven.
 

Geido

Member
kortom, grote steden en buiten-randstad gebieden hebben meer armoede? En grote steden buiten de randstad vallen nog hoger uit?

Groundbreaking onderzoek. Dit had niemand aan kunnen zien komen.
 
wat mij eerder verbaasd is dat de armste stad NIET Almere is. of Almelo.

Nou ja, de voormalige recordhouder in ieder geval. Al is dat misschien uitgeselecteerd naar mensen in de bijstand regeling en in de grote steden heb je nog een heel aantal mensen die daar geen recht op hebben. Nee, niet asielzoekers, zwervers. En illegalen natuurlijk, maar ja, wie let daar nou op....

overigens is het verschil in definitie tussen alleenstaand (1000) en paar (1430) wel vrij schandalig laag als verschil.
Natuurlijk alleen maar zodat niet iedereen met een minimumloon automatisch wordt meegerekend. Anders zou je demografie er nog eens heel anders uitzien.
 

Aiii

So not worth it
wat mij eerder verbaasd is dat de armste stad NIET Almere is. of Almelo.

Nou ja, de voormalige recordhouder in ieder geval. Al is dat misschien uitgeselecteerd naar mensen in de bijstand regeling en in de grote steden heb je nog een heel aantal mensen die daar geen recht op hebben. Nee, niet asielzoekers, zwervers. En illegalen natuurlijk, maar ja, wie let daar nou op....

overigens is het verschil in definitie tussen alleenstaand (1000) en paar (1430) wel vrij schandalig laag als verschil.
Natuurlijk alleen maar zodat niet iedereen met een minimumloon automatisch wordt meegerekend. Anders zou je demografie er nog eens heel anders uitzien.

430 euro voor extra gas/elektra/water en eten is toch niet zo schandalig?

Het is niet zo dat een alleenstaande ineens de helft huur of de helft gas betaald ten opzichte van een samenwonende.
 
Top Bottom