99% mag de titel journalist wat mij betreft weer inleveren.
Nederlandse gamejournalistiek bestaat met name uit het vertalen van nieuwberichten uit het Engels, het copy-pasten van persberichten en het recenseren van games (wat iedereen kan en vrij weinig met journalisme te maken heeft).
Echt onderzoek doen ze nooit (nee, niet Googlen, maar echt onderzoek). Bijvoorbeeld, de PS4 is net uit, en we krijgen her en der berichten uit verschillende landen over hoe het ding verkocht is. Naar mijn weten is er geen enkele Nederlandse gamejournalist die eens bij GameMania of Media Markt navraag gedaan heeft over verkoopsaantallen. We hebben een Nederlandse ontwikkelaar in Guerilla, waarom breekt het Guerilla nieuws niet als eerste op Nederlandse gamesites? Er is toch wel iemand in dat bedrijf te vinden die anoniem een tipje wil of kan geven?
Het is allemaal zo eerstejaar MBO niveau. Verdieping vind je nergens.
Je verwoord mijn gedachte perfect in jou post, maar deze gedachte is ook veel sterker geworden bij mij nadat ik meer de buitenlandse media en Gaf ging volgen.
Voor mijn gevoel proef ik ook wat arrogantie bij een paar van die gasten, terwijl ik denk dat ze er niet eens zoveel voor doen. Er zitten natuurlijk ook een aantal goede bij, zoals een Jelle van Es zoals aangegeven door Linius.