• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

soepje

Member
Oh jawel, maar ja, dan krijg je toch zo'n over en weer, het blijft een admin he :D

Dutch Boy paint? Nooit van gehoord.. Maar blijkbaar wel goed merk, dus 't kon erger :p

Dutch Boy paint has been used for some very prestigious jobs including:

The Hollywood Sign
The White House
The Golden Gate Bridge
Disney World™
US Naval Battleships and aircraft carriers
 

Arjen

Member
Ik zit naar de 90's top 500 te luisteren op Q-Music.
Prijsvraag, dame aan de telefoon, noem me gek, maar ik ga er dan vanuit dat je enige affiniteit met de muziek uit de jaren 90 hebt.
Vraag: Van welke band was Kurt Cobain de leadsinger.
De dame in kwestie had geen idee en had nog nooit van Nirvana gehoord.
Nu voel ik me oud gvd.
 

Chuckie

Member
Ik zit naar de 90's top 500 te luisteren op Q-Music.
Prijsvraag, dame aan de telefoon, noem me gek, maar ik ga er dan vanuit dat je enige affiniteit met de muziek uit de jaren 90 hebt.
Vraag: Van welke band was Kurt Cobain de leadsinger.
De dame in kwestie had geen idee en had nog nooit van Nirvana gehoord.
Nu voel ik me oud gvd.

Het zijn constant megauluh aan de lijn.

Met wie is Richard Krajicek getrouwd:

A: Daphne Snickers
B: Daphne Deckers
C: Daphne Rukkers

Uhm....ik heb geen idee. Doe maar C.
 

Alpende

Member
Ik zit naar de 90's top 500 te luisteren op Q-Music.
Prijsvraag, dame aan de telefoon, noem me gek, maar ik ga er dan vanuit dat je enige affiniteit met de muziek uit de jaren 90 hebt.
Vraag: Van welke band was Kurt Cobain de leadsinger.
De dame in kwestie had geen idee en had nog nooit van Nirvana gehoord.
Nu voel ik me oud gvd.

Daar hoef je je toch niet oud voor te voelen :p
 

Chuckie

Member
Beatles waren wel een stapje groter dan Nirvana.

Ja en heel veel langer geleden, dus dat heft elkaar weer op. Nirvana was een van de bekendste bands van de jaren 90. Dat dat twintig jaar geleden was vind ik (vooral bij een jaren 90 top 500) een enoem slap excuus.
 
ik herinner me nog dat de clip van 'When it sleeps' van Metallica werd aangekondigd (het was misschien een in-joke, maar die ging aan mij voorbij) "de satanistische band Metallica".

big wtf face, al heb ik toen ook niet heel die clip doorgekeken.

En dat terwijl het gewoon een stel knuffelberen zijn. D'aaaaw.
 

Chuckie

Member
ik herinner me nog dat de clip van 'When it sleeps' van Metallica werd aangekondigd (het was misschien een in-joke, maar die ging aan mij voorbij) "de satanistische band Metallica".

big wtf face, al heb ik toen ook niet heel die clip doorgekeken.

En dat terwijl het gewoon een stel knuffelberen zijn. D'aaaaw.

Misschien omdat in de clip Hieronymus Bosch' versie van de hel te zien is?
 

Aiii

So not worth it
Ja en heel veel langer geleden, dus dat heft elkaar weer op. Nirvana was een van de bekendste bands van de jaren 90. Dat dat twintig jaar geleden was vind ik (vooral bij een jaren 90 top 500) een enoem slap excuus.

The Beatles zijn een household name, Nirvana is dat niet.

Dat is geen slap excuus, dat is gewoon een feit. De Beatles zijn een deel van historie. Nirvana is een groep die bekend was bij mensen van onze generatie. Ik garandeer je 100% dat mijn ouders geen flauw idee hebben wat of wie Kurt Cobain of Nirvana was.
 

Chuckie

Member
The Beatles zijn een household name, Nirvana is dat niet.

Dat is geen slap excuus, dat is gewoon een feit. De Beatles zijn een deel van historie. Nirvana is een groep die bekend was bij mensen van onze generatie. Ik garandeer je 100% dat mijn ouders geen flauw idee hebben wat of wie Kurt Cobain of Nirvana was.

Ga je nou vergelijken wat je ouders kennen met wat jongeren van nu kennen? Je zit twee kanten op te rekenen. Overigens kan ik je 100% garanderen dat mijn ouders wel weten wie Kurt Cobain of Nirvana was.

Maar het ging om 16 jarige en wat er twintig jaar daarvoor popular was.

Ik was in 1993 16 jaar, haal daar twintig jaar van af. Dan kom je uit op 1973.
Wat was er onder andere toen populair? Stevie Wonder, The Osbornes, Roberta Flack, Carly Simon, Cher. En die ken ik allemaal.
Uiteraard ken ik 90% van de artiesten uit die tijd niet, en neem aan dat dat ook geldt voor de 16-jarigen van nu maar het lijkt mij dat Nirvana toch wel bij de 10% zou horen die onthouden zou worden.
 

Aiii

So not worth it
Het gaat erom dat The Beatles bekend zijn bij iedereen omdat ze onderdeel zijn van pop culture.

Als Nirvana dat was dan kende iedereen Nirvana, ook mijn ouders en ook iemand van 20 jaar of jonger, maar dat is niet zo. Nirvana was bekend in onze tijd en had een paar hitjes en 1 hit album in onze tijd. Dat vergelijken met de bekendheid van The Beatles is gekkenwerk.

Je vergelijking trekt daarom ontzettend krom. Iedereen kent The Beatles, maar een fractie kent Nirvana. Raar opkijken dat iemand die niet leefde of erg jong was toen Nirvana een paar jaar populair was onder jongeren is gewoon niet erg realistisch.

Nirvana heeft twee hits die enigzins mainstream bekendheid hebben, dat is echt niet genoeg om bekend te zijn bij iedereen.
 

Arjen

Member
Het gaat erom dat The Beatles bekend zijn bij iedereen omdat ze onderdeel zijn van pop culture.

Als Nirvana dat was dan kende iedereen Nirvana, ook mijn ouders en ook iemand van 20 jaar of jonger, maar dat is niet zo. Nirvana was bekend in onze tijd en had een paar hitjes en 1 hit album in onze tijd. Dat vergelijken met de bekendheid van The Beatles is gekkenwerk.

Je vergelijking trekt daarom ontzettend krom. Iedereen kent The Beatles, maar een fractie kent Nirvana. Raar opkijken dat iemand die niet leefde of erg jong was toen Nirvana een paar jaar populair was onder jongeren is gewoon niet erg realistisch.

Nirvana heeft twee hits die enigzins mainstream bekendheid hebben, dat is echt niet genoeg om bekend te zijn bij iedereen.

Ik heb echt het idee dat Nirvana enorm groot en bekend was in de jaren 90 hoor. En nog, Smells like teen spirit staat altijd enorm hoog in de 90's top weetikhoeveel.
En ik was destijds een Gabber en moest niets hebben van die skatermuziek :D
 

Chuckie

Member
Het gaat erom dat The Beatles bekend zijn bij iedereen omdat ze onderdeel zijn van pop culture.

Als Nirvana dat was dan kende iedereen Nirvana, ook mijn ouders en ook iemand van 20 jaar of jonger, maar dat is niet zo. Nirvana was bekend in onze tijd en had een paar hitjes en 1 hit album in onze tijd. Dat vergelijken met de bekendheid van The Beatles is gekkenwerk.

Je vergelijking trekt daarom ontzettend krom. Iedereen kent The Beatles, maar een fractie kent Nirvana. Raar opkijken dat iemand die niet leefde of erg jong was toen Nirvana een paar jaar populair was onder jongeren is gewoon niet erg realistisch.

Nirvana heeft twee hits die enigzins mainstream bekendheid hebben, dat is echt niet genoeg om bekend te zijn bij iedereen.

En vanwege die reden heb ik een zooi andere voorbeelden dan de Beatles genomen. Dus die 'kromme vergelijking' kan je achter je laten.
Ik kende zat artiesten uit de jaren 70 toen ik 16 was, dus het zou raar zijn als een 16 jarige niet in ieder geval Nirvana kent wat een van de bekendste (zo niet bekendste) band uit de jaren 90 was.
 

Danielsan

Member
Daar neem je dan een middag vrij voor. De hele week mooi weer, en nu mist en bewolking. Dan misschien toch maar even Dark Souls 2 halen in de stad.
 
Leek eventjes alsof ik in Oekraine zat. Kwamen net ~15 legerhelikopters overgevlogen, denk dat ze op weg waren naar Den Haag. Best vet om te zien.
 

Divius

Member
Ja die kwamen natuurlijk voor

krim_bord.jpg
 

Linius

Member
Moest vandaag nog door Hoofddorp en er was een hoop leger activiteit gaande in de omgeving. Je kan wel merken dat er wat groots te gebeuren staat :p
 

Mathezar

Member
Moet zeggen dat vanwege de Nuclear Security Summit het qua drukte nog wel mee valt... Lekker thuis aan het werk jongens? :p

Ik werk in Amsterdam Zuid en ben vannochtend met de trein gegaan, natuurlijk is van de door NS beloofde langere treinen niets waar gekomen, hij was zelfs korter dan gewoonlijk... Wel politie aanwezig op station Hoofddorp, maar gek genoeg niet op Schiphol bij de perrons, ik zag daar alleen maar NS personeel.
 

7threst

Member
Wiiieeee! Vorige week in Miami geweest. Gechilled met Armin van Buuren. Maar die had ik al eerder vorige week geïnterviewd. Was lachen! Maar man, wat is Miami oppervlakkig. Plus, één ding waardoor ik echt enorm uit de toon viel daar:

Mijn borstkas is te smal! :(
 

LNBL

Member
Wiiieeee! Vorige week in Miami geweest. Gechilled met Armin van Buuren. Maar die had ik al eerder vorige week geïnterviewd. Was lachen! Maar man, wat is Miami oppervlakkig. Plus, één ding waardoor ik echt enorm uit de toon viel daar:

Mijn borstkas is te smal! :(

Ah vet! Waar doe jij interviews voor als ik vragen mag?
 
Top Bottom