• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Geido

Member
Tripje naar Miami op kosten van de zaak 7th? Niet te zuinig.

Het is niet heel lang geleden dat ik je aan het helpen was met je CV in Kafé België onder het genot van een Belgisch biertje.
 

7threst

Member
Tripje naar Miami op kosten van de zaak 7th? Niet te zuinig.

Het is niet heel lang geleden dat ik je aan het helpen was met je CV in Kafé België onder het genot van een Belgisch biertje.

Haha, wel was niet op kosten van de zaak maar op kosten van de klant :)
En we moeten daar sowieso weer eens een biertje pakken! Kafe België mis ik :)
 

Linius

Member
Leidseplein zal genoeg barretjes hebben die de wedstrijd vertonen. Hopelijk gaat het morgen al gebeuren, ADO verslaan zou normaal gesproken moeten lukken. Maar of PSV ook Feyenoord van drie punten kan afhouden is maar de vraag in hun huidige vorm.
 

soepje

Member
Beetje OT, maar ik moet het toch even kwijt.. Bacon, wat heb jij een slechte smaak zeg :p!
Dat Marmite is gewoon ronduit vies!! en die gore nasmaak is ook al met geen mogelijkheid weg te krijgen :(. Echt noooit meer D:
 
Je weet dat je echt maar een mespuntje moet gebruiken? Beetje boter op je toast smeren en dan een mespuntje marmite.

Of geitenkaas, de zachte smeerbare variant, met een beetje marmite is ook lekker.

:p
 

soepje

Member
Geloof dat ik zelfs in die gevallen mijn smaakpapillen een groter plezier doe door ipv marmite gewoon een half vaatje zout te gebruiken :p
 

7threst

Member
Geloof dat ik zelfs in die gevallen mijn smaakpapillen een groter plezier doe door ipv marmite gewoon een half vaatje zout te gebruiken :p

For real! Ik ben vegetariër en krijg steeds te horen dat marmite dan erg goed want vitaminen en blabla. Nou, als ik marmite op mijn eten gebruik sterf ik nog eerder van de honger dan van een vitaminentekort want ik vind het té ranzig gewoon.
 

LNBL

Member
Mooiste in jaren, ondanks het gekelderde niveau van de eredivisie dat ook hier weer zichtbaar was. Ik heb me kostelijk vermaakt.

Ik ook, maakt me wel boos op PSV dat ze het dit Ajax niet moeilijker hebben kunnen maken. Hetzelfde gaat eigelijk voor Feyenoord, Twente en Vitesse.
 

Aiii

So not worth it
Iedere keer als we keihard roepen "DIT JAAR WORDT ONS JAAR" dan gaan we keihard af.

Iedere keer als we lage verwachtingen hebben winnen we alles. Daarom dus: dit jaar wordt ons jaar, minimaal halve finale.
 

Arjen

Member
Denk dat we groepsfase niet eens uitkomen.
Maar dat maakt niet uit, sowieso 3 leuke avonden in de kroeg, heb er zin in.
 

LNBL

Member
Haha die #Yolanthetweet's zijn echt te grappig

f66564f737f67a20e314e1489410414a.png


Voor diegene die het verhaal erachter niet weten:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664...itter-parodieen-na-blunder-op-Instagram.dhtml
 

Dreaver

Member
Voor een freelance opdracht heb ik een factuur gestuurd naar een bedrijf. Heel stom heb ik een cijfertje verkeerd ingevuld op deze factuur. Zij moeten mij betalen en hebben het geld dus naar het verkeerde nummer overgemaakt (door mijn fout). Het bedrijf heeft contact opgenomen met hun bank (Rabo), die vervolgens weer contact op heeft genomen met de bank van de desbetreffende persoon (ING). De bank (ING) moet contact opnemen met de persoon in kwestie en vervolgens vragen of ze het terug willen storten. Ze zijn dit helaas wettelijk niet verplicht geloof ik, althans dat zegt de Consumentenbond (dit is in ieder geval zo voor particulieren). We zijn inmiddels een paar weken verder en nog niks gehoord van de ING.

Ik kan ook moeilijk zelf er achter aan gaan omdat ik het geld niet heb overgemaakt. Ik probeer ze wel voorzichtig te 'pushen' door af en toe te vragen of ze al wat hebben gehoord, maar ik kan ze natuurlijk niet dwingen om actie te ondernemen.

Ja het is fucking stom en kan mezelf wel voor me kop slaan. Maar heeft iemand ervaring hierin en tips behalve wachten wachten wachten? Het gaat namelijk om een fors bedrag :'(
 

Chuckie

Member
Ik ben bang dat je heel weinig kan doen. Ik was er altijd van uit gegaan dat je dat bedrag gelijk kan storneren, maar dat kan blijkbaar alleen bij automatische incasso.

Alles hangt af van de ontvangende partij. Wil hij/zij het geld terugstorten of niet?
Helaas ligt de fout bij jou. Het bedrijf waar je opdracht voor hebt gedaan heeft de factuur voldaan op het rekeningnummer dat er stond, de bank heeft het bedrag op het 'correcte' nummer gestort.
 

Aiii

So not worth it
Als ik bij de Rabobank een storting doe op een nummer met een verkeerde bijbehorende naam dan voeren ze de opdracht niet eens uit. Beetje vreemd dit.

Volgens mij is er bij fouten een wettelijke verplichting het geld terug te storten dat je op dergelijke wijze onrechtmatig hebt gekregen, dus uiteindelijk zul je het geld wel terug zien.
 

Chuckie

Member
Als ik bij de Rabobank een storting doe op een nummer met een verkeerde bijbehorende naam dan voeren ze de opdracht niet eens uit. Beetje vreemd dit.

Volgens mij is er bij fouten een wettelijke verplichting het geld terug te storten dat je op dergelijke wijze onrechtmatig hebt gekregen, dus uiteindelijk zul je het geld wel terug zien.

Het schijnt best vaak te gebeuren. Ik weet dat als ik van ING naar ING overschrijf, ik inderdaad geen 'foute' naam kan invoeren, maar als ik naar een andere bank stuur kan ik invoeren wat ik wil. Er wordt helemaal niks gecheckt.

Je kan het geld wel terugkrijgen, maar als de ontvangende partij niet meewerkt zul je wel naar de rechter moeten om te bewijzen dat de betaling niet had moeten plaatsvinden. Dat bewijzen zal makkelijk zijn, maar de initiele kosten zullen denk ik wel voor jezelf zijn.
 

Dreaver

Member
Ja de fout ligt volledig bij mezelf, daar ben ik me van bewust. Het haalt niet weg dat ik het krom vind dat één cijfertje zo veel gezeik op kan leveren. Het is bizar dat er niet altijd een naam + rekeningnummer controle plaats vindt die een melding geeft als ze niet overeenkomen. Nog oneerlijker is dat als de bank zelf perongeluk te veel geld over maakt en voor je weet weer is verdwenen. Of wanneer het bij een gemeente gebeurt, kunnen ze opeens wel deurwaarder sturen en terugeisen.

Goed genoeg geklaag, dat brengt het geld niet terug. Ik las inderdaad ook over onverschuldigde betalingen zoals jij aangaf Tence, waardoor ik 'officieel' wel recht er op (terug) heb. Het wordt afwachten ben ik bang en hopen dat het mensen zijn met een goed hart... :')

Bedankt voor jullie hulp.
 

2San

Member
Je hebt gewoon recht op je geld, ik snap niet waarom er zoveel onzin staat op het internet (consumentenbond). Zoals eerder is aangegeven gaat het hier om een onverschuldigde betaling en heb je op grond van art 203 BW6 gewoon recht op terug betaling.

BW6 art. 203 said:
1
Degene die een ander zonder rechtsgrond een goed heeft gegeven, is gerechtigd dit van de ontvanger als onverschuldigd betaald terug te vorderen.
2
Betreft de onverschuldigde betaling een geldsom, dan strekt de vordering tot teruggave van een gelijk bedrag.

Ten minste dat is wat ik heb meegekregen van inleiding vermogensrecht waar ik een 7,5 voor heb gehaald. :p
 
Wat heeft hij nu weer geflikt

Wilde het gewoon nog een keer over de voorlopige selectie hebben en over het 5-3-2 systeem. Wordt ouderwets de bus parkeren, Van Gaal gaat laten zien van wie Mou het geleerd heeft.

Edit: Loopt trouwens niet echt storm hier, mijn lieftallige Nederlandse vriendjes en vriendinnetjes (Indien aanwezig).
 
Top Bottom