• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Hey Dutch GAF! Respectful question in English, as my spoken Dutch is limited.

Am I one of you? Post '85 born to Dutch Citizen, expat mother. My mother recently naturalized US with her spouse but I was an adult at the time and she retains dual.

Would just like an idea before I approach consulate for passport. Thanks.
So if I get this right your mom is Dutch but not living in NL? In that case you should be a Dutchman/woman, according to http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nederlandse-nationaliteit/nederlander-worden
Bent u in of na 1985 geboren en is uw moeder Nederlands, dan bent u Nederlander. Het maakt dan niet uit of u in of buiten Nederland geboren bent.
If you're born in or after 1985 and your mom is Dutch, then you're Dutch, no matter where you are born.

So hey, welcome to the party!

In case I read your post wrong, if your Dad is Dutch and was married to your Mom at the time of your birth you're 100% certified Dutch, if they weren't married (yet) you need to be officially acknowledged by your Dad as being his child. That's a bit more paperwork, but shouldn't slow you down too much on your way to Dutchood.
 

Westraid

Member
Veel te warm om echt iets te ondernemen ja. Zit hier in een klein oud flatje waar het met deze temperaturen niet te houden is, dus iedereen verhuist naar het keldertje om daar op de koude tegels te gaan liggen.
Kelders zijn geweldig. Koel in de zomer en warm in de winter. Dat ze bij hevige regen soms vollopen neem je dan maar op de koop toe.
 

Linius

Member
Ik zit in een trein met airco. Prima uit te houden nu.

Ik heb net trouwens voor het eerst twee volledige afleveringen Probleemwijken gezien, wat een helden TV was dat zeg :lol
 

Divius

Member
Veel te warm om echt iets te ondernemen ja. Zit hier in een klein oud flatje waar het met deze temperaturen niet te houden is, dus iedereen verhuist naar het keldertje om daar op de koude tegels te gaan liggen.
Kelders zijn geweldig. Koel in de zomer en warm in de winter. Dat ze bij hevige regen soms vollopen neem je dan maar op de koop toe.
En dus ook een gratis zwembad!
 

Martian

Member
Ik hoop dat jullie trouwens allemaal veilig zijn en verder niet mensen kennen die zijn omgekomen!


Toch altijd weer vreemd hoe dichtbij zo iets komt. Een goede vriendin van mij is zo maar 2 vrienden verloren. Echt bizar hoe iedereen wel iemand kent
 

Alpende

Member
Als nabestaande het hebben aangeleverd vind ik het niet zo erg, dat is hun keuze. Als de Volkskrant zelf actief op zoek is gegaan naar info vind ik het niet kunnen. Ik zelf zou zulke info echter nooit opsturen naar een krant.
 

7threst

Member
Als nabestaande het hebben aangeleverd vind ik het niet zo erg, dat is hun keuze. Als de Volkskrant zelf actief op zoek is gegaan naar info vind ik het niet kunnen. Ik zelf zou zulke info echter nooit opsturen naar een krant.

Volkraknt vraagt er ook actief om. En sommige nabestaanden leveren ook materiaal aan, maar toch steekt er iets bij mij, alsof het een soort lijkepikkerij is ofzo.
 

Aiii

So not worth it
Dan, for the record, mocht ik ooit uit de lucht geschoten worden door Russische terroristen: ik wil niet met mijn hoofd in de Volkskrant of eender welke andere krant. Peter, jij regelt wel even dat mijn wensen gerepecteerd worden?
 

Arjen

Member
Ook nog gewoon aan het werk, nog geen eens vakantie ingepland.
Wel een poging aan het doen, maar degene met wie ik van plan ben weg te gaan zijn niet echt de snelsten met antwoorden.
 

Linius

Member
Ik zit in Sitges op het moment. Laatste daagjes vakantie in het vooruitzicht. Morgen een wandeltocht door de Gotische wijk in Barcelona en 's avonds eten in het Hardrock Cafe. Zaterdag nog een keer naar PortAventura, zondags laatste zwem/strand dagje en dan weer naar huis.
 

LNBL

Member
Ik zit voorlopig ook nog thuis tot eind Augustus. Daarna zal ik verhuizen naar Umea in Zweden om daar aan mijn Marketing Master te beginnen. Zin in !
 

Kabouter

Member
Is ook net waar je interesses liggen natuurlijk. Vind het zelf altijd wel leuk om nieuwe dingen te zien enzo.
Maar heb onlangs thuis een weekje vakantie gevierd en heb mezelf ook best vermaakt eigenlijk :D

Tis niet eens een echt gebrek aan interesse voor vakantie in z'n algemeenheid hoor, maar alleen op vakantie trekt me gewoon niet zo.
 

soepje

Member
Stel het Rijksmuseum steeds uit. 't komt er gewoon maar niet van.
Tis niet eens een echt gebrek aan interesse voor vakantie in z'n algemeenheid hoor, maar alleen op vakantie trekt me gewoon niet zo.
Oh op die fiets, dat moet je ook maar net liggen idd. M'n zusje zit een beetje in hetzelfde schuitje. Die zat dit jaar naar van die groepsreizen te kijken, maar dat was het toch ook niet helemaal. Wel jammer eigenlijk. Denk dat ik maar eens samen met m´n zussie op vakantie moet.
 

Arjen

Member
Heb zelf 1 keer een groepsreis in mijn eentje gedaan. Leek me eigenlijk helemaal verschrikkelijk van wat je er van op tv ziet, maar wilde het toch een keer proberen voordat je er een oordeel over geeft.
Maar het was echt verrassend leuk. Zou het zo weer doen.
 
Nou ja, als je jaren niet in een museum bent geweest zou ik gewoon beginnen met het Rijksmuseum, echt prachtig verbouwd.
Ja die staat hoog op m'n lijst, net als het Mauritshuis in Den Haag, ook net verbouwd. Wil ook weer eens naar het Legermuseum in Delft, nostalgie
 

Kabouter

Member
Ja die staat hoog op m'n lijst, net als het Mauritshuis in Den Haag, ook net verbouwd. Wil ook weer eens naar het Legermuseum in Delft, nostalgie

Mauritshuis ook laatst naar toe geweest, moet zeggen dat ze de nieuwe ruimte niet echt optimaal gebruiken. Verder natuurlijk wel een enorm aantal prachtige werken, dus sowieso de moeite, maar zeker niet zo'n geslaagde verbouwing als het Rijksmuseum wmb. Aan de andere kant, stukken beter dan het Stedelijk Museum in Amsterdam :').
 

soepje

Member
Heb zelf 1 keer een groepsreis in mijn eentje gedaan. Leek me eigenlijk helemaal verschrikkelijk van wat je er van op tv ziet, maar wilde het toch een keer proberen voordat je er een oordeel over geeft.
Maar het was echt verrassend leuk. Zou het zo weer doen.
Dat hoor je wel vaker, dat leuk uitpakt. Denk dat je ook een beetje geluk moet hebben. Zal je net zien dat je met een stelletje zeikerds opgescheept zit.
 

Linius

Member
Nu ben ik met m'n ouders op weg. Laatste keer feesten in Kreta met vrienden. Maar alleen er op uitrekken en cultuur snuiven vind ik ook prima. Geen last van andere mensen en m'n eigen weg gaan en tempo bepalen Is soms ook lekker.
 

7threst

Member
Ik zou heel graag eens naar San Francisco op vakantie willen gaan. Maar eerst twee weken Japan eind september. Jullie weten niet hoe fucking erg ik hier naar uitkijk!!! So awesome!!!
 

Arjen

Member
Dat hoor je wel vaker, dat leuk uitpakt. Denk dat je ook een beetje geluk moet hebben. Zal je net zien dat je met een stelletje zeikerds opgescheept zit.

Dat is waar, ik heb wel geluk gehad, waren allemaal leuke mensen, we zijn zelfs in Nederland nog een keer bij elkaar gekomen, was erg gezellig.
Ik zou heel graag eens naar San Francisco op vakantie willen gaan. Maar eerst twee weken Japan eind september. Jullie weten niet hoe fucking erg ik hier naar uitkijk!!! So awesome!!!

Gaaf! Veel plezier! We verwachten wel fotos natuurlijk als je weer terug bent.
San Francisco is echt een aanrader, ben twee keer in Californië geweest, en ga zeker nog een keer terug.
 

Dreaver

Member
Een beetje off-topic, maar spreekt iemand hier Spaans? Ik kan geen Spaans en kan geen OT vinden. Kan iemand dit vertalen?
no te preocupes le are la reserva hasta el dia 19 de agosto
ya le hice la reserva el dia mas se cancelara a la llegada de ustedes, espero que todo siga bien saludos

De context:

Ik heb via Airbnb ergens geboekt van 15 tot en met 18 augustus. Nu heb ik een foutje gemaakt, ik had namelijk tot en met 19 augustus moeten reserveren. Via de website heb ik deze verandering aangevraagd, maar de host moet deze bevestigen/weigeren. Dit heeft de host niet gedaan. Daarom heb ik hem een berichtje gestuurd waarin ik vroeg of hij de aanpassing kon bevestigen, maar dit kreeg ik dus als reactie.

pro tip: ga nooit ergens iets boeken waar ze je taal niet spreken :'(
 

Arjen

Member
Een beetje off-topic, maar spreekt iemand hier Spaans? Ik kan geen Spaans en kan geen OT vinden. Kan iemand dit vertalen?

Ben nog niet zo heel lang aan het leren, maar dit haal ik er uit.

maak je geen zorgen, je boeking is tot 19 augustus.

De tweede zin is iets in de lijn van:

Dat de dag extra reservering is geannuleerd, kijkt uit naar de komst van jullie, vriendelijke groet.
 

hiro4

Member
Ik zou heel graag eens naar San Francisco op vakantie willen gaan. Maar eerst twee weken Japan eind september. Jullie weten niet hoe fucking erg ik hier naar uitkijk!!! So awesome!!!

Goeie periode om te gaan! veel plezier daarzo.
Ook leuke record shops daarzo ;)
 

soepje

Member
Is overdosis nou gebanned omdat ie twijfelde aan welke kant van de weg ie moest lopen :?


Eerste wat ik ga doen bij n bezoek aan de USA is route 66 in een gehuurd automaatje. Weet dat vele de route overrated vinden maar dat intereseert me niet :D
 

7threst

Member
Gaaf! Veel plezier! We verwachten wel fotos natuurlijk als je weer terug bent.
San Francisco is echt een aanrader, ben twee keer in Californië geweest, en ga zeker nog een keer terug.

Dacht ik al. San Francisco lijkt me echt Amerika op z'n chillst!


Goeie periode om te gaan! veel plezier daarzo.
Ook leuke record shops daarzo ;)

Sounds good! Hoezo is die periode goed? Ik weet wel dat ik de laatste dag van de Tokyo Gameshow aankom. Wel een beetje balen, dat had ik beter kunnen plannen.

En ik ga er zeker nog recordshop hunting. Timebomb records wil ik iig bezoeken. En verder platen vinden van Gerogerigegegege, Merzbow en The Boredoms.
 

hiro4

Member
Sounds good! Hoezo is die periode goed? Ik weet wel dat ik de laatste dag van de Tokyo Gameshow aankom. Wel een beetje balen, dat had ik beter kunnen plannen.

En ik ga er zeker nog recordshop hunting. Timebomb records wil ik iig bezoeken. En verder platen vinden van Gerogerigegegege, Merzbow en The Boredoms.

Net voorbij de hete zomer periode. Misschien dat er nog wel wat warme dagen zullen zitten, maar zal niet zo erg meer zijn als in hartje zomer. met 37~40 graden door Tokyo banjeren is nou niet echt aan te raden, ondanks de vele leuke winkels die airco hebben.
 

Dreaver

Member
Ben nog niet zo heel lang aan het leren, maar dit haal ik er uit.

maak je geen zorgen, je boeking is tot 19 augustus.

De tweede zin is iets in de lijn van:

Dat de dag extra reservering is geannuleerd, kijkt uit naar de komst van jullie, vriendelijke groet.

Thanks!
 

7threst

Member
Damn, had ik wat cd's besteld bij Tokyo Japan, krijg ik ineens een fucking rekening op mijn bord van de douane heb ik jou daar! Dus ik heb bezwaar gemaakt:

Vrijdag 8 augustus 2014

Aan:
Belastingdienst/Douane
Postbus 03070
6101 DN Heerlen

Aangiftenummer:....
Betreft: bezwaar importkosten

Beste mevrouw, mijnheer,

Ik kreeg vandaag ineens een rekening voor importbelasting in mijn brievenbus waar ik bezwaar tegen maak. Het bedrag bedraagt 60,31 euro. Uiteraard is dit teveel voor een pakket wat slechts 37.600 yen, omgerekend 369,48 Amerikaanse dollars, omgerekend 275,98 euro is. Daarbij is dit pakket eigenlijk ook niet in financiële middelen uit te drukken en staat een rekening als deze eigenlijk haaks op de inhoud van dit pakket.

Dit pakket bestond overigens uit de muziek van de videogame-serie Castlevania (die in 2001 25 jaar bestond waarvoor deze collectie is uitgebracht), de cd Shin Megami Tensei Sound Collection (waar ik al vijf jaar naar op zoek was), de soundtrack van Shin Megami Tensei 3: Nocturne (die erg goed is en wat de muziek is van mijn favoriete videogame allertijden), de soundtrack van Shin Megami Tensei: Persona 3 (die de award 'RPG of the year' kreeg op Gamespot.com wat best wel een prestatie genoemd mag worden) en de soundtrack van Shin Megami Tensei IV (die dit jaar eindelijk ook in Europa uitkomt op de 3DS).

Met een dergelijke muzieksmaak is een aanslag als deze sowieso onacceptabel zoals u zult begrijpen. Tevens heb ik al heel hoge vervoerkosten moeten betalen. Hierom wil ik u vragen u hand over uw hart te strijken en afzien van verdere financiële vorderingen. Mocht u twijfels hebben nodig ik u uit om bij mij thuis naar de cd's te komen luisteren, ik weet zeker dat u dan overtuigd bent dat de muziek zo goed is dat deze in feite onbetaalbaar is en ik dus onmogelijk kan voldoen aan de rekening die mij gepresenteerd is.


Met vriendelijke groet,

Ik hoop dat het helpt.

Net voorbij de hete zomer periode. Misschien dat er nog wel wat warme dagen zullen zitten, maar zal niet zo erg meer zijn als in hartje zomer. met 37~40 graden door Tokyo banjeren is nou niet echt aan te raden, ondanks de vele leuke winkels die airco hebben.

Hm, kan ik me wat bij voorstellen ja :)
 
Top Bottom