• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

7threst

Member
Denk het helaas niet. Regels van het importeren (en kosten daarvoor) zijn redelijk duidelijk.

Als ik het opzoek op http://www.invoercalculator.nl/ dan kom ik zelfs op een hoger bedrag uit...dus je hebt nog 'geluk'.

Overigens vind ik al die kosten totaal belachelijk. Lekkere 'wereldeconomie'. Ik hoop dat het je lukt.



ik vrees het ergste... maar wat ik het irritantste vind is dat het nooit upfront is. Er wordt nergens gezegd dat je deze kosten nog hebt, en tevens kun je ermee wegkomen als je door de douane glipt. Het is zo vreselijk arbitrair waardoor het op een of andere manier onrechtvaardig voelt als je er wel uitgepikt wordt.
 

Geido

Member
Ik denk wel dat ze binnenkort bij je op de koffie komen om naar de Persona 3 soundtrack te komen luisteren.

Daarnaast mag je blij zijn dat Nederland één van de laagste importbelastingen ter wereld kent.
 

soepje

Member
ik vrees het ergste... maar wat ik het irritantste vind is dat het nooit upfront is. Er wordt nergens gezegd dat je deze kosten nog hebt, en tevens kun je ermee wegkomen als je door de douane glipt. Het is zo vreselijk arbitrair waardoor het op een of andere manier onrechtvaardig voelt als je er wel uitgepikt wordt.
Dat komt omdat je geacht wordt de regels te kennen, in Japan hebben ze natuurlijk ook geen boodschap aan de Nederlandse invoerrechten. Jammer dat je eruit gepikt werd, en 't staat vaak ook vaak niet echt in verhouding idd. Volgende keer alleen nog maar geschenken van particulieren met een waarde tot 45 (?) euro in ontvangst nemen, heb je van die extra kosten iig geen last meer :D

Edit: was idd 45 euro. PostNL linkje

Moet trouwens nog wel even kwijt dat ik je brief erg mooi vind <3
 

hiro4

Member
Invoer kosten zijn altijd killing. Gaat ook in sommige gevallen totaal nergens over.

In geval van cd Japan is mijn ervaring dat SAL over het algemeen veilig is qua kosten. Hangt natuurlijk ook af van je pakket en formaat en hoe kostbaar het product is.

Bestellingen vanuit Japan met DHL of een ander doe ik niet eens meer vanwege die kosten. Ik moet nog steeds een keer een doorstuur systeem regelen via familie of vrienden in Japan.
 

Alpende

Member
Die gaan echt niet over hun hart strijken hoor. Ik heb zelf eens 20 eurie moeten dokken omdat ik iets uit Engeland besteld had, wat natuurlijk helemaal niet mag. Heeft me om en nabij 6 maanden gekost om dat geld terug te krijgen.
 
ik vrees het ergste... maar wat ik het irritantste vind is dat het nooit upfront is. Er wordt nergens gezegd dat je deze kosten nog hebt, en tevens kun je ermee wegkomen als je door de douane glipt. Het is zo vreselijk arbitrair waardoor het op een of andere manier onrechtvaardig voelt als je er wel uitgepikt wordt.

Weet je wat jammer is, dat sites als ebay en amazon.com nu upfront je heffingskosten in rekening brengen. Dus je kunt er niet eens meer op rekenen dat iets door de douane glipt. Dus als ik een headset van 30 dollar wil halen van Amazon.com, dan mag ik verzendkosten (redelijk) plus shipping en handling kosten betalen met uiteindelijk prijs van 48 dollar. Dit terwijl het pakketje waarschijnlijk gewoon door de controle glipt. De Chinesen hebben het echter goed voor elkaar. Free shipping rules.
 

7threst

Member
Moet trouwens nog wel even kwijt dat ik je brief erg mooi vind <3

Lief! Thanks! :)

Die gaan echt niet over hun hart strijken hoor. Ik heb zelf eens 20 eurie moeten dokken omdat ik iets uit Engeland besteld had, wat natuurlijk helemaal niet mag. Heeft me om en nabij 6 maanden gekost om dat geld terug te krijgen.

Dat zou je denken, maar toen ik een keer na een avond heftig stappen in totaal aan €420,- aan boetes binnen kreeg na een nacht cel was het me gelukt de laatste boetes te laten vervallen met een brief. Hetzelfde met een vriend van me die een paar honderd euro (weet niet meer precies hoeveel) moest betalen na een vechtpartij waar ik met een brief honderd euro af heb gepraat. Dus het kan wel :)
 

7threst

Member
Haha, dat kan ook natuurlijk! Truth be told, ik zou best wel in Utrecht willen wonen. Het heeft iets aangenaams klein-stedelijks waarbj het lijkt dat je altijd wel iemand op straat tegenkomt die je kent, terwijl er genoeg diversiteit is die een grote- en studentenstad zou moeten bieden. Plus: Kafe België.
 

Dreaver

Member
Membership: get.

Hallo DutchGAF, ik kom hier het Utrechtse vertegenwoordigen.
Sup stadsgenoot!

Haha, dat kan ook natuurlijk! Truth be told, ik zou best wel in Utrecht willen wonen. Het heeft iets aangenaams klein-stedelijks waarbj het lijkt dat je altijd wel iemand op straat tegenkomt die je kent, terwijl er genoeg diversiteit is die een grote- en studentenstad zou moeten bieden. Plus: Kafe België.
Ik hoor echt altijd goede dingen over Kafé België maar ben er nog nooit geweest. Moet er binnenkort echt maar is naartoe.
 
En natuurlijk boardgames!

Nog een Utrechter hier.

En verderop aan de gracht zit spellenspeciaalzaak The Joker (alle populaire bordspellen en interessante import uit m.n. Duitsland) en de Elf Fantasy Store (LARP, roleplayinggames, miniatures.)

Het is een verborgen Nerd Enclave daar in de Domstad.
 

Geido

Member
Wat voor boardgames?

Van alles, maar niet de standaard Risk en Monopoly dingetjes. Game of Thrones, Arkham Horror, Eclipse, noem maar op.

Ik vond bordspelletjes altijd al leuk, maar er is zoveel vetter spul dan de standaard dingen waar we mee opgegroeid zijn. Eens in de maand doe we met een groepje (met onder andere Aiii) een bordspeldagje bij iemand thuis.

En ik win altijd!

En verderop aan de gracht zit spellenspeciaalzaak The Joker (alle populaire bordspellen en interessante import uit m.n. Duitsland) en de Elf Fantasy Store (LARP, roleplayinggames, miniatures.)

Het is een verborgen Nerd Enclave daar in de Domstad.

En op een steenworp Labyrinth en Blunder (comics), inderdaad geek heaven.
 
Van alles, maar niet de standaard Risk en Monopoly dingetjes. Game of Thrones, Arkham Horror, Eclipse, noem maar op.

Ik vond bordspelletjes altijd al leuk, maar er is zoveel vetter spul dan de standaard dingen waar we mee opgegroeid zijn. Eens in de maand doe we met een groepje (met onder andere Aiii) een bordspeldagje bij iemand thuis.

En ik win altijd!



En op een steenworp Labyrinth en Blunder (comics), inderdaad geek heaven.

anders is er altijd nog PAC-MAN.

MB-pacman-boardgame-boxdetail.jpg


hopelijk bewaard mijn broer die. Dit is toch wel de ultieme jaren '80 relikwie.

en ja, we hebben die destijds nog gespeeld. <3
 

Magypsy

Member
Ik kom Utrecht ook nog even representeren jongens!

Ik durf wel te stellen dat Utrecht de game-stad van Nederland is, die spelzaakjes, de Dutch Game Garden en dan nog INDIGO elk jaar. Niet te vergeten dat Control Conference en de Dutch Game Awards dit jaar ook in Utrecht zijn :).
 

Aiii

So not worth it
Ach Utrecht, *shrug*

Het is tenminste beter dan Almere en heel Flevoland, zullen we maar zeggen.
Sorry Linius.
Not sorry.

En Geido wint
af en toe
wel ja.

Just kidding, Utrecht is wel geinig.
 

Geido

Member
Mja, idd. Ik hou ´t wel bij twee of drie keer per jaar 1 of 2 uurtjes Risk. Die spellen die Geido opnoemde zien er veel te ingewikkeld uit, dan ben je een halve dag bezig om alleen al de boel op te zetten :p

Maar ze zijn zoveel vetter!

Game of Thrones bijvoorbeeld, dat is Risk met intrige, politiek, en world events en je geeft je orders in het geheim. Dat voegt heel wat strategie toe in plaats van rechttoe, rechtaan een beetje landjes veroveren.

Of Eldritch Horror, een soort co-op RPG waarbij je Cthulhu moet verslaan.
 

soepje

Member
Dat voegt heel wat strategie toe in plaats van rechttoe, rechtaan een beetje landjes veroveren.
Just FYI, maar er zit altijd heel wat strategie achter mijn Risk spelletjes hoor. Ik doen namelijk altijd eerst Australie veroveren en dan van daar uit de rest B)



Geintje hoor, lijkt me eerlijk gezegd wel leuk om eens wat anders te spelen maar die spellen waar jij het over hebt zijn meteen weer het andere uiterste heb ik ´t idee :p
 
Maar ze zijn zoveel vetter!

Game of Thrones bijvoorbeeld, dat is Risk met intrige, politiek, en world events en je geeft je orders in het geheim. Dat voegt heel wat strategie toe in plaats van rechttoe, rechtaan een beetje landjes veroveren.

Of Eldritch Horror, een soort co-op RPG waarbij je Cthulhu moet verslaan.

die laatste klinkt wel interessant. :p
 
Ik kom Utrecht ook nog even representeren jongens!

Ik durf wel te stellen dat Utrecht de game-stad van Nederland is, die spelzaakjes, de Dutch Game Garden en dan nog INDIGO elk jaar. Niet te vergeten dat Control Conference en de Dutch Game Awards dit jaar ook in Utrecht zijn :).

En alternative-feestje Summer Darkness, goths aan de grachten!
 

Sec0nd

Member
Weet iemand toevallig of als ik hier een xbox game in Madrid koop dat ik hem wel gewoon met Engelse taal en tekst kan spelen?
 

Aiii

So not worth it
Tence die probeert Amerikanen uit te leggen dat politie in Nederland op benen schiet i.p.v. headshots probeert te maken, ik moest lachen.
(eigenlijk triest, maar goed)

Wij hebben dan misschien Zwarte Piet threads, maar Amerika heeft bijna dagelijks gun threads, dus zo erg hebben we het nog niet.
 
Tence die probeert Amerikanen uit te leggen dat politie in Nederland op benen schiet i.p.v. headshots probeert te maken, ik moest lachen.
(eigenlijk triest, maar goed)

Wij hebben dan misschien Zwarte Piet threads, maar Amerika heeft bijna dagelijks gun threads, dus zo erg hebben we het nog niet.

Ik werk bij genoemde plsie en heb geleerd die threads maar te negeren - de dienders in Amerika leven op een compleet andere planeet.
 

Chuckie

Member
Tence die probeert Amerikanen uit te leggen dat politie in Nederland op benen schiet i.p.v. headshots probeert te maken, ik moest lachen.
(eigenlijk triest, maar goed)

Wij hebben dan misschien Zwarte Piet threads, maar Amerika heeft bijna dagelijks gun threads, dus zo erg hebben we het nog niet.

Waarom probeer ik het eigenlijk he?
 
Overigens is schieten op benen 'aanhoudingsvuur' d.w.z. bedoeld om iemand te stoppen en aan te houden als hij niet reageert op een bevel en/of waarschuwingsschot.

Er bestaat ook nog 'noodweervuur' d.w.z. bedoeld om iemand te stoppen die een directe bedreiging vormt. Die kogels gaan direct in de romp, met een salvo.

De grap is dat in de Nederlandse maatschappij die tweede categorie nauwelijks voorkomt, vandaar het idee dat onze politie altijd op benen schiet.
 

Chuckie

Member
Overigens is schieten op benen 'aanhoudingsvuur' d.w.z. bedoeld om iemand te stoppen en aan te houden als hij niet reageert op een bevel en/of waarschuwingsschot.

Er bestaat ook nog 'noodweervuur' d.w.z. bedoeld om iemand te stoppen die een directe bedreiging vormt. Die kogels gaan direct in de romp, met een salvo.

De grap is dat in de Nederlandse maatschappij die tweede categorie nauwelijks voorkomt, vandaar het idee dat onze politie altijd op benen schiet.

Ja inderdaad. Ik dacht van, mocht er nog een discussie komen over noodweervuur ofzo, dan kon ik als argument gebruiken dat het triest is dat er eigenlijk in zoveel situaties in Amerika noodweervuur nodig is.
 
Wat mij vooral zorgen baart over de Amerikanen is dat ze noodweervuur gebruiken voor elke situatie.

Je ziet op YouTube talloze filmpjes van een duidelijke gestoorde/gedrogeerde verdachte met een mes die wordt neergeschoten.

In +31 zitten er nog wat opties tussen niets doen en neerschieten, bijv. schildprocedure, diensthond, onderhandelaar etc. Anders zou er in de gemiddelde grote stad elk weekend wel een dronken/gestoorde/gedrogeerde schreeuwer worden omgelegd door de politie. Niet dat we hier alles top doen maar dat aspect van het werk gaat prima.
 

Aiii

So not worth it
In Amerika (lijkt het wel) schieten ze je eerst door je hoofd en vragen ze vervolgens wat er aan de hand is.
 

Aiii

So not worth it
Zei die mevrouw van die hond die me als kind 37 keer gebeten heeft ook.

Kan het artikel niet openen though. AT5 site is dood.
 
Top Bottom