• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Sadist

Member
Dam tot Dam Loop gelopen vanmorgen. Was net na de goal van Van Rhijn weer thuis en nu zit ik met een grijns achter m'n laptop tweets van Feyenoorders te lezen. Ik ben een verschrikkelijk mens.
En daarom haat de rest van Nederland jullie ook 8)
 

Geido

Member
Muiden, zo dichtbij je favoriete stad!

Die horizonvervuiling was wel minder inderdaad.

Ik rijd er ook 2 keer per week langs trouwens. Het enige relaxte aan Flevoland is dat je er met 130 doorheen kan scheuren. Ze snappen zelf gelukkig ook dat niemand er lang wil blijven.
 

soepje

Member
Had alleen een paar stiften besteld, komt ´t zo aan. Nieuwe doos ook, dus het was niet dat ze ´m opnieuw gebruikten uit milieuoverwegingen. Beetje overdreven is ´t wel imho :p
 

hiro4

Member
Had alleen een paar stiften besteld, komt ´t zo aan. Nieuwe doos ook, dus het was niet dat ze ´m opnieuw gebruikten uit milieuoverwegingen. Beetje overdreven is ´t wel imho :p

Ja ze kunnen zomaar breken he! :D

Maar bol.com gooit het ook vaak in oversized dozen.
 

Aiii

So not worth it
Heb wel ooit een surprise gemaakt in de basisschool met een superklein cadeautje verpakt in vijftig lagen verpakking. Meisje was een goed uur bezig voor ze bij haar shit was. hihi.
 

Chuckie

Member
Heb wel ooit een surprise gemaakt in de basisschool met een superklein cadeautje verpakt in vijftig lagen verpakking. Meisje was een goed uur bezig voor ze bij haar shit was. hihi.

Surprises.... daar heb ik echt een trauma aan overgehouden.

Zelf urenlang bezig geweest iets moois te bouwen... maar voor mijn surprise mocht ik een snorkel (zon poppetje uit die tekenfilm) uit een pot ouwe mayonaise vissen (wat ik weigerde)

Sindsdien echt een tiefushekel aan surprises gehad en dat is dus nooit meer weggegaan.
Ik heb daarna op de middelbare school er niet aan meegedaan (daar was het vrijwillig) en als het thuis werd voorgesteld om het met de familie te doen heb ik ook altijd geweigerd.
 

Aiii

So not worth it
Kerstmis is toch veel toffer dan Sinterklaas, dus ik ben al blij als de kinderen niet meer geloven straks en we het weer kunnen overslaan in de toekomst.
 

Aiii

So not worth it
Kerstmis is veel koeler dan Kerstmis, dus ik ben blij als de kinderen niet snel geloven en we kunnen slaan in de toekomst. opnieuw

Heeft dat zin?

Nope mate, this is just a random collection of words.

Also, you're beating up your kids, I'm calling the cops.
 

Chuckie

Member
Kerstmis is toch veel toffer dan Sinterklaas, dus ik ben al blij als de kinderen niet meer geloven straks en we het weer kunnen overslaan in de toekomst.

Ik vind Sinterklaas leuker voor kinderen... maar echt voor kinderen. Kerstmis is voor iedereen, dus in mijn huidige staat (getrouwd: Geen kids) ben ik het helemaal met je eens.

Kerstmis is veel koeler dan Kerstmis, dus ik ben blij als de kinderen niet snel geloven en we kunnen slaan in de toekomst. opnieuw

Heeft dat zin?

Did you uses google translate on Aiii;s sentence...then put that English sentence back in Google translate? It really looks like: Dutch >>> English >>> Dutch
 

soepje

Member
Sinterklaas!! Vind 't ook leuk met surprises, maar daar is niet iedereen het over eens binnen de familie hier :p
Kerst heeft altijd zoveel verplichtingen..
Surprises.... daar heb ik echt een trauma aan overgehouden.

Zelf urenlang bezig geweest iets moois te bouwen... maar voor mijn surprise mocht ik een snorkel (zon poppetje uit die tekenfilm) uit een pot ouwe mayonaise vissen (wat ik weigerde)

Sindsdien echt een tiefushekel aan surprises gehad en dat is dus nooit meer weggegaan.
Ik heb daarna op de middelbare school er niet aan meegedaan (daar was het vrijwillig) en als het thuis werd voorgesteld om het met de familie te doen heb ik ook altijd geweigerd.
Misschien dat m'n broertje daarom zo tegen is. Die moest op de lagere school altijd zo'n lijstje invullen met hobbies, favoriete eten, wat je wil etc. Kreeg ie een keer een rode kool (omdat dat z'n minst favoriete eten was) met daarin ergens een gummetje verstopt. Diegene had de rode kool ook maar meteen van 't totale kadobedrag afgehaald dus toen kon er alleen nog maar een gummetje vanaf. Arm kind :p
 

Arjen

Member
Sinterklaas >>>>>>> Kerst

Wij doen gelukkig alleen gedichten en geen suprises, vind gedichtjes altijd leuk om te maken. Heb eigenlijk helemaal niks met kerst, leuk dat je een paard dagen vrij hebt, maar dat is alles. Heb zelfs nog nooit een kerstboom voor mijn huis gekocht.
 

Aiii

So not worth it
Sinterklaas >>>>>>> Kerst

Wij doen gelukkig alleen gedichten en geen suprises, vind gedichtjes altijd leuk om te maken. Heb eigenlijk helemaal niks met kerst, leuk dat je een paard dagen vrij hebt, maar dat is alles. Heb zelfs nog nooit een kerstboom voor mijn huis gekocht.

Yep, daar gaat het al mis. Nogal wiedes dat je niks met kerst hebt als je er niks mee doet ;)
 

Alpende

Member
Vorig jaar hadden wij voor het eerst gedichten. Zag er tegen op om zo'n ding te maken want ik ben slecht in dichten. Uiteindelijk was het toch leuk.
 

Arjen

Member
Yep, daar gaat het al mis. Nogal wiedes dat je niks met kerst hebt als je er niks mee doet ;)

Eh, soms denk ik wel, ik moet een kerstboom kopen, maar dan bedenk ik me dat ik dat ding door het trappenhuis moet krijgen, en dat is dat uiteraard veel te veel moeite.
 

Chuckie

Member
Misschien dat m'n broertje daarom zo tegen is. Die moest op de lagere school altijd zo'n lijstje invullen met hobbies, favoriete eten, wat je wil etc. Kreeg ie een keer een rode kool (omdat dat z'n minst favoriete eten was) met daarin ergens een gummetje verstopt. Diegene had de rode kool ook maar meteen van 't totale kadobedrag afgehaald dus toen kon er alleen nog maar een gummetje vanaf. Arm kind :p

Ik heb medelijden met je broertje!

Het verhaal klinkt overigens als zo'n prachtige Toon Hermans sketch btw :D
Die man is echt de koning van het 'klagen' over Sinterklaas.
 

Aiii

So not worth it
Mijn vader heeft in groep 8 wel de beste surprise ooit gemaakt, gast vroeg een zakmes, dus toen heeft ie een awesome zakmes gemaakt uit hout en metaal (restzooi van zijn werk) met een bakje in om het echte cadeau in te doen, shit zag er awesome uit. Pa had er een hobby aan, uiteraard.

Jonge Aiii kreeg alleen maar shit over zich heen van jaloerse kinderen die ervan overtuigd waren dat het ding gekocht was in de winkel en de vijf euro limiet had overschreden. En ik maar trots zijn dat mijn pa awesome shit kon maken.

It was not a fun day.

Zakmes was briljant though, eigenlijk had ik het gewoon zelf moeten houden.

Helaas heb ik zelf wat fysieke beperkingen waardoor ik twee linkse handen heb, ik kan nog niet eens een papiertje recht knippen, dus laat staan dat ik mooie surprises kan maken. Heb er dus nooit echt lol aan gehad. Zal er ook wel mee te maken gehad hebben.
 
Going Amsterdam in November, any do's and dont's for a tourist?

Consider renting a bike; it'll get you around without the crowded hassle of public transportation or relying on the subpar taxi services. Bike lanes and cycle stands are everywhere, it's the quintessential Dutch mode of transportation. If you google around, you can probably arrange for bikes before you get there.

If you need to ask for directions, turn to shopkeepers who are generally more knowledgeable than random passerbys who are often from out of town.

Pickpockets targeting tourists are a plague - be wary, especially when someone approaches you out of the blue. Fake police officers are a popular ruse, Real Dutch law enforcement on street duty is always uniformed with a shield badge and portable radio.

Don't indulge your vices in the public space - keep drug use indoors and don't annoy window prostitutes (or their clients) just because you're giddy to see them for real.

The renovated Rijksmuseum is awesome.

Avoid fast food or tourist trap restaurants - there are absolutely killer restaurants run by Chinese, Indonesian and Surinamese immigrants. Check out online reviews and be adventurous. The pricing is generally reasonable although drinks tend to be expensive.
 

soepje

Member
Eh, soms denk ik wel, ik moet een kerstboom kopen, maar dan bedenk ik me dat ik dat ding door het trappenhuis moet krijgen, en dat is dat uiteraard veel te veel moeite.
Dan doe je toch gewoon zo'n plastic boom? Ken iemand die 'm al jaren gewoon met versiering en al in de berging zet om 'm in december weer kant en klaar uit de kast te halen. Goed, je moet er wel de bergingsruimte voor hebben, maar 't staat vast gezellig zo'n boom in de kast.
 

Arjen

Member
Dan doe je toch gewoon zo'n plastic boom? Ken iemand die 'm al jaren gewoon met versiering en al in de berging zet om 'm in december weer kant en klaar uit de kast te halen. Goed, je moet er wel de bergingsruimte voor hebben, maar 't staat vast gezellig zo'n boom in de kast.

Je hebt gelijk, mijn voornemen dit jaar nu is om iets Kerstigs in huis te halen.
 

Chuckie

Member
Dan doe je toch gewoon zo'n plastic boom? Ken iemand die 'm al jaren gewoon met versiering en al in de berging zet om 'm in december weer kant en klaar uit de kast te halen. Goed, je moet er wel de bergingsruimte voor hebben, maar 't staat vast gezellig zo'n boom in de kast.

Ik ben vorig jaar toch ook overgestapt op een plastieke boom. Ding ziet er supergoed uit...en niet al die tiefusnaalden door het hele huis heen. Ik mis alleen de geur wel heel erg.
Denk dit jaar maar zon spuitbusje denne-geur kopen :p
 
Ik vind Sinterklaas leuker voor kinderen... maar echt voor kinderen. Kerstmis is voor iedereen, dus in mijn huidige staat (getrouwd: Geen kids) ben ik het helemaal met je eens.



Did you uses google translate on Aiii;s sentence...then put that English sentence back in Google translate? It really looks like: Dutch >>> English >>> Dutch

Yup. Exactly that, but only for the first part.
 

Aiii

So not worth it
Heb twee namaak mini-boompjes en een zooi lampjes om de TV meubel te versieren. Weinig gezeik en toch sfeervol.

photo07-12-13145328d2umx.jpg

photo07-12-13145339ldukf.jpg
 

DeadTsar

Member
Consider renting a bike; it'll get you around without the crowded hassle of public transportation or relying on the subpar taxi services. Bike lanes and cycle stands are everywhere, it's the quintessential Dutch mode of transportation. If you google around, you can probably arrange for bikes before you get there.

If you need to ask for directions, turn to shopkeepers who are generally more knowledgeable than random passerbys who are often from out of town.

Pickpockets targeting tourists are a plague - be wary, especially when someone approaches you out of the blue. Fake police officers are a popular ruse, Real Dutch law enforcement on street duty is always uniformed with a shield badge and portable radio.

Don't indulge your vices in the public space - keep drug use indoors and don't annoy window prostitutes (or their clients) just because you're giddy to see them for real.

The renovated Rijksmuseum is awesome.

Avoid fast food or tourist trap restaurants - there are absolutely killer restaurants run by Chinese, Indonesian and Surinamese immigrants. Check out online reviews and be adventurous. The pricing is generally reasonable although drinks tend to be expensive.
Much appreciated, especially the bike advice
 

Valravn

Member
Heb wel ooit een surprise gemaakt in de basisschool met een superklein cadeautje verpakt in vijftig lagen verpakking. Meisje was een goed uur bezig voor ze bij haar shit was. hihi.

Hehe, mijn vader heeft toen een kadotje in een vhs-videoband verstopt, dat was de surprise. Die jongen dacht dat het kadotje al de videoband was.
"Nee, je kado zit er in. Hehe."
 

soepje

Member
Heb twee namaak mini-boompjes en een zooi lampjes om de TV meubel te versieren. Weinig gezeik en toch sfeervol.
Ik had vorig jaar ook voor 't eerst sinds tijden weer alleen m'n namaak boompje neergezet. Was tussen kerst en nieuwjaar niet thuis dus vond 't zonde om 20 euro uit te geven aan een echte boom. Stond evengoed leuk. Weet nog niet wat 't dit jaar wordt.

Edit: Mijn boom vorig jaar met Jesus en co.
 

Chuckie

Member
Ik heb blijkbaar geen foto van mijn nepboom...dus die post ik wel volgende kerst.

Dit is de boom uit 2012. Stoor je niet aan Zwarte Piet nijntje op de achtergrond aub. Toen mocht dat nog.

Jc49VR7.jpg
 
Top Bottom