• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Nemo

Will Eat Your Children
Ik merk juist dat met series je veel meer tijd kwijt bent, je merkt het alleen niet als je naar een leuke serie kijkt. Heb weleens hele dagen niets anders zitten doen dan naar een TV serie kijken
 

Chuckie

Member
Ik kijk ook steeds minder films. Met een film ben je zo 3 uur kwijt terwijl afleveringen in series niet langer dan een uurtje zullen duren. Ik ben op het moment Band of Brothers aan het kijken. Heb er vroeger flarden van gezien maar ik ga het nu eens fatsoenlijk bekijken.

Band of Brothers is misschien wel de beste mini-serie ooit. Ik ben blij dat je m gaat kijken.


Ik merk juist dat met series je veel meer tijd kwijt bent, je merkt het alleen niet als je naar een leuke serie kijkt. Heb weleens hele dagen niets anders zitten doen dan naar een TV serie kijken

Je bent wel meer tijd kwijt (in totaal) Maar niet per dag. Ik kom vaak thuis van een lange dag, en dan heb ik echt niet meer de tijd om een film van 2 uur te kijken, maar een serie van ca 45 minuten kan nog wel. Ik vind sowieso dat de TV series tegenwoordig van wat hogere kwaliteit zijn dan films.

Desondanks kan ik wel enorm genieten van die ene keer dat ik wel naar de bios kan......en met mn meiske naar Avengers of Dark Knight Rises ga. Gaf mag dan zuur als de pest zijn... ik heb t zwaar naar mn zin gehad.
 

Nemo

Will Eat Your Children
Je bent wel meer tijd kwijt (in totaal) Maar niet per dag. Ik kom vaak thuis van een lange dag, en dan heb ik echt niet meer de tijd om een film van 2 uur te kijken, maar een serie van ca 45 minuten kan nog wel. Ik vind sowieso dat de TV series tegenwoordig van wat hogere kwaliteit zijn dan films.

Desondanks kan ik wel enorm genieten van die ene keer dat ik wel naar de bios kan......en met mn meiske naar Avengers of Dark Knight Rises ga. Gaf mag dan zuur als de pest zijn... ik heb t zwaar naar mn zin gehad.
Dat is true, maar ik krijgt altijd een verslavend gevoel waarbij 1 aflevering nooit genoeg is :p Laatst weer gehad met the Wire, dag en nacht liggen kijken

Tegewoordig zijn series zeker van damn hoge kwaliteit (alhoewel ik niet meer echt wil kijken naar Office of 2 and a halfmen/big bang theory wat ik eerst nog wel leuk vond). Effe rondkijken of er dit jaar nog wat goeie series gelanceerd zijn, is meestal ook een thread over hier ergens
 

Divius

Member
Met series kan ik ook nooit slechts 1 aflevering kijken. Meestal jaag ik zo'n serie er in zo kort mogelijke tijd doorheen.
 

Martian

Member
Ah ik moet Game of thrones seizoen 2 en The Wire nog zien, en academiejaar is net begonnen damn.

Ja dat wordt een mooi begin!

Ik ben ook bezig met The Wire, maar daar loont het voor mij echt om maximaal 1 aflevering per week te kijken. Met die serie is het veel specialer om ze niet allemaal er doorheen te jagen. Zit nu in seizoen 4, en net wel weer 1 en 2 er doorheen gejaagd.

Kan ook niet wachten op GoT seizoen 3!



Tentamens komen er helaas wel weer aan, dus dit weekend maar eens even (na deze post) een contactloos bestaan leven
 

Dascu

Member
Belg hier die morgen naar Rotterdam vertrekt om daar een paar maandjes te gaan studeren (Law & Economics aan de Erasmus Universiteit).

Zitten er hier nog gaffers in Rotterdam? 'k Wil gerust wel eens samenkomen en zo. :) Kunnen jullie me dan eens rondleiden in de stad.

En weet er hier iemand hoe die OV-chip kaarten werken? Blijkbaar is dat nu de norm voor het openbaar vervoer daar in Rotterdam, maar ik denk niet dat ik die als buitenlander kan gebruiken (of toch wel?).
 

7threst

Member
Zo, mijn eerste twee werkdagen zitten er op en het was AWESOME!

Volgende week mijn eerste volle week werken na bijna een jaar werkeloos geweest te zijn. Voelt zeker wel goed!
 

7threst

Member
Ah ik moet Game of thrones seizoen 2 en The Wire nog zien, en academiejaar is net begonnen damn.

Ja dat wordt een mooi begin!

Ik ben ook bezig met The Wire, maar daar loont het voor mij echt om maximaal 1 aflevering per week te kijken. Met die serie is het veel specialer om ze niet allemaal er doorheen te jagen. Zit nu in seizoen 4, en net wel weer 1 en 2 er doorheen gejaagd.

Kan ook niet wachten op GoT seizoen 3!



Tentamens komen er helaas wel weer aan, dus dit weekend maar eens even (na deze post) een contactloos bestaan leven



Ik snap echt niet hoe school en studeren in de weg kan staan van af en toe een aflevering van je favoriete serie kijken. Je bent toch niet 24 uur per dag bezig met studeren? :p
 

Linius

Member
Ik snap echt niet hoe school en studeren in de weg kan staan van af en toe een aflevering van je favoriete serie kijken. Je bent toch niet 24 uur per dag bezig met studeren? :p

De verslaving Pedro. Het is gewoon gevaarlijk een serie op te zetten als je vlak voor tentamens zit. Voor je het weet ben je een paar uur verder. Ik heb er in ieder geval niet de discipline voor :p
 
Sorry if this is the wrong thread to ask in but can anyone recommend any hotels in Amsterdam close to the Ziggo Dome, really want to see the Swedish House Mafia one last time and Amsterdam is the closest and cheapest event just hope I can get a ticket for the second date. I know Hostels will be cheaper but my friends are fussy and wont do hostels thanks!
 

Arjen

Member
Sorry if this is the wrong thread to ask in but can anyone recommend any hotels in Amsterdam close to the Ziggo Dome, really want to see the Swedish House Mafia one last time and Amsterdam is the closest and cheapest event just hope I can get a ticket for the second date. I know Hostels will be cheaper but my friends are fussy and wont do hostels thanks!

Any hotel in he centre of Amsterdam should be fine, Ziggo dome is super easy and fast to reach with public transport.
 

Dascu

Member
Heel simpel; Je kan gewoon op stations/supermarkten een (anonieme) OV chipkaart kopen, dan geld erop zetten door te pinnen en deze kan je dan gebruiken in trein, tram en bus. http://www.ov-chipkaart.nl/aanvragen/

nvm. beaten

Alright, ik zal dat dan eens bekijken. Ook eens aan mijn klasgenoten vragen wat die doen.

En hoe zit het met nota's nemen in de les aan de unief? Gebruiken jullie vaak een laptop/notebook, of nog old-fashioned pen en papier?
 

Kiraly

Member
Alright, ik zal dat dan eens bekijken. Ook eens aan mijn klasgenoten vragen wat die doen.

En hoe zit het met nota's nemen in de les aan de unief? Gebruiken jullie vaak een laptop/notebook, of nog old-fashioned pen en papier?

Ligt er aan wat je zelf handig vind.

Brofist voor Erasmus
 

Hoo-doo

Banned
Alright, ik zal dat dan eens bekijken. Ook eens aan mijn klasgenoten vragen wat die doen.

En hoe zit het met nota's nemen in de les aan de unief? Gebruiken jullie vaak een laptop/notebook, of nog old-fashioned pen en papier?

Wat jij het fijnst vindt natuurlijk. Ik gebruik persoonlijk een MB air met Evernote, maar ik zie genoeg mensen met ipads of gewoon ouderwets pen en papier. Ik vind zelf notities veel makkelijker om te ordenen als ik ze allemaal digitaal heb.
 
Ja dat wordt een mooi begin!

Ik ben ook bezig met The Wire, maar daar loont het voor mij echt om maximaal 1 aflevering per week te kijken. Met die serie is het veel specialer om ze niet allemaal er doorheen te jagen. Zit nu in seizoen 4, en net wel weer 1 en 2 er doorheen gejaagd.

Kan ook niet wachten op GoT seizoen 3!



Tentamens komen er helaas wel weer aan, dus dit weekend maar eens even (na deze post) een contactloos bestaan leven

Ik moet The Wire eens zien omdat velen die serie aanraden na Sopranos. :p

Ik snap echt niet hoe school en studeren in de weg kan staan van af en toe een aflevering van je favoriete serie kijken. Je bent toch niet 24 uur per dag bezig met studeren? :p

Nee, maar ik zit dan meestal meerdere episodes per dag te kijken. :(
 

Wazzim

Banned
Alright, ik zal dat dan eens bekijken. Ook eens aan mijn klasgenoten vragen wat die doen.

En hoe zit het met nota's nemen in de les aan de unief? Gebruiken jullie vaak een laptop/notebook, of nog old-fashioned pen en papier?

Met een laptop ben ik sneller maar ik vind schrijven met pen en papier gewoon veel fijner tijdens college.
 

Linius

Member
Met een laptop ben ik sneller maar ik vind schrijven met pen en papier gewoon veel fijner tijdens college.

Idem. Ik zit gewoon met een Hema schrijfblok en pen bij college. M'n tablet neem ik alleen mee voor niet studie gerelateerde zaken :p
 

7threst

Member
Ja ik vond schrijven ook altijd lekkerder dan met een laptop. M'n laatste twee jaren gebruikte ik van die Molekin notebooks, lekker compact en schrijft goed. M'n eerste jaar probeerde ik het wel met een laptop maar dan zat ik op de helft van het college al weer RPG Maker te gebruiken om games te maken en dat soort dingen. Laptops leiden veels te veel af.
 

Dascu

Member
Wacht, dus ik koop zo'n sportpas (3 maand) voor 45 euro en ik kan overal en altijd gaan dansen, zwemmen, boksen, voetballen, etc.?

:O
 

Thud

Member
Schrijven is een betere manier om dingen te onthouden, maar misschien is typen wat overzichtelijker.

Ik weet wel dat ik heel snel door mijn papier ga. Na een maand zo'n twee college blocks vol geschreven.
 
Ik ben zelf net pas begonnen met studeren en ik moet zeggen dat ik het erg moeilijk vind om aantekeningen te maken op m'n laptop. Ben ook veel te snel afgeleid omdat ik internet ook gewoon heb openstaan. 't enige voordeel van aantekeningen maken op 'n laptop is dat je alles veel makkelijker ordend.

Ik denk dat m'n productiviteit tijdens colleges in ieder geval een stuk omhoog zou gaan als ik 'n keertje pen en papier erbij pak (Das ook meteen m'n goede voornemen voor komende week :p)

Wacht, dus ik koop zo'n sportpas (3 maand) voor 45 euro en ik kan overal en altijd gaan dansen, zwemmen, boksen, voetballen, etc.?

:O

Bij mij op de Utwente heb je ook zoiets. Dan koop je een kaart van 65 euro en dan kun je een jaar lang alle sporten (behalve fitnes) die op de UT aangeboden worden een jaar lang doen. Best wel mooi.
 

7threst

Member
Zag net dit, lol.

Meteen weer zo'n gast die denkt witty te zijn met het roepen van Yolo... brrrr....

Die comments ook:

Buitenlander hé, had ook niks anders verwacht

Kom je hier bij een video eventjes om buitenlanders te bashen? Vervolgens blijkt die "buitenlander" gewoon ene Jan, Piet of Kees te zijn. Ik heb ze geteld en ik tel enkel 6 aziaten, 2 marrokanen (niet in de rij en geen relschoppers) en een turk die rustig zit te chillen op de bank en die niemand lastig valt. De rest is allemaal van Nederlandse afkomst. Alsof alleen buitenlanders zich kunnen misdragen, zie Haren, zie verschillende voetbalwedstrijden.

Heb je mij ooit horen zeggen dat Nederlanders zich niet misdragen? Nee, inderdaad niet. Oh en dit is wel degelijk een buitenlander hoor. Maarre als jij je zo snel opwind over iets als een youtube comment moet je misschien is ff een chillpill nemen, want zo red je het niet tot je 50e als je je over allerlei kleine dingetjes druk gaat maken



wtf man... precies de reden dat ik een herp derp extensie heb geïnstalleerd. Maakt YT een stuk beter behapbaar:




p8zIb.png
 

Wazzim

Banned
Het is toch ook niet normaal dat buitenlander/Nederlander gezeik, alsof dat de zaak verandert. Enfin, zolang ik het niet op straat hoef te horen doen ze maar wat ze willen.
 

Divius

Member
Ik heb BoB ook al meerdere keren gezien, en moet nog steeds een keer beginnen aan The Pacific. Ik hoor alleen van alle kanten dat het een stuk minder goed is als BoB dus ik ben bang dat het erg gaat tegenvallen.
 
Ik heb BoB ook al meerdere keren gezien, en moet nog steeds een keer beginnen aan The Pacific. Ik hoor alleen van alle kanten dat het een stuk minder goed is als BoB dus ik ben bang dat het erg gaat tegenvallen.
The Pacific is wel een goede serie maar het is heel jammer dat ze bewust minder de nadruk op de personages gelegd hebben. Hierdoor is het een stuk minder meeslepend en uiteindelijk is dat juist het gene waardoor BoB zo goed is: je voelt echt mee met iedereen.
 

Linius

Member
Zal waarschijnlijk niet eerder dan volgend jaar worden met al die andere geplande uitgaven :p

Heb voor nu nog Firefly en Serenity (Blu) in mijn Zavvi mandje zitten :p
 
Zal waarschijnlijk niet eerder dan volgend jaar worden met al die andere geplande uitgaven :p

Heb voor nu nog Firefly en Serenity (Blu) in mijn Zavvi mandje zitten :p

Firefly blu heb ik ook besteld van thehut, levertijd van 3 weken lol. Serie nog niet gezien maar hoor er zoveel positieve dingen over.
 

Linius

Member
Ik heb de serie onlangs gekeken en ik vond het echt te gek. Kan niet wachten om Serenity te zien. Ik heb begrepen dat de film voor enigszins afsluiting zorgt. Doodzonde dat het gecanceld is.

EDIT

Ik zie dat op The Hut Firefly + Serenity een tikkeltje goedkoper is dan op Zavvi. Maar door mijn 10 procent code bij Zavvi kom ik weer twintig cent onder de prijs van The Hut uit. Als ik nou voor The Hut ook een code zou hebben... :p

Ja, ik ben een echte Hollander.
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Ik kijk de hele serie eens per jaar. Ik denk dat ik de hele serie nu al iets van zeven keer gezien heb. Echt briljant en het is jammer dat The Pacific wat minder goed was.

Eens per jaar? Damn. Ik heb BoB hoog zitten, maar om nou elk jaar weer los te gaan, dunno :). Voor Generation Kill kan je me wel altijd wakker maken. Never a bore.
 

Dreaver

Member
Super vet, heb tickets voor Swedish House Mafia op 13 december. Ik ben geen gigantisch fan maar de shows zijn volgens mij heel erg spectaculair en de muziek is toch best lekker. Ze geven nu zelfs een derde show in Ziggo Dome omdat de eerste show in 4 minuten was uitverkocht en de tweede in 15 minuten.

For the record, capaciteit van Ziggo Dome = 17.000. Nu weet ik niet hoe het precies zit qua staan- en zitplaatsen maar alsnog is het best ziek.

Vervolgens 17 december naar Muse.

Overigens een vraagje, ik heb Windows (Engelse) opnieuw geïnstalleerd. Nu kan ik opeens niet meer op een teken toets ( ' ~ " ) drukken en vervolgens op een letter drukken waardoor ik vervolgens bijvoorbeeld é krijg. Nu krijg ik 'direct' het teken. Weet iemand hoe ik dit fix?
 
Top Bottom