En nu wordt die langstudeerboete opeens weer met terugwerkende kracht geschrapt. Nederlandse politiek. :')
Wat is nu weer het probleem? Ze luisteren naar de mensen, doen precies wat ze willen, maar dat is ook weer niet goed?
Kom op zeg.
En nu wordt die langstudeerboete opeens weer met terugwerkende kracht geschrapt. Nederlandse politiek. :')
Oh, ik ben geen tegenstander ervan, het is meer het eeuwige gedraai van partijen. Twee maanden geleden stond de VVD, vertegenwoordigd door Zijlstra, nog op het standpunt dat het 'onbehoorlijk bestuur' zou zijn de boete voor 1 september nog af te schaffen. En nu opeens kan het mét terugwerkende kracht zelfs.Wat is nu weer het probleem? Ze luisteren naar de mensen, doen precies wat ze willen, maar dat is ook weer niet goed?
Kom op zeg.
Loop je dit topic nou te dissen bitch?!
Mijn nicht vertelde me net dat ze een zware schuld heeft en dat iedereen van onze leeftijd daar schulden heeft. Is dat waar? Schulden van de verzekering enz.
Mijn nicht vertelde me net dat ze een zware schuld heeft en dat iedereen van onze leeftijd daar schulden heeft. Is dat waar? Schulden van de verzekering enz.
Ik had een nogal oude leraar op de middelbare school die nog steeds haar studieschuld afbetaalde toen. Ze betaalde alleen wel iets van 30 euro per maand steeds ofzo, met zulke lage bedragen lijkt het me logisch dat je volop leent bij de IBNee. Haast iedereen heeft wel een studieschuld. Maar die kun je heel rustig met lage rente afbetalen als je wil. Niets iets waar je financieel gebukt onder gaat.
Als je geen recht hebt op een aanvullende beurs en volop leent kan je makkelijk bij de 5 a 6000 per jaar komen (ong 600+ euro per maand leen je dan gok ik)Dat is wel jammer voor haar, ze is nu werkloos en studeert niet en zegt dat ze de verzekering zelf moet terugbetalen, wat zo'n €3000 zijn. Ik ken ook nog iemand van een andere forum die €17000 aan studiegeld terugbetaald, hoe kan het zo hoog oplopen?
Als je geen recht hebt op een aanvullende beurs en volop leent kan je makkelijk bij de 5 a 6000 per jaar komen (ong 600+ euro per maand leen je dan gok ik)
Iedereen blij met de langstudeerboete, wel sociaal leenstelsel voor in de plaats. Nu is iedereen fucked in plaats van enkelen.
Het sociaal leenstelsel hing al langer in de lucht. Ik was bang dat ze die boete én het sociaal leenstelsel zouden invoeren.
Ik weet niet hoe het hier in België is gesteld, heb geen beurs aangevraagd, alles zelf betaald.
Met beurs is België flink wat goedkoper. Hoezo vraag je dan geen beurs aan?
Daarnaast is niemand fucked, maar zijn deze kosten verlegd van de huidige werkende kracht direct naar de persoon die er gebruik van maakt. Wat an sich een logische stap aangezien de werkende macht steeds verder slinkt nu de babyboomers 65 worden.
Snap best dat het vervelend is, maar ik denk dat het meer een psychologische drempel is dan een daadwerkelijke financiële strop die sommigen menen te krijgen.
Even iets heel anders, maar is het normaal dat niemand in het noorden gezondheid zegt als iemand niest? Valt me echt op als 'n Limburger
Even iets heel anders, maar is het normaal dat niemand in het noorden gezondheid zegt als iemand niest? Valt me echt op als 'n Limburger
Ik weet niet wat jij als Noorden beschouwt, maar hier in het Westen zeggen we gewoon gezondheid.
Nee dat is niet normaal, ik woon in het noorden en iedereen zegt gewoon gezondheid.
Ik studeer nu in Enschede en daar zegt echt niemand het en blijkbaar viel het een aantal vrienden van me die in Nijmegen zitten het ook al op. Misschien iets wat studenten gewoon niet doen
Nee dat is niet normaal, ik woon in het noorden en iedereen zegt gewoon gezondheid.
Ik studeer nu in Enschede en daar zegt echt niemand het en blijkbaar viel het een aantal vrienden van me die in Nijmegen zitten het ook al op. Misschien iets wat studenten gewoon niet doen
Enschede is nou niet bepaald het Noorden, voor jou als Limburger mischien maar voor mij is het noorden Fryslan en Groningen.
Dat is niet het noorden, dat is het oosten. Sterker nog dat is Twente.
Zijn allemaal boeren daarzo
Sorry for the English but I'll be visiting Amsterdam next week for the 1st time and was wondering how is the Flying Pig for accommodation.
It's pleasure trip.
Langstudeer boete weg wooohooo. Moest perse een lening nemen voor dat shit. :|
Gaan je nog wel wat meer dingen opvallen, weet niet wat het is, maar boven de rivieren lijkt het allemaal wat afstandelijker. Ze zijn bovendien ook ontzettend slecht in mensen dingen in hun gezicht zeggen, kom je nog wel achter als je in projectgroepen gaat werken, dan is alles wekenlang pais en vree en dan komt er een projectbespreking en dan gaat ineens alles over de tafel en denk je bij jezelf "joh, dat had je me toch ook gisteren kunnen zeggen toen we buiten stonden te roken?"
Maar goed, cultuurverschilletje zullen we maar zeggen.
Valt me eigenlijk ook wel op als ik in winkels kom. In Limburg zegt iedereen bijna altijd harstikke vrolijk goeiendag, fijna dag nog etc en als ik dan hier 'ns 'n keer hoor is het altijd heel erg geforceerd. Maar ja, das gewoon het bourgondische zuiden!
Lol... ja maar alleen als je zelf Limburger bent. Als je het niet bent kijken ze je aan alsof je een buitenlander bent. Ik ken westerlingen die al jaren in Limburg wonen.. maar er nooit echt bij zullen horen.
A friend of mine works at the Flying Pig Hostel at the Nieuwendijk. From what I've heard it's lots of fun. Really close to Central Station and in the middle of the city centre.